Inmates 21.02.2006 18:43:28 | |
---|
Elikkä hakusessa olis nyt laululle efektiä. Nykyiset kamat ovat siis mikseri, vahvistin ja kaapit. Joten onko jollain kokemusta jostain hyvästä lauluefektistä? hintaluokassa 200-300€?! ja ylipäänsä siitä että onko niistä multiefekti-härpäköistä mihinkään?! thomanilta olen ajatellut tilata joten jos joku on niihin enemmän perehtyny tai painii saman tarpeen kanssa niin linkeistä ja vihjeistä olisin erittäin kiitollinen.. |
stagestar 22.02.2006 00:08:58 | |
---|
Tuohon hintaluokkaan on mielestäni paras TC electronic M300 ! Löytyy thomannilta ja samaan hintaan myös suomesta. nim. monta tuon hintaluokan aparaattia kokeillut rok rok !!! |
Inmates 22.02.2006 16:37:10 | |
---|
joo kattelinkin just kyseistä vekotinta, mutta en oikein ymmärrä (tyhmä kun oon) että miten se kytketään? siis meneekö se niin että mikki ihan normaalisti mikseriin ja sitten mikserin siitä linjasta missä mikki on niin out siihen tc300? kun en oikein tajunnu niitä liitoksia siellä takana..kun oon ymmärtäny sillain että mikki kytkettäis xlr suoraan siihen efektiin ja sitten siitä vasta mikseriin..!? Kiitos |
Risk 22.02.2006 16:49:41 | |
---|
"Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just 'cause some watery tart threw a sword at you!" |
varakeef 22.02.2006 17:00:21 | |
---|
joo kattelinkin just kyseistä vekotinta, mutta en oikein ymmärrä (tyhmä kun oon) että miten se kytketään? siis meneekö se niin että mikki ihan normaalisti mikseriin ja sitten mikserin siitä linjasta missä mikki on niin out siihen tc300? kun en oikein tajunnu niitä liitoksia siellä takana..kun oon ymmärtäny sillain että mikki kytkettäis xlr suoraan siihen efektiin ja sitten siitä vasta mikseriin..!? Kiitos Xlr-sisäänmenoja siinä ei ole. Kytket mikin normaalisti mikseriin ja vedät aux-lähdöistä piuhan (tai piuhat) multipaavoon ja sieltä paluupiuhat joko mikserin aux-paluisiin tai vapaisiin tavallisiin kanaviin. Kanavakohtaisista aux-potikoista voit sitten säätää kuinka kovaa sen kanavan signaalia ajetaan efektipaavoon ja paluukanavien säädöillä kuinka paljon tätä efektoitua ääntä sekoitetaan alkuperäiseen kuivaan signaaliin. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
humppahanuristi 22.02.2006 17:36:10 | |
---|
Tai sitten kytketään insertin kautta, jos sellainen on. Ilonpilaaja |
Pieni rumpalipoika 22.02.2006 18:03:18 | |
---|
Treeniskäyttöö riittäis kyllä halvempikin ja yksinkertaisempi verme.Esim. Alesiksen Microverb III saa käytettynä viidellä kympillä. Ja monipuolisempia Midiverbejäkin satkun pintaan. Mutta toi TC on kaiketi hintaluokassaan aika ylittätön peli. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. |
varakeef 22.02.2006 19:21:19 | |
---|
Tai sitten kytketään insertin kautta, jos sellainen on. Ja tuohan on vielä niin hieno laite, että siinä on kaksi prosessoria. Sen voi kytkeä vaikka kaikupuoleltaan auxiin ja härpätäefektien, kompuroitten sun mjuitten puolelta inserttiin "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
humppahanuristi 22.02.2006 19:21:30 | |
---|
Treeniskäyttöö riittäis kyllä halvempikin ja yksinkertaisempi verme.Esim. Alesiksen Microverb III saa käytettynä viidellä kympillä. Ja monipuolisempia Midiverbejäkin satkun pintaan. Mutta toi TC on kaiketi hintaluokassaan aika ylittätön peli. Minulla on nuo molemmat. Ostin Alesiksen 15v sitten käytettynä ja maksoin muistaakseni hurjat 1400mk siitä. Se on kyllä ihan kelpo peli, riippuu vähän mitä hakee, saa jotain jopa paremmin kuin TC:stä vaikka osa efekteistä ei enää suostu tulemaan ulos. TC:kin menettelee ja on yksinkertainen käyttää, aika paljon samaa kuin alesiksessa. Se hyvä puoli TC:ssä on, että saa efektin ja kaiun yhtä aikaa. Hätätilassa vetää vaikka kompuraa ja kaikua tai tremoloa. On tullut kokeiltua jopa kitaran kanssa. Laulussa on kyllä Lexicon. Harkoissa taas B-tuote, virtualizer DSP1024. Käyttölogiikka vailla vertaa... Ilonpilaaja |
