Aihe: Kitaravahvarista rummut läpi?
1
PRS
20.02.2005 22:12:45 (muokattu 21.02.2005 21:37:50)
Ihmettelin kun laulumikki oli offilla ja pelkästään rummut soi, että mistä päätteelle tulee signaalia. Signaali oli yhtä basarin ja tomien kanssa, elikkäs matalat äänet (rummut ei ollut mikitetty:)). No asiaa miettimään, kun siitä syntyy vain "kilpalaulantaa" kun ääntä vain lisää niin rummutkin kovenee. Syntyi ajatus että ainoa mahdollisuus on kitaravahvarin kaiuttimen toimiminen mikkinä, koska kitaralinjasta se tuntui tulevan. Joten kaiuttimen johto irti niin johan helpotti. Minulla oli Marshallista line outista pöytään,eli ei mikitetty. Onko muilla ollut samanlaisia jutskia vai kuuluuko tämä "kaikkihan sen tietää" osastoon? Oliskohan mahdollista laitaa kaiuttimen johtoon diodi joka estäisi toiseen suuntaan tapahtuvan syötön, mutta kajarillehan menee vaihtosähköä, niin kuinkahan se siinä pelaisi? Aika jännä tuli tuosta otsikosta:-)
Puavali
21.02.2005 22:46:29
Ihmettelin ...:-)

Oot keksinyt bassokaiutinmikrofonin uudestaan. Eka keksijä oli kai Paul McCartney. Kun bassorumpu heiluttaa kaiuttimen kalvoa, kela tekee sähkövirtaa, virta kulkee jonnekin ja signaali kuuluu muualla.

Ei voi sulkea diodeilla, mutta siirtäkää kitaravahvistinta, ettei ilmiö toistu.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
PRS
21.02.2005 22:53:52
Tykkääköhän se Marsu pahaa jos jätttäisi kajarin johdon irti pidemmäksi aikaa? Kun sitä nyt ei välttämättä tarvitse. Ja on kovin pieni tila missä soitetaan, niin paine iskee vähän joka suunnalta.
Vaimo tahtoi radiokuulosuojaimet, miksiköhän?
Puavali
22.02.2005 07:56:00
Ilmeisesti transistorikone, jos ei tykkää pahaa tuosta kaiuttimien johtojen irroittamisesta? Ei mitään haittaa siinä tapauksessa, mutta putkimarsu ei tykkäisi.

Ota se line out-piuha pois.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)