Aihe: Hurdy gurdy
1
biibob
21.06.2005 23:26:26
Eli kertokaa tuosta soittimesta. Pidän sen soundista hyvin paljon. Onko suomessa kauppoja, jotka myyvät noita, jos on niin hinnoista olisi iva tietää. Minkälainen on soittaa? Eli kieliä on kai 4, ja oikealla kädellä pyöritetään niinkuin soittorasiaa. Mutta yleistä soittamisesta.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
rattledad
22.06.2005 00:30:34

Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005)
biibob
22.06.2005 01:11:52
Sama soitin?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kampiliira

Nimenomaan tuo soitin. Itseäni kiehtoo, mutta hinta kyllä epäilyttään, jos kokeilumielessä pitäisi päälle 1000e lähteä maksamaan.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
poppamies
22.06.2005 07:35:22

Mahdollisesti myytävänä EBS MultiComp jos hyvin sattuu. En myy sittenkään! Saatan sensijaan myydä jotain muuta.
tekerolant
22.06.2005 12:35:16 (muokattu 22.06.2005 21:08:31)
Mulla on niitä pari kappaletta, kohta kolmas. Ja tuo Wikipedian juttu on alunperin mun laatima, kiva että joku löysi sen!

Kampiliira on kyllä mahtava soitin, siinä on koko bändi: melodia kaksiäänisenä, bassoborduuna ja rytmikin tulee samasta pelistä. Lähdin itse alunperin hakemaan jotain omaa soundia, kun jotenkin kyllästyin ihan kaikkeen "tavalliseen". Enkä ole katunut.

Jos etsit esimerkkejä parhaista soittajista, hae ensin Nigel Eaton esiin, hän on soittanut mm. Page & Plant unledded-projektissa. Toinen nimi on Riccardo Delfino, joka soittaa kaikkea barokista jazziin ja kolmas vaikka Ruotsista Harald Pettersson, hän soitti Nordmanin levyillä.

Soitin on aika vaikea, ei se koskettimien näpelöinti ihan riitä. Pianotausta auttaa sormitusten järkeistämisessä, toki. Ne nappulat ovat kyllä soittajasta katsottuna eri tavalla kuin pianossa: mustat koskettimet ovat rivissä lähempänä kättä ja valkeat sormenpäiden puolella.
Säätämistäkin piisaa, kielet ovat suolta ja aika herkät. Rytmittelyn oppiminen (esim. kolme/neljä raksausta per kammen kierros, musiikin mukaan) on aika vaikeaa sekin..

Yhdestä kampiliirasta meinaisinn päästä eroonkin: hinta 1500€, saa kokeilla kunnolla ja opastan alkuun, noin kymmenen soittotuntia siis kuuluu kauppaan. Soitin on mun entisen oppilaan omaisuutta. Kuvia on täällä:

http://album.fotosafe.com/altiapp/a … SSWD=MwGVwrX2KyztGShvwS&LANG=fi

Ja katso vaikka www.billyhorne.com
Siinä on mainio herra, joka tekee näitä soittimia Turussa. Ja on rakentanut tuon Bosch-mallinkin.

Muita linkkejä, osalla ääninäytteitä: www.hurdygurdy.com www.gotschy.com www.weichselbaumer.cc
Ja mun hovihankkija on Unkarissa: http://www.musicart.hu/balazs/index_en.htm

Lisätietoja saa kysellä! Rozmaring-yhtyeeni soittoa saa kuulla Faces-festarin jokilavalla heinäkuun lopussa ja Turun keskiaikafestarilla 2. ja 3.7.

Tämä oli vain pikainen vastaus, kerron mielelläni lisää.
Worst things burst
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)