Aihe: B:hen tyytyväiset
1 2 3 4
isojussi
24.07.2006 22:38:51
Sitä kun on ostettava sitä mitä irti saa, että saa työnsä tehtyä, niin väkisinkin joutuu (??) joskus tyytymään jopa paljonparjattuun Behringeriin. Itse kun olen Behkuihin ollut kokolailla tyytyväinen, olenkin ihmetellyt täällä usein käynnissäolevaan melkoista mollaamista ym. usein jopa semmoisten taholta, joilla ei ko. merkkiä ole / ole ollut.

Kerätäänpäs välillä myönteisiä kokemuksia B:stä - eli vastustajat älkööt vaivautuko:

Itsellä kaks mikseriä: UB2442Fxpro ja UB802 ja molempiin olen kovin tyytyväinen. No problems so so far.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
musamies
24.07.2006 23:18:54
Itsellä kaks mikseriä: UB2442Fxpro ja UB802 ja molempiin olen kovin tyytyväinen. No problems so so far.

Sama juttu, että tyytyväinen olen UB2222FX-PRO mikseriin ja lisäksi myös sen joihinkin efekteihin.

Kokeilin yhtä saman merkkistä efektilaitetta ja siitä taas en ihmeemmin tykännyt.

Ehkä jos miettisi, mihin omista musalaitteista on kaikista tyytyväisin, niin saattaisi olla kiipparin järeä transit case tai Quik Lok:in jämerä kiippariteline. Myös keittijakkarana aiemmin olleeseen soittojakkaraan olen ollut aika tyytyväinen. Nämä kaikista parhaiten palvelleet laitteet vain ei herätä erityisiä intohimoja tai fiiliksiä...
rintapek
25.07.2006 02:36:35

Bändiltä löytyy nyt kolme B- tuotetta.

1.Kitaravahvistin
+ soundeja löytyy - hyviä ja käyttökelpoisia
- hankala käyttää ( toisaalta, VOXin tonelabiin kitaristimme paneutui (p)aatoksella pari viikkoa,) Behkuun samaa mielenkiintoa ei riittänyt, eli väittäisin, että B:n ominaisuuksista vähintään puolet on käyttämättä. Eihän Behkusta Voxia saa tekemälläkään, mutta ... kaiutin on itse asiassa himputin hyvä!!!, eikä niitä kaikkia digiefektejä ole mielestäni pakko edes käyttää, ellei ole pakko. ( Kun saisi ne "hyvät" ulos.)Silti, vehje on kyllä hankala käyttää.
( Älkää nyt edes sanoko, että B ja Tonelab ovat kaksi eri asiaa; niin ovat, mutta ovat myös hankittu eri aikaan)
- jos jokin keikalla hurisee, niin se on sitten juuri tämä B, ei aina, mutta joskus, syytä en tiedä.

2. Kompressoripedali ( akustiseen kitaraan)
+ tekee juuri sen mihin hankittiin
+ maksoi parikymppiä, heittää vaikka järveen, kun patteri loppuu
- ei pahaa sanottavaa

3. Digimikseri (ddx3216)
+ aivan mieletön laite, hinta- laatusuhde hipoo pilviä. Tosin käyttökokemus on nollassa, vielä ei olla keikalla ehditty, vain treenikämpällä testailtu, mutta...jos ei tästä huonommaksi muutu, niin himputin kova vehje tämä on.
- presetit puuttui. Jos se tarkoittaa sitä B-laatua, niin antaa tarkoittaa. Jos vaihtoehto on maksaa pari tonnia enemmän.

Kaikenkaikkiaan ihan toimivia vimpaimia.

Kai se on eri asia, jos ammattireiska hakee huippuluokan tavaraa studioon.
Tai kun jos pikku- tai isobändi hakee käyttökelpoista tavaraa keikalle.

Monille A tai B ei kelpaa, oli syytä tai snobismia.

Maailman parhaat levyt on silti tehty jo ennenkuin ... no jaa , jätetään sanomatta.
One kind of music only - the good kind
kivi
25.07.2006 04:02:09
Heh, mä luulin että tässä kerättiin addressia H-nuottia vastaan.

En olis lähtenyt, mä kirjoitan edelleen H ja Bb ja se toimii ihan hyvin.

:-) nyt nukkumaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
samuel
25.07.2006 09:48:41 (muokattu 25.07.2006 14:49:33)
B:n laitteet on vallan hyviä, ainankin hinta/laatusuhde yleensä kohdallaan. Tietenkin poikkeuksia on kuten kalliimmissakin merkeissä. Ajavat asiansa kyllä pääosin hyvin.

edit: ai eikös tässä ollutkaan kyse bss:stä ? ;)
edit II: eipä muutes ole enään kalustossa muuta kun yksi dj-mikseri B-merkkinen
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
v_m_kangas
25.07.2006 12:06:29 (muokattu 25.07.2006 12:07:25)

Digimikseri DDX3216:
+ helpohko käyttää
+ EQ
+ Dynamics
+ Ei suhise
+ Saimme paremmin saundaamaan kuin Yammun 01V:n
- suojattava hyvin, heppoisen oloiset nupit

