flimtrick 12.09.2006 13:44:51 | |
---|
Noi luurit ajattelin ostaa paskojen tilalle. Mut tosta on kahta versiota eli monitor ja studio versio. Toisessa on 55ohm ja toisessa 600ohm. Mulle ei oo vielä ihan täysin selvinnyt noiden luurien impedanssien erot?? Voisko joku perehtynyt valaista asiaa. Olen ostamassa luureja kotistudiokäyttöön eli äänikortissa/mikserissä ovat kiinni lähinnä. |
Antti1 12.09.2006 16:11:21 (muokattu 12.09.2006 16:35:15) | |
---|
Onhan tosta enemmänkin kuin noi kaksi versiota. Sitten itse asiaan: ehdottomasti monitor-mallit. Ne vaan kuulostavat luonnollisemmilta. EDIT: Lopun sekoilu pois. Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
miffe 12.09.2006 16:25:07 | |
---|
Impedansseista sen verran, että isompi impedanssi tarkoittaa pienentynyttä äänenpainetta samalla teholla. Eikä tarkoita. Jos herkkyys (SPL/mW) on sama, tarkoittaa se vain lisääntynyttä jännitteen tarvetta saman äänenpaineen saavuttamiseksi. Jos herkkyys (eli se SPL/mW) on sama molemmissa, antaa sama antoteho tasan saman äänenpaineen impedanssista riippumasta. PS. Molemmissa tapauksissa oletuksena se, että kuulokkeita vahvistavan mukkulan antoimpedanssi on riittävän alhainen. miffe, äänimies |
Antti1 12.09.2006 16:34:58 | |
---|
No, kai miffe tietänee paremmin. En rupea kinaamaan. Tämä havainto on vain juurtunut mieleen käytännön kokemuksista ja kaiuttimista. Ehkäpä tainnut johtua siitä, ettei vahvistin ole jaksanut töötätä niin paljoa suuremmille impedansseille. Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
Lennu 12.09.2006 18:38:31 | |
---|
Onhan tosta enemmänkin kuin noi kaksi versiota. Sitten itse asiaan: ehdottomasti monitor-mallit. Ne vaan kuulostavat luonnollisemmilta. EDIT: Lopun sekoilu pois. Ja mullakin on semmoset. Se on aika hyvä syy. "Lennua mukaillen: "kosketinsoittaja soittaa kyseiselle musiikkityylille ominaisia kuvioita kyseiselle tyylilajille ominaisella kosketinsoittimella". - Epämuusikko |
Antti1 12.09.2006 18:49:23 | |
---|
Ja mullakin on semmoset. Se on aika hyvä syy. Joo, on on. Kuulemallahan se toki selviää, mutta on niiden soundissa aika huomattava ero. Mun mielestä se ero kallistaa kupin vaan selkeästi valitsemaani suuntaan. Kukin punnitkoot omalla vaa'allaan. Kiinnostaako kitaristin ura keikkailevassa bändissä? Ota yhteyttä pikimmiten! |
Decadence? 12.09.2006 19:30:44 | |
---|
Mulla taas mikserin (soundcraft fx8) manuaalissa sanotaan et alle 200 ohmin kuulokkeita turha yrittää käyttää.. yritin (koska sattui oleen sellaiset) ja niinhän kävi et piti ostaa akg 240 monitorit että alkoi materiaali valuun phonesin kautta. |
flimtrick 12.09.2006 19:42:49 | |
---|
Mulla taas mikserin (soundcraft fx8) manuaalissa sanotaan et alle 200 ohmin kuulokkeita turha yrittää käyttää.. yritin (koska sattui oleen sellaiset) ja niinhän kävi et piti ostaa akg 240 monitorit että alkoi materiaali valuun phonesin kautta. Joo lähinnä mä halusin tietää just että mites toi ohmi homma noissa toimii kun ero on aika iso vaikka saman hintaiset... EI huvittais ostaa luureja mitkä ei ehkä sit toimikaan äänikortin tai mikserin kans.... |
miffe 12.09.2006 19:58:05 | |
---|
Mulla taas mikserin (soundcraft fx8) manuaalissa sanotaan et alle 200 ohmin kuulokkeita turha yrittää käyttää.. yritin (koska sattui oleen sellaiset) ja niinhän kävi et piti ostaa akg 240 monitorit että alkoi materiaali valuun phonesin kautta. Yleensä se pienin sallittu impedanssi on luokkaa 32 ohmia ja syöttöimpedanssi 10 ohmin kantturoissa. Joissain laitteissa on jopa 100 tuo antoimpedanssi ja sellainen on mun mielestä jo selkeästi ääntä huonontava. Luurien impedanssihan, kun sattuupi olemaan taajuudesta riippuvainen, mikä tarkoittaa loppupelissä taajuusvasteen muutoksia. miffe, äänimies |
FVampir 22.09.2006 23:39:40 | |
---|
Itsellä on nuo k240 studiot 55ohmiset. Tyttökaverilla on tuossa nuo ties minkä testien voittajat k271 monitorit ja en minä ainakaan osaa sanoa kumassa on "paremmat" soindit.. toisessa on suletun ja toisessa puoliavoimen soundi :D Noissa omissa on hieman avarampi soundi ja ehkä ihan hitusen löysempi alapää. Nuo k271 mallissa on taas tiukempi soundi mutta taas ei ehkä ihan niin täyteläinen...mutta tosiaan noi pitää ite kuunnella.. nämä 55 ohmiset ainakin itellä toiminu laitteessa kun laitteessa ihan ok. Hyviä molemmat. Levykansitaidetta vailla? Ota yhteyttä tai käväse kattomassa www.lunaria-studios.com :) |