Teemu Tee 24.02.2006 10:05:35 | |
---|
Lexiconin MPX100/110 on myös tsekkauksen arvoinen tuote. Perus-reverbit ja delayt tulevat nätisti ja erityisesti keikkakäytössä vehje on mukavan yksinkertainen käyttää. Olen muutaman vuoden kaiutellut leadlaulua tuollaisella ja ollut kaikinpuolin tyytyväinen. Hankin lisävarusteeksi lattiapedaalin, jossa on/off ja tap-tempo. User-pankkiiin olen tehnyt neljä erilaista ohjelmaa, joita vaihtelen biisin mukaan ja pedaalilla sitten delayn toisto kohalleen rumpalin laskusta. Tyhjän saa pyytämättäkin |
Reddie 05.03.2006 15:26:33 | |
---|
|
vanhami 07.03.2006 14:54:00 | |
---|
Lexiconin MPX100/110 on myös tsekkauksen arvoinen tuote. Perus-reverbit ja delayt tulevat nätisti ja erityisesti keikkakäytössä vehje on mukavan yksinkertainen käyttää. Olen muutaman vuoden kaiutellut leadlaulua tuollaisella ja ollut kaikinpuolin tyytyväinen. Hankin lisävarusteeksi lattiapedaalin, jossa on/off ja tap-tempo. User-pankkiiin olen tehnyt neljä erilaista ohjelmaa, joita vaihtelen biisin mukaan ja pedaalilla sitten delayn toisto kohalleen rumpalin laskusta. ... ja laite ei toimi kunnolla Mackien VLZ sarjan mikserin kanssa. Jostain helvetin käsittämättömästä syystä en saanut koskaan täysin puhdasta saundia vaan aina se meni muoroille kun sitä ajettiin auxin kautta. siis vika ei ole Lexiconissa vaan siinä mackiessa. Olen kuullut, että muillakin olisi ollut vastaavaa ongelmaa. En tiedä onko (t)urbaanilegendaa. Ite kaiku on kyllä sellainen mallia "blaupunkt stockholm" kaksi nuppia ja nappi. |
aimotuska 07.03.2006 17:29:21 (muokattu 07.03.2006 17:30:17) | |
---|
Ite kaiku on kyllä sellainen mallia "blaupunkt stockholm" kaksi nuppia ja nappi. ...vai sekoitatko nyt MPX200:n ja MX200:n? MPX:ssä ei montaa nuppia ole, mutta tossa MX:ssä näyttäis olevan joka sormelle omansa. Harmittaa vaan, kun lehikoinenkin sekaantuu seinäsyylämarkkinoihin. E: Tai no.. onhan noita jo ollut. Alex, MPX100 & 110... My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
markotetri 07.03.2006 23:14:23 | |
---|
... ja laite ei toimi kunnolla Mackien VLZ sarjan mikserin kanssa. Jostain helvetin käsittämättömästä syystä en saanut koskaan täysin puhdasta saundia vaan aina se meni muoroille kun sitä ajettiin auxin kautta. siis vika ei ole Lexiconissa vaan siinä mackiessa. Olen kuullut, että muillakin olisi ollut vastaavaa ongelmaa. En tiedä onko (t)urbaanilegendaa. Ite kaiku on kyllä sellainen mallia "blaupunkt stockholm" kaksi nuppia ja nappi. Kummallista, mulla ei ole koskaan ollut mitään ongelmia Mackien SR24*4 VLZ:n ja MPX100:n kanssa. Yksi Lehikoinen meni kyllä tyystin tilttiin (siis rikki), mutta se oli tuskin mikserin vika... :) Varmaan satakunta keikkaa on moisella yhdistelmällä tullut Tampereen Henkassa tehtyä parin viime vuoden aikana. Toisaalta MPX100 on ollut melkein koko ajan pelkkänä tempodelayna. Muuten tuo MPX on ihan kelpo peli, kyllä ne kaikuohjelmatkin korvaa miellyttää. Itse hankkisin sellaisen kuitenkin vasta toissijaisena, kakkoskaiuksi esim TC:n M300:n seuraksi. Siis jos budjettiluokassa mennään. Artificiality is normal to the medium. |
Teemu Tee 08.03.2006 13:08:57 | |
---|
Harmittaa vaan, kun lehikoinenkin sekaantuu seinäsyylämarkkinoihin.
