Aihe: ::::Tarviin Tietoa Rumpukoneen Ominaisuuksista Ja Käytöstä::::::
1
TRE03
01.10.2007 22:36:30
Joo eli oon ajatellu ton rumpukoneen hankintaa ku kaveril on sellanen yhdistettynä levareihin ja mikseriin joten kertokaa että mitän sil voi tehä ja sun muuta plz :D
TRE03
01.10.2007 22:39:50
Unohdin sen vielä että mites sitä voi liittää biittien tekoon ? :/
Janus
01.10.2007 22:51:42
Joo eli oon ajatellu ton rumpukoneen hankintaa ku kaveril on sellanen yhdistettynä levareihin ja mikseriin joten kertokaa että mitän sil voi tehä ja sun muuta plz :D

Kysy kaveriltasi.
TRE03
01.10.2007 23:08:31
no Vanha kaveri... en ajatellu kenenkään kiinnitävän huomioo.
aaro
04.10.2007 22:34:45 (muokattu 04.10.2007 22:37:31)
totta puhuen itekkin olen aina välillä ajatellut rumpukoneen hankintaa!
Tosin vähän eri tarkoituksiin, mutta kuitenkin.

Ja sama ongelma vähän on että en tiiä miten käytännössä toimisi.... :-/

E: tai nytten olen päätynyt siihen että pärjään tietokoneohjelmien avulla ja syntikan omalla rumpuhommilla.
Mutta kiinnostaisi silti käytännössä tietää miten toimii. Olisikohan siitä olemassa minkään maailman videoleikettä tai jotain..
no youtubessa ehkä mutta kun mun koneella on ollut joitain ongelmia sen kanssa saada noita toimimaan...
Kukkis 77
05.10.2007 03:14:46

Tässä on melko hyvä rumpukone.

http://www.youtube.com/watch?v=S3vS3LGH5gs
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
MKDELTA
05.10.2007 19:06:51

Rumpukoneessa on rumpusoundeja. Jotka lootat syntetisoivat nämä äänet, joissain ne on sampleja. Niillä voi tehdä rumpukomppeja. Joissain myös löytyy bassosoundeja ja muuta härpäkettä, tälläisiä usein kutsutaan grooveboxeiksi vaikka olen nähnyt ihan rumpukone nimellä olevia masiinoita jossa on jotain simppelejä bassosoundeja yms. Yleensä (aina?) rumpukoneissa on sisäinen sekvensseri joilla saa tehtyä niitä komppeja ja jos soundeja löytyy niin kokonaisia biittejä. Tarkempi rumpukoneen operointi riippuu ihan laitteesta.

Myös...tai siis pikemminkin erityisesti samplereilla voi tehdä biittejä, sillä niihin voi myös laittaa omia ääninäytteitään (=sampleja) niitten mukanatulevien lisäksi.
MadMatt
05.10.2007 20:53:20 (muokattu 05.10.2007 21:01:09)

Osta vaikka joku Akain MPC säpleri. Sillä hoituu kaikki ja vähän enemmänkin...
Nothin' but the blues
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)