Aihe: Laadukasta mikrofonijohtoa?
1
Antti1
18.07.2006 16:51:07 (muokattu 18.07.2006 16:53:00)
Löytyykö Thomannilta sopuhintaan jotain laadukasta mikkijohtoa metritavarana sopuhintaan? Siellä on noita erilaisia Cordialeja, niistä lienee joku ihan hyvää? Mikä olisi sopivaa, jos laitan nämä perus neutrikit XLR-liittimiksi?

Aattelin ostaa sellaisen 100m kelan sitä ja läjän erilaisia liittimiä varastoon. Ei sitä koskaan tiedä hajoaako joku piuha. Juuri meni viime keikalla taas yksi ihan varoittamatta.

EDIT 1: Niin ja mistä mä muuten löydän jonkun todella edullisen, mutta kestävän kaukokaapelin jonkinlaisella boksilla? 8 kanavaa riittänee, eikä tarvitse ihan älyttömän pitkäkään olla. Mites noi Audiodivarissa myytävät Adam Hallit?

EDIT 2: Jos joku nyt vinee tosta tompalta tilaamisesta, niin kaverit pisti kimppatilauksen pystyyn, tilailen samalla itsekin ehkäpä sitten kaikkea.
The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
aimotuska
18.07.2006 17:48:27
Siellä on noita erilaisia Cordialeja, niistä lienee joku ihan hyvää?

CMK222 on meillä ainakin toiminu varsin hyvin. Ero on kuin yöllä ja päivällä kun vertaa sssnakeihin. Oon muutamaan huti-snakeen pistäny kunnolliset neutrikit, mutta ne kyrvähtää siitä huolimatta sairaan nopeesti.

Aattelin ostaa sellaisen 100m kelan sitä ja läjän erilaisia liittimiä varastoon. Ei sitä koskaan tiedä hajoaako joku piuha. Juuri meni viime keikalla taas yksi ihan varoittamatta.

Juu, siitä voidaan kyllä lähteä, että piuha kuin piuha tulee jossain vaiheessa joko elämänsä päähän tai käännekohtaan. Kyse on vain vikaantumisvälistä.

EDIT 1: Niin ja mistä mä muuten löydän jonkun todella edullisen, mutta kestävän kaukokaapelin jonkinlaisella boksilla? 8 kanavaa riittänee, eikä tarvitse ihan älyttömän pitkäkään olla. Mites noi Audiodivarissa myytävät Adam Hallit?

Tee itse. Ei oo kauhea homma. Tarvittava määrä jotain tän tyylisiä liittimiä:
http://www.thomann.de/thoiw3_neutrik_nc3fdm_3_l1_prodinfo.html

Loota:
http://www.thomann.de/thoiw3_cae_stagebox_120_prodinfo.html

Tääkin vois olla ihan mielenkiintoinen loota, näyttää tosin muovilta:
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-188203.html

Sitten jokunen metri vaikkapa tätä:
http://www.thomann.de/thoiw3_cordial_cmg8_multicore_prodinfo.html

Sit jostain sähkökaupasta läpivientiholkki, jolla saat kaapelin pysymään nätisti lootan kyljessä kiinni ja eikun kolvaamaan.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
Antti1
18.07.2006 18:16:19
Hetkonen hetkonen, mä kattelin noita läpi ja päädyin itse tekemään vanerista haluamani kokoisen ja muotoisen kivan pikkuboksin. Noi kaapelit näyttäisi vaan poikkeuksetta olevan 2x jotain johtimien määriltään. Miksi? Eihän tuollaisella saa phantomia kulkemaan mitenkään järkevästi, vai saako? Onko jotain syytä miksei tuon läpi kannattaisi phantomia vetää?
samuel
18.07.2006 20:51:26 (muokattu 18.07.2006 20:54:05)
Hetkonen hetkonen, mä kattelin noita läpi ja päädyin itse tekemään vanerista haluamani kokoisen ja muotoisen kivan pikkuboksin. Noi kaapelit näyttäisi vaan poikkeuksetta olevan 2x jotain johtimien määriltään.

Jos sattuu nurkista löytymään, tai tiedät jonkun tutun esim tehtailla/automaatiomiehenä jossakin, ja et trvitse kovin pitkää pätkää niin käytä JAMAK:ia kaukokaapeliisi... jos et tarvitse montaa kanavaa siihen niin on suht järkevä/halpa vaihtoehto. Mut käytä mielellään silti metallista laatikkoa ?!

toisaalta on niitä muovosiakin tosin käytössä...
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
Antti1
18.07.2006 21:11:38
Mut käytä mielellään silti metallista laatikkoa ?!

