Teemu Tee 31.03.2006 14:49:49 | |
---|
Aattelin hankkia tuollaisen taustamusan soittoon tauoilla ja kaikenlaiseen pikkuäänittelyyn suoraan mikseristä ja ehkä mikilläkin toisinaan. Mikäköhän noista malleista olis paras vai kannattaako mieluummin sijoittaa johonkin mp3:na taltioivaan vehkeeseen. Omistan kyllä 16-raiturin järeämpää hommaa varten, mut usein se on liian järeä ottaa matkaan pikkujuttuja varten. Eli kysymyksessä olisi yksinkertainen, pieni ja helppokäyttöinen tallennin / soitin. Tyhjän saa pyytämättäkin |
PIM 31.03.2006 15:45:22 | |
---|
Mä ostin viime viikolla Gigantista tollasen reilun tulitikkuaskin kokoisen Logik merkkisen mp3 soittimen jossa on 3,3GB:n tuumanen kovalevy ja joka äänittää linjatasoista ääntä suoraan mp3:ksi max 192K tasolla. Äänitysjälkeä en ole testaillut vielä, mutta eipähän ole koolla pilattu, tavaraa mahtuu kymmeniä tunteja ja hintakin oli vain jotain sadanviidenkympin luokkaa. Toistaiseksi osoittautunut aivan päteväksi soittimeksi vaikka käyttöliittymä ei ole aivan parhaiten tuotteistetusta päästä. ...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS... |
humppahanuristi 31.03.2006 20:18:42 (muokattu 01.04.2006 11:36:16) | |
---|
Tuommoinen vanhan mallinen minidisk on siitä hankala, ettei usb:n kautta saa omia nauhoituksia koneelle. Kuulemma Hi-MD poikkeaa siinä suhteessa. Hommattiin meille tuollainen Creativen Zen Nano plus 1Gb muistilla. Nauhoittaa Line-innistä mp3:ksi. Ihan hyvä äänenlaatu mutta ei omista limitteriä. On tosi tarkka säädöistä. MD:n kanssa oli helpompaa kun pisti vaan nauhoitustason automaatille. Kannattaa tutkia ominaisuuksia mutta MD voisi olla helpompi kuitenkin, jos siitä saa usb-väylän kautta raidat ulos. EDIT: se huono puoli tuoss creativessa on, että kone vetää jumiin välillä. Patteri pois ja sitten vasta taas toimii. Eli mihinkään elintärkeään nauhoitukseen sitä ei kannata ottaa. Ilonpilaaja |
stagestar 31.03.2006 21:40:22 | |
---|
Mulla on joku JVC räkkilevyinen Minidisc soitin 2 unitin räkissä. helppo editoida kun on kunnon napit ja muut. siihen ei tietysti saa suoraan mikkiä, vaan pöydästä voi ottaa, jos haluaa keikan äänittää. käytämme lähinnä väliaikamusiikkiin. rok rok !!! |
codiath 05.04.2006 17:27:10 | |
---|
Mulla on tuo Sonyn MZ-NHF800. Hi MD siis. Toimii, saa raidat siirrettyä usbilla koneelle ja tukee 1GB levyjä. NetAnttilasta osamaksulla... ;) Täällä puhutaan taas sekavia. |
pammaus 06.04.2006 20:46:45 | |
---|
Minullakin on Sonyn MZ-NHF800. Jonkun verran olen ehtinyt sitä käyttämään laulutuntien ja "juhlaottojen" nauhoittelemiseen omaksi iloksi. Olin positiivisen yllättynyt sen laadusta. Mikiksi ostin niinikään Sonyn pienen stereomikin ECM-DS70P (70 e). Itse MD-soittimen löysin helmikuussa uutena 170 eurolla. |