Aihe: @ Rumpali lentää kohta----> Ja pitkälle.." Finland 250 meters"
1 2 3 4 5
Simo78
01.04.2008 23:55:01
...vettä myllyyn kehumalla trullin laatua.. huhuh! ;)

No ei trullia voi kukaan täysjärkinen kehua=)
Zammy
02.04.2008 08:49:31
Muistuu tästä ketjusta mieleen aikojen takaa tapaus jossa päästiin yhden rumpalin vuokraamaan treenikämppään sillä ehdolla, että meidän rumpali lainasi sitten omia rumpujaan tälle vuokrakämpän omistajalle jolla ei siis omia rumpuja ollut. No tämä rumpuja lainaava kaverihan oli jokaikinen kerta (kielloista huolimatta) vääntänyt jakoavaimella kaikkien rumpujen kaikki kalvot niin tiukalle kun vain sai, haki kuulemma "rototomimaista" soundia, tosin rototomitkin olisi ollut tarjolla... Jotenkin muistelen, että meidän rumpalia tilanne jopa hieman kuumotti.

Samalta treenikseltä tulee kyllä niin paljon kaikkia kultaisia muistoja muutenkin, mm. toisen bändin basistin tokaisu "elekee nyt vaan menkö beissiin koskemaan kun oon sen just saanu vireeseen".
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
Epämuusikko
02.04.2008 12:59:07
On myös erittäin turhauttavaa etsiä sitä syyllistä kun kukaan ei halua tietenkään ottaa vastuuta 600 Euron symbaalin rikkomisesta.

Kyllä peltien pyhyys pitäisi näinä päivinä olla itsestäänselvää. perkele.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
Landstr
05.04.2008 20:05:02
Hienoja viestejä,..

Laztin ja Oiva Tumpeloisen pitkät viestit oli erittäin asiallisia, hienoa että ymmärrystä oli meikäläiselle. Tunsin jääväni yksin tässä karmeassa myrskypilvien repimämässä taistossa, oli hienoa huomata että on olemassa myös heppuja jotka hiffaa tän jutun,.. Hyvä Laztin, suihkukommentti oli hyvä,..

Lisää,..

Mielestäni tuo sinun alkupostaus ei ole kyllä asiallinen, tietenkin ne ovat rumpalin rummut. Tuo mitä minä mietin, oli vain miete, ei mitään oikeasti tähän liittyvää.

Pakkohan se on ymmärtää jos sanotaan että 'ei soiteta' niin silloin ei soiteta. Itse en sano ettei saa soittaa vaan sanon että saa soittaa jos korvaa rikkomansa, tai osallistuu kuluvien osien kustannuksiin uusia ostettaessa. Mutta jos ei haluta omiin tavaroihin koskettavan niin pitää tajuta ettei saa koskea. Sitte ostetaan omat.
Miesie.
Dropped C
08.04.2008 00:17:42 (muokattu 08.04.2008 00:22:13)
Ite oon saanu luvan drumpalilta soittaa kannuilla, jos tekee mieli reenata. Kunhan laitan vain tietyn yhden vanhan symbaalin kiinni, enkä muita peltejä. Enempää en tarvitsekkaan, ku en osaa niitä kannuja soittaakaan. Ilman lupaa en kyllä koskisi, olisi aika v-mäinen tilanne jos jotain menisi rikki.

Meillä on reeniksellä kassa mistä kustannetaan osa kalvohankinnoista (ja tietty kaikkee muutakin) rumpuihin, aika lailla periaatteella 2/3 bändien rumpalit ja 1/3 kassa.

Ite olen antanut muille bändeille / soittajille luvan käyttää mun bassokamoja ja jopa bassoa. Kun tilaa on vähän, ei haluu lisää laitteita väkisin mestoille, yms. Tulen kyllä perimään ainakin muutaman kympin kassasta putkien vaihdon yhteydessä.

Ihan hyvin on tähän mennessä toiminut.

Ketjun aloittajan kannattaisi varmaan todellakin jubailla sen rumpalin kanssa.

Edit:

Tosin on meillä mestoilla Rolandin kallis digitaalimikseri ja siihen PA... Hauskaa tässä on se että k.o. laitteiston omistaja ei edes soita kyseisellä reeniksellä enään. Jätti vain kamat mestoille säilytykseen ja sanoi että saatte käyttää. Tämä oli jo aika reilua.
south_of_heaven
08.04.2008 11:43:24
Mites teillä on bändille kasattu pesämuna? Meillä kyllä pulloja kertyy, mutta ne rahat menevätkin sitten kanankoipiin ja olusiin.

