Aihe: Auttakaa pöljää! 1 | |
---|---|
![]() 28.01.2007 21:48:01 | |
Tervehdys! Elikkä olisi kysymys seuraavanlaiseen tilanteeseen: Bändikaveri haluaisi mikittää rumpunsa helpommin kuultavaan muotoon treeneihin tavalla, että hankittaisiin mikserivahvistin, josta sitten lähtisi jonkinmoinen monitori/kuulokkeet rumpalille. Samaan mikserivahvistimeen sitten ajattelin ostaa ja liittää aktiivikaiuttimen laulupuolta varten. Nyt kysyisinkin, että voiko tuon mikserin vahvistimen ohittaa sillä tavalla, että äänen vahvistus tapahtuisi suoraan aktiivikaiuttimesta? Kysyn, jotta saisin varmistettua, että teho varmasti riittäisi, kun raskasta musiikkia soitellaan. Tällainen oli vähän ajatuksessa: http://www.thomann.de/fi/behringer_pmh_5000.htm Siihen päälle esimerkiksi tämän tason kajari: http://www.thomann.de/fi/mackie_srm_450.htm Eli olisi kova homma, jos joku voisi jeesata viisaudellaan tätä tietämätöntä pöljää päättämään, että olisiko tämä varteen otettava vaihtoehto, vai kannattaisiko sijoittaa toisella tavalla. Eli treenikäyttöön + mielellään myös keikoille tulevaisuudessa, ajattelin tätä systeemiä, niin että voisi sitten myöhemmässä vaiheessa sijoittaa ehkä useampaan aktiivi/passiivikaappiin, jos keikoille tulee tarvetta. Kiitos paljon! | |
![]() 28.01.2007 22:05:32 | |
Tervehdys! Elikkä olisi kysymys seuraavanlaiseen tilanteeseen: Bändikaveri haluaisi mikittää rumpunsa helpommin kuultavaan muotoon treeneihin tavalla, että hankittaisiin mikserivahvistin, josta sitten lähtisi jonkinmoinen monitori/kuulokkeet rumpalille. Samaan mikserivahvistimeen sitten ajattelin ostaa ja liittää aktiivikaiuttimen laulupuolta varten. Nyt kysyisinkin, että voiko tuon mikserin vahvistimen ohittaa sillä tavalla, että äänen vahvistus tapahtuisi suoraan aktiivikaiuttimesta? Kysyn, jotta saisin varmistettua, että teho varmasti riittäisi, kun raskasta musiikkia soitellaan. Tällainen oli vähän ajatuksessa: http://www.thomann.de/fi/behringer_pmh_5000.htm Siihen päälle esimerkiksi tämän tason kajari: http://www.thomann.de/fi/mackie_srm_450.htm Eli olisi kova homma, jos joku voisi jeesata viisaudellaan tätä tietämätöntä pöljää päättämään, että olisiko tämä varteen otettava vaihtoehto, vai kannattaisiko sijoittaa toisella tavalla. Eli treenikäyttöön + mielellään myös keikoille tulevaisuudessa, ajattelin tätä systeemiä, niin että voisi sitten myöhemmässä vaiheessa sijoittaa ehkä useampaan aktiivi/passiivikaappiin, jos keikoille tulee tarvetta. Kiitos paljon! Mihin te käyttäisitte sitä mikserivahvarin vahvistinosaa? Itse laittaisin tuossa tilanteessa erillisen mikserin ja päätteet+passiivikaapit tai aktiivikaapit. Kyllähän se onnistuu mikserivahvistimellakin mutta ei se oikein luonteva tapa liene. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. | |
![]() 29.01.2007 12:18:16 | |
Joo, elikkä ajattelin, josko nuo rumpalin kuulokkeet/monitorit soiton kuuntelua varten tarvitsevat mikserivahvistimen, vai onnistuuko se ihan perusmikserillä? Jos tähän käyttöön ei vaadita mikserivahvistinta erikseen, niin siinä tapauksessa onkin varmaan järkevintä ostaa tavallinen mikseri, koska tosiaan aktiivikaiuttimiin ajattelin sijoittaa. | |
![]() 29.01.2007 16:09:11 | |
