Aihe: Huonoin keikkatarjous?
1 2 3 4 5 6
musamies
28.04.2005 10:56:43
Se väkivallan käyttö asian ratkaisemisessa oli kyllä hieman ylimitoitettu idea, mutta kyllä siinä mun mielest olisi enemmän räk'n roll:lia jos pistää itsekin hieman ranttaliksi kusettavan järjestäjätahon kanssa!

Yleensä bändien kannattaisi varmaan varoa polttamasta siltoja takanaan.

Tuskimpa James Brown:nkaan varoisi...
Teijo K.
28.04.2005 11:18:43

Tuskimpa James Brown:nkaan varoisi...

Äijällähän on pallit kuin kirkonkellot kun itseään funkin kummisetään vertaa.

_Yleensä_ ei bändit ole ihan yhtä hyvässä asemassa uraansa aloitellessaan kuin James Brown on tällä hetkellä.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
musamies
28.04.2005 11:21:49 (muokattu 28.04.2005 11:23:12)
James Brown rulettaa... Onneksi musamies ja James Brown voi haistattaa pitkät huijaaville keikkajärjestäjille!
Teijo K.
28.04.2005 11:26:05

James Brown rulettaa... Onneksi musamies ja James Brown voi haistattaa pitkät huijaaville keikkajärjestäjille!

Ilmoittelehan kun olet seuraavan kerran stadionilla soittamassa, voisin tulla kuuntelemaan jos on hyvä ilma.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
musamies
28.04.2005 11:31:21
Ilmoittelehan kun olet seuraavan kerran stadionilla soittamassa, voisin tulla kuuntelemaan jos on hyvä ilma.

Jos mä vetäisen kamat pystyyn tuohon urheilukentän laitaan ja rupean vetää "Get up, getoud up, im sex machine..." niin voihan sinne lisäksesi joku kummastunut lenkkeilijä pysähtyä.

Parempi meininki voisi olla vaikka Riihimäen Lions klubilla.
Teijo K.
28.04.2005 11:32:50

Jos mä vetäisen kamat pystyyn tuohon urheilukentän laitaan ja rupean vetää "Get up, getoud up, im sex machine..." niin voihan sinne lisäksesi joku kummastunut lenkkeilijä pysähtyä.

Parempi meininki voisi olla vaikka Riihimäen Lions klubilla.

James Brown Riihimäen Lions klubilla!
Nälkä!
-Knut Hamsun.
kivi
28.04.2005 11:37:55
James Brown Riihimäen Lions klubilla!

Riihimäen James Brown Riihimäen Lions klubilla!

Eiköhän kaverin ote todellisuuteen tullut selväksi. Mä näin kerran Lauttasaaren Cap Horn -pubissa sellaisen harmooninsoittajan, joka pisti uruista humpakompin päälle, ja lauloi siihen sitten Matin ja Tepon ja Reijo Taipaleen hittejä, siis siihen automaattikompin päälle. Väliin tuli urkusoolo. Äijä oli iha Twin Peaksin psykiatrin näköinen aurinkolaseineen, ja mä katselin, että onpas absurdia, tätä ei kukaan usko ellei itse näe.

Mä epäilen edelleen, että se urkuri oli Musamies.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
musamies
28.04.2005 11:42:40 (muokattu 28.04.2005 16:57:08)
Eiköhän kaverin ote todellisuuteen tullut selväksi. Mä näin kerran Lauttasaaren Cap Horn -pubissa sellaisen harmooninsoittajan, joka pisti uruista humpakompin päälle, ja lauloi siihen sitten Matin ja Tepon ja Reijo Taipaleen hittejä, siis siihen automaattikompin päälle. Väliin tuli urkusoolo. Äijä oli iha Twin Peaksin psykiatrin näköinen aurinkolaseineen, ja mä katselin, että onpas absurdia, tätä ei kukaan usko ellei itse näe.

Siinä vasta oli räkn´t rollia!

Varmaankin kelpuittaisin urkurin suosikeikseni. Muita suosikkihahmojani on Kummelin musahahmot.

Tänään tuli puheeksi mahdollisuus vetää koskettimia myös ammattibändissä kun on luvassa yhteiskeikka hyväntekeväisyystilaisuudessa.