Tuollainen "bändikassa" olisi kyllä tarpeellinen ja reilu veto, semminkin, kun paritkin käyvät niitä rumpujani soittelemassa...
Guitars are like assholes; Everybody has one.
Simo78
08.04.2008 13:21:59
Mites teillä on bändille kasattu pesämuna? Meillä kyllä pulloja kertyy, mutta ne rahat menevätkin sitten kanankoipiin ja olusiin.

Tuollainen "bändikassa" olisi kyllä tarpeellinen ja reilu veto, semminkin, kun paritkin käyvät niitä rumpujani soittelemassa...

Annatko soittaa sun pelleillä? Mä en antaisi, ne kun on aika helposti paskaksi hakattavaa kamaa. Ei muuta kuin pojat mukaan kalvokustannuksiin, jos sun kamoilla veivataan!
oiva tumpeloinen
08.04.2008 15:00:56

Yksinketaisin tapa lienee kerätä joka kuukausi vaukran yhteydessä jotain ylimääräistä. Me tehtiin kylmästi sillä tavalla, että pyöristettiin summa ylöspäin seuraavan vitoseen tai kymppiin. Me ollaan tosin muutenkin sovittu, että vuokraa maksetaan pääluvun, ei bändien mukaan. Jälkeenpäin sopimisesta on vielä mukavasti tullut muutama pää lisää maksamaan, milloin ollaan sovittu, ettei lasketa parin euron takia vuokria, vaan kerätään nekin pahan päivän varalle. Niistä sitten on korjautettu kaikki tarvittava ja on sinne kämpille ostettu jokunen mikkikin, kun kassassa on ollut riittävästi rahaa.
fifehole
08.04.2008 15:43:21

Mites teillä on bändille kasattu pesämuna? Meillä kyllä pulloja kertyy

Meilläkin kertyy pulloja nopsasti lähes satasen edestä muutamassa hassussa kuukaudessa. Ja enemmänkin tulisi, ellei joku perkeleen lokki veisi aina 1,5l pulloja ennen sitä. :) Sehän on vähän niinkuin kavaltamista, eikö?
Head for an eye
heikkijarvinen
09.04.2008 12:40:47
En ole mustasukkainen edes haitaristani, vaikka se lieneekin yksittäisistä vimpaimista kallein. Ja ihan meikän oma. Jos ketä kiinnostaa kokeilla miltä sen paino sylissä tuntuu....

Ei perkele kun naurattaa!
south_of_heaven
09.04.2008 13:47:14
Annatko soittaa sun pelleillä? Mä en antaisi, ne kun on aika helposti paskaksi hakattavaa kamaa. Ei muuta kuin pojat mukaan kalvokustannuksiin, jos sun kamoilla veivataan!

Olen antanut, en enää, kun Meinliin oli joku onnistunut puolen sentin halkeaman iskemään. Syyllistä ei tietenkään löytynyt eikä kukaan tiennyt mitään, mutta sain pellin takuussa vaihdettua. Siihen silti loppui se ja pellit lukkojen taakse treenien päätteeksi, paitsi joskus olen näiden hiukan edes asiasta tietävien antanut kevyesti soitella, kun olen ollut itse paikalla.
Pitäisi asettaa joku sääntö niistä kalvoistakin. Pari sataa se vaihto tulee maksamaan (moposetti), kunhan uskallan sen tehdä. Silloin niillä ei ainakaan kukaan muu enää soittele, ellei osallistu myös kustannuksiin.

Se on rumpalointi kallista puuhaa, juum...
Simo78
09.04.2008 13:54:41
Olen antanut, en enää, kun Meinliin oli joku onnistunut puolen sentin halkeaman iskemään. Syyllistä ei tietenkään löytynyt eikä kukaan tiennyt mitään, mutta sain pellin takuussa vaihdettua. Siihen silti loppui se ja pellit lukkojen taakse treenien päätteeksi, paitsi joskus olen näiden hiukan edes asiasta tietävien antanut kevyesti soitella, kun olen ollut itse paikalla.
Pitäisi asettaa joku sääntö niistä kalvoistakin. Pari sataa se vaihto tulee maksamaan (moposetti), kunhan uskallan sen tehdä. Silloin niillä ei ainakaan kukaan muu enää soittele, ellei osallistu myös kustannuksiin.

Se on rumpalointi kallista puuhaa, juum...

Mua kyllä ärsyttää just toi, että ei oteta vastuuta tekemisistään! Jos hajottaa, niin pitäis olla pokkaa tunnustaa. Tollasia pellejä on kyllä soittopiirit pullollaan, niin ja muillakin elämän osa-alueille oon törmännyt samaan...
south_of_heaven
09.04.2008 14:05:27
Mua kyllä ärsyttää just toi, että ei oteta vastuuta tekemisistään! Jos hajottaa, niin pitäis olla pokkaa tunnustaa. Tollasia pellejä on kyllä soittopiirit pullollaan, niin ja muillakin elämän osa-alueille oon törmännyt samaan...

