Aihe: PA-kamat treenikselle 1 2 | |
---|---|
![]() 15.06.2006 00:35:54 | |
Minkälaisia kamoja suosittelisitte treenikämpälle? Budjetti 400-600e. Ei mitään stadionin keikkoja olisi tarkotus vetää, mutta sen verran, että kuuluu muitten soitinten yli. min 2x Xlr tai plugi ja 1 stereo. (1 laulu ja 1 syna + äänentoisto). Mieluiten siten, että hinta/laatusuhde olisi kohdallaan. "When you walk in your boots
Looks like you've crapped in your pants" - Hevirockia täältä | |
![]() 15.06.2006 09:05:35 | |
Minkälaisia kamoja suosittelisitte treenikämpälle? Ei mitään stadionin keikkoja olisi tarkotus vetää, mutta sen verran, että kuuluu muitten soitinten yli. min 2x Xlr tai plugi ja 1 stereo. (1 laulu ja 1 syna + äänentoisto). Jeejee, taas päästään RTFM-osastolle. Eli: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=115168 http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=14&t=115166 Budjetti 400-600e.... Mieluiten siten, että hinta/laatusuhde olisi kohdallaan. Nämä ei sitten todennäköisesti tarkoita sitä, mitä niiden kuvittelet tarkoittavan. Tuohon hintahaarukkaan joudut ostamaan halvinta mahdollista ja niiden laatu kenties riittää tai sitten ei riitä. Tai oikeammin, sulla ei ole paljon vaihtoehtoja, kun kaikki tuon hintaluokan vehkeet on sitä yhtä ja samaa. Dorka mikä dorka.
kalamies#50 >-)))> | |
![]() 16.06.2006 11:07:32 | |
Mulla on 700 eurolla myytävänä yhdet isohkot ämyrit, jotka sopii hyvin käytettäväksi esim. mikserivahvistimen kanssa, koska niissä jonkinmoinen sisäänrakennettu alapää ominaisuus alemman vinoon asennetun 15" elementin toistaessa alimpia ääniä. Joku voi myydä halvemmallakin, jolla ei itellä käyttöä ämyreille. Mä ajattelin ostaa tilalle komaktimmat jos noi menis kaupaks, sillä mulla erilinen iso alapää ämyri. | |
![]() 16.06.2006 12:49:57 | |
Mulla on 700 eurolla myytävänä yhdet isohkot ämyrit, jotka sopii hyvin käytettäväksi esim. mikserivahvistimen kanssa, koska niissä jonkinmoinen sisäänrakennettu alapää ominaisuus alemman vinoon asennetun 15" elementin toistaessa alimpia ääniä. Joku voi myydä halvemmallakin, jolla ei itellä käyttöä ämyreille. Mä ajattelin ostaa tilalle komaktimmat jos noi menis kaupaks, sillä mulla erilinen iso alapää ämyri. Oliko tuo mainostus? :) Emmä vielä ole mitään ostamassa. Kunhan tässä etukäteen kyselen minkälaisia kannattaisi hankkia. "When you walk in your boots
Looks like you've crapped in your pants" - Hevirockia täältä | |
![]() 16.06.2006 14:21:45 | |
50e Behkun pikkutiski, 200e pääte, skobet 350e. Behkun ostat vaikkapa torilta, skobet ja päätteen Audiodivarista. Piuhat tinkaat Pandalta kaupan päälle. Tollasilla selvii treeniksellä hyvin. Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna. | |
![]() 16.06.2006 18:10:23 | |
Oliko tuo mainostus? :) Emmä vielä ole mitään ostamassa. Kunhan tässä etukäteen kyselen minkälaisia kannattaisi hankkia. Onhan se! ;-) Itse maksoin muistaakseni sen verta. Ostin samalla vahvistimen ja piuhat, ämyreiden arvoksi oli laskettu 700. Siitä n. kaksi vuotta. Noi ollu keikoilla, treeneis ollut huonommat :(( mutta onneksi mun ei ole tarvinu niiden huonompien kautta soittaa kun olen soittanu pianol. | |
