JoeBroStout 01.06.2006 03:06:00 | |
---|
Eli setissä on kaksi alto2400 päätettä josta toinen on stereona yläpäille,ja toinen sillattuna yhdelle subbarille,jakosuodin välissä johon subbari kytketty vain toiseen kanavaan..mikähän mahtaa aiheuttaa sen että kun soittaa normaalisti ilman laulua kitarat,basari mikitettynä kuulluu mahtavasti kaikki,mutta kun rupeaa laulamaan niin basarit hiljenee (subbari) lähes kokonaan,mutta laulu kyllä kuulluu selkeästi??mistähän mahtaa olla kysymys?? |
aimotuska 01.06.2006 08:51:40 | |
---|
Teillä on mastereissa duckaava kompressori? Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
PL 01.06.2006 09:09:35 (muokattu 01.06.2006 09:10:19) | |
---|
Voihan olla, että laulu tulee niin kovaa jakarille, että limitterit vetäisee hanat kiinni ? Mitä värkkejä on käytössä ? |
JoeBroStout 01.06.2006 14:31:19 | |
---|
mikserin ja päätteiden välissä on alton kompura ja behkun putkietunen... |
aimotuska 01.06.2006 14:55:27 | |
---|
behkun putkietunen... MIKSI? Te ajatte siis mikseristä linjatasoista signaalia mikkietuseen... En ihmettele jos alkaa vehkeet niiaamaan. mikserin ja päätteiden välissä on alton kompura Tän vielä ymmärtää masterikompurana, mut sekin voi olla säädetty päin seiniä. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
Roadari 01.06.2006 14:57:02 | |
---|
mikserin ja päätteiden välissä on alton kompura ja behkun putkietunen... Ota se kompura pois siitä välistä. Roadari "Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa." |
Puavali 01.06.2006 19:15:51 | |
---|
mikserin ja päätteiden välissä on alton kompura ja behkun putkietunen... Miksi se putkietunen on siellä? kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
JoeBroStout 01.06.2006 22:28:57 | |
---|
No se mikkietunen on tuomassa vähän dynamiikkaa ja lämpöä saundiin ja se on myös kytkettävissä linjatasoiselle singaalille ja miestäni toimii tuossa erittäin hienosti..myös ohjekirjassa neuvottiin asentamaan laite juuri näin! ja miksiköhän tuo kompura pitäisi ottaa pois?? vai oiskohan siinä joku limitteri säätö vituillaan täytyyki käydä tsiigaamas.. Ja Kiitokset! näistähän vastauksista oliki taas hyötyä.. |
humppahanuristi 01.06.2006 22:36:39 | |
---|
No se mikkietunen on tuomassa vähän dynamiikkaa ja lämpöä saundiin ja se on myös kytkettävissä linjatasoiselle singaalille ja miestäni toimii tuossa erittäin hienosti..myös ohjekirjassa neuvottiin asentamaan laite juuri näin! ja miksiköhän tuo kompura pitäisi ottaa pois?? vai oiskohan siinä joku limitteri säätö vituillaan täytyyki käydä tsiigaamas.. Ja Kiitokset! näistähän vastauksista oliki taas hyötyä.. Kannattaa tosiaan ne kompuran kytkennät ja säädöt kahtoa, että on oikein. B-kompurassa on joku ihmeen auto-systeemi ja jos tekee kytkentöjä (en muista kun en jaksanut niitä opetella, ihan turhia) sopivasti, niin se ohjaa toisella signaalilla pääsignaalia pienemmälle. Ohjeessa kerrottiin, että sillä saa laulun tai sitten kuulutukset nousemaan yli taustamusiikin. Eli se antaa sen laulun/kuulutuksen tulla täysiä mutta lyö taustamusiikin hiljaiselle. Liittimiähän siellä on hintaan nähden hirveästi. Olisiko Altossa jotain samansuuntaista? Etuaste on vähän erikoisessa paikassa mutta onhan noissa linjatulomahdollisuuskin, että tuskin se nyt mitään kauheaa tekee, kompura/limitteri sitten kuitenkin sitä signaalia rajoittaa. Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia... |
PL 02.06.2006 06:40:28 | |
---|
No se mikkietunen on tuomassa vähän dynamiikkaa ja lämpöä saundiin ja se on myös kytkettävissä linjatasoiselle singaalille ja miestäni toimii tuossa erittäin hienosti..myös ohjekirjassa neuvottiin asentamaan laite juuri näin! ja miksiköhän tuo kompura pitäisi ottaa pois?? vai oiskohan siinä joku limitteri säätö vituillaan täytyyki käydä tsiigaamas.. Ja Kiitokset! näistähän vastauksista oliki taas hyötyä.. Miksi sinne pitää tuosa muka lisää dynamiikkaa kun kompura ja todennäköisesti jakarin limitterit sitä koko ajan syövät pois? Kokeile ensin ilman etuastetta ja kompuraa miten toimii ja sitten lisäät värkin kerrallaan ja säädät niiden toiminnan mieleiseksesi. |
Puavali 02.06.2006 09:13:24 (muokattu 02.06.2006 09:14:45) | |
---|
Niin joo. Jos säätäisit sen kompuroinnin suhteen pienemmäksi ja tresholdia ties minne, ja kokeilisit, miltä kuulostaa. Yks hyvä vois olla jos saisit PA:han menevän laulun kompuroitua omasta insertistään, ja basson ja bassorummun kompuran toisessa kanavassa. Jos se on siis stereo. Mulla näkyy olevan kompurassa edelliset asetukset laululle ratio 2:1 ja treshold -30 db. Vai olikohan nuo puheelle? Isompaa kompressointia en kuitenkaan suosi tai suosittele. Ed: se mikkietunen voi olla hyväkin juttu saundin kannalta. Ehkä kokeilen joskus, jos saan sellaisen hankittua. kalamies#19 >-)))>
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2 |
Puavali 02.06.2006 09:20:41 | |
---|
Voihan olla, että laulu tulee niin kovaa jakarille, että limitterit vetäisee hanat kiinni ? Syy on joko limitteri tai se kompura. Kun laulu alkaa, niin kompuran liipaisukynnys ylittyy, kompura pienentää signaalia, ennestäänkin laulua heikommat muut signaalit heikkenevät eivätkä kuulu isosti tulevan laulun alta. kalamies#19 >-)))>