Aihe: Huuliharppu A-skaala
1
twiga
14.02.2007 18:19:27
Myyjä kauppasi mulle tollasen A-skaalasen harpun kitaran kanssa soittoon ja rupesin tutkimaan, niin aloittelijoille suositellaan C-skaalasta. Joten onko tosta A-skaalasesta mihinkään vai kannattaako hommata C-skaalainen myös?
Teijo K.
14.02.2007 19:40:05

Myyjä kauppasi mulle tollasen A-skaalasen harpun kitaran kanssa soittoon ja rupesin tutkimaan, niin aloittelijoille suositellaan C-skaalasta. Joten onko tosta A-skaalasesta mihinkään vai kannattaako hommata C-skaalainen myös?

Tämähän nyt on ihan siitä kiinni millaista meininkiä huuliharpulta haet. Jos bluesia meinaat vääntää, niin A ja D on musta kätsyimmät, koska niillä pystyy soittamaan kun kitaralla soittelee E ja A sävellajeista. Eli kun vedät kitaralla bluesia E:stä, niin toi A on justiinsa omiaan. Ja siinä et taas tee C-harpulla mitään. Aloittelijana.

Mä en muutenkaan edes aloittelijana hankkisi huuliharppuja "helppouden" vaan tarpeen mukaan. Ja aloittelijahan mää kyllä olenkin. :)

Jos pitäisi nyt aloittaa ihan nollasta keräämään huuliharppuja, niin ostaisin sen Harley Bentonin 12 harpun setin ja sitten tarpeen mukaan pikkuhiljaa uusisin niitä paremmiksi.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)