Joo, elikkä ajattelin, josko nuo rumpalin kuulokkeet/monitorit soiton kuuntelua varten tarvitsevat mikserivahvistimen, vai onnistuuko se ihan perusmikserillä? Jos tähän käyttöön ei vaadita mikserivahvistinta erikseen, niin siinä tapauksessa onkin varmaan järkevintä ostaa tavallinen mikseri, koska tosiaan aktiivikaiuttimiin ajattelin sijoittaa. Nyt tuntuu kyllä siltä, että ihan noitten perusasioitten kertaaminen olisi paikallaan ennen kuin ostetaan yhtään mitään. Mars kirjastoon lainaamaan jotain perusteosta tai lukemaan faqja. En osaa päättää enää mistä aloittaisin tarkemman selostuksen, joten tässä yhteydessä tyydyn toteamaan että kuulokkeitten kanssa on täysin sama onko mikserissä vahvaria vai ei. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin olet ajatteleva asioita, ja kun käsität basson Tieksi. olet ymmärtävä Tien bassona. | |
![]() 30.01.2007 02:29:07 | |
Kannattaa käydä tuolla Livetoiminta-puolella katsastamassa pari ekaa ketjua eli Mikserin ostajan ABC ja Kaiuttimen ostajan ABC. Niistä selviää aika paljon asioita. Ja jos rumpalilla on luurit niin sille sitten tarvii joko luurivahvarin tai vaihtoehtoisesti se sit kuuntelee tiskin Soloja (tarkoittaen kanavien inputteja, joiden keskinäiseen balanssiin ei voi vaikuttaa liuilla) Ellei sit niihin sun aktiivipönttöihin ajeta Auxista sitä laulua ja rumpali kuuntelee Left-Rightia luureilla. Sori tää voi kuulostaa rautalangasta väännetyltä mutta kun ei tunne kaveria kenelle kertoo. heippa Viltsu
audiokantaja | |
![]() 01.02.2007 14:42:38 | |
Tervehdys! Elikkä olisi kysymys seuraavanlaiseen tilanteeseen: Bändikaveri haluaisi mikittää rumpunsa helpommin kuultavaan muotoon treeneihin tavalla, että hankittaisiin mikserivahvistin, josta sitten lähtisi jonkinmoinen monitori/kuulokkeet rumpalille. Samaan mikserivahvistimeen sitten ajattelin ostaa ja liittää aktiivikaiuttimen laulupuolta varten. Nyt kysyisinkin, että voiko tuon mikserin vahvistimen ohittaa sillä tavalla, että äänen vahvistus tapahtuisi suoraan aktiivikaiuttimesta? Kysyn, jotta saisin varmistettua, että teho varmasti riittäisi, kun raskasta musiikkia soitellaan. Tällainen oli vähän ajatuksessa: http://www.thomann.de/fi/behringer_pmh_5000.htm Siihen päälle esimerkiksi tämän tason kajari: http://www.thomann.de/fi/mackie_srm_450.htm Eli olisi kova homma, jos joku voisi jeesata viisaudellaan tätä tietämätöntä pöljää päättämään, että olisiko tämä varteen otettava vaihtoehto, vai kannattaisiko sijoittaa toisella tavalla. Eli treenikäyttöön + mielellään myös keikoille tulevaisuudessa, ajattelin tätä systeemiä, niin että voisi sitten myöhemmässä vaiheessa sijoittaa ehkä useampaan aktiivi/passiivikaappiin, jos keikoille tulee tarvetta. Kiitos paljon! Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi tarvitsee rumpuja luureihin+mikittää treeneissä? Jos ei rumpujaan kuule, niin kannattanee lähteä ratkomaan ongelmaa muilla tavoilla(esim. yleisvolyymin tarkastelulla). Mä ainakin luulen, et tohon vaan kuluu turhaa aikaa ja vaivaa... No mistäs minä mitään tiedän=) | |
![]() 01.02.2007 16:28:20 | |
Ihan mielenkiinnosta kysyn, miksi tarvitsee rumpuja luureihin+mikittää treeneissä? Että kuulee iskut tarkasti. Toki soitto pitäisi ilmankin onnistua, mutta mä olen nyt noin kymmenet treenit soittanut korvamonitoreita käyttäen ja on ollut paljon helpompi huomata omat mokat ja heikkoudet, koska iskut kuuluu niin selvästi. Samoin voi säätää balanssin sellaiseksi kuin tykkää. Samoin jos on on taustanauhat pelissä tai muuten soittaa klikin kanssa, niin tuohan on ainoa käytännöllinen tapa hoitaa asia. Mä ainakin luulen, et tohon vaan kuluu turhaa aikaa ja vaivaa... No mistäs minä mitään tiedän=) Mä laitoin kuulokkeet kiinni mikseriin ja katoin tasot kohdilleen. Meillä on siis treenikämpällä kaikki mikitettynä kiinteästi muutenkin, että on helppo äänittää treenit painamalla recciä koneella. Suosittelen ehdottomasti, jos vaan resursseja löytyy tuommoinen toteuttaa. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)