Laivakoira 22.02.2005 13:56:39 | |
---|
Onko kellään tietoa millainen vahvistin/mikki olis passeli melodiselle huuliharpun soitolle. Entä mitä efektivehkeitä alan hemmot käyttävät. Kiitti tiedosta. |
PL 22.02.2005 14:09:55 | |
---|
|
poppamies 22.02.2005 23:16:27 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
rattledad 23.02.2005 09:58:14 | |
---|
" How would broken find the bones?" - Lucinda Williams: World Without Tears |
Jouni Antero 23.02.2005 13:47:54 | |
---|
Mä olen mielestäni nähnyt myös SM-57 tuossa käytössä(kin - sitä kai käytetään miltei missä tahansa...) |
PL 23.02.2005 14:02:01 | |
---|
Periaatteessa voi käyttää mitä mikkiä hyvänsä, sounditoiveet ja se mitä muuta samalla puuhastelee vaikuttavat asiaan myöskin. Tuon Green bulletin kanssa voisi kokeilla jotakin pientä putkikitarakomboa, varsinkin jos haluaa säröisemmän soundin ja liikutaan syvällä roots osaston syövereissä. Kaikua saattaa kuitenkin hieman kaivata. Joskus aikoinaan John Mayalilla oli SM 57:aan tehty puinen adapteri johon sai harpun kiinni ja myöskin nopeasti vaihdettua, kuuntelu tuli suoraan laulumonitoriin eikä se juurikaan ekvalisointiakaan tarvinnut. |
poppamies 24.02.2005 07:09:50 | |
---|
"G-strings are for strippers" |
Laivakoira 24.02.2005 18:11:39 | |
---|
Moi ! Kiitti rutosti asiaa valaisevista tiedoista, Laivakoira suorastaan ulisee ilosta. rattledad, kysyit mitä tarkoitin melodisella (huono sanavalinta) tarkoitin vislailumeininkiä. Seuraavassa valaisua mun melodiamaailmaan. Soitin ystäväni häissä Cromaattisella C harpulla ilman säestystä yksittäisäänin, elokuvasta Kummisetä kauniin häävalssin. Kappaleen alkuun ja loppuun lisäsin vertahyytävän elokuvan tunnusteeman. Tarkoituksena välittää nuorelleparille että avioliitto on vakava asia. Mikäli käytössä olisi ollut äänentoistovehkeitä ja kaikulaite, tunnelman olisi saanut vieläkin vaikuttavammaksi. Ja silloin viimeistään sulhasella olisi ollut huonot housussa. Ouuuuuu.....! |