Aihe: Ross Hurricane PA-kaapit.. 1 | |
---|---|
![]() 15.10.2006 12:07:22 | |
Moro, onko kellään kokemusta näistä kaapeista ?Kaapit ovat järeät sisältäen 2 kpl 18" elementtiä ilmeisesti Eminencen ,sekä 8" keskialueen torvielementin myöskin eminencen, mutta kysymykseni kuuluu!Mikä on torvidiskantin elementtinä?Näistä ennenmainituista elementeistäkään en ole varma koska elementeissä ei lue mitään.Toisesta kaapista on joskus hajonnut diskantti elementii joka on sittemmin vaihdettu RCF N-300 draiveriin.Kyseinen RCF;än draiveri on hajonnut minulla nytten kaksi kertaa 5 kk sisällä. Kaappitehot on n 1 kw rms ja 2 kw peak.Pöytänä käytössäni on Souncraft Spirit Powerstation 1200 Mixerivahvistin jonka tehot 2*600W. Omituisinta tässä asiassa on että toisessa kaapissa on alkuperäinen draiveri joka kestää ja tämä toinen (RCF) ei.Olen myöskin kokeillut draiverin uusimisen yhteydessä vaihtaa draiverit kaapista toiseen(keskenään)varmiistuakseni siitä että jakosuotimissa ei ole vikaa.Kuitenkin tuo RCF;än elementti hajosi toistumiseen.Eli jos jollain on kokemusta/tietoa kyseisestä ongelmasta niin olisin kiitollinen neuvoista. Ps!Jos jollain löytyy 1 kpl Ross Hurricanen kaapin ylimääräistä alkuperäistä toimivaa draiveria niin ilmoittele jos haluat myydä laitteen! Vielä yksi asia! En luukuta kaappeja ja käytän laitteita oikein!! | |
![]() 15.10.2006 15:28:20 (muokattu 15.10.2006 15:29:19) | |
Oletko tsekannut onko diskanttidraiverien ohmit samat jos se vaikuttaa miten kaiuttimen sisällä oleva passiivijakosuodin käyttäytyy? Olisko silläkään noin radikaalia vaikutusta. Onko jakosuodin varmasti toimiva ja kytketty oikein? | |
![]() 15.10.2006 17:09:33 | |
Oletko tsekannut onko diskanttidraiverien ohmit samat jos se vaikuttaa miten kaiuttimen sisällä oleva passiivijakosuodin käyttäytyy? Olisko silläkään noin radikaalia vaikutusta. Onko jakosuodin varmasti toimiva ja kytketty oikein? Morjens,olen tsekannut ja impedanssi on sama eli 8 Ohm.Olen myöskin verrannut keskenään jakosuotimet kummastakin kaapista ja identtiset ovat ja oikein kytketty.Kuten mainitsin aijemmin niin vaihdoin myöskin draiverit keskenään kaapeista joten tuo kyseinen RCF on hajonnut kummassakin kaapissa ja tuo alkuperäinen on kestänyt kummassakin kaapissa joka viittaa siihen että jakosuotimet on kunnossa. Vastauksesta kiittäen!Janne | |
![]() 15.10.2006 19:20:55 | |
Kuulostas, että jossain on kyllä pahemman kerran mätää jos diskantit silti noinvaan hajoilee. Olisko voinut tulla viallinen erä diskanttidraivereita tai joku muu käyttää kaappeja väärin? | |
![]() 15.10.2006 19:30:24 | |
Kuulostas, että jossain on kyllä pahemman kerran mätää jos diskantit silti noinvaan hajoilee. Olisko voinut tulla viallinen erä diskanttidraivereita tai joku muu käyttää kaappeja väärin? Morjens taas, Olen hakenut nuo RCF draiverit(puhekelat)suoraan Noretron Oy;ltä ja kysellyt sieltäkin mielipiteitä.Kaveri joka minulle tuon RCF;än myi kertoi että hänellä on ollut samanlaiset kaapit ja tuo RCF olisi kooltaan järeä ja passeli kyseiseen kaappiin.Itse epäilen tuota koska eivät näy kestävän.Sekin mahdollisuus on olemassa että joku toinen sitten käyttää kamojaväärin.Ei vaan kukaan myönnä sitäkään...hmmm.... Janne | |
![]() 19.10.2006 21:35:55 | |
Meillä oli tollaiset isot möröt, sahattiin ensin ne keskeltä puoliksi ja käytettiin vain 2x18" osaa subbareina ja lopulta polttopuiksi koko laatikot. Elementit on vielä tallella. Pillin driverit on Eminencen, koodina vain: 02012 8ohm. Ei löytynyt netistä mitään tietoa noilla eväillä. Periaatteessa noi driverit olis myynnissä jos kiinnostaa, eipä ole sitten ikinä tullut mitään niistä rakenneltua... Ja onko tollaisilla möröillä joku oikesti tehnyt keikkaa, ihan hirveät ne oli roudata:-) tommi | |
![]() 20.10.2006 11:54:17 | |
Ja onko tollaisilla möröillä joku oikesti tehnyt keikkaa, ihan hirveät ne oli roudata:-) On. Ja se roudaus ei ollut ainoa hirvittävä asia niissä - ne myös soundasivat melkoisen kuralle sillä vakiona olevalla keskiäänisellä. miffe, äänimies | |
![]() 20.10.2006 12:27:04 | |
No joo, tohon soundiin en halunnut oikein ottaa kantaa;-) Sen takia ne lähinnä sahattiinkin kahtia kun ei oikein meinannut muut elementit pysyä ton "kumina-osaston" perässä. Ja melkein mitkä tahansa pikkukomerot tolpan nokassa pesi sitten ton yläkerran äänenlaadussa. Vaan kyllä niistä meteliä lähti, oikein kovaa kun soitti niin alkoi ihmiset pidellä korviaan ja meinasi itseäkin hirvittää... Mun käsittääkseni nää on rakennettu alun perin amerikan poikien stadionkäyttöön, ei vaan tainnut oikein suosituiksi tulla. Tai siis parempia löytyi... tommi | |
![]() 21.10.2006 21:19:41 | |
Meillä oli tollaiset isot möröt, sahattiin ensin ne keskeltä puoliksi ja käytettiin vain 2x18" osaa subbareina ja lopulta polttopuiksi koko laatikot. Elementit on vielä tallella. Pillin driverit on Eminencen, koodina vain: 02012 8ohm. Ei löytynyt netistä mitään tietoa noilla eväillä. Periaatteessa noi driverit olis myynnissä jos kiinnostaa, eipä ole sitten ikinä tullut mitään niistä rakenneltua... Ja onko tollaisilla möröillä joku oikesti tehnyt keikkaa, ihan hirveät ne oli roudata:-) tommi Moro, laitoin sulle sähköpostia että olisin kiinnostunut noista draivereista! t,Janne | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)