Behringerin EQ 2x31 aluetta (en muista tyyppinumeroa)
+ halpa
- paska
- suhisee

EX3200 ULTRAFEX PRO
+ toimii!
+ sikahalpa!
+ "piristää" saundia todella helpolla
- suhisee hieman

Edit: Lisättäköön, että suhinat ei haittaa tippaakaan livekäytössä
Humppaa tai soita humppaa
Tympee Huttunen
25.07.2006 13:06:20
Behringer V-amp Pro

+Kestänyt paljon roudausta
+Tarpeeksi hyvät soundit kotidemottelusta keikalle
+Ei mitään ohjelmisto-ongelmia tms.
+Ei muutenkaan mitään ongelmia.
+Erittäin hyvä hinta/laatusuhde

Behringer FCB1010 midipedaali

+Todella kestävä
+Ei mitään ongelmia

-ohjelmointi vaikeaa
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
Marko F
25.07.2006 14:18:32 (muokattu 25.07.2006 14:21:27)
Minäkin olen saanut sen käsityksen täällä, että Behringeriä haukkuu lähinnä ne, jotka ei tiedä Behringerin laitteista mitään.

Tällä hetkellä minulla on:
- UB1002FX mikseri
- B2030A Truth aktiivikaiuttimet
- B2092 Subbari

- Aiemmin oli se pienin mikseri (olikos se UB502?)

Kaikkiin olen erittäin tyytyväinen. Ne on siistin näköisiä, ja toimii hyvin.
Yhtään vikaa ei ole tähän asti ollut. Hinta/laatusuhde erinomainen (kaiuttimissa lähes uskomaton).

EDIT: Ai niin, uudet MS40 -pikkukaiuttimet on tilauksessa.
Niq
25.07.2006 14:49:13

Minun käytössä olevat behkut ovat toimineet ihan kohtuullisesti, paitsi että potikat rohisee joka laitteessa. Jostainhan se halpa hintakin näkyy tietty.
"I have a cunning plan" -Baldrick
isojussi
25.07.2006 14:58:18
Digimikseri DDX3216:...

Ootteko muuten huomanneet, että tää on täysin poistunut t-kaupan kataloogista ja St.Paulssilla on siitä hito kova tarjous näköjään vielä. Eihän poistu vaan markkinoilta, ennenkuin mä ehdin sen hankkia....
Niq
25.07.2006 15:02:14

Ootteko muuten huomanneet, että tää on täysin poistunut t-kaupan kataloogista ja St.Paulssilla on siitä hito kova tarjous näköjään vielä. Eihän poistu vaan markkinoilta, ennenkuin mä ehdin sen hankkia....

Eioota kuulema myyvät st.paulsillakin. Valmistus ilmeisesti lopetettu. Tämä voisi myös tarkoittaa sitä, että markkinoille saattaisi pian ilmaantua DDX:n päivitetty versio?
"I have a cunning plan" -Baldrick
isojussi
25.07.2006 15:07:31
Eioota kuulema myyvät st.paulsillakin. Valmistus ilmeisesti lopetettu. Tämä voisi myös tarkoittaa sitä, että markkinoille saattaisi pian ilmaantua DDX:n päivitetty versio?

Sopis taudinkuvaan - juurihan ne uudisti pikkumikserisarjankin - Xenyx, vaimikäsenytolikan.
Klezberg
25.07.2006 15:10:14

Minulla on nyt pari vuotta ollut UB1622FX-PRO kotistudiokäytössä ja olen ollut siihen tyytyväinen. Efektipuoli ei siinä kyllä innosta, hädin tuskin sitä kestää kuunnella monitorointikaikuna.

Mutta pakko se on uskoa niitäkin jotka väittävät omaavansa kosolti huonoja kokemuksia B-värkeistä. Jos laatu on epätasaista, kuten jotkut väittävät, niin se selittäisi miksi mielipiteet menevät näin ristiin.
Ukoncete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají
fox
25.07.2006 15:24:23

Mutta pakko se on uskoa niitäkin jotka väittävät omaavansa kosolti huonoja kokemuksia B-värkeistä. Jos laatu on epätasaista, kuten jotkut väittävät, niin se selittäisi miksi mielipiteet menevät näin ristiin.

