Aihe: Bändikavereiden ärsyttävät tavat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Progist
25.07.2005 01:22:45

oli meidänkin bändissä tällainen tapaus, että pisti vastaan joka ikiseen biisiin. Ja sitten kun kelpas, ei ikinä opetellu, vaan sano, et "en mää ku se on tyhmää, mä opettelen vaan suurinpiirtein ja soitan omalla tavallani."

Eipä henkilö suostunut soittaan heviä, ei mitään Teräsbetonia tahi sen semmosta Metallicaa. Ja kerta on jo bändissä 2 kitaristia ja laulaja ja basisti, nii määhän sitten otin ja lähdin vetään. (Oikeesti ne muut on väärässä).
SGitar
27.07.2005 13:38:19 (muokattu 27.07.2005 13:39:32)
Rumpalille ei melkei koskaa käy reenit kun sillä on "aina menoo..." Toinen kitaristi haluaa koko ajan soitta Halloweed by the namea :)

E: Lisäsin yhden kirjaimen
Gabba Gabba Hey
ekikoo
27.07.2005 16:56:54
Onko bändiänne mahdollista nähdä livenä? Voisi olla kokemus.

hehheh,tosiaankin
There was a signature here. It's gone now.
kitaraontahtoni
31.07.2005 21:06:34
mun entisestä bändistä oli ärsyttävä kitaristi joka ei osannut paljon mitään ja sit ku se epäonnistu se laitta volumepotikat kaakkoon ja rupes rämpyttämään. Rumpali taasen aina tauoilla rupesi soittamaan niitä rumpuja. Tulos: bändi hajosi.
En oo eläissäni mittään tehny, varsinkaan PAHAA!
MC JayD
10.08.2005 08:43:27

-Bändin ei-sinkut tulee treeneihin myöhäs ja lähtee aikasemmin, kun iltaloma loppuu.
-Kitaristin on pakko joka piisin välis tiluttaa jotakin heviä.
Tänään on elämäni paras päivä, itse asiassa ainoa.
KMT
10.08.2005 18:22:05

-Bändin ei-sinkut tulee treeneihin myöhäs ja lähtee aikasemmin, kun iltaloma loppuu.
-Kitaristin on pakko joka piisin välis tiluttaa jotakin heviä.

-kiipparisti on aina kaikkea vastaan, eikä halua, että pändri uudistuis millään tavalla.
Sentään sain kokea KMT:n ihailut ja mulle laulettiin Ressua. Tarviiko sitä ihminen muuta? -Jenka
Perza
10.08.2005 19:39:08
Aika silleen jännä, et tässä nyt ollaa oltu muutama vuosi kasassa omalla bändillä ja ei oo koskaan ollu tälläsii ongelmia, ku usealla muulla bändillä täällä.

Ehkä joskus alussa, basistilla oli vähä vaikee tulla treeneihin, mu sillon kyllä treenattiinki jotai 4krt viikossa ja basisti oli oikeeti kitaristi, mut suostu soittaan bassoa. Basisti meni kyllä vaihtoon, mut se johtu muutosta 600km päähän.

Nyt ei oo ollu aikoihin mitään ongelmia, tosin treenit on kyllä vähentyny, ku meni treenikämppä alta. Yleensä treeneissä soitellaan biisejä läpi, eikä juurikaan rämpytellä mitään muuta, paitsi vitsillä jotain päätöntä, joka ei keitään haittaa.

Tuntuu jotenki, et monella on jotain motivaatio ongelmia ja jos ei kiinosta soittaa, ni miks vitussa sitä pitää soittaa.
Turhaa
Atommic
11.08.2005 09:57:32
Tuntuu jotenki, et monella on jotain motivaatio ongelmia ja jos ei kiinosta soittaa, ni miks vitussa sitä pitää soittaa.

Hoho, napakasti kiteytetty ;)

Mä olen joskus aiemminkin täällä sanonut että kannattaa opetella keskustelemaan bänditovereiden kanssa asioista niin touhu ei mene noin vaikeaksi kuin eräillä tässä topikissa. Ja jos ei puhumalla asiat selviä niin kengät eri suuntiin ja uutta bändiä pystyyn.
Ambition makes you look pretty ugly
Perza
11.08.2005 10:44:35
Sitä oon oikeesti paljo miettiny, et miks ei tulis treeneihin. Tottakai voi olla niin, et ei oo keikkaileva bändi ja soitellaan ihan omaks huviks vaan. kyllä sen nyt ymmärtää, et ei aina voi soitto maistua, mut eipä siitä sit mitään numeroo saa tehäkkään, ku se on ihan harraste pohjalta omaks huvik ja jos ei huvita ni ei huvita.