Edelleenkin suhtaudun yhtä negatiivisesti huijaaviin keikkajärjestäjiin. Ristiriitoja tulee helpoiten ehkä silloin jos toinen osapuoli panostaa suoruuteen ja rehellisyyteen ja toinen toimii ihan muilla säännöillä.

Parempi olisi, että huijarit toimii keskenään ja rehellisyyttä arvostavat keskenään...
Kukko
04.05.2005 02:12:42

Tää nyt ei varsinainen keikkatarjous ole, mutta..

Mun äiti just keksi, että mä alan kaikkien harrastusteni lisäksi "vetämään" sen lauluyhtyeelle "treenejä" (tarkoittaen, että sovitan, harjoitutan ja johdan = helvetisti duunia ja aikaa hukkaan) ILMAISEKSI. Minä sanoin, että ei käy.

Mieti nyt mitä se rakas äityli on sun etees tehny; Synnyttäny,kasvattanu, hoitanu, kustantanu harrastukset ja kuljettanu laulutunneille..Nyt sä toisaanki vedät sitä martta-kerhon laulukerhoa ja ILMAISEKSI!!
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
jannu
04.05.2005 02:39:12
Mä epäilen edelleen, että se urkuri oli Musamies.

Se Twin Peaksin konitohtorikin lienyt sama heebo...

Huhhuh, mitä stooria täällä taas.
"Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!"
-vanttera
hyperhamsteri
04.06.2005 17:55:12
Heh.. Eräs henkilö luokaltamme pyysi bändiämme hänen ystävänsä kanssa itse järjestämille "Männikköfestareille" a.k.a Roskisrockiin, jonka tarkoitus oli, että soittaisimme roskalavan päällä! :D:D
Että niin suosittuja me ollaan.. :D
Epämuusikko
05.06.2005 14:56:01
Ei kai vaan kyseessä ollut U*tsi-niminen kusettaja?

Jos luulen ymmärtävän kenestä on puhe, niin voin itsekin varoittaa hänen kanssaan tekemisissä olemisesta. Itse kävin kaksi keikkaa (ilman treenejä) tekemässä, oli tuttuja bändissä. Rahoja sai odotella ja kinuta, tulivat ties mitä kautta. Kaverilla jäi tähänkin päivään asti saatavia kyseisistä vedoista. Keikat menivät kylläkin todella hyvin treenimäärään nähden. Lavalla oli hauskaa, mutta epäilykseni vahvistuivat ja osoittautuivat aiheellisiksi jälkeenpäin. Ei ihme että on bändissä "ovi käynyt"
Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009
oprahk
05.06.2005 23:08:45
Oltiin eilen vetämässä muuan valmistujaisissa ja pyydettiin kaverin kaverilta triona 150 egeä. Ne tinkas sen 120 euroon :D Ihan uskomatonta sakkia! Soitoissa ei mitään vikaa, mutta toisen setin jälkeen käytyäni ulkosalla jäähdyttelemässä oli sillä välin joku kaatanut toisen tolpan ja about kaikki mikki ständit. Onneksi soittimet oli kutakuinkin kunnossa. Sitten tultiin tietty sen jälkeen pyytämään lisää soittoa, kun osa porukasta tuli vasta toisista bileistä ja ovat osallistuneet KUSTANNUKSIIN :D Mulla ei meinannut pokka pitää..juntit on aina juntteja.

Olen muistaakseni ennenkin luvannut itselleni, etten lähde kenellekään soittamaan alennuksella. Sama vaiva se on aina, vaikka yleisössä olisikin pari tuttua.
Olo on kuin orvokilla 8-)
oprahk
06.06.2005 09:42:12
...niin se 150 oli jo puoleen hintaan!
Olo on kuin orvokilla 8-)
sirdickyj
06.06.2005 14:44:19
...niin se 150 oli jo puoleen hintaan!

Musta se on 1/4 hinta.

Ja mainitsemasi -tai sen kaltainen- tilanne on ah niin kovin tuttu surullisen monista yksityistilaisuuksista. Mitä pienemmät ja sisäpiirimmät kekkerit, sitä enemmän tilaaja tai hänen edustajansa huutelee ja on sitä mieltä, että hän omistaa illan esiintyjän.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Janus
06.06.2005 16:26:23
Musta se on 1/4 hinta.

Ja mainitsemasi -tai sen kaltainen- tilanne on ah niin kovin tuttu surullisen monista yksityistilaisuuksista. Mitä pienemmät ja sisäpiirimmät kekkerit, sitä enemmän tilaaja tai hänen edustajansa huutelee ja on sitä mieltä, että hän omistaa illan esiintyjän.

Soittoajat (settimäärät) ja ennenkaikkea takaraja (klo-aika) paperille, niin ei tule epäselvyyksiä. Ylimääräisestä soitosta laskutetaan sitten kovasti ylimääräistä. Pitää tajuta, että jos diilaa bändin soittamaan oman kaverin kaverin häihin, niin muita bändin jätkiä ei todennäköisesti kiinnosta yhtään mikään muu kuin rähä.

Jos ollaan taas kollektiivisesti kaveriporukalla liikenteessä esim. kaverin häissä, niin sit ei mitn!
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
baron
06.06.2005 23:22:12

. Pitää tajuta, että jos diilaa bändin soittamaan oman kaverin kaverin häihin, niin muita bändin jätkiä ei todennäköisesti kiinnosta yhtään mikään muu kuin rähä.

Jos ollaan taas kollektiivisesti kaveriporukalla liikenteessä esim. kaverin häissä, niin sit ei mitn!

Musta tää on oleellista. Jos yksi soittajista tuntee tilaajan niin muille se on kuitenkin normaali keikka.
Me ollaan sovittu, että bändin jäsenen tai bändin jäsenen perheen keikat soitetaan ilmaiseksi, bändin jäsenen tuttu saa alennusta tuttunsa liksan verran.
"sinun kaikkitietävyytesi alkanut pikku hiljaa ärsyttämään" - Jalmus - "ja kiitos, en enää tarvitse kommenttiasi tähän"
musamies
07.06.2005 10:50:34
Heh.. Eräs henkilö luokaltamme pyysi bändiämme hänen ystävänsä kanssa itse järjestämille "Männikköfestareille" a.k.a Roskisrockiin, jonka tarkoitus oli, että soittaisimme roskalavan päällä! :D:D
Että niin suosittuja me ollaan.. :D

Tämäntapaisesta saattaisi Musamieskin innostua ;-)

Jos on hyvät tyypit järjestämässä, niin mikäs siinä!
luopio
08.06.2005 12:55:55
Meitä pyydettii jollekki pikku ravintolakeikalle lappeenrannan suuntaan. Matkaa on yli kolmeataa ja palkaks ois saatu safkat. Ollaanpa vielä koveribändi niin ei tullu lähettyä. Jos omia biisejä ois soitettu asiaa olis voinu harkita.
Syntisin heittäköön viimeisen kiven
Åke
11.06.2005 05:31:17
Ravintoloissa kun keikkaillaan niin bändimme on yleensä hyväksynyt palkkiokseen sen että baarin puolelta haetut virvokkeet ovat ilmaisia ja bensakustannuksia hieman korvaillaan. Edellisellä keikalla alkoholipitoisia juomia ei saatu lainkaan, "eihän täällä henkilökunta juopottele". No minuahan tuo ei haitannut koska olin kuskina. Ensimmäisen setin jälkeen ajattelin kuitenkin kahvin juoda koska oli hieman kylmä. Tiskillä sitten myyjä sanoi että ethän sinä edes soita tuossa bändissä ja meinasi jäädä sumpit saamatta. Muutenkin henkilökunta käyttäytyi todella epäasiallisesti. Esimerkiksi ensimmäinen setti soitettiin tyhjälle salille kun vaadittiin että kymmeneltä pitää aloittaa, vaikka talo oli lähes tyhjä. Aika törkeää käytöstä mielestäni ottaen huomioon että olimme lähes ilmaiseksi liikenteessä. Muissa paikoissa baarihenkilökunta on ollut yleensä todella ystävällistä porukkaa, ja tuolloin kyllä soittokin sujuu paljon paremmin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)