![]() 27.06.2006 12:39:53 (muokattu 27.06.2006 12:44:32) | |
Mul on pääte vahvari (2x1200w/4ohm), siin välis multikompura, sellanen ihan beisikki 12 kanavainen mikseri, kaappeina 2kpl WHARFEDALEn Epx-15 kaappia (15" ja driveri), yksi electro-voicen 15" monitori , mikkeinä pari shuren sm58:a ja tavittavat piuhat+räkki. hinta on noin 2000-3000 euroa (olen keränny pikkuhiljaa, tarkkaa hintaa vaikea sanoa), mut pelaa törkeen hyvin, pitäs viel ostaa joku ok ekvalisaattori siihen. Kaiuttimien asettelu merkkaa tosi paljon, kuinka hyvin kamat saa pelaamaan. täytyy kyl sanoa et on älyttömän mukava lauleskella reeneissä kun saat sun laulun juuri niin hyvin kuuluviin kun haluat. ja sounditkin saat just sellasiks kun tahdot. toki ihan pienissä ja akustoimattomissa kämpissä ei saa muuta aikaan kun hirveästi kiertoa, mutta isommis mestois pelaa älyttömän hyvin. ja jos synansoittaja on bändis, ni kyl varmasti toimii syntikankin kanssa. suosittelen EDIT: Sori en lukenut muuta kun PA:t reenikselle. Taitaa olla hieman liian järeät kamat sulle :) ei silti,kyl suosittelen jos saat jostain massit hommattua Espanja voittaa mestaruuden!! | |
![]() 03.07.2006 13:21:13 | |
50e Behkun pikkutiski, 200e pääte, skobet 350e. Behkun ostat vaikkapa torilta, skobet ja päätteen Audiodivarista. Piuhat tinkaat Pandalta kaupan päälle. Tollasilla selvii treeniksellä hyvin. Suosittelen menemään tonne, hyvä paikka ja mukava henkilökunta. Ottaa vaihdossa käytettyä kamaa vastaa ja maksaa niistä oikeudenmukaisesti, toisin kuin kaiken maailman dlx:t ja muut paskat... http://www.audiodivari.com Eiköhän tollakin budjetilla saa jotkut kamat ostettua ja ei välttämättä ihan huonotkaan. Tosin jos meet johonkin F(uck)-musiikkiin, niin et saa osaksesi kuin pahanmielen... | |
![]() 03.07.2006 13:22:47 | |
... paikka on kylläkin heinäkuun kiinni.... | |
![]() 18.09.2007 21:42:16 | |
Nostoa. Ollaan ostamassa reenikselle PA-kamoja pääasiassa laulukäyttöön (tulee kolmelle bändille yhteiskäyttöön, noin 50m2 koppiin) ja apuja tarvittais enemmän asioista tietäviltä. Onko noista Thomannin valmispaketeista mihinkään? Kumpi olisi parempi vaihtoehto, passiivi- vai aktiivisetti? Miksi? Haulla en löytänyt kuin teknistä keskustelua PA-kamoista (josta en tajua mitään). Wrapped in plastic | |
![]() 18.09.2007 23:19:28 | |
Nostoa. Ollaan ostamassa reenikselle PA-kamoja pääasiassa laulukäyttöön (tulee kolmelle bändille yhteiskäyttöön, noin 50m2 koppiin) 1. Kerro mitä siellä treenikämpällä on? mikit? mikseri? vahvistin? 2. Mitä ne bändit ovat? Kaksi kitaratrioa ja yksi yhdeksänmiehinen pasuunaorkesteri? 2 Budjetti? onko maksajia 20 vai yksi ja paljonko on tarkoitus tuhlata? 3. Pitääkö liikutella kamoja keikoille? Jos, niin miten ja mihin? 50m2 koppiin jopa minä keksin satoja vaihtoehtoja, tietämättä asiasta oikeastaan yhtään mitään. One kind of music only - the good kind | |
![]() 19.09.2007 08:02:33 | |
