Ajattelin ostaa tässä HALVAN konkkamikin himaan, jolla olis tarkoitus nauhoittaa akustista kitaraa, laulua ja epämääräistä kilkuttelua. Behringerit, t.bonet ja mxl:n mikit olen selaillut läpi netistä ja tulokseen olen tullut, että tuo MXL 990 tai MXL V67G olis käyttötarkoitukseeni sopiva halpiskonkka. Löytyykö joltain muulta samanlaisessa käytössä olevia halpoja konkkamikkejä? Löytyykö joku, jolla olisi mahdollisesti jokin hiukan kalliimpi ja sitten esim. MXL käytössään? Ja onko ero oikeasti niin räjähdysmäinen halvimman "kunnon" mikin ja sitten tällaisten uusien tulokkaiden välillä, ettei kannata uhrata sataa euroa vaan säästää viisi vuotta, että saa oikean isojen poikien mikin? Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää. |
Yleisesti ottaen eroa on. Tosin T.bone yms halpismikit, jotka ovat kopioita kalliimmista, saattavat hyvällä tuurilla olla lähelläkin esikuvaansa. Valitettavasti vaan niiden valmistustoleranssit ovat sen verran isoja että aika suurella todennäköisyydellä et saa rahoillesi vastinetta, mutta positiivisiakin yllätyksiä halpismikkien laajaan kategoriaan toki mahtuu, ihan tuurista kiinni. Käytännössä suosittelisin kuitenkin että osta sillä vajaalla satasella hyvä perus-dynaaminen (esim. Shuren 57 tai 58). Ajaa kuvaamassasi kotikäyttö-demonauhoittelussa saman asian, mutta se ei jää tarpeettomaksi senkään jälkeen kun sitten viiden vuoden kuluttua saat rahat kasaan sitä "oikeaa" konkkamikkiä varten. |
Yleisesti ottaen eroa on. Tosin T.bone yms halpismikit, jotka ovat kopioita kalliimmista, saattavat hyvällä tuurilla olla lähelläkin esikuvaansa. Valitettavasti vaan niiden valmistustoleranssit ovat sen verran isoja että aika suurella todennäköisyydellä et saa rahoillesi vastinetta, mutta positiivisiakin yllätyksiä halpismikkien laajaan kategoriaan toki mahtuu, ihan tuurista kiinni. Joo, mä oon lukenut just näistä, että laatu heittelee halvoissa välillä ihan tosissaan. Noista Marshallin mikeistä on joku ainakin jossain (luotettavaa tietoa :)) sanonut, ettei laadun heittely olis niin suurta kuin joissain muissa, kuten esim. behringereissä. Käytännössä suosittelisin kuitenkin että osta sillä vajaalla satasella hyvä perus-dynaaminen (esim. Shuren 57 tai 58). Ajaa kuvaamassasi kotikäyttö-demonauhoittelussa saman asian, mutta se ei jää tarpeettomaksi senkään jälkeen kun sitten viiden vuoden kuluttua saat rahat kasaan sitä "oikeaa" konkkamikkiä varten. Tossakin on pointtinsa, että ei mene sitten roskiin, kun varaa kunnolliseen. Tosin tohon mxl:llään, mitä meinasin, tulee mukaan ihan kunnollinen shockmount ja kova laukku, joten jo pelkästään niistä vois maksaa.. Muutamia ihan hyviä dynaamisia mikkejä mulla on jo himassa, joten huvittais kokeilla tuota nauhoittelua konkallakin.. Tiedä nyt sitten, pitäiskö nyt ostaa halpa ja katua sitten myöhemmin. Niinhän se on tapana. Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää. |