Aihe: Korvatulpista
1 2 3 4 5 6
...And Justice For All
26.02.2005 19:44:31
Nyt mäkin hommasin semmosia keltasia kertakäyttötulppia. Ajattelin pitää kuulon tallella vielä pari vuotta.
© ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä.
Tama (Royal Star)
26.02.2005 20:04:37
mä en käsitä niitä, ketkä soittaa ilman tulppia....
mikä ihmeen zildjian.....?
Teijo K.
26.02.2005 21:15:19

mä en käsitä niitä, ketkä soittaa ilman tulppia....

Ai niitä jotka soittaa niin hiljaa että tulppia ei tarvita?
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
chief
27.02.2005 00:42:50
Oli kyllä hieno kokemus kerrankin soittaa tuossa yks kerta sellasen rumpalin kanssa joka osas soittaa hiljaa. Ammattimies oli hän, tosin.

Kellaribändin reeneissä ei sitten kovin hiljaa soitellakaan. Onneksi on Elatsiinit.
Häh?
pieterska
27.02.2005 14:38:04

mulla on tollaset earin hifitulpat ollut nyt jokusen viikon ja aattelin kysästä et kauankohan tollaset kestää/millon kannattaa hankkia uudet?
Tama (Royal Star)
27.02.2005 14:42:08
Ai niitä jotka soittaa niin hiljaa että tulppia ei tarvita?

repeän....ei, vaan esim jossain harjoituksissa laulajien kitaroiden yms. kanssa. siis ei millään vispilöillä, vaan sellasta reipasta soittoa kapuloilla... btw, ite pidän AINA tulppia, soita sitten kuinka hiljaan tahansa..... välillä tuntuu, että akustinenkin käy korvien päälle.
Progressor
27.02.2005 15:11:48
mulla on tollaset earin hifitulpat ollut nyt jokusen viikon ja aattelin kysästä et kauankohan tollaset kestää/millon kannattaa hankkia uudet?

En tiedä, mutta omani ovat olleet käytössä nyt parisen vuotta, eikä kulumisen merkkejä ole havaittavissa. Eräällä tutulla on käsittääkseni ollut vastaavat jo lähemmäs kymmenen vuotta.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
sormunen
27.02.2005 15:52:57
...btw, ite pidän AINA tulppia, soita sitten kuinka hiljaan tahansa..... välillä tuntuu, että akustinenkin käy korvien päälle.

Oiskohan sulla joku syntymävika? Käypä tutkituttamassa.
pitk
27.02.2005 15:53:57

Aika erikoista tulppien kanssa on myös se, että ensin ostetaan kymppitonnilla maailman hienoimmat välineet. On putkea siellä sun täällä ja signature-dägää meisselinjatkeena. Kaikki väännetään maksimille, kun on niin järjettömän hyvä soundi. Tämän jälkeen kaivetaan taskusta markan EARit ja pahimmillaan väännetään "soundi" "kohdalleen" moiset muppalot päässä, kun kaikki yläpää on hävitetty omasta kuuntelusta. Hankitaan vielä tuplasti isompi pääteaste, kun kamat ei meinaa riittää.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
A.R.P.
27.02.2005 23:14:31

Korvien yliherkkyys voi johtua myöskin kuulovauriosta.
"Ash nazg durbatuluuk"
Tama (Royal Star)
01.03.2005 00:44:46

hitto, unohtui hymiö perästä:(. siis ei mua todellakaan akustisen ääni korviin satu. sutisoitossa en käytä tulppia (sitä en kyllä koskaan harrastakkaan), mutta heti kun saa kapulat käsiin, niin tulpat tulee korviin. minua ei kiinosta saada korvia inisemään. on kuulemma todella perseestä.
Pitkavirta
02.03.2005 12:26:09
Ihan vi***illesani kokeilin, ja söihän se sen s**tana!

Joo, tarjoa seuraavaks käytettyä kortonkia. Nekin menee, ikävä kyllä. Kiva käyttää dogia sen jälkeen ulkona; tulee aika mielenkiintoisen näköistä tavaraa.

:)
musamies
03.03.2005 00:08:21
Edellisissä bänditreeneissä tuli vaihteeksi toimittua basistin korvikkeena ja vieläpä bassokitaraa soittaen, eikä koskettimia.

Päässä oli Silentan Supermax:it Würth:in merkillä olevana, joka myös myy Silentan takemiä suojaimia.
http://www.silenta.com/silenta.php? … ;naytatuote=supermax&kieli=_fin

Basson soitto sujui aika mukavasti kyseiset luurit päässä ja omasta mielestäni sain tarpeeksi hyvin selvää muustakin, eikä tarvinut kärvistellä kohtuuttoman melun takia.

Huomattavasti mutkikkaampaa on ollut sopiva suojautuminen kosketinsoitinkäytössä.
chief
05.03.2005 23:54:20
Peltorit päässä kyllä kulee bassot paljon kovemmin kuin kaiken muun. Balanssi on kyllä niillä aika hakusessa. Elacinit on jees!
Häh?
Teijo K.
06.03.2005 10:42:51

Peltorit päässä kyllä kulee bassot paljon kovemmin kuin kaiken muun. Balanssi on kyllä niillä aika hakusessa. Elacinit on jees!

Häiritseekö ketään muuta se, että ne peltorit korvilla katoaa bassostakin yläpäät. Se basso kuulostaa sitten lähinnä sellaiselta epämääräiseltä huminalta, josta ei ota selvää mikä ääni soi. Minulta ainakin katoaa tuntuma herkimpiin nyansseihin totaalisesti peltorit päässä soitellessa. Tietty jos musiikki on jotain umpahumpah- matskua niin nyansseista puhuminen voi olla hieman liioiteltua.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
out of breath
07.03.2005 11:59:25

1#
ne legendaariset metsurin korvatulpat
(ne punaset ja isot)

2#
ne lyttyyn rullattavat keltaset tulpat

3#
ne oranssit lytättävät on myös helvetin hyviä

(on toki hätätilantaissa käytetty sinitarraa)
Only one way to say it, so I'll say it!
Pitkavirta
07.03.2005 13:21:46
(on toki hätätilantaissa käytetty sinitarraa)

jep, ja purkkaa ja röökin filtteriä.

TJEU Motörheadin keikka Ruisrockissa 2004 ;)
sax machine
08.03.2005 20:51:23
Tulpat omistan mutten niitä käytä koska häiritsevät soittoani niin paljon... kannattaisi hyvät tulpat hankkia... Keikkoja katellessa tulppia kyllä käytän jos on tarvis.
"Hot can be cool and cool can be hot and each can be both but hot or cool, man, jazz is jazz." -Louis Armstrong-
Jööhannes
10.03.2005 12:14:51
Minulla on suhteelisen pieni korvakäytä, mikähän firma tekis semmosia vähän pienempiä tulppia?
Kuka sanoi että hevissä pitää olla mustat vaatteet ja paha ilme?
Niskamies
16.03.2005 21:48:06
Minulla on suhteelisen pieni korvakäytä, mikähän firma tekis semmosia vähän pienempiä tulppia?

Elaciniltä saa oman korvan muotoon valetut tulpat.
Meitsi on meshissä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)