Mut mites si, ku keikkaa on sillon tällön ja pitäs olla kuiteski edustava?

Mun mielestä jos on bändiin lähteny ja hommansa ottanu, ni ei sitä siinä vaiheessa ruveta hannaa, ku se nyt on kuitenki kaikilta muiltaki pois. Ei oikeesti oo mitään järkee, et muut treenaa keikkaa varten ja sit tällä yhellä kitara staralla on joku kynsi lohennu tai muia sano pahasti... Eikä voi tulla treenaa ja sit on KLISEISESTI: HEIKOIN LENKKI ja homma kusee ihan omaan tyhmyyteen.

Sit nää kootut selitykset, et bändi soittaa sellasta musaa, joka ei itteä miellytä. Jos bändille on muodostunu tai päätetty joku linja, ni mitä vittua siinä enää itkee. Totta kai voi aina vähä sekottaa, mut oikeesti jos bändi vetää jotai Southern-Rockia, ni ei siinä ala VaNa Be Lars Ulrih-rumpali enää urputtaa, et soitetaan metallicaa, em mä haluu tällästä lössöä. Vittu sinähän soitat, itket ja soitat tai lähet vittuun Piste. Ei saatan voi olla niin penikka, et ei voi joustaa.

Oikeesti ei voi olla niin putkikorva, et ei voi olla ku se yks ainoa musatyyli.

Oikeesti. mun mielestä kannattais miettiä vä kaikkien (itseni mukaan lukien), et miks tätä hommaa tekee ja jos on jotain motivaatio ongelmii, ni vois miettiä, et mihin se soittaminen soittamisen ilosta on hävinny.

Totuus kuitenki on se, et tää on ihan saatanan kivaa homma ja jos nyt pääsee joskus muutaman kympin tästä tienaan, ni kannattaa oikeesti ilmaantua sinne treenikselle.

Ei milla sitte muuta, MORO:
Turhaa
jimmy the hand
12.09.2005 01:31:02
Laulaja on aina röökitauolla sekä humalassa. Ei viitti opetella sanoja ku ne voi lukea joltakin lappuselta.

Rumpali soittaa fillit mitä ihmeellisimpiin paikkoihin ja jos joskus tulee oikeaan aikaan, niin filli on liian pitkä rytmi menee kyrvilleen ja syö myös se että se käyttää tuplia vaikka se ei osaa niitä käyttää. Ja jos opetellaan uutta biisiä, siis jotain coveria, niin se sanoo, ettei se muista miten rummut menee, vaikka ei se varmaan mitään biisiä soita originaalilla tavalla. Soittaa biisien välissä saatanan kovaa.

Basisti vaan istuu nurkassa ja vääntää sitä bassoa eikä voi treenata ellei oo kaljaa(rumpalilla sama onkelma)

Minä itse taas kiinnitän huomiota pieniinkin virheisiin muiden soitossa(erityisesti rumpalin), tilutan biisien välissä, päätän kaikki biisit mitä soitetaan(muut ei ehota mitään järkevää, jotain popsipopsi porkkana osastoa korkeintaan)
ja näitähän riittää itse kustakin..
Ne tekköö jotka ossoo, jotka ee ossoo ne arvostelloo.
jogo3000
12.09.2005 13:53:44

Turhan paljon kaljaa kuluu treeneissä. Ihmiset polttaa tupakkia treeneissä, sisällä. Ei opetella juttuja kotona (syyllistyn itsekin, koska muutkaan eivät opetelleet). Ei kuunnella mitä muut soittavat.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Kosminen
12.09.2005 19:26:53

No pojat on aika hitaita lämpenemään että reenien varsinainen alku (eli se kun kapulat lyö tahtia) saattaa viivästyä tunninkin ku jaaritellaan.. ja laulajalla on todella kurja huumorintaju akselilla Kummeli-yläastevitsit. Ja muutenki välillä hirveetä jahkailua ja jaarittelua. Ei oikein saa aina mitään aikaan...
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
chair
01.10.2005 05:29:38 (muokattu 01.10.2005 05:31:23)
onko muuallakin niitä jotka alottaa syömään/menee saunaan/lähtee kauppaan/tms. juuri sillä kellonlyömällä kun treenit alkaa.

Juuh, tutulta kuulostaa.. Edesmenneen bändin rumpali harrasti kaikkia hyvinkin useasti ja joskus vieläpä samaan aikaan!! Silloin harmitti aika rankasti, mutta aika kultaa muistot.. Tosin kukapa meistä nyt ei joskus?
"My hopes are so high, that your kiss might kill me. So won't you kill me? So I die happy" Dashboard Confessional - Hands Down
Kanzu
01.10.2005 11:47:13
No siis täähän on tätä perus juttua aina. Meillä ei puhuttu treeneistä vaan röökitauoista koska siihen se aika meni. Toinen skittaaja vääntää biisejä ja kysyy mielipidettä. Sitten kun tulee ehotuksia että jos karsittas pois joku noista seittemästä riffistä että saatas vähän suorempaa niin sitten sille kasvaa otsaan pikku pippeli ja kaikki on mahdotonta.

Kyseinen vesseli jänisti keikalta kuutta tuntia ennen ja kuulin siitä illan toisen bändin rumpalilta koulussa. Sitten vaan sovittamaan kakkosskittaajan kanssa kaks kitaraa yheks. Noh...

Kyseinen jässikkä kärsii myös lavakauhusta ja kappas vaan otsassa on taas pikku pippeli ennen keikkaa. Kukaan ei saa juoda viinaa tai pitää kivaa koska sitä jännitää.

Rumpali vaihtuu joka viikko. Eräs niistä väitti olevansa 17 mutta 12 se oli saatana. Kesken keikan jossa oli jotain Sibeliusakatemialaisia runon lausujia (meidän tyylilajimme suomenkielinen ääliörokki) se jätkä heitti snaren kahesti lattialle ja lopetti soiton. Totesin siinä että pidä ne rummut vaan siellä sylissä niin niihin on helvetisti helpompi osua ku jos sohii niitä sinne lattialle.

Onneks tää porukka hajos eilen =D Ja rokki soi...
Rok'n'Roll pelastaa teeskentelyltä
Samppa90
11.10.2005 20:19:14 (muokattu 19.10.2005 20:29:52)
-Rumpali:Tosi hiljanen sanoo korkeitaan 5 sanaa jos puhuu ollenkaa(pitäs varmaan jutella sen kaa enemmän).

-soolo ja komppi kitaristi (Minä):menee joskus pitkää tajuta joku rytmi homma.

-Toinen kitaristi:Soittaa biisien välissä jotain omiaan.

-Basisti:Sanoo ärsyttäviä kommentteja ja on muutenki joskus vitun ärsyttävä esim."aattele en soittanu yhtään kertaa väärin"ja kommnetoi muiden soittoo ja niin edespäin.ihan hyvä jätkä muuten.
Hevi-Mies on eri mies.
Bobana
12.10.2005 08:15:32
Hö!
Nnno, minua ei vituta kenessäkään mikään vaikka soitan kolmessa bändissä.
Lähinnä ottaa aivoon korkea bensan hinta ja pitkä reenimatka. Ärrrr!!
Sex, choppers and rock´n roll!!!
ötzi
14.10.2005 23:07:47
Kiippari: haisee pahalle, pelit on tärkeenpää kun harjottelu
Kitaristi: keskeyttää soiton erittäin paskoilla ja turhilla jutuilla
Rumpali: aina päättämässä asiosta mutta mitään ei tapahdu
Kitaristi: tulee myöhässä, tyttö ystävä mukana!
Basisti(minä): kyllästyn koko hommaan ja vien soiton halut kaikista
Näsäviisastelua ja armotonta vittuilua jo vuodesta 1989
Murmeli
15.10.2005 12:20:46
Noh, mistähän tuota alottas:
Pari vuotta ollaan oltu kasassa, entisellä basistilla lava/esiintymis/mikähyvänsä-kammo, lähti lätkimään..

Kitaristi(komppi/soolo):Umpimielinen mökö. Hyviä idiksiä, mutta vaihtaa musiikkimieltymystänsä/fanitusaihetta n. 2 kertaa kuussa (osin tämänhetkisen basistin mielipiteitten mukaan) ja "Meidän musiikin pitäis kuulostaa nyt bändiltä X (tällä hetkellä juuri lopettanut Sentenced) ja pitää opetella se ja se kappale (Farewell)" ja MITÄÄN ei saa sovittaa omalle poppoolle. Aina pitää mennä JUST niinku levyllä. Niin ja herra yrittää liikaa. Ja kaiken kukkuraksi soolo/tilukammo, joka ilmenee uuden basistin ollessa läsnä (basisti paljon taitavampi soitantoalalla kitaran parissa, kitaristi soittaa tämän entisillä kamoilla). Kaiken pitäisi mennä tämän herran mielen mukaan, auta armias kun ei saa sävellajia vaihtaa D:stä G:hen biisin sisällä ilman 2 tunnin tappelua. "kun sen pitäs mennä A:han, niin se menee tässäkin ja tässäkin ja tässäkin.." Ad nauseam. Biisinteko yhtä helvettiä tämän kanssa. Huh. Silti ihan rento jätkä.