Tuolla on monta hyvää vaihtoehtoa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=151688 Noista thomannin T-laatikoista, behringereistä ja muista halvimman pään vehkeistä on tsiljardiin kertaan todettu, että ne on paskoja. Eipäs ole. Onpas. Eipäs. Onpas. Eipäs. Onpas. Eipäs. Onpas, tiks lukkoon. Ite oot. No ehä oo. Ootpas. Haista paska. Ja tuota.. tuolla livetoiminta-osastolla on noita ABC-FAQeja, jotka ihan oikeasti kannattais lukea. Kuten sanoit, et tajua mitään tosta teknisestä puolesta. Olisko mahdollisesti aika opetella? :) Tyhymä | |
![]() 19.09.2007 09:45:25 | |
1. Kerro mitä siellä treenikämpällä on? mikit? mikseri? vahvistin? 2. Mitä ne bändit ovat? Kaksi kitaratrioa ja yksi yhdeksänmiehinen pasuunaorkesteri? 2 Budjetti? onko maksajia 20 vai yksi ja paljonko on tarkoitus tuhlata? 3. Pitääkö liikutella kamoja keikoille? Jos, niin miten ja mihin? 50m2 koppiin jopa minä keksin satoja vaihtoehtoja, tietämättä asiasta oikeastaan yhtään mitään. Reenikämpällä soittelee kolme metalli/heavybändiä (oma poppoo veivaa deathmetallia, muista en ole ihan varma, metallia/heavyä kuitenkin). Kämpällä ei tällähetkellä ole kuin jokaisen omat basso- ja kitarakamat. Miksereitä yms. ei ole lainkaan. Ideana olisi että kämpälle hommataan yhteiset PA-kamat, mutta jokaisella laulajalla olisi omat mikrofoninsa. Alkuun riittäisi että saisi laulut kuulumaan, mutta plussaahaan se olisi jos paketti olisi sellainen mitä voisi päivitellä jos keikkailemaan alkaa. Budjetti noin 0-1000€. Wrapped in plastic | |
![]() 19.09.2007 09:58:14 | |
Tuolla on monta hyvää vaihtoehtoa: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=50&t=151688 Olihan siellä ämyreitä, mutta threadi ei varsinaisesti auta jos ei tajua kokonaisuutta. Noista thomannin T-laatikoista, behringereistä ja muista halvimman pään vehkeistä on tsiljardiin kertaan todettu, että ne on paskoja. Eipäs ole. Onpas. Eipäs. Onpas. Eipäs. Onpas. Eipäs. Onpas, tiks lukkoon. Ite oot. No ehä oo. Ootpas. Haista paska. Itselläkin on taipumus ostaa korea/kiina/indonesia-tavaraa (tosin kitararomua) enkä ole vielä pettynyt. No Behringerin viritin oli ehkä vähän hidas... Ja tuota.. tuolla livetoiminta-osastolla on noita ABC-FAQeja, jotka ihan oikeasti kannattais lukea. Kuten sanoit, et tajua mitään tosta teknisestä puolesta. Olisko mahdollisesti aika opetella? :) Lueskelin eilen öböyt tunnin sekalaisia threadejä mitä haulla PA-kamoista löysin, mutta ei juuri viisastunut. Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, en tajua kokonaisuutta. Wrapped in plastic | |
![]() 20.09.2007 09:23:59 | |
Olihan siellä ämyreitä, mutta threadi ei varsinaisesti auta jos ei tajua kokonaisuutta. Eli ei kannata ehkä ihan vielä hankkia yhtään mitään, ettei tuu kesähattuja ja käyttösavuja. Lueskelin eilen öböyt tunnin sekalaisia threadejä mitä haulla PA-kamoista löysin, mutta ei juuri viisastunut. Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, en tajua kokonaisuutta. Tuosta noin alkuun: http://fi.wikipedia.org/wiki/%C3%84%C3%A4nentoisto Ja sitten "Kaiuttimen ostajan ABC" sekä "Mikserin ostajan ABC". Tyhymä | |
![]() 20.09.2007 12:52:48 | |
