Dj.Dumbass 11.07.2006 16:02:12 (muokattu 11.07.2006 23:52:49) | |
---|
Ajattelin ostaa satunnaiseen livekäyttöön konkkamikit rumpujen overheadeiksi. Vaihtoehtoja on paljon jos hinnalla ei ole väliä ( jos ei olis, ostaisin sm81:t). musakaupassa mulle tyrkytettiin TSM MT184S -mikkejä hinta 88egee /kpl Samson Co2 -paria hintaan 149euroo (hinta muualla 105e/pari) Muitakin saman hintaluokan tai max 100e/kpl mikkejä varmaan löytyy? Mitä kannattais ostaa? Ekana tulee mieleen että ei mitään, vaan säästää rahat ja ostaa paremmat. Ostetaan sitten paremmat kun keikkoja tulee enemmän, nyt riittää että ne saa hoidettua arvosanalla "hyvä" omilla kamoilla ettei tarvii aina ruikuttaa lainaks jotain. Kiittelen jos joku vastailis. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
Antti1 11.07.2006 16:23:54 | |
---|
Ajattelin ostaa satunnaiseen livekäyttöön konkkamikit rumpujen overheadeiksi. Teetkö sä paljonkin isoissa paikoissa keikkoja? Overheadit on meinaan yksi viimeisiä asioita, joita pätevään keikkasettiin tarvii soveltaa, varsinkin pikkukeikoilla. Kai sä siitä oot tietoinen? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Dj.Dumbass 11.07.2006 22:02:01 | |
---|
No joo, kyllä se on selkeä asia että pienessä paikassa on turhaa asetella overheadeja. Mulla ei oo tomeihin mikkejä, joten ajattelin että voisi tehdä mielummin näin päin, että basari ja snare mikkien lisäksi laittaa overit joilla voi sitten niitä tomeja vähän kalastella sieltä mukaan. Tomeja ei kuitenkaan vielä koskaan oo tarvinnu niin paljoon toistaa PA:n läpi et haluisin ostaa hyvät mikit niihin. Ja niille konkkamikeille olis kyllä muutakin käyttöä (tehosteäänityksiä jne.), toisin kuin tomimikeille. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
Hotlicks 11.07.2006 22:51:46 | |
---|
Audio Technican AT2020 on ihan ok tossa hintaluokassa (99,- StPaulissa). Ei missään tapauksessa mitn mullistavaa, mutta aika tervesoundinen joka tapauksessa. Noista saa sitten vaikka tomimikitkin, kun sietävät äänenpainetta ihan kohtuudella... KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS. |
Antti1 11.07.2006 22:52:52 | |
---|
No jos niille on oikeasti käyttöä, niin mä kehottaisin katselemaan jonkun tiukkakuvioisen pienikalvoisen parin suuntaan. Ei tuollainen stereomikkikään välttämättä ihan huono idea olisi, on noi ison maailman pojatkin niitä käyttäneet keikoilla. Mitään mallia mä en osaa nyt tähän hätään laukaista. Mitä ominaisuuksia sä vaadit siltä ja mikä on hintaraja? The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. |
Dj.Dumbass 11.07.2006 23:41:27 (muokattu 11.07.2006 23:42:22) | |
---|
"kehottaisin katselemaan jonkun tiukkakuvioisen pienikalvoisen parin suuntaan" juuri näin; kuviona hertta tai superhertta, hintaluokkaa n.100egee/kpl. vaihtoehdoksi voisi lukea myös Shure PG81:n, se on hieman kalliimpi, mutta jos se on olellisesti parempi kuin toi samson c02 niin sitten voisi olla ok. TSM jätetään tässä vaiheessa pois laskuista, siitä löysin jo jonkin verran risuja. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
jurpontor 12.07.2006 08:05:45 | |
---|
Osta mielummin ne tomimikit. Ja jos nyt ihan välttämättä overheadin haluat, ni osta yks. Et kuitenkaan oikeasti tartte kahta. |
Sepe 12.07.2006 10:51:56 | |
---|
Nadyilla on CM 90 konkkamikki,aivan pätevä ja edullinen n.70euroa.Myypi Starlike. |
aimotuska 12.07.2006 11:04:37 | |
---|
Osta mielummin ne tomimikit. Ja jos nyt ihan välttämättä overheadin haluat, ni osta yks. Et kuitenkaan oikeasti tartte kahta. Mä oon samoilla linjoilla. Jos tarkoituksena on poimia tomeja, niin overeilla saat niistä korkeintaan ohuita läpsäyksiä. Ja kun overit kuitenkin sieppaa peltejä todella paljon, joutuisit tekeen equlla aika rankkaa leikkausta yläpäähän. Tämän seurauksena kajareista kuuluu jotain tuhnuisia pössähdyksiä tomisoundien sijaan ja kohta oot täällä taas kyselemässä tomimikkejä :) Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> |
JuhaPK 12.07.2006 16:11:37 | |
---|
|
dewil 16.07.2006 16:03:33 | |
---|
Mä oon joskus käyttäny röden NT-1 mikkejä overeina ja smoothisti on tullu. Botneehan ne ei toista nimeksikään, mutta eipä sitä overeilta kauheena kaipaakkaan. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Dj.Dumbass 16.07.2006 18:30:09 | |
---|
Laitoin sitten homman järjestykseen; tilasin 3kpl opus87 -mikkejä sekä sen samsonin C02 parin. Eipähän tarvi kokeilla kantapään kautta. Kiitos mielipiteistä. Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...! |
miffe 16.07.2006 20:53:42 | |
---|
Laitoin sitten homman järjestykseen; tilasin 3kpl opus87 -mikkejä sekä sen samsonin C02 parin. Eipähän tarvi kokeilla kantapään kautta. Kiitos mielipiteistä. Noiden Opuksien kans sä et kyllä övereitä tarvi, ellei gate-osasto ole mallia loistava tahi parempi. Peltivuoto on luokkaa infernaalinen ja viimeksi sen kanssa tapellessa meinas mennä hermot. miffe, äänimies |
Pieni rumpalipoika 17.07.2006 10:53:22 | |
---|
Juu. Opukset vuotaa kuin seula, mut soundi on paras! Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |