Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 539 40 41 42 43101 102 103 104 105
black-dog
04.11.2007 14:35:31
stoner rock/punk/alternative bändi, jossa 2 kitaristia, toinen niistä laulaja/kitaristi (minä), basisti ja dave grohl tyyliin soittava rumpali. musiikissa vois olla vaikutteita queens of the stone agesta, NIN:stä, soolot olis välistä tom morello tyylisiä kikkailuja, muuten yksinkertasia ja "voimakkaita" perus sooloja ilman mitään tilutusta. soitettais mitä haluttais miten haluttais ja biisit ois kaikkea bloc party-tyylisen alternativen ja QOTSA vaikutteisen raskaamman stonerin väliltä. perhana ku ois soittoporukka:DD rupes himottamaan bändisoitto:D
Watch my back sano kyttyräselkä
anssopikasso
08.11.2007 13:56:39
Emperor -meiningin bm orkka.
"Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan." -Maelstorm @ M.Net
Jumina5/6
08.11.2007 16:28:42
stoner rock/punk/alternative bändi, ...

Hmph. Lähtisin kyl heti mukaan, jos sielläpäin asuisin!
Black Hippies Underground
gorgonoidi
08.11.2007 16:39:25

Sama täälläkin.
black-dog
08.11.2007 20:28:38 (muokattu 08.11.2007 20:28:58)

no helekatti! täällä päin kukaa ei oo innostunu ylipäätänsä soittamaan ja vielä stoner/punk/alternative/mitälie... no sir
Watch my back sano kyttyräselkä
Vainhaalee
10.11.2007 19:32:14
Stoner/garage/psykoaction-pläjäys ois jees.
Kunnon voodoo-meininkiä pitäs saada aikaan, koska eihän mitään todellista voodoota ja pahuutta ole onnistuttu tietääkseni saamaan aikaan. Vai onko?
Ass Traffic
töissätäällävaan
12.11.2007 08:44:55
Haaveilen itse sellaisesta Timbuk3-tyylin kahden henkilön ja elektroniikan,kuten rumpukoneen,yms bändistä. Mutta en haluaisi mitään esiintymisiä,vaan pelkästään soittaa.Vaan 45-vuotiaana ukkona ,paikkakunnalla jossa ei ole yhtään ystävää,ei kyllä bändiä ihan helposti perusta...
Varch
17.11.2007 00:28:59 (muokattu 17.11.2007 00:30:14)
Metallibändin, joka toimii. Itse olisin kitaristina, sitten laulaja, basisti ja rumpali. Kitaristejakin voi tietysti olla useampi. Tyylistä esimerkkinä vaikka Slayer. Toinen voisi olla Grindcore bändi. Se taitaa kyllä jäädä haaveeksi, kun en taida siihen sopivia soittajia löytää.
Sori kirotus virheet.
baron
17.11.2007 00:39:56

Sellaisen trion, jossa olisi hirveän hyvä pianisti, hirveän hyvä basisti ja hirveän hyvä rumpali
(Ai herran jestas, mitä mä itse tekisin?)
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
magik
17.11.2007 11:31:52

Ennakkoluulottoman, jonka musiikki ei ottaisi vaikutteita mistään.

Utopiani onkin luoda musiikkia ilman mitään esiasetettuja attribuutteja, koska katsoo sitten MTV:tä tai kuuntelee radiota, niin onhan se varma että ahdistus tulee. Tätäkö se on se taiteenmuoto missä mikään ei ole mahdotonta? Kaikki yhtä samaa rakennetta, melodiaa, biittiä... Hyi kamala.

Äärimmäisyyksiin silti ei tarvi mennä, joku raja on vedettävä. Uusia säveljärjestelmiä ei tarvitse keksiä, uusia instrumenttejä tai kokoonpanoja karsitaan, mutta aika paljon liikkumavaraa jää silti.

Hyvä porukka, vapaa luomisen fiilis ja käsittämättömiä mutta hienoja, uudenlaisia kappaleita vailla rajoja.

