Larry 09.02.2004 15:38:04 | |
---|
Minkäslaiseen kuntoon tuo siitä meni, pystyitkö jopa tuolla soittamaan keikan? Itseasiassa vielä ei ole osoittanut mitään kummempia vikoja. No juuri ennen lavalle nousua kuivailin sitä parilla paperipalalla ja paidanhelmalla ja keikan jälkeen avasin "sähköpuolen" ja sieltä kuivailin. Ihmeen vähän oli päässyt vettä sisään... mikit on sen verran jämäkästi/tiiviisti kiinni että ei päästänyt vettä sisään ollenkaan. Potikoiden välissä oli jonkun verran kostetutta mutta ei kummempaa. Ois kannattanut vetää lotto sinä viikonloppuna. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
Bilharzia 10.02.2004 02:09:34 (muokattu 10.02.2004 02:09:53) | |
---|
Luiskahti kerran skitta käsistä ja tippu suoraan pystysuorassa mun isovarpaan päälle hihnan nappi edellä.. Jos joku on pitäny silmänsä ja korvansa auki fyssan tunnilla niin voi jo päätellä että sattu ihan vitusti.. Kitaralle kuitenkaan ei käyny mitään onneks. Tippu sulaa muovia perän päälle kerran.. en muista missä saatananpalvonta-messuissa oli tullu käytyä.. ei haittaa.. Aika perinteisiä pikkuäksidenttejä.. www.LifeofDebauchery.Com |
SamPpaa 10.02.2004 13:27:15 | |
---|
Basisti kaverilla on sattunut kaikenlaista... Nuorena kun hommaa joskus aloiteltiin ajoi tämä basisti mopolla bändireeneihin. Basso oli kitarapussissa selässä. Jotenkin se oli niin alhaalla että se osui mopon pakoputkeen ja pussiin paloi reikä ja basso paloi tummaksi yhdestä kohtaa... Toinen oli semmoinen että kaveri otti nimeltämainitsettomasta musaliikkesta basson testikäyttöön ja ajatteli soittaa illan keikan sillä. Keikan päätteeksi basso laitettiin nojaamaan jotain penkkiä vasten ja samalla penkillä oli valospotteja. No basso tietenkin taas paloi yhdestä kohtaa tummaksi. Ei muutaku liikkeeseen ja bassoa ei tietenkään otettu mukaan vaan sanotaan suoraan että: mä otan sen basson... onnex oli vaan joku 500€ basso... Kertokaa nyt! |
Exhausted 10.02.2004 13:29:42 | |
---|
aika huono tuuri kun on polttanu kaks bassoa, en ole koskaan ees kuullu että jollekulle olis käyny niin :D |
adretlan 14.02.2004 23:43:02 | |
---|
Mun kitaras on mansikkahilloa. Vastustakaa langattomia hiiriä joiden hännät ovat raa´asti typistetty |
Lord of the strings 14.02.2004 23:46:18 | |
---|
Pitäs kysyy faijalta mitä se on silloin villillä '80-luvulla sen kitaran kanssa säheltänyt. Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree. |
reos 16.02.2004 13:42:27 (muokattu 16.02.2004 13:49:00) | |
---|
Mun kitaras on mansikkahilloa. Mun Rolandin Bass Cubessa on wiskiä ja virtsaa. Viskin kaato vanha soiton opettaja ku oltiin dokaamassa ja Ite kusin sen sisään ku täytin 20.' EDIT: niin ja rokki-kitaristimme jossain juhlissa vartioi soittopelejään ja lopulta joskus aamu yöstä oma kitaransa sai vähän uutta ulkonäköä oman käden ja puukon toimesta -> http://ri-student.rmk.hamk.fi/~rikivella1/sb/pic/styrkka.jpg . Parasta oli se seuraavan aamun syyttely ku ukko ei muistanu ite koko juttua. ~hienomies~ |
Locrian 16.02.2004 13:50:26 | |
---|
