Oon lukenu muutamia arvosteluita nauhoittavista sonyn HI-md soittimista ja hiukan on jääny hämäräksi nuo miinus puolet. Mallit mitä oon katellu ois mz-rh10, mz-rh1 ja mz-nhf800.. Käyttötarkoitus ois nauhoitus (mikrofoonilla ja line-in) ja ihan mp3 soittimena.. Eli millanen siirtonopeus usb_n kautta on esim. mikillä nauhoitettua ääntä HI-md soittimelta > Pc_lle tai vaikkapa Pc_ltä mp3 tiedostoja (mp3 muodossa) > HI-md soittimelle? Entä toimiiko tuo Sonic Stage ohjelma ilman kaatuilua? Mun tän hetkinen Pc on 450mhz jossa XP.. Ja miten pitkä käyttöikä vois olla tollasella HI-md levyllä? Olen kuullut että tavallisissa minidisc soittimissa ois joitain ongelmia nuitten levyjen kanssa, ainakin pitkä aikaisessa käytössä. |
Itsellä käytössä juuri tuo mz-nhf800-malli, ja enpä ainakaan omassa käytössä ole juurikaan miinuspuolia havainnut. Ja tuo Hi-MD:n mahdollistama PCM äänitys on kyllä todella hyvä ominaisuus. Jos itse olen oikein asian oivaltanut, niin MP3:a ei levylle voi suoraan tallentaa. Eli tuo sonigstage-softa kääntää tiedostot md:n omaan formaattiin, atrac:iin tms. Siirtonopeudesta en osaa paljon sanoa. Siitä jo jokunen tovi kun matskua koneelle olen siirtänyt. Ei se muistaakseni ihan tolkuttoman hidasta ollut. Vaikka ainahan se saisi olla nopeampi. :) Tuon sonigstage-ohjelman toimimaan saattaminen meinasi olla työn takana. Muistaakseni joku openmg-systeemin tiedosto piti päivittää tai jotain. Sen jälkeen sitten on kyllä toiminut aivan ilman mitään ongelmia. Ja katsoin tuosta md:n manuaalista, että minimissään vaatisi 400Mhz pentium II prosessorin. Suositus 450 Mhz pentium III. Kai nuo MD:n levyt pitäisi kestää monia satoja uudelleen äänityksiä. Itsellä ei ainakaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia levyjen kanssa. Ei edes edellisen kannettavan MD:n, eikä myöskään kotistereoMD:n kanssa. Tuon nykyisen soittimen sain kohtuu halvalla. Oli kai jotain edellisen vuoden mallia josta liike halusi päästä alennushinnalla eroon. Noita kannattanee kysellä ja kytätä. Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista... :) |