Aihe: peavey standard series 260 1 | |
---|---|
![]() 17.09.2006 18:05:40 | |
Minulle jäi käteen erilaisten vaiheiden kautta otsikon mukainen vahvistin. Amatööriharrastajana kysyisin neuvoa sen parhaaseen käyttötarkoitukseen. 1. Mihin käyttöön se on suunniteltu? 2. Millaisia laitteita siihen on järkevintä liittää 3. Vahvistin taitaa olla 130 w. Onkohan niin, että sen saa parhaiten ulos kahdella 8 ohmisella kaiuttimella (kaiutinsuositus on 4 ohmia) 4. onks vahvari auttamattomasti vanhentunut/liian pieni nykytarpeisiin? Mun on pakko tunnustaa, että kuvittelin ottavani sen bassovahvistimeksi, vaan ei taida oikein toimia siinä käytössä? Kiva jos osaavat ehtisivät kommentoida. | |
![]() 17.09.2006 18:17:11 | |
Minulle jäi käteen erilaisten vaiheiden kautta otsikon mukainen vahvistin. Amatööriharrastajana kysyisin neuvoa sen parhaaseen käyttötarkoitukseen. 1. Mihin käyttöön se on suunniteltu? Yleiskäyttöiseksi pieneksi PA-mikserivahvistimeksi. 2. Millaisia laitteita siihen on järkevintä liittää Mitä tahansa, minkä haluaa kuuluvan suhtkoht värittymättömänä. Esim. koskettimet, laulu, basso, kitara jonkun vahvistinmallintimen jälkeen, CD-soitin, mitä ikinä keksitkin. 3. Vahvistin taitaa olla 130 w. Onkohan niin, että sen saa parhaiten ulos kahdella 8 ohmisella kaiuttimella (kaiutinsuositus on 4 ohmia) Esimerkiksi niin, ja se 4 ohmia on vain minimi. 4. onks vahvari auttamattomasti vanhentunut/liian pieni nykytarpeisiin? Ei. Mulla on vastaavantapainen hieman uudempi Peaveyn tekemä härveli kiippari- ja toisinaan bassostyrkkarina ja oikein hyvin toimii. Mun on pakko tunnustaa, että kuvittelin ottavani sen bassovahvistimeksi, vaan ei taida oikein toimia siinä käytössä? Miksei toimis? Bassovahvistimeksi sopii mielestäni lähestulkoon mikä tahansa mikä toistaa suhtkoht sellaisenaan sen, mitä inputteihin ajaa, kuten nyt vaikkapa tuo vehje. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 17.09.2006 19:33:58 | |
Kiitos kovasti vastauksista. Laite selvisi minulle melkoisesti. Esittäisin vielä pari jatkokysymystä.. kiva jos ehdit vielä vastata/kommentoida. (Mitä tahansa, minkä haluaa kuuluvan suhtkoht värittymättömänä. Esim. koskettimet, laulu, basso, kitara jonkun vahvistinmallintimen jälkeen, CD-soitin, mitä ikinä keksitkin.) - vahvari kuulostaa tällaiselle amatöörille just sopivalta - mihinhän em. laitteet kannattaa liittää? Vahvarissa on neljä sisäänmenoa; effects, parallel, normal ja series. Osaatko suositella? - miten muusikkopiireissä suhtaudutaan peaveyn tämänlaisiin laitteisiin. Onko ne ihan ok vai "halpiksia" (Ei. Mulla on vastaavantapainen hieman uudempi Peaveyn tekemä härveli kiippari- ja toisinaan bassostyrkkarina ja oikein hyvin toimii.) - onko sun vahvari paljon isompi. Bassovahvarit kun tuntuu olevan nykyisin useampi sataa wattia. Hmm, en tosin ole keikoille menossa.. ihan vaan treenailemaan Tosiaan kiitos kommenteistasi. Tosi hienoa, kun tällä palstalla voi saada kommentteja kokeneemmilta. Ostopäätöksiä tulee tehtyä usein niin vähällä tiedolla.. Tietty kannattais kysellä etukäteen, vaan kun ostotarjoukset tulee kuitenkin aina jotenkin äkkiä/yllätyksenä... ja päätökset tulee tehtyä tunteella, intuitiolla.. heh | |