Onhan asia niin että jos olisi kaksi vaihtoehtoa, se että kaikki musiikki on samanlaista, tai että kaikki musiikki on erilaista, olisi valinta helppo.
- stupidity is intelligence - http://www.schmorf.com/ http://www.myspace.com/schmorf
gorgonoidi
17.11.2007 12:27:21

^ Upea idea, mutta käytännössä aika hankala toteuttaa. Varsinkin nykypäivänä, mutta tuskinpa sitä vielä kaikkea on keksittykään.
taikakameli
17.11.2007 13:31:29 (muokattu 17.11.2007 13:36:54)
Instrumentaalia avaruusmaalailua brutaaleilla särövalleilla höystettynä, kokoonpanona kitara, basso ja rummut. Tämän bändin olen onneksi jo perustanut.

Taitaa olla niin hyvin pullat uunissa ettei tarvitse vähään aikaan uusia bändejä perustella.

Edit: joku indie/folk -bändi tosin olis siisti. Tyyliin Sufjan Stevens eli paljon soittimia ja akustista soundia.
Tosi powerin haltija, kaukosäätimen herra
cruel_destiny
17.11.2007 15:03:16
nyt on alkanut kiinnostamaan village peoplen tyylinen laulayhtye.
I eat rice and curry everyday surreal
LesPaulBastardos
18.11.2007 12:31:27
Aika monenmoistakin bändiä ois mieles, mut yhteenkään ei löydy järkeenkäypiä soittajia.

Etummaisena ois Thin Lizzy - Ac/Dc tyylinen poppoo mihin sais liitettyä jotenki The Whon agressiivisuuden. PIdettäis pukuja ja hajotettais soittimia.

Sit pitkän aikaa on kiinnostanu perustaa semmonen progemainen rock-bändi vankoilla Kingston Wall-vaikuitteilla. Sekottus Hendrix, Dire Straits, funk, Pink Floyd. Sävellystyö vaan menee liian vaikeeks varsinkin viimesimmän vaikuttajan kohdalla.

Sitte ny on alkanu kiinnostaa suomirock/pop-bändi. Ismo Alankomaista musaa toisinaan Popedan suorasukaisella voimalla.

Kaikissa näis ois tärkeetä tietty oman tyylin löytäminen vaikkapa sekottelemalla artisteja, mut pitemmän päälle pitäs kasvattaa perseitä potkiva, persoonallinen imago.
baron
18.11.2007 23:47:11

nyt on alkanut kiinnostamaan village peoplen tyylinen laulayhtye.

Mä voisin tulla siihen seksuaalisen vähemmistön edustajaksi (siis heteroksi)
"Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt) The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox)
Y3J
19.11.2007 02:46:02 (muokattu 19.11.2007 02:46:15)
Jonkinlaista alternative-meisinkiä. Kevyet säröt ja leveitä sointuja. Stemmalauluja. Ei kuitenkaan pelkkää voimasointurämpytystä vaan sooloja myös mukana. Ja semmonen poppoo joka suostuu soittamaan minun tekemiä biisejä >:)
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of gum!
el_hefe
22.11.2007 23:19:21
Ruins coverduon joka alkais tekemään omia biisejä heti kun yhteissoitto pelaa.
http://www.turkoosi.com http://arminen.blogspot.com
jannu
22.11.2007 23:42:14
Pierufutsia ja usvaa. Niitä halajan.
jotain muuta persoonallista
möyssy
25.11.2007 16:17:11 (muokattu 26.11.2007 00:32:59)
Jaa-a, vaikkea sanoa.

Varmaan jonkun hieman kokeellisemman alternative rockia soittavan pumpun, jossa on mukana ihan kaikkea kaikesta. Mä laulaisin ja soittaisin vaikka bassoo.

Jazz/blues/acoustic - tyylistä musaa oon kans joskus salaa unelmoinu soittavani. Tässä projektissa olisi pääasiassa naislaulaja. Jonkinlaista elokuvamusaa olis myös mukava koittaa joskus vääntää.

Kyllähän näitä on.
Too much, or too sexy?
_keppana
25.11.2007 21:54:14
Haluaisin perustaa punk/rock bändin ja myös jonkun kunnon metal bändin. Ramones covereita soittava bändi olisi myös kiva.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)