Lueskelin eilen öböyt tunnin sekalaisia threadejä mitä haulla PA-kamoista löysin, mutta ei juuri viisastunut. Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, en tajua kokonaisuutta. Mä antaisin tähän kaksi mahdollista ohjetta. Toki voit soveltaa näitä, mutta aivan tosissani neuvoisin tekemään jotakuinkin näin: (1) Ota yhteyttä johonkin oululaiseen PA-firmaan ja kerro huolesi ja vastaa kaikkiin kysymyksiin mitään salaamatta. Anna heidän hoitaa sulle sopiva systeemi mielellään käytetystä laatukamasta. Kasaa valvonnan ja opastuksen alla systeemi pari kertaa ennen kämpille vientiä. Tee mielellään vielä esmes puolen vuoden huoltodiili, niin sulla on aikaa opetella läjän käyttöä ja ei pääse tapahtuun sulle kalliiksi tulevia vahinkoja. Jos et tiedä, mistä tällaiset jampat saat kiinni, niin mee johonkin oululaiseen keikkamestaan (esmes neljävitonen tai kaipa vanha Adamkin on vielä pystyssä) ja kysy paikan teknikoilta. Käytä kuitenkin omaa fiilistä sen verran, että jos homma epäilyttää jossain vaiheessa, niin avaa suusi heti eikä kuudestoista päivä. Näin opit systeemit ja kaikilla on hyvä fiilis. (2) Soita Audiodivariin Pandalle ja kerro ongelmasi ja vastaa Pandan kysymyksiin mitään salaamatta, mitään vähättelemättä tai mitään korostamatta, vähän niinkuin ameriikkalaisissa asianajodekkareissa. Anna Pandan kasata sulle setti ja voit olla varma, että sua ei kuseteta. Kysy vielä Pandalta jonkun oululaisen luottojäbän yhteystietoja, soita tälle, tee treffit ja pyydä pientä korvausta vastaan häneltä opastusta ja mahdollisesti tee vielä puolen vuoden huoltodiili, niin sulla on aikaa opetella systeemin käyttö ja tekniikka. Kaikki ovat onnellisia ja olet samalla luonut muutaman tulevaisuudessa arvokkaan kontaktin. Mä olen aivan tosissani tässä. Suurin piirtein näin, neuvoa kysymällä, olen itsekin aikoinani hommat (epäonnekseni) alkanut ja niin ovat tehneet kaikki mun tuttunikin. Jos sulla ei ole mitään käsitystä koko hommasta, premisseistä, niin on aivan mahdotonta, että saisit inttervepistä kaipaamaasi apua. Nuo FAQ:itkin vaikka hyviä ovatkin, edellyttävät pientä perustasoa. Ei tyhjän päälle kerta kaikkiaan voi rakentaa. Täytyy olla edes jonkinlainen pohja, mistä edetä seuraavalle askelmalle. Tää mun tieni olis nopein tietämäni. | |
![]() 20.09.2007 13:43:41 | |
(1) Ota yhteyttä johonkin oululaiseen PA-firmaan ja kerro huolesi ja vastaa kaikkiin kysymyksiin mitään salaamatta. Anna heidän hoitaa sulle sopiva systeemi mielellään käytetystä laatukamasta. Kasaa valvonnan ja opastuksen alla systeemi pari kertaa ennen kämpille vientiä. Tee mielellään vielä esmes puolen vuoden huoltodiili, niin sulla on aikaa opetella läjän käyttöä ja ei pääse tapahtuun sulle kalliiksi tulevia vahinkoja. Luultavasti Oulun soitin & tarvikkeeseen tahi Kullakselle on mentävä. Harvemmin heillä kyllä käytettyä laatukamaa on, mutta pitää käydä tsekkailemassa ja kyselemässä. (2) Soita Audiodivariin Pandalle ja kerro ongelmasi ja vastaa Pandan kysymyksiin mitään salaamatta, mitään vähättelemättä tai mitään korostamatta, vähän niinkuin ameriikkalaisissa asianajodekkareissa. Anna Pandan kasata sulle setti ja voit olla varma, että sua ei kuseteta. Kysy vielä Pandalta jonkun oululaisen luottojäbän yhteystietoja, soita tälle, tee treffit ja pyydä pientä korvausta vastaan häneltä opastusta ja mahdollisesti tee vielä puolen vuoden huoltodiili, niin