Mulla oli muuten vuosia sitten semmonen magee "mummo hammondi".Emmä edes muista mikä merkki mut semmonen mis oli vetonappuloita mut kaikki toimi sähköllä-ekoja synia??Yks päivä soitellessa silloin vielä taaperoikäinen systeri halus syliin ,joten nostin sen kompromissina urkujen päälle istumaan.Siihen missä oli myös skobejen kohdalla pieniä reikiä. Ilmeisesti bassopää kirvoitti piltiltä kuset housuihin ja siitä sitten urkujen sisuksiin.Instant shut down ja perkeleen paha haju.Peräänkuulutan vanhempien vastuuta lasten vaippojen käytössä!!!! I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
salmivaara 16.02.2004 14:26:06 | |
---|
Omat bassot on kiljun, hien, veren ja paskan peitossa eli aika peruskattaus. Myös jotain kolhuja ja lommoja löytyy kun on kännissä tullut sählättyä yms. Ei kuitenkaan mitään vakavempaa. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
kitaraontahtoni 06.04.2007 18:33:07 | |
---|
Tuossa bänditreeneissä sitten kuroitin johonkin ja ibanezini hihna irtosi ja kitara lapa edellä rumpuständin alaosaan/lattiaan. Tulos: Lavassa lakkapinta irti n. 1cm2 alueelta rikki puuhun asti. Ja kaulan kiinnityksessä näyttää olevan pieniä halkeamia. Vituttaa vieläkin. Mitäs pitäisikö tuolle kaulalle jotain tehdä? Voisin ottaa muutaman kuvan. Ei kuitenkaan kovin pahalta näytä Love me fender kalamies#49 >-)))> |
mr_b 07.04.2007 00:10:15 | |
---|
Meillä oli joskus 16-vuotiaina treenikämpällä vanhempieni kellarissa kavereilta ostettu vanha Fender Capricorn - combovahvistin, jota käytettiin bassovahvistimena. Se kyllä taisi olla kitaravahvistin, mutta emme me mitään tälläisestä tajunneet, se oli vahvistin jossa oli reikä plugille ja josta kuului ääntä kun siihen laittoi basson. Tuo on tuollainen kohtuullisen korkea kaappi, reilusti Fenderin twinejä korkeampi. Bassovahvistinkäytössä Caprilla oli tapana päästää joillakin sävelillä pahoja pärähdysvärinöitä, sellaisia hauskoja pRÄÄÄpts-mölähdyksiä. Ja koska vahvistimessa oli combo-mallisena takaosa auki, se palveli myös salaisena baarikaappinani, jonka sisäosa oli yleensä lastattu vaihtelevilla väkijuoma-, viini- tai lonkkapulloilla, jotka tietenkin kilisivät iloisesti jokaisella pRÄÄptsillä. Tuloksena tästä oli että treenejämme piristi piereskelevä bassovahvari ja jatkuva hilpeä pullopercussio. Varsinkin väsyneenä tai humalatilassa kombinaatio loi aika hysteerisen fiiliksen. Ah, niitä aikoja, onneksi nyt kaikki on niin proo... (Itse asiassa kauheaa vintagevahvistimen raiskausta, vähän hävettää nykyisin.) Toylike people make me boylike |
Nieby 07.04.2007 12:50:48 | |
---|
Päev. Itelle kävi joskus puoltoista vuotta sitten niin, että "kaveri" kulautti suun täyteen kaljaa, ja paineiden ansiosta syöksi kaljat suustaan mun basson päälle.. Onneks oli sillon vielä Ibanez ykkösbassona.. Ei siinä pahasti käynyt.. Uudelle Fenkulle (arvo 1200e) kävi niin että rumpali löi peltiin liian kovaa ja koko teline kaatui. Pelti tuli ikävässä kulmassa basson bodyä päin ja jätti mojovan lommon. Sitten talvella kaaduin pyörällä Fenderi selässä ja bassosta meni yksi virittimistä poikki.. Selvisin säikähdyksellä, koko kaula olisi voinut katketa.. :D Huh huh.. |
Czar 07.04.2007 14:57:27 | |
---|
Vaikka on tullut penskana kaikenlaista hölmöä toilailtua (mm. rullaluisteltu kitara selässä hiprakassa) niin ainoa ikävä äksidentti sattui eräässä muutossa. Riuasin kaksin käsin romua autoon, akkari toisessa kainalossa. Vauhdilla tulin enkä huomannut olevani romukasan kanssa leveämpi kuin oviaukko. Kitara osui ovenkarmiin ja kuului räks, kaula poikki :( Ja kerran olen terrorisoinut muiden soittimia. Poltin vahingossa siippani kiippareihin loven yhteen koskettimeen...ei kannata siis sijoittaa laitteita tuhkakupin alle. *Whiplash & Wickedness* |
