Aihe: Mitäs tällä huuliharpulla voi tehdä?
1
Hammer Of The Gods
11.03.2007 13:19:40 (muokattu 11.03.2007 13:20:50)
Törmäsin tossa juutuupissa Neil Youngin Heart Of Goldin livetaltiointiin vuodelta -71. Ihan mahtava fiilis oli tuossa pätkässä, ja siitä muistuikin mieleeni että kaapin perukoilla on joskus muinoin lahjaksi saatu täysin käyttämätön huuliharppu. Kaivoin sen esiin ja nyt oon vähän hukassa. En siis tiedä näistä myyttisistä soittimista juuri mitään.

Tuo mun huuliharppu on 10-reikäinen ja siinä lukee että A. Eli tarkoittaa että se on jossain A-sävellajissa, vai?

Pystyykö sillä ylipäätään soittamaan tuon mahtavan pätkän huuliharppuosuuksia?

Ja pistetään vielä astetta vaikeammaksi. Neil rämpyttelee kitaraansa E-vireessä ja mun vehkeet on D:ssä. Eli minkälaisen huuliharpun mä tarvin ton soittamista varten jos toi nykyinen ei käy?

Ja mitäs tommoset kaulaan ripustettavat "telineet" kustantaa, vai onko tota ripustamista varten olemassa joku pätevä MacGyver-ratkaisu?

Auttakeehan miestä mäessä..
Käyppäs joutessas ihmettelemässä: Soulfallen ja Beautiful Betrayal
Mase
12.03.2007 08:08:15
Tuo mun huuliharppu on 10-reikäinen ja siinä lukee että A. Eli tarkoittaa että se on jossain A-sävellajissa, vai?
A-duuri eli oot aivan oikeassa ;)

Pystyykö sillä ylipäätään soittamaan tuon mahtavan pätkän huuliharppuosuuksia?
En nyt just muista/tiedä tuon biisin sävellajia, mutta jos se menee esim. E:ssä niin tod. näk. tuo sun A-harppu on justiinsa oikea siihen...

Ja pistetään vielä astetta vaikeammaksi. Neil rämpyttelee kitaraansa E-vireessä ja mun vehkeet on D:ssä. Eli minkälaisen huuliharpun mä tarvin ton soittamista varten jos toi nykyinen ei käy?
Edellisillä olettamuksilla sä tarttet G-harpun(jos siis haluat soittaa samoilla sormituksilla etkä esim. transponoi oikeaa sävellajiin).

Ja mitäs tommoset kaulaan ripustettavat "telineet" kustantaa, vai onko tota ripustamista varten olemassa joku pätevä MacGyver-ratkaisu?

Kympin, vähän toista esim. http://www.thomann.de/fi/km_16410_muhahalter.htm tai http://www.thomann.de/fi/km_16416_mundharmonikahalter.htm

Mitään halvempaa ratkaisua ei varmaankaan ole, ellei sitten vetäisi harppua esim. marsuteipillä naamaan kiinni ;)
Ostetaan dynaaminen mikki(SM58, e845...), tarjoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)