Se voi olla ettei sitä vekkiä oltu huomattu, kun soundikaan ei ollut muuttunut. Satuin vahingossa itse toteamaan, mikä oli kovin mukavaa.
Kaikilla niitä paukuttaneilla aikoinaan oli vakaa uskomus, että rumpuja pitää hakata helvetin kovaa. Seuraava vakaa uskomus oli se, että kunhan vähän lyö hiljempaa niin mitään ei hajoa. Nykyään toisen bändin basisti uskoo pystyvänsä soittamaan niitä kyllin hyvällä tekniikalla ettei mitään hajoa, mutta ei usein huvita ottaa riskiä. Sanoi ostavansa omat kapulat, ettei mun kapuloita tarvi kuluttaa:D mutta kyllä se niistä kalvoistakin sitten saa pulittaa.

Mulla on tähän päivään mennessä mennyt pari kalvoa muiden hakkauksesta ja 3 peltiä tavoilla, joita en ole itse tainnut olla näkemässä.
Kailis
09.04.2008 14:21:03

Se voi olla ettei sitä vekkiä oltu huomattu, kun soundikaan ei ollut muuttunut. Satuin vahingossa itse toteamaan, mikä oli kovin mukavaa.
Kaikilla niitä paukuttaneilla aikoinaan oli vakaa uskomus, että rumpuja pitää hakata helvetin kovaa. Seuraava vakaa uskomus oli se, että kunhan vähän lyö hiljempaa niin mitään ei hajoa. Nykyään toisen bändin basisti uskoo pystyvänsä soittamaan niitä kyllin hyvällä tekniikalla ettei mitään hajoa, mutta ei usein huvita ottaa riskiä. Sanoi ostavansa omat kapulat, ettei mun kapuloita tarvi kuluttaa:D mutta kyllä se niistä kalvoistakin sitten saa pulittaa.

Mulla on tähän päivään mennessä mennyt pari kalvoa muiden hakkauksesta ja 3 peltiä tavoilla, joita en ole itse tainnut olla näkemässä.

Multa meni valmistusviallinen Bosphoruksen china, jonka sain takuuseen. Sitä ennen en ole rikkonut mitään 15:en vuoteen. Lyön kyllä tarvittaessa kovaakin, mutta ehkä olen kolmen vuosikymmenen aikana oppinut tekniikkaa. Tälläkin hetkellä setissä kolme splashiä, jotka ovat varsin herkkiä huonolle tekniikalle. Keikoille roudaan aina vähintään omat pellit. Olen ottanut tavaksi ennen treenejä tarkistaa symbaalit halkeamien varalta. Tohon helvetin lujaa hakkaamiseen voi sanoa, että hyvällä tekniikalla ja dynamiikan tajulla pääsee paljon pidemmälle. Varsinkin symbaaleissa on tietty raja, jonka jälkeen niistä ei enempää ääntä lähde, melkeinpä päinvastoin. Ja mikä on pahempi kuin rumpali joka hakkaa täysiä 22" chinaa ja basari/virvelityöskentely ihan kateissa. Miksaajat tykkää.
south_of_heaven
09.04.2008 14:34:51
Tohon helvetin lujaa hakkaamiseen voi sanoa, että hyvällä tekniikalla ja dynamiikan tajulla pääsee paljon pidemmälle. Varsinkin symbaaleissa on tietty raja, jonka jälkeen niistä ei enempää ääntä lähde, melkeinpä päinvastoin.

Toivottavasti joku päivä nämä ovat kaikille itsestäänselvyyksiä. Joskus tuli katsottua kuinka helvetin kovaa joku vokalisti menee pieksemään 2oo2:stani, ja otti kyllä kipeää. Ei onneksi haljennut, koska a) kaikki kaikkien bändien jäsenet muuttuvat korvaustilanteissa köyhiksi b) tuollaista ei heti löydä käytettynä ja hyvä siinä sitten lähteä rikkojalle selvittämään kaikki käytetyn symbaalin ostoperiaatteet c) ikinä soittimien arvo ei ole selvä.
Kaikki mitä muihin bändisoittimiin lähdetään rummuissa vertaamaan, on kalliimpaa. Näkee jo esimerkiksi kielien vaihtamisesta, muilla menis max 20€, mulla menis kymmenkertainen määrä. Lisäksi sormet aina paskana ja hikoan soittaessa kuin porssas.

Rumpujen soitto on perseestä. Rakastan sitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)