![]() 17.09.2006 20:14:12 (muokattu 17.09.2006 20:15:17) | |
- mihinhän em. laitteet kannattaa liittää? Vahvarissa on neljä sisäänmenoa; effects, parallel, normal ja series. Osaatko suositella? Erikoista. Mun näkemässä oli ihan neljä normaalia kanavaa, ei keskinäistä eroa. Kokeilemallahan toi selviää? Paat vempeleen kii ja koitat miltä soundaa. Jos jotenkin oudolta ni laita toiseen reikään. - miten muusikkopiireissä suhtaudutaan peaveyn tämänlaisiin laitteisiin. Onko ne ihan ok vai "halpiksia" Hassu kysymys. Varmaan silleen kun nyt vahvistimeen. Että tohon nyt voi plugata jotain kiinni ja sen ääni tulee kaiuttimista ulos. - onko sun vahvari paljon isompi. Bassovahvarit kun tuntuu olevan nykyisin useampi sataa wattia. Hmm, en tosin ole keikoille menossa.. ihan vaan treenailemaan Mun styrkkari on kait pykälää uudempi 300-wattinen, mutta auta armias jos sitä yrittää luukuttaa edes puolella volalla, korvat irtoaa päästä. Rehellisesti sanoen en ihan tajua mihin ihmiset niitä puolen kilowatin bassokamojaan oikein tarvii, paitsi brassailuun. EDIT: niin, watithan on mitä muikein mainoskikka-tyyppinen luku toki. Niinkuin että "enempi parempi" vaikkei koko wattimäärällä edes ole ihan kauheasti tekemistä uloskuuluvan mökän määrän kanssa. Tietty kannattais kysellä etukäteen, vaan kun ostotarjoukset tulee kuitenkin aina jotenkin äkkiä/yllätyksenä... ja päätökset tulee tehtyä tunteella, intuitiolla.. heh Sama vika. Kämppä täynnä kaikkea intuitiolla ostettua ihmeellistä ongelmajätettä. Niinkuin nyt noita seiskari-Peaveytä mitä saa puoli-ilmaiseksi ja mitkä tuntuis olevan oikein hyviä vempeleitä. "Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies | |
![]() 18.09.2006 18:01:56 | |
Niinhän se varmaan on, että kokeilemassa asiat selviää... (Hassu kysymys. Varmaan silleen kun nyt vahvistimeen. Että tohon nyt voi plugata jotain kiinni ja sen ääni tulee kaiuttimista ulos.) Joo... varmaa hassu kysymys. Ehkä juontaa juurensa siihen, kun tiettyjä vahvistinmerkkejä näkee mollattavan keskustelupalstoilla. Kun itse ei jaksa olla niin pitkäjännitteinen, että miettisi ja tutkisi tarkkaan taustoja... hmm.. ehkä sitä vaan pelkää hankkivansa huonoja laitteita. (Mun styrkkari on kait pykälää uudempi 300-wattinen, mutta auta armias jos sitä yrittää luukuttaa edes puolella volalla, korvat irtoaa päästä. Rehellisesti sanoen en ihan tajua mihin ihmiset niitä puolen kilowatin bassokamojaan oikein tarvii, paitsi brassailuun.) Heh- kiva kuulla... Niinhän se varmaan on! (EDIT: niin, watithan on mitä muikein mainoskikka-tyyppinen luku toki. Niinkuin että "enempi parempi" vaikkei koko wattimäärällä edes ole ihan kauheasti tekemistä uloskuuluvan mökän määrän kanssa.) Niin.. vaan tällaisia amatööreja kun meikäläinen... nuo watit yms. sekottaa. Kun kuitenkin keikkailevan muusikon perustyökalut lienee laadukkaista, selkeitä ja kestäviä pelejä... Kiitos kommenteista! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)