JPQ 17.02.2005 01:46:58 | |
---|
Miten vibrafoni toimii? varsinkin se sähköinen "vibraatto" kiinnostaa. |
Karlsson 17.02.2005 13:12:29 | |
---|
Miten vibrafoni toimii? varsinkin se sähköinen "vibraatto" kiinnostaa. Vibrafonin kielten alla on putket, jotka vahvistavat ääntä. Putkien suulla on läppä joka toimii moottorilla ja asentoa vaihtaessaan aiheuttaa sitten vibraaton. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
musamies 19.02.2005 22:12:24 | |
---|
Minkähäntakia vibrafoni on niinkin harvinainen soitin, vaikka siitä lähtee aivan upea saundi?! Diggailisin ihan kybällä jos mun kanssa samassa bändissä soittaisi vibrafonisti. |
Karlsson 20.02.2005 10:27:04 | |
---|
Minkähäntakia vibrafoni on niinkin harvinainen soitin, vaikka siitä lähtee aivan upea saundi?! Diggailisin ihan kybällä jos mun kanssa samassa bändissä soittaisi vibrafonisti. Se on vittumainen roudata, mikittäminen on hankalaa ja akustisesti se ei kuulu kovinkaan hyvin esmes just bändin kanssa. Lisäksi se on aika kallis vehejes ja vaatii aikkas paljon reeniä, että kuulostaa järkevältä. "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |
musamies 20.02.2005 14:02:33 | |
---|
Se on vittumainen roudata, mikittäminen on hankalaa ja akustisesti se ei kuulu kovinkaan hyvin esmes just bändin kanssa. Veikkaan, että meikäläisen diggaamaan musiikkityyliin kuuluu aivan riittävän hyvin! Vanhemmissa suomalaisissa äänitteissä sellaista kuulee aika useinkin. Mihin piruun se on jäänyt? |
Roberto 20.02.2005 14:23:46 | |
---|
Mihin piruun se on jäänyt? Ei se ole mihinkään jäänyt, mennyt vaan aikanaan piiloon pieniin muovipurkkeihin, eikä ääni oikeen pääse sieltä enää kunnolla ulos.. |
hörhö 20.02.2005 20:00:48 | |
---|
Mihin piruun se on jäänyt? Tuossa yllä tulikin oikea vastaus, mutta onhan meillä vielä Arttu Takalo ja Severi Pyysalo. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
musamies 20.02.2005 22:33:18 | |
---|
Perhana kun saatas kitaristeista edes kymmenesosa vaihtamaan instrumenttinsa vibrafoniin! |
Karlsson 21.02.2005 08:00:03 | |
---|
Perhana kun saatas kitaristeista edes kymmenesosa vaihtamaan instrumenttinsa vibrafoniin! No mun mielestä muutkin soittimet kävis. Alkanu tulla kitaraa kohtaan kyllästyminen... "Aika tekee musiikille, kuten nauta tekee ruoholle. Suodattaa paskan, jäljelle jää pihvi." -Ekman |