sulla on aikaa opetella systeemin käyttö ja tekniikka. Kaikki ovat onnellisia ja olet samalla luonut muutaman tulevaisuudessa arvokkaan kontaktin. Ensimmäinen vaihtoehto kuulostaa paremmalta vaihtoehdolta. Ainakin olisi lähellä ostopaikka jos ongelmia tulee eteen. Nuo Thomannin PA-paketit olisivat olleet käteviä kun niissä olisi kaikki valmiina, mutta ei näemmä kannata alkaa tilailemaan kun ei tiedä millaiseen käyttötarkoitukseen mikäkin paketti soveltuu. Wrapped in plastic | |
![]() 20.09.2007 14:51:56 | |
Luultavasti Oulun soitin & tarvikkeeseen tahi Kullakselle on mentävä. Harvemmin heillä kyllä käytettyä laatukamaa on, mutta pitää käydä tsekkailemassa ja kyselemässä. Eipä nuo kyl PA-firman kriteerejä täytä. Mutta kokeiles Livepalettia (http://www.livepaletti.fi/). Ainakin Perttu ja Ari ovat tälläkin foorumilla pyörineet ajoittain. turkulainen | |
![]() 20.09.2007 17:05:15 | |
Luultavasti Oulun soitin & tarvikkeeseen tahi Kullakselle on mentävä. Harvemmin heillä kyllä käytettyä laatukamaa on, mutta pitää käydä tsekkailemassa ja kyselemässä. Joo en mä siis tarkoita missään tapauksessa soitinfirmoja. Vaan esitystekniikka- ja äänentoistofirmoja. Tsekkasin tän edellisen linkin ja siellähän näytti olevan just Watti-Mattikin, ketä mä sieltä päin ajattelinkin. Soita sinne ja kyllä he aivan varmaan neuvovat eteenpäin, jos eivät itse kerkiä tai halua. Ja jotta ei mene liian spesifiksi, niin sama ohje paikkakuntaan soveltaen muillekin: etsikää käsiinne se kaveri, joka siellä teilläpäin hoitaa ko. hommia ja kysykää siltä. Mutta en mä kyllä ymmärrä, miten Audiodivari, mihin sä voisit meilata tai soittaa ja neuvotella takuulla asiantuntevan kaverin kanssa, joka aivan takuulla on kuullut kaikki versiot noista ongelmista ja joka on keskittynyt myymään kohtuuhinnalla toimivaa (so. kunnostettua) laitteistoa just tuohon tarkoitukseen, olis liian kaukana, mutta uppo-outo saksalainen nettipuulaaki lähempänä? | |
![]() 20.09.2007 21:14:57 | |
Joo en mä siis tarkoita missään tapauksessa soitinfirmoja. Vaan esitystekniikka- ja äänentoistofirmoja. Tsekkasin tän edellisen linkin ja siellähän näytti olevan just Watti-Mattikin, ketä mä sieltä päin ajattelinkin. Soita sinne ja kyllä he aivan varmaan neuvovat eteenpäin, jos eivät itse kerkiä tai halua. Ja jotta ei mene liian spesifiksi, niin sama ohje paikkakuntaan soveltaen muillekin: etsikää käsiinne se kaveri, joka siellä teilläpäin hoitaa ko. hommia ja kysykää siltä. Mutta en mä kyllä ymmärrä, miten Audiodivari, mihin sä voisit meilata tai soittaa ja neuvotella takuulla asiantuntevan kaverin kanssa, joka aivan takuulla on kuullut kaikki versiot noista ongelmista ja joka on keskittynyt myymään kohtuuhinnalla toimivaa (so. kunnostettua) laitteistoa just tuohon tarkoitukseen, olis liian kaukana, mutta uppo-outo saksalainen nettipuulaaki lähempänä? Joo, Pandakin osaa lähetellä postilla niitä laitteita. Miullekin on tullut tänne Jyväskylään sieltä jotain rompetta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Looking high and low, dont know where to go. I've got a double bass my friend. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)