isojussi 29.05.2006 20:31:19 | |
---|
Tars löytää mahdollisimman pieni kuulokelähdöllä varustettu palikka, jossa on mikrofonitulo. Pitäis toimia pattereilla. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
duane 29.05.2006 20:52:23 | |
---|
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4 |
isojussi 29.05.2006 21:50:26 | |
---|
Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
isojussi 29.05.2006 22:39:36 | |
---|
Roberto 30.05.2006 10:22:53 | |
---|
|
isojussi 30.05.2006 10:24:39 (muokattu 30.05.2006 10:30:57) | |
---|
ÄM 30.05.2006 10:34:07 | |
---|
Ajatus on siis "teipata" (tmsv.) palikka pasuunan http://www.yamaha.co.jp/english/pro … t/brass/t_trombon/ysl447g/index.htm takarautaan. Juuri punnitsin originaalin vastapainon ja se on 250g - eli vajaat puolet tuosta ART:in boxista. Jääkö pidempi luuripiuha jalkoihin, jos pitäis tota ihan lattialla? Mulla on Behringerin se pienin mikseri (1 mic in 2 line in). Siinä on se hyvä, että pystyy edes vähän equttamaan. Toki tilanne on toinen näin rumpalilla; mulla se on kiinni pallin istuisosan alla, haarojen välissä, josta piuha kulkee esteettömästi, eikä ole käsien tiellä. Toi Behku ei tietysti sovellu Jussin tapauksessa, jos ideana oli, että mikkilinja menee vaan laitteen läpi, jatkaen tiskille. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
ÄM 30.05.2006 10:37:47 | |
---|
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
isojussi 30.05.2006 11:02:12 | |
---|
Jääkö pidempi luuripiuha jalkoihin, jos pitäis tota ihan lattialla? Joo, luultavimmin. Bilebändissä meidä pitää showwata, jos ei oo puhallettavaa. Mulla on Behringerin se pienin mikseri (1 mic in 2 line in). Mä joudui kanssa puolitoista viikkoa sitten ostamaan hölmyttäni UB802:n, kun unohdin mikserin kotiin.... Toi Behku ei tietysti sovellu Jussin tapauksessa, jos ideana oli, että mikkilinja menee vaan laitteen läpi, jatkaen tiskille. Mulla oli ajatuksena käyttä halpaa t-bonen clippimikkiä pelkkään monitorointiin ja ääniesat saa mikittää pasuunan, millä tahtovat. Eli en olisi kiinni kuin pasuunassa. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
PL 30.05.2006 11:05:00 (muokattu 30.05.2006 11:05:14) | |
---|
... monitorointiin ja ääniesat saa mikittää pasuunan, millä tahtovat. Eli en olisi kiinni kuin pasuunassa. Langatonmikki ja -korvamonitorihässäkkä, niin kuulee muutakin kuin oman soittonsa. |
isojussi 30.05.2006 11:13:07 | |
---|
Langatonmikki ja -korvamonitorihässäkkä, niin kuulee muutakin kuin oman soittonsa. Kokemuksesta tiedän, että sopivilla kuulokkeilla kuule silti kyllä bändinkin. Sitäpaitti toi on jo äkkiä tonnin paketti. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
ÄM 30.05.2006 13:04:51 | |
---|
Eli sulla olis pelkästään se palikka pasuunassa, johon menee klipsistä piuha ja palikasta tuloo luurit päähän. Joudut siis aina ottamaan luurit pois, kun lasket pasuunan telineeseen ja alat karkeloimaan. Noissa mainituissa palikoissahan on näköjään monitori tulo, että siitähän sais hyvän monitori balanssin haettua, kun vetää sen mikin lisäks monitoriryhmän lootaan. Piuhaahan siinä rupee sitten olemaan. Itte tykkään just rakentaa kivan ja selkeän luurisoundin, käyttäen tulppanappeja, jotka sulkee melun pois. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
xerxes 30.05.2006 18:00:17 | |
---|
Relax. |
isojussi 30.05.2006 22:13:32 | |
---|
Eli sulla olis pelkästään se palikka pasuunassa, johon menee klipsistä piuha ja palikasta tuloo luurit päähän. Joudut siis aina ottamaan luurit pois, kun lasket pasuunan telineeseen ja alat karkeloimaan. Ei kerkiä kesken biisin laskee torvee. Shout vedetää mutka kourassa. Ja slaidilukko kiinni (toivottavasti). Lasken pillin vain, kun otan vesihömpsyt. Noissa mainituissa palikoissahan on näköjään monitori tulo, että siitähän sais hyvän monitori balanssin haettua, kun vetää sen mikin lisäks monitoriryhmän lootaan. Piuhaahan siinä rupee sitten olemaan. Itte tykkään just rakentaa kivan ja selkeän luurisoundin, käyttäen tulppanappeja, jotka sulkee melun pois. Mulle riittäis halvat luurit, joiden läpi kuulee lavaesan. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
isojussi 30.05.2006 22:14:25 | |
---|
... DIY-mies askartelee itse tuollaiset. Juu - kun löytää akryylia ja pistosahan. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
Roberto 30.05.2006 23:00:23 | |
---|
Juu - kun löytää akryylia ja pistosahan. Lähimmästä teollisuus-etolasta löytyy akryyliä ja sahamiehiäkin. |
isojussi 31.05.2006 00:30:41 | |
---|
Tuli mieleen, että miksei mikkisplitteri ja langaton korvamonitori.... Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
Roberto 31.05.2006 08:34:46 | |
---|
Tuli mieleen, että miksei mikkisplitteri ja langaton korvamonitori.... Korvamonitoroinnissa on se homma että oma kuuntelu menee täysin uusiksi, eli vaikka sitä omaa torvea tuliskin tosi kätevästi niin muuta kamaa kuullakseen joutuu useinkin rimpuilemaan monenlaista systeemiä. Ei siis ehkä se helpoin ratkaisu, eikä varsinkaan halvin.. |
isojussi 31.05.2006 23:42:56 | |
---|
Korvamonitoroinnissa on se homma että oma kuuntelu menee täysin uusiksi, eli vaikka sitä omaa torvea tuliskin tosi kätevästi niin muuta kamaa kuullakseen joutuu useinkin rimpuilemaan monenlaista systeemiä. Ei siis ehkä se helpoin ratkaisu, eikä varsinkaan halvin.. Mä oon jo kerran päässy testaan korvamonitoria niin, että siitä on tullu palkkä oma soitto ja kokeilin erilaisia nappeja ja luureja - parhaiten (itse asiassa erinomaisesti) pelas halvat, avoimet pikkuluurit, joilla kuuli hyvin muitten meuhkaamisen. Wanha Wetäjä: "Ehdoton 1. Pystö" |
Roberto 01.06.2006 10:47:30 | |
---|
Mä oon jo kerran päässy testaan korvamonitoria niin, että siitä on tullu palkkä oma soitto ja kokeilin erilaisia nappeja ja luureja - parhaiten (itse asiassa erinomaisesti) pelas halvat, avoimet pikkuluurit, joilla kuuli hyvin muitten meuhkaamisen. Joo, jos suljetut luurittimet menee korvaan on tilanne nopeasti melko kimurantti. |