truba 01.11.2006 08:48:52 (muokattu 01.11.2006 08:50:06) | |
---|
Onko kellään tietoa millaisella harpulla tuo kolmannen naisen hienon biisin harppusoolo on vedetty? Itselläni on vain A ja C harput enkä saa kummallakaan irtoamaan kaikkia ääniä.. juu oon aloittelija.. ;) |
Bronks 01.11.2006 10:03:49 (muokattu 01.11.2006 10:04:05) | |
---|
Onko kellään tietoa millaisella harpulla tuo kolmannen naisen hienon biisin harppusoolo on vedetty? Itselläni on vain A ja C harput enkä saa kummallakaan irtoamaan kaikkia ääniä.. juu oon aloittelija.. ;) En nyt ihan varma oo edes onko oikeesta biisistä kysymys, mutta jos ei blues-harpuista taivuttelemallakaan irtoa kaikkia tarvittavia ääniä, soolo on varmaan vedetty kromaattisella harpulla. |
Mase 01.11.2006 14:05:52 | |
---|
D-harpulla tuo tuntuis menevän ja bendaamalla löytyy kaikki käytetyt nuotit. Itse biisihän menee A-duurissa... Ostetaan dynaaminen mikki(SM58, e845...), tarjoa! |
truba 01.11.2006 14:58:34 | |
---|
D-harpulla tuo tuntuis menevän ja bendaamalla löytyy kaikki käytetyt nuotit. Itse biisihän menee A-duurissa... Kiitoksia! Täytyy mennä tästä vissiin harppukauppaan... ; ) |
JäsenP 13.11.2006 14:47:10 | |
---|
Harpisteille vinkiksi. Asentakaa koneelle Winamp ja siihen Pacemaker pluggari. Sillä onnistuu sävellajien sekä tempojen muuttaminen. Ei tarvitse ostaa harppuja jokaiseen sävellajiin. |
Bronks 13.11.2006 15:43:50 | |
---|
Harpisteille vinkiksi. Asentakaa koneelle Winamp ja siihen Pacemaker pluggari. Sillä onnistuu sävellajien sekä tempojen muuttaminen. Ei tarvitse ostaa harppuja jokaiseen sävellajiin. Silläkö sitten keikalle vai? |
JäsenP 14.11.2006 19:36:55 (muokattu 14.11.2006 19:37:49) | |
---|
Sori, olinpas typerä. Ostakaa heti 12 kpl bluesharppuja. Tällai persaukisena sitä joutuu joskus virittelemään. |
harpist 25.12.2006 13:38:54 | |
---|
Harpisteille vinkiksi. Asentakaa koneelle Winamp ja siihen Pacemaker pluggari. Sillä onnistuu sävellajien sekä tempojen muuttaminen. Ei tarvitse ostaa harppuja jokaiseen sävellajiin. Silläkö sitten keikalle vai? Kyllä tuo elämää saattaa varmasti helpottaa , jos pystyy kotona "tsekkaamaan" levyltä, missä sävellajissa biisi on vedetty ja millä harpulla sen pystyy soittamaan - ja tässä tapauksessa myös harjoittelemaan. Ei niitä "eksoottisimpia" sävellajeja tahdo pystyä vetämään muutamalla perus-diatonisella. Itselläni on cd-soittimen vieressä nuo 12 sävellajin harput , joilla haen sävellajit joilla biisit levyillä menee. Varsinkin Jazz/swingeissä tahtoo olla outoja sävellajeja - eikä nekään aina ole vedetty kromaattisella. Keikoillahan samoja biisejä voi vetää niistä sävellajeista joista parhaimmalta tuntuu .... mutta väittäisin , että kyllä se aika usein on joku toinen bändin jäsen , kuin harpisti , joka esitettävän kappaleen sävellajin valitsee - varsinkin jos kyseessä on alkuperäisesti joku "eksoottinen" sävellaji. " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. |