Aivan varmasti siellä on joukossa joitain ei-niin hyviä.. Eihän siin mitään jos ne kosahtaa takuuaikana, mutta myöhemmin.. ;)
Meillä on todellakin ollu sekä pikku studiossa että PA-kamoissa runsaastikin B-tuotteita. Ainoastaan on yhestä Feedback Destroyeristä tullu toimintasavut pellolle.
Ei ne merkittävästi häiriöalttiita ole, ainoa selkeästi äänekäs härveli oli mikkietuaste-prosessori mikälie UltraVoice, josta kylläkin vaan opto-kompurapuoli oli epätyydyttävän häiriöisä.
Huokealla hinnalla kohtuullisia kämppeitä, valitettavasti vian sattuessa aika pitkälti korjauskelvottomia, rakennusarkkitehtuurista (pintaliitostekniikka) johtuen.
Truthit on mainettaan (tai "mainettaan") paremmat monitorit..miksereissä mitä meillä on ollut käytössä, on ollu vähemmän häiriöitä kuin joissain muun-merkkisissä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Dj.Dumbass
25.07.2006 22:58:04
-Mikseri MX2004A Ei tunnu menevän rikki mitenkään, eihän se häävi ole mutta ei siinä mitään epänormaalia surinaa tai pörinää ole vaikka on sillä vesisateessakin ajoittain oltu... luolamieskamaa.
-Virtualizer pro (se vanha malli) on kamala, ei yhtään hyvää soundia. Kyllähän ne kaikki toki ääneen vaikuttaa...
-Ultra-curve pitää jotain pientä sivuääntä, muuten varsin näppärä peli hintaisekseen.
-DI-100 boxit on kaikki pelannu moitteitta mitä on lainassa ollu
Koha ei nyt vaan sattuis Juhaa leukaan...!
musamies
25.07.2006 23:24:04
Minulla on nyt pari vuotta ollut UB1622FX-PRO kotistudiokäytössä ja olen ollut siihen tyytyväinen. Efektipuoli ei siinä kyllä innosta, hädin tuskin sitä kestää kuunnella monitorointikaikuna.

En tiedä onko sulla sama efektipuoli kun mun härvelissä. Siinä mielestäni kaiut numerot 7 stage, 9 room, delay + reverb 62 käy vaikka lauluun.

Chorus + reverb kävi mun mielestä Rhodesiin.

Säätöjä ei ole, mutta joistain on vähän erilaisia versioita eri numerolla.

Vertailun vuoksi olen voinut käyttää välillä livenä Lexikonin jotain erilistä luultavasti halvahkoa kaikulaitetta ja tietenkin jousikaikua ;-)
tuotsi
25.07.2006 23:44:41

DDX3216 & ADT1616 -digimikseri adat-laajennuksella
+helpohko käytettävyys sekä studiossa että livenä. hyvät liu'ut, automaatiot, saundi yms.. ei mitään ongelmaa. kaikenkaikkiaan mainio laite

B2031A & B2092 -monitorit&subi
+riittävästi potkua ja sopiva saundi

HA4400 Powerplay Pro -kuulokevahvistin
+hoitaa homman, riittävät säädöt

Kaikissa yhteisenä asiana tietenkin jo useaan kertaan mainittu hyvä hinta/laatu-suhde. Ihan kestäviäkin ovat olleet, kuulokevahvistin ollut yli 5 vuotta käytössä, DDX ja kaiuttimet noin 2 vuotta.

Onhan noita huonojakin b-tuotteita eteen osunut joskus, suhisevaa DI-boksia, eq:ta, analogimikseriä...
Lisää vaan hanaa ni hyvä tulee!
humppahanuristi
26.07.2006 09:13:44

Yhtään ei ole hajonnut.

Löytyy Virtualizer DSP1024 ja rumpalilla vielä se siitä vanhempi (DSP1000?)
- hankala käyttää

Mikseri 12 kanavaa tms. En nyt muista mallia (tai tämä on solistin kotikäytössä).
- ei hurise eikä suhise

Mikseri UB1202 tai jotain sinnepäin.
- ei hurise eikä suhise

Mikseri 802 (muistaakseni)
- ei tämäkään hurise eikä suhise

Kuitenkin miksereistä tulee ääni läpi eli ne pelaavat. Yhteistä kaikille kuitenkin on, että en saa niistä ihan miellyttävää ääntä kaikilla äänilähteillä (esim. haitari) ulos. Parempi vaan pitää säätimet keskiasennossa. Tosin Souncraftin spirit kuulostaa silloinkin paremmalta. No hinnassa on kyllä eroa.

Kompura 1400 (oliko MDX?)
- kerkesin jo kerran haukkua kelvottomaksi. Osin onkin sitä, kun säädöt pelaa vähän toiseen tapaan kuin joissain muissa kompuroissa. Käyttölogiikan omaksuminen oli vähän hankalaa vaikka periaatteessa selkeät nappulat onkin.
Toimii se nyt kuitenkin.

Ja jakosuodin on vielä. Sekin pelaa.
Ilman haitaria ei ole tanssimusiikkia...
DVD
27.07.2006 00:33:08
Heh, mä luulin että tässä kerättiin addressia H-nuottia vastaan.

En olis lähtenyt, mä kirjoitan edelleen H ja Bb ja se toimii ihan hyvin.

:-) nyt nukkumaan.

Tuo on hyvä kompromissi. Natsille mikä natsille kuuluu ja Uncle Samille mikä Uncle Samille kuuluu. Tuota minäkin käytän eikä voi erehtyä milloinkaan.
Pieni rumpalipoika
27.07.2006 06:43:21

Mites te kirjotatte esim. kahdesti alennetun H/B:n? Hoho.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)