hanipai 16.04.2005 18:40:12 | |
---|
Oon tässä miettinyt jommankumman ostamista. Tällä hetkellä tuntuu ukulele houkuttelevammalta. Kaipaisin jotain puolesta vastaan kommentteja teiltä. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
Cynical 16.04.2005 21:15:20 (muokattu 16.04.2005 21:15:31) | |
---|
Maniska. Sillä voi soittaa bluegrass -ja kansanmusakamaa :) Oon itekin aatellu hankkia sellasen tässä kesällä.. "Do you believe in me?
Cause if you don´t I´m gonna leave you."
- Nuno Bettencourt |
Mase 16.04.2005 21:26:51 | |
---|
Maniska. Sillä voi soittaa bluegrass -ja kansanmusakamaa :) Oon itekin aatellu hankkia sellasen tässä kesällä.. Komppaus. Ja pitäähän maniska olla, että voi soittaa Leevin Teuvon intron ja fillit ;) Myydään: Inssiopiskelijalle kirjoja. Katso tori/muut. |
hanipai 17.04.2005 11:49:05 | |
---|
Kyllä mua vetää toi ukulele puoleensa. Pidän sen pehmeestä äänestä ja siitä, että sitä on huomattavasti helpompi soittaa kuin maniskaa. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
hörhö 17.04.2005 16:07:00 | |
---|
Kyllä mua vetää toi ukulele puoleensa. Pidän sen pehmeestä äänestä ja siitä, että sitä on huomattavasti helpompi soittaa kuin maniskaa. Miksi sitten kyselet jos näin päätit? Itse kallistuisin maniskaan. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara,
myy mulle halpa av-etunen |
hanipai 17.04.2005 17:23:48 | |
---|
No en ole päättänyt. Kunhan kyselin. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
FinnUkeFan 18.04.2005 07:09:47 | |
---|
No arvaat varmaan nimmarista, kumpaa kannatan... :) Kaiketi soitin riippuu soittavasta musasta. Jos sulla on vähääkään kitarasta kokemusta, siirtyminen ukuleleen käy helposti. Sointuoppaita löytyy ja jazz-soinnutkin rakentuvat jotenkuten. Jos taas viulun kielten järjestys on tuttua, niin maniskan otelaudan kuviot on halpompaa. Soinnutuksen joudut kuitenkin rakentelemaan lähes itse. Tai kuten viime viikonlopun The Ukulele Orchestra of Great Britainin konsertissa kuulimme, soolosoitto onnistuu todella hyvin, jos laittaakin ukuleleen mandoliinivirityksen! Fluoro-Carbon tai NylGut -kielillä ukestakin tulee kirkassointinen nailonkielisen mukavuudella. Yksi valintakupissa vaikuttavista jutuista on se, kuinka paljon haluat nähdä vaivaa soittimen hankinnassa. Maniskaa löytynee helpommin kuin soitettavan hyvää ukuleleä. Sepi |
Zarmo 18.04.2005 09:34:36 | |
---|
Kyllä mua vetää toi ukulele puoleensa. Pidän sen pehmeestä äänestä ja siitä, että sitä on huomattavasti helpompi soittaa kuin maniskaa. Itse olen kyllä melkeinpä päinvastaista mieltä soiton helppoudesta. Tosin ukuleleni on paska sekä särki, eli ei sillä tällä hetkellä pysty soittamaan lainkaa.... Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin" |
hanipai 18.04.2005 10:57:47 | |
---|
No en ajatellut maltaita maksaa ukulelesta. Suunnitelmissa olis hankkia Oscar Schmidtin ukulele. Sellanen elektroakustinen. Kyllä mä kitaraa oon soitellut jonkin verran, mutta viulua en oo koskaan soittanut. Hommaan soittimen ebaystä tai saksalaisesta kaupasta. Löysinkin jo muutamia ukulelesivustoja. Jos joku tietää hyviä ukulelesivustoja niin ois kiva saada linkkejä. Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
kivi 18.04.2005 20:30:35 | |
---|
Tää on vähän niinkuin että "tuuba vai piano" tai "lentokone vai rullaluistimet". Riippuu tietenkin, kumman soundia tarviit ja haluat. Oavat aivan erilaisia soittimia. |
weelie 19.04.2005 14:55:15 (muokattu 19.04.2005 14:55:39) | |
---|
Entäs banjo sitten? Miksi vain mandoliini ja uke vaihtoehtoina? :D Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
FinnUkeFan 20.04.2005 09:05:06 | |
---|
Hanipai, teit hyvän valinnan, kuten uke-langalta voimme jo lukea! En halua alkaa rajua väittelyä, mutta se, että ukulelella ei voisi soittaa bluegrassia tai vaikka heviä ei perustu soittimen mahdollisuuksiin tai soundiin, vaan perinteen velvoitteisiin, soittajan ennakkokäsityksiin ja iänikuisiin kuppikuntiin. Eläkööt ne omaa elämäänsä, mutta taitavan käsissä joku vanha hytkytys saattaa saada uuden sielun, jos sen perinteisen kepin vaihtaakin ihan toiseen. - Katu-uskottavuus on tietysti oma kriteerinsä ;-) Sepi |
hanipai 20.04.2005 18:17:40 | |
---|
Kiitos kiitos. Hommasin muuten 3 pakettia Aquilan kieliäkin :) Nyt olen miettinyt, josko löis kaks kärpästä yhdellä iskulla ja ostais akustiseen kitaraan ja ukeen saman mikin. Haluis testailla nimittäin efektienkin kanssa. Vois sopia mun omatekemään kanteleeseenkin:) Mietin siis mikiksi ihan halpaa ratkaisua nimittäin Dean Markleyn Artist Transducerin http://www.wwbw.com/Dean-Markley-Artist-Transducer-i59452.musicOnkos mielipiteitä tai ehdotuksia vaihtoehdoksi? Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)! |
FinnUkeFan 21.04.2005 07:04:25 (muokattu 21.04.2005 07:12:00) | |
---|
Tähän kyssäriin voisit saada muualta parempaa tietoa, mutta sattu silmiin ja muistelin äskettäin lukeneeni jostain. Sitten sen löysinkin, nimittäin keskustelun täältä: http://www.4thpeg.com/parlor_room/viewtopic.php?t=1227 Toivottavasti tarina valottaa jotain kokemuksista. Ainakin haluavat huolehtia asiakkaastaan, olisi esimerkkiä näinä aikoina muillekin! Oli hyvä idea ostaa kieliä varastoon, nimittäin Aquila soi hyvin ja kestää pehmeitä sormenpäitä, mutta jos käytät kynsiä, alkaa pinta tulla kumman karheeksi. Mä pidän kans yhden satsin varalla - tosin E ja A kielikin riittäis. Sepi |
LassiÖ 21.04.2005 14:21:54 | |
---|
mandoliinissako menee kielet kvintin välein? Sittenhän se olisi hauska masiina kun on selloa kumminkin tottunut soittamaan. |