Zealot 07.04.2007 18:32:18 | |
---|
Siihen ei vaan piru vie totu että reenis on pirun matala. Ainahan sinne tulee soittopelejä hakattua siihen kattoon. Piru vie. Onneksi ei ole rikki menneet, kosmeettista haittaa lähinnä. Onpa sentään valkoisella laastilla tasoitettu katto, se on sen verran pehmeätä että hajoaa kun lapa osuu. Satelee vaan sitä "jauhoa" sitten niskaan. Coma Song for the wounded. |
donkkis 08.04.2007 00:33:08 | |
---|
Koitin kiepsauttaa skeban kaulan ympäri. Ei onnistunu, vehje kaula edellä lattiaan. Pari viritystappia vääntyi ja kieliä katkes, mutta ei sen vakavampaa. Kyseessä oli Squierin Strato. Harley Benttonin basso tuli paiskattua treeniksen lattiaan, kun vittuunnuin rumpalille jostain. SpiderII-styrkkari on saanu maistaa punaviiniä. Tosin ei omasta toimestani, vaan kitaristin jolle sitä jossain bändi-illassa lainasin. Vahingot jäivät onneksi kosmeettisiksi, mutta silti vituttaa tuommoinen lainakamojen aliarvostus. Olis kaveri toki korvannut jos jotain olis hajonnut ei siinä mitään. Tyhjän saa pyytämättäkin. |
lehtomies 09.04.2007 16:27:35 | |
---|
ei oikeen muuta kuin hihna pettäny mutta se loppui hihnalukon tulemisen myötä En ole vastuussa mahdollisista kirjoitusvirheistä |
Volante 09.04.2007 16:54:59 | |
---|
ei oikeen muuta kuin hihna pettäny mutta se loppui hihnalukon tulemisen myötä Mikäköhän piru siinä muuten on, että ihmiset ei ikinä osta niitä hihnalukkoja ennen kuin se soittopeli on pudonnut lattialle kerran jos toisenkin? Omia soittimianikin olen pudotellut lukuisia kertoja ennen kuin uskoin, että ei ne kovin hyvin pysy ilman hihnalukkoja. Muuten en ole mitenkään kovin pahasti soittimiani kolhinut, pidän yleensä niitä kuin kukkaa kämmenellä. Kerran löin basson vahingossa seinään, seinään tuli reikä, basson lapaan pieni kolhu. |
cruel_destiny 09.04.2007 17:30:57 | |
---|
eipä ole itellä vielä mitään kauhena pahaa, mutta kelattiin tossa rumpalin kanssa puhelimessa, että vedetään sitten mun teleä auton perässä matka helsingistä vilppulaan ensi kesänä. Tulee ainakin uskottavan näköinen! :) Surreal life |
donkkis 10.04.2007 01:03:46 | |
---|
kelattiin tossa rumpalin kanssa puhelimessa, että vedetään sitten mun teleä auton perässä matka helsingistä vilppulaan ensi kesänä. Mahtaako olla ihan laillista hommaa? Tyhjän saa pyytämättäkin. |
Jag 10.04.2007 03:34:42 | |
---|
No ohan tuota satttunut. Jaguaria olen kolhinut tahattomasti vähän sinne sun tänne. Mm. kerran päissään treeniksellä soittaessa ja riehuessa kaula tarttui ilmeisesti nuottitelineeseen. Sitä sitten väkisin siitä irti repimään. Nykyään kaulan kuparalla puolella on pari kolhua muistuttamassa tuosta episodista. Ja kerran nukahdin kitaran kanssa. Tuloksenä herääminen kitaran lattialle tippumiseen. Toisen bändin kaveri laittoi rikkinäisen oluttölkin vahvistimeni päälle. Oluet vahvarin sisään ja vahvistin lähti lomalle. Kerran vitutuksessa kiskasin kakos kitaran palasiksi. Helpotti kyllä... nämä nyt tältä erää tulee mieleen. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |