Aihe: Alton L-sarjan mikserit (L-16, L-20..)
1
jatoanti
25.01.2005 13:26:34
Olen vähän suunnitellut tuollaisen Alton L-16:n tai L-20:n ostoa. Vaikuttaisivat hyviltä tuotteilta. (Mutta niinhän ne kaikki vaikuttaa mainoksissa.) Olen saanut hyvän kuvan Alton tuotteista kommentteja lukiessani ja itselläni on Alton Elvis 15 kaapit.

Ajattelin tiedustella josko jollakulla olisi oman käden kokemusta Alton L-sarjan miksereistä. Kommentteja toivotaan sisäänrakennetusta efektilaitteesta, kytkentä- ja reititysominaisuuksista yms.. Eli lähes kaikki kokemukset, mielipiteet ja arvostelut ovat tervetulleita - jopa suotavia.

P.S. jos joltakulta löytyy kyseisiä laitteita käytettynä saatan olla kiinnostunut ostamaan.
temppari
26.01.2005 09:44:39
Itselläni on ollut nyt 1/2 vuotta käytössä tuo L-16 pikkumikserinä ja kotiäänityksissä.Omaa keikkaa sillä on tehty 1-2/viikko ja lainassa tuo on kerennyt olemaan useamman kerran + treenikämppäkäytössä. Riittää 5 henkisen rock poppoon baarikeikoille hyvin.
Tähän mennessä toiminut moitteetta, mutta kakkoskanava on alkanut rutista.. (sitä ei huomaa kuin työntämällä faderin ihan tappiin eli ei haittaa käytännössä, mutta rutisee silti..) Voin kertoa kokemuksia Alton takuuasioiden hoidosta myöhemmin..
Roudauskäyttöön hyvä case tuolle on välttämätön. L16 ei sovi mikseriräkkiin eikä myöskään L20 ja sopivan casen löytäminen saattaa aiheuttaa päänvaivaa. Potikat ovat tuntumaltaan samanlaiset kuin vastaavissa behkuissa, eli ei kannata kolhia!
Mikkietuset ovat ok. eivät turhia kohise. Eq:t ovat mielestäni ajaneet asiansa kunhan niitä ei ruuvaa liikaa. Reititysmahdollisuudet ovat monipuoliset (kannattaa ladata netistä manuaali ja lukea sieltä).
Efektilaite on jäänyt mulla vähälle käytölle, räkissä on kaks ulkoista laitetta, mutta ei tuossa ainakaan kohina häiritse kuten testaamassani behringerissä. Ei tosin kummemmin säväytäkkään, vähän sellainen hätävara vaikeakäyttöisyytensä takia livetilanteessa, mutta kyllä siitä jonkun peruskaiun/delayn saa.
Keikkakäyttöä ajatellen kannattaa hankkia siihen heti se joutsenkaulavalo, sen verran vaikea on pienten näppäimien asentoja hämärässä tulkita.

Mielestäni ihan toimiva laite ja maksanut hankintahintansa 400eur takaisin. Ei ole aivan mun kalliimman soundcraftin veroinen mutta keikalle tuo lähtee mukaan useammin helpomman roudattavuutensa ja riittävien ominaisuuksiensa johdosta.

Heitä pikaviestillä jos tulee vielä jotain kysyttävää mieleen.
tytöt saa soittaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)