Aihe: Pika-arvioi korvanappisi 1 | |
---|---|
![]() 06.06.2006 13:19:44 | |
Pistetäänpäs ilmoille jälleen uusi tredi korvamonitoreista. Ideana on arvioida pikaisesti käyttämäsi / kokeilemasi korvamonitorisi. Aiheen luulisi kiinnostavan monia laajan hintahaitarin ja olemattomien testausmahdollisuuksien vuoksi. Napeille annetaan arvosana äänenlaadusta ja eristävyydestä. Arvosanat skaalataan kaikkien tuntemien referenssien, Sonyn tavallisten korvanappien ja apteekin EARien mukaan, joiden arvosana olkoon 10. Lisäksi toivotaan vapaata kommenttia monitorinapeista ja hintatietoa. Toivottavasti arvioita tulee runsaasti! Kalliiden nappien osto varsinkin tilaamalla arveluttaa varmasti monia, joten itse ainakin toivoisin informaatiota selkeässä paketissa. Alla on omia kokemuksiani halpisnapeista. KUULOKE: Shure E2 HINTA: 85 € (St.Paul's Sound) ÄÄNENLAATU: 7 VAIMENNUS: 9 KOMMENTTI: bassoköyhät, rasittava yläkeskiääni KUULOKE: Turbosound in-ear HINTA: 33 € (Soitin-Laine) ÄÄNENLAATU: 6 VAIMENNUS: 4 KOMMENTTI: Keskiäänettömät, hieno johto KUULOKE: Koss the Plug HINTA: 24 € (Markantalo) ÄÄNENLAATU: 5 VAIMENNUS: 8 KOMMENTTI: naurettava bassokorostus, modifioitavissa | |
![]() 06.06.2006 16:57:29 | |
KUULOKE: Koss the Plug HINTA: 21 € tms. (Pixmania) ÄÄNENLAATU: 6 VAIMENNUS: 7 KOMMENTTI: Tilattiin veljen kanssa kahdet. Kovasti piti jokaiseen korvaan sopiva mötikkä löytyä paketista mutta yksiäkään en saanut mukavasti korvaan tunnin taistelun aikana aseteltuani joten kuulokkeet jäivät laatikkoon. ..Kunnes pikkuveljen plugit hajosivat (ei kuulu mitään) muutaman kuukauden kevyen peruskäytön jälkeen. No, annoin sitten omani käyttöön ja niistäkin pimeni toinen nappi kokonaan muutaman kuukauden mp3-soittimen kuuntelun jälkeen. Kyllä mun mielestä tämmöiset saisi luvan kestää edes takuuajan jumalauta. "Folk-muusikot ovat tavallisesti liberaaleja hinttejä. Mutta en minä... Minä laulan konservatiiviveljilleni." | |
![]() 06.06.2006 20:34:14 | |
KUULOKE: Shure E2 HINTA: 100 € ÄÄNENLAATU: 6 VAIMENNUS: 9 KOMMENTTI: bassoköyhät, vaikeat asettaa, mikään tyynyistä ei oikein sovi korvaan, hyvä säilytyskotelo. KUULOKE: Koss the Plug HINTA: 27 € (Verkkokauppa) ÄÄNENLAATU: 8 VAIMENNUS: 8 KOMMENTTI: MAHTAVA bassokorostus (olen nääs basisti), mukana tulleet tulpat ei todellakaan toimi, ostin läjän Sennheiserin tulppia ja sitten toimii, helppoja asettaa kun ovat suorat. Heppoiset johdot. KUULOKE: Sennheiser IE3 (Omaa sukua Future Sonics) HINTA: enpä osaa sanoa, ei enää valmisteta, jossakin 40,- nurkilla uskoisin ÄÄNENLAATU: 7 VAIMENNUS: 8 KOMMENTTI: Tasapainoinen, ehkä hiukan tunkkainen soundi, heppoisempi basso kuin Plugeissa. Heppoiset johdot. Ihon väriset. KUULOKE: AKG IP1 HINTA: uutena 85, Thomann, käytettyinä ostin ÄÄNENLAATU: 6 VAIMENNUS: 0 ??? Avoimia kun ovat KOMMENTTI: Ei bassoa ollenkaan (olen nääs basisti), hyvät laulumonitorintiin, loput kuuleekin sitten lavalta. Vaikeat asettaa mutta eipähän tarvii irrottaa ennen kuin keikka on loppu. Pystyy keskustelemaan ihan normaalisti kollegoiden tai yleisön kanssa, hyvä ! | |
![]() 06.06.2006 21:36:33 | |