Höps, voihan sen puulootankin vuorata vaikkapa alumiiniteipillä, maksalaatikkopurkeilla tai millälie... Tuskinpa paljoa häviää tuollaiselle pellistä taivutellulle laatikolle. Tosin ei se nyt tuossa konkurssissa enää NIIN paljoa tunnu, jos 30€ pistää laatikkoon. Täytyy vaan miettiä tarkkaan viimeisetkin pennoset, kun on niin paljon tärkeämpääkin edessä. Asunnon hankkimista yms. "oikeaa" asiaa.
Hotlicks
18.07.2006 21:11:45 (muokattu 18.07.2006 21:13:21)
Hetkonen hetkonen, mä kattelin noita läpi ja päädyin itse tekemään vanerista haluamani kokoisen ja muotoisen kivan pikkuboksin. Noi kaapelit näyttäisi vaan poikkeuksetta olevan 2x jotain johtimien määriltään. Miksi? Eihän tuollaisella saa phantomia kulkemaan mitenkään järkevästi, vai saako? Onko jotain syytä miksei tuon läpi kannattaisi phantomia vetää?

Kyllä nuo on ihan normaalisti balansoituja. Sitä suojafoliota joka noissa on groundina ei vaan noteerata mitenkään. Tuo 2x jotain siis tarkottaa tuossa tapauksessa sitä, että 2 johtoa kulkee yhden folion/sukan sisällä.

edit: Nuo hammondin valualumiinilaatikot esim Uraltonelta maksaa aika vähän ja niihin vaan 22mm reijät liittimiä varten. 8 liitintä pitäis mahtua helposti.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
aimotuska
18.07.2006 21:12:05

Kyllä niissä kulkee jokaisessa se suojakarva kyydissä, että ihan normaalia kolminapaista jöötiä se on.

Jamakkia en kehottais käyttämään. Meillä oli semmosia 8 kanavaisia joskus taannoin ja ne on niin jäykkää jöötiä, ettei niitä viitsi kukaan keriä. Johtimet siellä sisällä on myöskin semmosta, että kun sitä useamman kerran kerii, niin ne napsahtelee vähitellen poikki.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
Antti1
18.07.2006 21:17:57 (muokattu 18.07.2006 21:18:40)
Jamakkia en kehottais käyttämään.

Haulla selailin kaiken mahdollisen läpi, niin vähän vastaavia kokemuksia oli ihmisillä. Pakkasta noi ei ainakaan siedä, se on varmaa. Kovettuu mokoma jääpuikoksi.

Mitä mieltä ihmiset tuosta kotelointiperiaatteesta? Tää loota kuitenkin tulee todella nättiin ja hellään käyttöön, niin ei siinä kestävyydessä ongelmaa olisi. Tietty häiriösuojaus täytyy rakentaa erikseen, mutta näpertely on mukavaa mun mielestä. Olis se metalliloota kerralla kyllä helpompi. Pointtina on vaan se, etten tiedä mihin suuntaan systeemi laajentuu --> ilmaisesta puulootasta on edullista siirtyä erilaiseen tarpeen vaatiessa.

EDIT: Ja kiitokset tarkennuksesta. Huomasin tuon kuvien perusteella, mutta huonon laadun takia en ollut ihan 100% varma.
PL
19.07.2006 08:57:43
Jamakkia en kehottais käyttämään. Meillä oli semmosia 8 kanavaisia joskus taannoin ja ne on niin jäykkää jöötiä, ettei niitä viitsi kukaan keriä. Johtimet siellä sisällä on myöskin semmosta, että kun sitä useamman kerran kerii, niin ne napsahtelee vähitellen poikki.

Tulihan sitä aikoinaan parisataa keikkaa vedettyä jamakkikaapelilla 20 + 4. Talvella jäykkää, mutta mitään vikoja siihen ei tuona aikana tullut kun sen kerran teki kunnolla. Viuhkapäihin pehmeää kutistesukkaa ja sopivaa kumiletkua tai niinkuin itse laitoin sähkömoottoreissa käytettyä lasikuitueristesukkaa.
samuel
19.07.2006 11:18:18
Tulihan sitä aikoinaan parisataa keikkaa vedettyä jamakkikaapelilla 20 + 4. Talvella jäykkää, mutta mitään vikoja siihen ei tuona aikana tullut kun sen kerran teki kunnolla. Viuhkapäihin pehmeää kutistesukkaa ja sopivaa kumiletkua tai niinkuin itse laitoin sähkömoottoreissa käytettyä lasikuitueristesukkaa.

Samaa kaapelia meilläkin... joskin tulee välillä mieleen sen kaapelin kanssa (kuten tässä muutenkin) että onko näissä hommissa mitään järkeä... mut se onkin sitten eriasia.

Jäykkää se toki on, eikä kovin taipuisaa. Eikä kannata kääntää solmuun ainankaan kovin useasti mutta saa "halvalla" jos niitä tuttuja automaatiomiehinä on. Ja vallan pätevää kuitenkin signaalien kannalta !

Mutta on toki muitakin vaihtoehtoja...
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
miffe
19.07.2006 23:20:24
CMK222 on meillä ainakin toiminu varsin hyvin.

Komppausta tolle. Taitaa olla eniten käytetty letku tääl päin maailmaa tuo.
miffe, äänimies
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)