Aihe: Euromodule-räkit
1
SaBer
07.01.2005 10:55:51

Onko kenelläkään kokemusta tai hintatietoja euromodule-räkeistä?
http://www.euromodule.fi
Kyseessä on siis kotimainen laajennettava räkki-systeemi.
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Hotlicks
07.01.2005 11:04:41
Joo... Kamalan huteran tuntuisia vehkeitä. Ei millekään painavalle sopivia ja jos vähänkään kuljettelet kamoja, niin eivät oikein kestä. Sama juttu oikeastaan kaikissa muoviräkeissä.
SaBer
07.01.2005 11:11:13

Joo... Kamalan huteran tuntuisia vehkeitä. Ei millekään painavalle sopivia ja jos vähänkään kuljettelet kamoja, niin eivät oikein kestä. Sama juttu oikeastaan kaikissa muoviräkeissä.

Tuntuikin vähän erikoiselta tuo laajennus-systeemi....
Sinänsä kyllä houkutteleva ajatus ostaa 3U-räkki ja laajentaa tarvitaessa 5U:ksi.
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Rantsu
07.01.2005 22:33:29
Sama juttu oikeastaan kaikissa muoviräkeissä.

Mulla on olleet synamodulit jo puolitoista vuotta Gator-räkissä (kun kyllästyin roudaamaan vaimennettuja puuräkkejä), ja hyvin ovat kestäneet, niin räkki kuin kamatkin. Nuo Euromodule-räkit on tehty paljon kovemmasta muovista, joka on herkkää murtumaan etenkin pakkasessa.
"Ehke parempi mine kotona."
magnetman 004
07.01.2005 23:56:01

Onko kenelläkään kokemusta tai hintatietoja euromodule-räkeistä?
http://www.euromodule.fi
Kyseessä on siis kotimainen laajennettava räkki-systeemi.

Mulla on kokemuksia kymmeneltä vuodelta ja kaikki räkit EMS:ää (n.40u). Saman ne maksaa ku muutki, mutta kokemukset ovat vuosien varrella muuttuneet kehityksen myötä pelkästään positiivisiks. Koskaan ei oo sitäpaitsi omassa käytössä hajonnu, onhan vehkeet sisälläki ollu omia.

Kun SKB:t, Gatorit tai vaneriräkit hajoaa, ne on siinä, mutta näihin voi vaihtaa yhden osan. Tulee huomattavasti halvemmaks eikä jää raatoja nurkkiin. Eikä niitä oo kovassakaan käytössä enää hajonnu, ku ovat vahvistaneet paikkoja. Ennen hajos muovisia kannenkiinnikkeitä. Kannattaa vieläki ehkä ottaa metalliset perhoslukot.

Jos kasaa 30 unitin räkkejä päätteineen paiskottavaks, saahan ne tietysti hajalle, mutta kai räkkien tarkotus on helpottaa hommaa, ja ne on tarkotettu kannettavaks?

Mun mielestä ne on erittäin käteviä. Saa pyörät alle ja niitä voi pinota. Pyörien levyssä on jarrut, ja levykin suojaa koko räkkiä leveydellään. Ne on ruvennu tekeen 2 unitinkin moduleita 3:n lisäks, ja lisävarusteena saa kantohihnan. Ehdottomasti parempia ku mitkää thomanin reppuräkit. Ei mitään valittamista, ja ku pitää räkit riittävän pieninä, jaksaa nostella yksin.
Amerikkalaiset ne onkin ihmeväkeä, mutta venäläiset...!
Viking
08.01.2005 02:43:33 (muokattu 08.01.2005 02:44:03)
Itse olen käyttänyt vuosia EMS-räkkejä ja olen sitä mieltä, että taatusti paras ostos, jonka olen räkkirintamalla tehnyt.
Nimenomaan muunneltavuus on huippua.
Kestävyyden kanssa ei ole ollut ongelmia, muuta kuin muovisten lukitusklipsien muodossa.

Suosittelen!
Sopivasti selvinpäin tai sitten ei...
Sir Attila
11.01.2005 19:35:56
Ihan pätevää kamaa tietyin rajoituksin:

Unohda ne muovilukolliset mallit (ellei niihin ole tullut jotain TODELLA isoa parannusta). Kukkarossa kirpaisee mutta säästää pitkän päälle hermoja&rahaa kun ei tarvii käyttää puolta rullaa Hesus-tapea joka keikalla räkin kansiin.

Älä pistä sinne mitään järeitä lineaaripoweri-päätteitä. Jos räkkiin kertyy tavaraa yli 25 kg, vaneriräkki (siis kunnollinen sellainen) on ainoa oikea vaihtoehto. Käsittelyn kovakouraisuus klo 5 aamuyöllä on suoraan verrannollinen laatikon painoon, oli kamat sitten omat tai lainatut.

Pidä räkit riittävän pieninä, muunkin kuin painon takia. Jos tollaisista muovinpaloista rakentaa jonkun 20U yhtenäisen tornin niin ei oo kovin tukeva eikä itse asiassa enää kovin edullinenkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)