Kitaristi(lead-osasto, komppi): Tyttöystävän tossun alla oleva idearikas epeli, jolla huono keskittymiskyky, hätäilevä soittotapa (paitsi kännissä) , itsetuntokaan ei ole parhaasta päästä.. Mutta luotettava, rehti kaveri. Myötäilee liikaa, ei uskalla sanoa mielipiteitään, vaikka v*tun hienoja biisi/lyrics-ideoita. Soolokammo. Silti ihan rento jätkä.

Rumpulisti: Hyvä jätkä, kaljaa mielellään juova hiljainen häiskä, ei liikoja puhu, mutta ideoita löytyy. Ja pieruhuumoria. Ainoa vika improvisoinnin puute lennosta biisiä tehtäessä. "Pitää kuunnella sit mankalta kotona, hioa ja säätää kaikessa rauhassa ilman mitään kiirettä..." V*ttu jätkällä 6 pönttöä ja 6 lautasta ja inisee, mulla 61 kosketinta, ja pitää kaikki keksiä heti. Tekee hyvää kahvia. Henkinen baarijakkara, pitää bändiä pystyssä.

Basisti: Hoitaa tonttinsa paremmin ku hyvin biisintekijänä ja muutenkin, multi-instrumentalisti (kuten minäkin), tuttu vanhoista rävellyksisktä erinäisten yhteisten projektien kanssa aikoja sitten yläasteelta. Oi niitä aikoja..

Koskettimet (minä): Ylimielinen, nietzscheläinen kuski, toimin vastuuhenkilönä, kaljakuskina, tupakka-automaattina, ideamoottorina, puhelinkeskuksena (soitappa sille että tulee reeneihin, jaa onko ne sielä jo, prkl oisit soittanu) yleisenä vittupäänä yms. Niin ja kosketinsoittajana ja laulajana. Kukaan (paitsi nykyään basisti) ei puhu mitään, (paitsi paskaa) ellen minä kysy. Ja se ei ole hyvä asia. Kyllä joku muukin perkele ku minä sais tehdä jotakin tämän bändin eteen ku minä. Ottaa ohimoon.
Rauhoittumistupakka piti eilenki kesken reenien lähtä ulos polttamaan ku otti aivoon, mutta takaisin tullessa ruvettiin taas rouhimaan ja oli lopen ihan hyvät reenit.

Tää on justiin tätä tää bändihomma. Huoh.
ulipalsternak
19.10.2005 11:32:24
Rumpali:

-ei osaa olla hetkeäkään hiljaa
-kertoilee typeriä pändimuistoja menneiltä vuosilta
-pitää turhanpäivästä älämölöä ja kolistelua

Komppikitaristi:

-ei osaa soittaa muuta kuin "dängä dänkä"
-biitti: dänkä dänkä dänkä
-hidas: dänkä dänkä dänkä
-metalli:dänkä dänkä dänkä
-osaa siis vain yhden peruskompin,eikä suostu muita opettelemaan
-ei osaa laulaa tippaakaan ja silti haluaa aina laulaa

Basisti:

-kun soittaa väärin,niin ei ikinä myönnä virhettään,vaan väittää vastaan aina
-opetellu lauluunsa karseen vibraaton
-laulaa usein nuotin vierestä

Soolokitaristi(minä):

-kärsimätön paska
-saa paiseita kun toiset soittaa väärin
-vituttaa toisten hälläväliä tyyli harjoitteluun
-turhan tarkka,korvausta vastaan esitettävän musiikin laadusta?!
Tumocs
19.10.2005 13:00:48

Rumpali:
-Aika pöljä
-Ei pysy rytmissä
-Soittaa usein ihan liian kovaa

Basisti:
-Ihan tavallinen basisti

Pianisti:
-Outo
-Liian hyvä

Laulaja:
-Ei ymmärrä ihan kaikkea, mitä pyydetään tekemään

Kitaristi (minä):
-Olen vain helvetin ärsyttävä
-En oikein osaa kaikkea sähkiksestä, kun klasari olen
Oraalitollo Romantikkoitkijät #22
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)