otu 14.12.2006 11:08:51 | |
---|
Oon jo jonkun aikaa koittanu löytää tommoista soitinta, mutta ei satu silmään netissä eikä musakaupoissa. Mistähän moisen voisi hankkia ja mihin hintaan? |
valdemberg 14.12.2006 18:45:42 | |
---|
Oon jo jonkun aikaa koittanu löytää tommoista soitinta, mutta ei satu silmään netissä eikä musakaupoissa. Mistähän moisen voisi hankkia ja mihin hintaan? Tarkoitatko mbiran tyyppistä soitinta? Helsingin F-musiikissa olen muistaakseni vuosi sitten hypistellyt pientä mbiraa, hintaa oli parikymppiä. V. If God came down to Earth in the form of Man again, He'd play football for England.
-Ian Marson- |
kivi 16.12.2006 01:41:31 | |
---|
Oon jo jonkun aikaa koittanu löytää tommoista soitinta, mutta ei satu silmään netissä eikä musakaupoissa. Mistähän moisen voisi hankkia ja mihin hintaan? Kaikista afrikka-kaupoista luulisi löytyvän. |
Epämuusikko 16.12.2006 04:32:38 | |
---|
enpä ole semmoista leveäkielistä, OIKEASTI soitettavaa nähnyt Suomessa sitten missään. Niitä ohuemman pussinsulkijan paksuisilla räpsyillä varustettuja hiirenloukkuja näkyy ehkä joissain matkamuistokaupoissa. sääh. Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
kivi 16.12.2006 14:22:53 | |
---|
enpä ole semmoista leveäkielistä, OIKEASTI soitettavaa nähnyt Suomessa sitten missään. Niitä ohuemman pussinsulkijan paksuisilla räpsyillä varustettuja hiirenloukkuja näkyy ehkä joissain matkamuistokaupoissa. sääh. Ne leveäkieliset on kai yleensä omatekoisia, ja kielinä rautasahanterät. Soitettavimmissakin sormipianoissa mitä olen afrikkalaisia soittanut, on aina takorautaiset kielet, suhteellisen kapeat tai päästään vasta litistetyt. Tuota itse tekemistä suosittelen, jos hyvän tahtoo. Millin rautalangasta taivuttelee pinteet, kieliksi käyvät katkotut sahanterät. Sikarilaatikko kaikukopaksi. Sitten vain viritellään. |
Epämuusikko 16.12.2006 15:05:02 | |
---|
Ne leveäkieliset on kai yleensä omatekoisia, ja kielinä rautasahanterät. Soitettavimmissakin sormipianoissa mitä olen afrikkalaisia soittanut, on aina takorautaiset kielet, suhteellisen kapeat tai päästään vasta litistetyt. Tuota itse tekemistä suosittelen, jos hyvän tahtoo. Millin rautalangasta taivuttelee pinteet, kieliksi käyvät katkotut sahanterät. Sikarilaatikko kaikukopaksi. Sitten vain viritellään. mmmmkay. afrikan kokemukseni rajoittuvat tansaniaan, siellä tuo soitin ei vissiin niin huudossa ole. jos soittokelpoisen jostain löytää, niin ostakoon. itseäkin kyllä kiinnostaisi :) Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |