Aihe: tc.m 300
1 2
theikki
10.10.2006 04:18:37
Onko kellään ollu kyseisen laitteen tap tempon kanssa ongelmia,kun en meinaa saada tempoa pysymään timessä millään eli se alkaa sleepaamaan,?
midprice
10.10.2006 10:55:36

Tuossa erään bändin keikkoja miksaillessa törmännyt laitteeseen, mutta tuollaista "ominaisuutta" en ole vielä huomannut.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten suuresta heitosta on kyse ja missä tilanteessa sait aikaan (keikalla, studiossa...)?
Antti1
10.10.2006 13:21:30
En ole tosta kuullut, mutta se nappi on vähän onneton. Jotkut on tehneet jalkakytkimen siihen tap tempoa varten. Nappi reagoi huonomman puoleisesti, joten sitä joutuu näpyttämään muutaman tahdin. Ei mikään ihannejuttu kyllä.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
duane
10.10.2006 13:27:36
Onko kellään ollu kyseisen laitteen tap tempon kanssa ongelmia,kun en meinaa saada tempoa pysymään timessä millään eli se alkaa sleepaamaan,?

hmm.. tuommoinen ominaisuus on kyllä yleensä soittajissa, ei laitteissa :)
Behringer herättää täällä voimakkaita mielipiteitä puolesta ja vastaan mutta onhan se merkkituote t.mixiin verrattuna?
theikki
10.10.2006 15:29:38
Tuossa erään bändin keikkoja miksaillessa törmännyt laitteeseen, mutta tuollaista "ominaisuutta" en ole vielä huomannut.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miten suuresta heitosta on kyse ja missä tilanteessa sait aikaan (keikalla, studiossa...)?

Keikalla.Kun katsoo sitä tap valoa,niin kaikki on ihan ok.mut se alkaa välittömästi sleepaamaan kun jättää sen päälle ja mulla on vielä myös katkaisia millä täppään ja ihan sama juttu.
aimotuska
10.10.2006 15:40:07
Keikalla.Kun katsoo sitä tap valoa,niin kaikki on ihan ok.mut se alkaa välittömästi sleepaamaan kun jättää sen päälle ja mulla on vielä myös katkaisija millä täppään ja ihan sama juttu.

Mitä tarkoittaa siis nyt tuo sleepaaminen? Nukkumista? Sammuuko se valo?

ObOffTopic: Kyseinen laite on mulle myös ihan täysi mysteeri. Pari kertaa yritin käyttää keikalla, mutta luovutin. Ei siitä saa mitään järkevää ulos nopeasti, ilman minuuttien pyllistelyä, ruuvailua ja ihmettelemistä.
Dorka mikä dorka. kalamies#50 >-)))>
jeje
10.10.2006 17:01:49
Viime lauantaina oli kyseinen paavo kaikuna, ja totesin et onpa kettumainen taptempo namikka.. Melkein piti vasara käydä avuksi...
RE
11.10.2006 00:01:13

Siinä on sellainen tapin korjauspotikka (mikä on kyllä turha) ja jos se ei osoita suoraan ylöspäin, niin se korjaa tapin ajan aina väärin. Eli slepaa kun on käännettynä vasempaan suuntaan ja kiilaa jos asento on keskikohdasta toiseen suuntaan vaikka kuinka painaa oikeaan taimiin.
Sonor Hi-lite
theikki
11.10.2006 00:56:55 (muokattu 11.10.2006 01:09:33)
Siinä on sellainen tapin korjauspotikka (mikä on kyllä turha) ja jos se ei osoita suoraan ylöspäin, niin se korjaa tapin ajan aina väärin. Eli slepaa kun on käännettynä vasempaan suuntaan ja kiilaa jos asento on keskikohdasta toiseen suuntaan vaikka kuinka painaa oikeaan taimiin.
Kiitos.Eli mulla ei oo ollu se potikka ihan kohdallaan.Niin hjunnila tarkoitin hidastumista.Ja se potikka määrää nuotteja,eli 1/4 1/8 ja puolinuotti.
jeje
11.10.2006 08:43:38

Mä en tarkoittanutkaan taimaus ongelmaa, vaa sitä kun laitteen oma tap tempo nappi on ihan onneton... vois tehdä valmiin remote tapin jos vielä tulee vastaan...
theikki
11.10.2006 14:21:49
Mä en tarkoittanutkaan taimaus ongelmaa, vaa sitä kun laitteen oma tap tempo nappi on ihan onneton... vois tehdä valmiin remote tapin jos vielä tulee vastaan...
Joo,se on tosi huono.Mulla on ovikellon nappi matkassa noita halpiksia varten esim. tc.ssä + on ring ja -maa.
humppahanuristi
01.11.2006 11:56:08 (muokattu 01.11.2006 11:58:04)

Jaahas, onkos kellään ollut laatuongelmia M350:n kanssa?