KUULOKE: Koss the Plug HINTA: 21 € tms. (Pixmania) ÄÄNENLAATU: 6 VAIMENNUS: 7 KOMMENTTI: Tilattiin veljen kanssa kahdet. Kovasti piti jokaiseen korvaan sopiva mötikkä löytyä paketista mutta yksiäkään en saanut mukavasti korvaan tunnin taistelun aikana aseteltuani joten kuulokkeet jäivät laatikkoon. ..Kunnes pikkuveljen plugit hajosivat (ei kuulu mitään) muutaman kuukauden kevyen peruskäytön jälkeen. No, annoin sitten omani käyttöön ja niistäkin pimeni toinen nappi kokonaan muutaman kuukauden mp3-soittimen kuuntelun jälkeen. Kyllä mun mielestä tämmöiset saisi luvan kestää edes takuuajan jumalauta. Sama. Hajosi toinen nappi. Sitten vittuunnuin ja pistin molemmat paskaksi. The truth ain't easy. | |
![]() 06.06.2006 21:49:11 | |
Sama. Hajosi toinen nappi. Sitten vittuunnuin ja pistin molemmat paskaksi. "The Plug features a No-Questions-Asked Lifetime Warranty." Ei voi lusikalla ottaa, kun on kauhalla annettu. | |
![]() 06.06.2006 23:19:34 | |
Koss The plug (27e Verkkokuippa) + Shure E1/E5 kuusitulpat (12e Fasu) Äänenlaatu 9 Vaimennus 10 Meikä diggaa bassokorostuksesta, saa tukevan soundin rakennettua, rumpujen soittoon. Shuren tulppien ansiosta napit on helppo tökätä meikäläisen "hylkiviin" korviin ja vaimennus on kohdillaan. Vaimentaa tarpeeksi, ettei tarvitse kuulon kustannuksella luukuttaa, saadakseen monitorisoundin taustamelun yläpuolelle. Kestävyyden suhteen ei ole ollut ongelmia; pari vuotta ollut todella rajussa käytössä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 07.06.2006 22:49:37 | |
Shuren E2 olleet käytössä kohta 2 vuotta. Pikkukorvaiset, kuten minä, alussa hankala löytää sopivaa tulppaa, mutta keskikokoiset foamtulpat ovat osoittautuneet parhaaksi niin istuvuudeltaan, kuin äänenvaimennukseltaan... eteenkin kun tulppia on käyttänyt muutamia kertoja ja korvavaikku antaa tulpille lisävaimennusta. Aika iljettävän näköset, mutta toimii. Soundi on tosiaan hivenen keskiäänivoittoinen, mutta näin kitaristi/laulajana se on hyvä asia. Preesensalueen korostus antaa lisäselkeyttä laulu- ja kitarataajuuksiin. Bassoa tulee mielestäni ihan tarpeeksi. Kaikkein matalimmat taajuudet vuotaa korviin jokatapauksessa suoraan vahvistimesta. Suosittelen. | |
![]() 08.06.2006 00:21:08 (muokattu 08.06.2006 00:28:41) | |
Silentan valmistamat aktiivielektroniikalla ja limitterillä olevat kuulosuojainkuulokkeet: - ÄÄNI: aika kirkas, bassojen toisto vaimea, mikä on hyvä ominaisuus sillä kuulosuojaimet eivät vaimenna yhtä hyvin bassoja kuin korkeampia taajuuksia. Kokonaisuudessaan ääni selkeämpi kuin muilla kokeilemillani keinoilla, sillä mikseristä voi ajaa näihin kuulokkeisiin juuri sitä mitä tarvii. Parempi ääni olisi tietenkin jos voimakkuus on sellainen, että kukaan ei tarvi mitään suojaimia. - VAIMENNUS: en pistäisi pahaksi vaikka etenkin alaäänien vaimennusta olisi selvästi enemmänkin, mutta vaikeahko teknisesti toteuttaa. - HYVÄÄ: yleiskäyttöiset, helppo käyttää, näille löytyy varmasti jotain käyttöä, ei vaikeuksia asettaa korviin ja ei rupea vaikut rassaamaan hermoa - HUONOA: ei tosiaankaan kovin huomaamattomat, kuuntelutoiminto sopii tässä mallissa raksalle auttamaan keskustelua, mutta ei kovin hyvin musiikkiin sillä ääni säröytyy turhan helposti, käyttämällä linjasisäänmenoa, ei samaa ongelmaa kuin kuulokkeiden omia mikkejä käyttämällä Eipä huvittaisi mennä nämä päässä kuuntelemaan bändiä. Akku pitää muistaa ladata jos aikoo käyttää kuulokkeina. - HINTA: oli jotain 300 euroa | |
![]() 10.06.2006 16:40:34 | |
"The Plug features a No-Questions-Asked Lifetime Warranty." Ongelmana vaan on että ne pitää lähettää KOSSin tehtaalle ja pitää itse maksaa postikulut. Eli tulee halvemmaksi ostaa uudet. sitä demoa koskaan tuu... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)