Totta! Kai se säästää tarvittavissa suojauksissa kun vie muuntajan muualle ja näin saamme ostaa laitteen halvemmalla...
Tyhjän saa pyytämättäkin |
vanhami 09.03.2006 09:51:38 | |
---|
...vai sekoitatko nyt MPX200:n ja MX200:n? MPX:ssä ei montaa nuppia ole, mutta tossa MX:ssä näyttäis olevan joka sormelle omansa. Siis tämä meillä oli http://www.lexiconpro.com/mpx110/index.asp Okei, on siinä vähän enemän nuppeja, mutta silti ladakuskin handlattavissa, kun nimenomaan ne on nuppeja, eikä painikkeita ja killinsilmän kokoista lcd näyttöä. |
aimotuska 09.03.2006 10:16:20 (muokattu 09.03.2006 10:17:26) | |
---|
Kai se säästää tarvittavissa suojauksissa kun vie muuntajan muualle ja näin saamme ostaa laitteen halvemmalla... Niin, ilmeisesti ne on laskeneet että tilaamalla kiinalaisia markan muuntajia säästää melkoisen pennin. Toisaalta tuo MX maksaa enemmän kuin TC M300, jossa kuitenkin on muuntaja kotelon sisällä. Tietty tommosella ulkoisella muuntajalla sitä vehjettä ei tarvi suojamaadoittaa ja sekin kai jotenkin vaikuttaa vermeen suunnitteluun. No, ainakaan ei tarvi porata koteloon ylimääräistä reikää suojajohtoa varten. :) Oiskohan sekään oikeasti kauhea vaatimus, että laittaisivat siihen ulkoiseen muuntajaan vielä metrin mittaisen virtajohdon, että se syylä vois heilua irrallaan lattialla? Mites muuten kompressoriprojekti by Mr. virtalähde, siihen kannattais varmaan miettiä tota muuntajahommelia? E: Eikäkö siis mikkietustahan se oli tekemässä. My strength is that I can laugh at myself. My weakness, however, is that I don't have a choice. |
humppahanuristi 09.03.2006 11:46:09 | |
---|
Siis tämä meillä oli http://www.lexiconpro.com/mpx110/index.asp Okei, on siinä vähän enemän nuppeja, mutta silti ladakuskin handlattavissa, kun nimenomaan ne on nuppeja, eikä painikkeita ja killinsilmän kokoista lcd näyttöä. Mitenkäs Mika, sivulla mainitaan oikein 6-äänisen nauhakaiun mallinnus, saako oikein kunnon rautalankamallinnuksen? Tuossa TC:n 300:ssahan on mukamas tape echo mutta eipä se sen parempi ole kuin mikään muukaan delay, jopa alesiksen microverb III saa paremman multitapin. Ilonpilaaja |
Timi 09.03.2006 19:16:36 | |
---|
Ei kai kellään olis ton Lexicon sataseen jotai suomenkielistä manuaalia.Mulla tuo ulkomaankieli ei oikein taitu ja ei voi kaveria istuttaa tallin nurkkaan ja kysellä,mitä tuo ja tuo tarkoittaa? |
vanhami 10.03.2006 08:38:01 | |
---|
Mitenkäs Mika, sivulla mainitaan oikein 6-äänisen nauhakaiun mallinnus, saako oikein kunnon rautalankamallinnuksen? Tuossa TC:n 300:ssahan on mukamas tape echo mutta eipä se sen parempi ole kuin mikään muukaan delay, jopa alesiksen microverb III saa paremman multitapin. Ei mitään hajua. Meillä se oli käytännössä sitä, että haetiin joku kaiku, joka vähän säksätti laulun mukana ja annettiin olla siellä räkissä ihan kaikessa rauhassa. Timi: voipi olla, että härmämanuaalia ei ole olemassakaan |