Itsellä on tuo M300 ja kaverin puolesta hankin (tällaisia yhteisostoja) M350:n ja yllättäen se ei toiminutkaan. Efektiosiosta saa läpi vain epämääräistä rutinaa ja kaikupuoli pelkiltään ei anna signaalia läpi ollenkaan. Takuuvaihtoonhan tuo meni, ei siinä mitään.

Toisekseen, siinähän on studio delayn ja tape delayn välissä se triplet juttu. Piti tapilla naputella jotain 1/4 nuotteja ja sitten saa tripletit toimimaan? Siis häh. Nyt en vielä ole päässyt siis käytännössä testaamaan em. viasta johtuen mutta siis miten se nyt pelaa?
Onko tuossa M300:ssa muuten samaa? Käyttöohjekirja on jossain hirveän hyvässä tallessa.
Mualiman paras...
xerxes
11.11.2006 10:48:08
Onko tuossa M300:ssa muuten samaa? Käyttöohjekirja on jossain hirveän hyvässä tallessa.

Manuaaleja, olkaa hyvä: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=774
Relax.
humppahanuristi
13.11.2006 08:39:46

Manuaaleja, olkaa hyvä: http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=774

Tack,

vaikka kyllähän minä sen manuaalin jo netistä kerkesin tutkia.

Niin ja vastaus omaan kysymykseeni TC M300:sta: Ei ole.
Tangon vääntäjä...
dewil
13.11.2006 11:29:41

Joo toi vehje on kyllä aika vitsi. Melkolailla ponneton purkki
ja se tappi... huoh.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
poppamies
17.11.2006 22:45:34

ja se tappi... huoh.

Et ilmeisestikään osaa käyttää "purkkia". Meillä tuo suhteellisen edullinen laite toimittaa lauluefektin virkaa räkisä eikä kenelläää ole mitään moittimista. Päinvastoin se on parhaimpia mitä löytää tuhon hintaan. Kiitokset niille kaikille ketkä vihjaisivat siitä aikoinaan.
G-strings are for strippers!
Antti1
17.11.2006 23:01:16 (muokattu 17.11.2006 23:01:59)
Poppiksen kanssa samaa mieltä: hintaluokassaan aivan lyömätön laite, eikä muutenkaan ihan toivottoman kuuloinen. Ehkä kaipaisi equa peräänsä joillain kaiuilla ja jotkin efektit on vähintäänkin mielenkiintoisia. Kaikulaitteena tuo on kuitenkin aivan mainio satunnaisesti keikkailevalla (tai miksei aktiivisemminkin) bändillä.
theikki
19.11.2006 00:01:01
Poppiksen kanssa samaa mieltä: hintaluokassaan aivan lyömätön.
Oon myös samaa mieltä.Käytän nyt pelkkää reverbiä ja aivan hyvä pienellä eequtuksella.Nopea ja helppo sekä edullinen.
Timppa Heikkilä
markotetri
20.11.2006 07:10:57
Mä olen oikeastaan oppinut tykkäämään siitä tap tempon "hienosäätönupista". Kun omin käsin täppäämällä ei (ainakaan koneen tap-nappia) saa tempoa täsmälleen oikeaksi, voi nuppia kääntämällä säätää viiveajan oikeaksi. Pienellä harjoituksella osuu kyllä.

Muutenkin, edullisen pään kaikuvehkeistä tämä on kyllä parhaita. Itse siis käytän miksaajana kyseistä vehjettä nykyään säännöllisesti, pari kertaa viikossa. Yhdessä paikassa huonekaikuna rummuille (drum booth, johon voi lisätä tarvittaessa vielä hallia tai vastaavaa esim slovareihin) ja toisessa tap-delayna.

Kolmesatanen on nopea ja yksinkertainen peli, jonka soundi toimii pikkubaareihin aivan mainiosti. Isolla PA:lla tai studiossa en ole laitetta tosin testannut.
Artificiality is normal to the medium.
theikki
21.11.2006 00:33:51
ja se tappi... huoh.

Noh.onko kellään ollu m350.sen tap-tempon kans ongelmia?
Timppa Heikkilä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)