sinful_88 25.05.2005 11:22:26 | |
---|
Mitä pitäisi ottaa huomioon mikkiä ostettaessa? |
Martso 25.05.2005 11:25:42 | |
---|
Mitä pitäisi ottaa huomioon mikkiä ostettaessa? No ainaki nyt käyttötarkoitus! Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
sinful_88 25.05.2005 11:28:52 | |
---|
mitä mikkiä suosittelisitte, kun kyseessä on trash-bändi? |
musamies 25.05.2005 12:27:16 | |
---|
mitä mikkiä suosittelisitte, kun kyseessä on trash-bändi? Jos on kyseessä laulajan mikki, niin varmaankin paras lopputulos tulisi jos laulajalla on mahdollisuus kokeilla useita erilaisia hyviä mikkejä. Itse aloittaisin kokeilut jostain Shuren SM 58:sta. Tietysti kannattaa miettiä hieman etukäteen minkälaisessa hintaluokassa on mahdollista liikkua. Kaveri, joka on enempi tanssimusiikin laulamisesta kiinnostunut, kyseli, että kannattaisikohan hommata oma mikki. Minä siihen vastasin kannustavasti, että mikä jottei ja kannattaa varautua johonkin n. 100-300 euron hintaluokkaan. Kaveri hieman kauhisteli, että noinko paljon siihen menee rahaa. Omasta mielestäni ei kovinkaan paha rahanmeno jos vertaa, että mulla kosketinsoittajana pelkästään yksi softasyna maksaa saman verta. |
sinful_88 25.05.2005 12:37:51 | |
---|
|
musamies 25.05.2005 14:44:15 (muokattu 25.05.2005 14:52:46) | |
---|
Kun olin eilen keikalla ammattilaisbändin kanssa ja lisäksi myös tämän jälkeen harrastebändin, niin käytin tämänkin tilaisuuden hyödyksi testatakseni kahta erilaista mikrofonia. Shuren SM 58 on niin yleinen mikki, että sellaista varmasti pääse kokeilemaan jonnekin. Mullakin on sellainen käytettävissä. Se mielestäni saundilta jotenkin rock henkinen ja hieman raaka, josta voi olla sekä hyötyä ja haittaa. Niistä mikeistä, joita olen päässyt käyttämään, niin esimerkiksi AKG C535 EB kondensaattorimikrofoni on luonnollista ääntä haettaessa hyvä vaihtoehto ja sopii myös äänityshommiin. Yläpäätä ja alapäätä piisaa. Välttämättä tarkoittamassasi musiikkityylissä ei hirveästi kuitenkaan olla luonnollisen ääneen perään. Nettiä selaillessa löysin tuollaista käyrää siitä Shuren SM 58:sta. http://www.shure.com/images/response/fSM58_large.gif Beta 58A:sta: http://www.shure.com/images/response/fBeta58A_large.gif |
pitk 26.05.2005 15:50:21 | |
---|
Niistä mikeistä, joita olen päässyt käyttämään, niin esimerkiksi AKG C535 EB kondensaattorimikrofoni on luonnollista ääntä haettaessa hyvä vaihtoehto ja sopii myös äänityshommiin. Yläpäätä ja alapäätä piisaa. Menepäs laittamaan tuo trash-metalbändin laulajalle... Ei ihan sitten lähe. Viiskasi tai viisseiska kehiin ja pots lojo. |
musamies 26.05.2005 20:48:42 | |
---|
Menepäs laittamaan tuo trash-metalbändin laulajalle... Ei ihan sitten lähe. Viiskasi tai viisseiska kehiin ja pots lojo. Hyvä kun edes sinä uskaltauduit mukaan keskustelemaan trash-metal kaverin kanssa. Ajoinkin sitä takaa, että välttämättä se AKG ei välttämättä ollut sieltä trash-metal henkisimmästä päästä. Itse innoistuin moisesta mikrofonista lähinnä omakohtaisen kokeilun kautta niinkuin myös Shuren SM 58:sta. |
fox 27.05.2005 00:25:46 | |
---|
Menepäs laittamaan tuo trash-metalbändin laulajalle... Ei ihan sitten lähe. Viiskasi tai viisseiska kehiin ja pots lojo. Viisseiska ehkä vois olla, kestää kyl huutookin.. Ja kyllä se oppii, se vokalisti viisseiskaa pitämään.. |
pitk 27.05.2005 16:03:11 | |
---|
Viisseiska ehkä vois olla, kestää kyl huutookin.. Ja kyllä se oppii, se vokalisti viisseiskaa pitämään.. Onhan se grilli snadisti tyly, mutta toimii tietyille laulajille (Lemmy) ten thousand. Joutuu vetämään aika läheltä ja kovaa, mutta eipähän vuoda ylimääräisiä. |
Apricot 27.05.2005 21:25:56 | |
---|
Tuossa käyttötarkoituksessa tärkeimpiä ominaisuuksia on varmasti epäherkkyys kierrolle. Suosittelen lämpimästi sm58:a - se ei ole mikään hifi-mikki, mutta siitä on tullut eräänlainen standardi. Mekaanisesti kestävä, ei kiertele turhia, ja ihan ok soundi. Eikä kovin kallis. No problemo! |
AnttiV 27.05.2005 23:10:32 | |
---|
Moi. Opettajani suositteli oman soiton nauhoittamista, kuuntelisin kappaleen niin kuulisin paremmin miten voin parantaa esim. soundillisia juttuja. Kysyn siis teiltä että minkälainen mikrofoni sopisi alttofonin nauhoitukseen, minidisc-soitinta saan lainaksi aina kun tarvitsen, siihen sen vissiin iskisin kiinni, tai sitten tietokoneeseen, vai? Auttakee. |
Risk 28.05.2005 11:42:02 (muokattu 28.05.2005 11:42:35) | |
---|
Moi. Opettajani suositteli oman soiton nauhoittamista, kuuntelisin kappaleen niin kuulisin paremmin miten voin parantaa esim. soundillisia juttuja. Kysyn siis teiltä että minkälainen mikrofoni sopisi alttofonin nauhoitukseen, minidisc-soitinta saan lainaksi aina kun tarvitsen, siihen sen vissiin iskisin kiinni, tai sitten tietokoneeseen, vai? Auttakee. Kannattaa ehkä laittaa oma threadi tälle kysymykselle. Mikä on budjetti? |
AnttiV 28.05.2005 12:42:09 | |
---|
Kannattaa ehkä laittaa oma threadi tälle kysymykselle. Mikä on budjetti? Hyvä idea. Muutenkin kuuluisi ehkä tonne studiopuolelle. Hinnoista en ole kovin selvillä, mutta kyllä tosta varmaan pari sataa ainakin maksaisi. |
sinful_88 06.06.2005 23:58:43 | |
---|
|
musamies 07.06.2005 10:57:23 | |
---|
Noista kahdesta mikistä valitsisin kokeilemalla kun ei ole ollut kuulemassa laulajan ääntä ja laulutyyliäkään. Oli pari keikkaa takaperin kaverilla Audix:in mikki mukana. En ole varma oliko juuri sama malli. Hän kuulemma pitää siitä enemmän kuin Shuresta, mutta vetelee tanssimusaa... Jos ei ole mahdollista kokeilla, niin ehkä ostaisin Shuren kun se on huomattavasti halvempi ja jotain käyttöä sille kuitenkin löytynee. |