Aihe: Alkoholi ja treenit!
1 2 3 4 5 6 7
JM
16.11.2003 13:47:10
Naurettavaa ja lapsellista koko kaljan kittaaminen treeneissä. SIIS KALJA EI KUULU MITENKÄÄN TREENEIHIN!!

Voi hyvä päivä tätä keskustelua! Eikö se nyt p*rkele ole jokaisen oma asia miten toimii? Kyllä mä usein pullon pari treeneissä juon ihan janojuomaksi, eikä sitä tule edes ajateltua humalahakuisena juomisena. Menkää hyvät lapset pyhäkoulun hip-hoi-musisoi- kerhoon soittamaan jos ei M.nettiläisten rivot ja kännäysaiheiset treenitavat kelpaa.

Ja vielä sen verran, että kyllä parin kolmen kaljan ottaminen on täysin hyväksyttävää, jos hoitaa oman roolinsa moitteetta. Kyllä minuakin vituttaa, jos muut on nakit silmillä ja pitäisi treenata, mutta tuollainen ei-alkoholia-tai-olet-paha-ihminen- saarnaus saa kyllä veren kiuhumaan. Törkeää yleistystä, prkele!
"It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton
Jani The Rock
16.11.2003 13:57:44

Joopajoo. Minäkin juon treeneissä, sillä ääni kulkee paremmin kun ottaa välillä vähän huikkaa. Mutta mulle on tähän mennessä kelvannut limppari tai vesi. Pitäisi kai ruveta juomaan kaljaa siihen tarkoitukseen, vaikka se onkin vähän kalliimpaa. Onhan se enemmän rock ja sopisi paremmin imagoon. Ja mähän en halua missään tapauksessa leimautua pyhäkoululaiseksi, sillä mähän oon oikea pahis enkä kuulu edes kirkkoon. Tai jos kaataisikin Pommacia viskipulloon! Sehän on melkein saman väristäkin...
Lowriding appeals to bad dudes.
JM
16.11.2003 14:00:44
Tai jos kaataisikin Pommacia viskipulloon! Sehän on melkein saman väristäkin...

Loistava idea, lähetä heti Pirkka-lehteen ja Niksi-palstalle! Otsikko: "Miten parannat katu-uskottavuuttasi halvalla?"

Niin mutta muille ei saa sitten tarjota, muuten temppu paljastuu. Tai pistää tarpeeksi kalliin viskin pulloon, niin voi perustella sillä, ettei näin arvokasta tavaraa kavereille tarjota!
"It`s always funny until someone gets hurt... And then it`s just hilarious"M.Patton
ltg
17.11.2003 10:02:36
Juu, olo on orpo, jos ei treeneissä sitä yhtä olutpulloa ole. Siihen on tottunut. Toisenkin joisin, ehkä jopa kolmannen, mutta alkaa jo vaikuttaa soittoon.
Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94)
Epämuusikko
17.11.2003 13:27:08
Humalassa soitetaan fuusijazzia.

Mmmmm. Mikään ei ole pahemman kuuloista kuin rytmisesti pieleen vedetty fuusio. Kun se fuusio itsessäänkin on joskus aika karmeaa, niin soitappa sitä vielä kännissä. Perusjazzkin alkaa parin kaljan jälkeen tökkiä. Rokkia voi vääntää vielä kahden kaljan jälkeen, mutta sitten alkaa kapulat heltyä. Mutta ennen fuusiota ei kaljan kaljaa.
Mielummin paska kuin keskinkertainen
Imper
17.11.2003 22:28:49 (muokattu 17.11.2003 22:30:07)

No on se nyt kumma, kun ei porukalla suju soitto muutaman kaljan jälkeen!:)

Ja tuosta kännissä soittamisesta ja sen nauhottamisesta on kyllä jonkin verran kokemusta. Oltiin tuossa keväällä Lutakon Big Boom -bändikisassa ja itse soitin aika tukevassakin humalassa keikan (3 biisiä, myös muut paitsi rumpali olivat ainakin jonkin aineen alaisina) ja "voitimme" kisan ja saimme videon ja biisit keikasta palkinnoksi. Kun sitä nyt katsoo, niin ei minua ainakaan yhtään hävetä soittoni eikä siitä juuri humalaa aisti. Lavalla tulee tosin liikuttua aika paljon enemmän.

Ja kun joku tuosta 12 kaljan juomisesta ja sormien lötkistymisestä puhui, niin tottahan se tuntuma siihen soittoon muuttuu. En minä väitä ettäkö 12 kaljan humalassa soittotuntuma olisi sama kuin selvinpäin, mutta sen 12 kaljan humalan soittotuntumankin voi oppia hallitsemaan, ja olla näin ollen "samalla tasolla" kuin selvistäpäin. Näin siis ainakin itselläni.

Tämän ei pitänyt olla mikään vammanen omakehukirjoitus, vaan todistus (ainakin itselle) siitä, että kyllä se homma hoituu alkoholia veressäkin ja meno on ainakin bändillämme paljon vapautuneempaa. Rokkia ei minun mielestäni selvinpäin soiteta!:)
Everyone is a per-son
Meisseli
19.11.2003 21:39:02

Oikeat treenit joissa todella treenataan ja opetellaan soittamaan on selvät,sen sijaan kännijamit on välistä todella mukavia..
can't help 'bout the shape I'm in. I can't sing I ain't pretty and my legs are thin
Fortune
20.11.2003 09:49:07
Loistava idea, lähetä heti Pirkka-lehteen ja Niksi-palstalle! Otsikko: "Miten parannat katu-uskottavuuttasi halvalla?"

Niin mutta muille ei saa sitten tarjota, muuten temppu paljastuu. Tai pistää tarpeeksi kalliin viskin pulloon, niin voi perustella sillä, ettei näin arvokasta tavaraa kavereille tarjota!

Tee on muuten vielä uskottavamman väristä.
Look behind you, a three-necked guitar!
Sarjakuvaa?
baron
20.11.2003 10:39:55

Mun ei tartte enää treenata alkoholin juontia, mä osaan jo!
Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!).
Nuuskamuikkunen
01.12.2003 00:09:55
Kyllä se näin on, että treenien jälkeen se olut maistuu monin verroin paremmalta, kuin biisien välissä, tai niiden aikana. Baarissa voi sitten rakentavasti keskustella, että miten soitto meni, vai menikö mitenkään. Jumitreenit ovat tietysti ihan poikaa, mutta ei joka viikonloppu.
Kahvi on hyvää.
Ta Wicked G
01.12.2003 11:06:02
Itse olen huomannut, että alkoholi ei sittenkään tee kovin hyvää äänelle... Kuten aina, opin asiat kantapään kautta.

Alkohoolija voi toki vetää treenien loppupuolella, siis sillon, kun ääni on jo kärsinyt tai kun vikat biisit heitetään.
Fuck the reality! I'm going home!
Rocco007
02.12.2003 14:37:46
Joo, mäkin ajattelin valmistaa kiljua meidän treeniksellä, mutta mies joka tunnetaan nimellä Cort87, ei suostu!
Täytämme piirakkamme herkuilla!!!
Negative creep
02.12.2003 21:40:28 (muokattu 02.12.2003 21:40:57)
ottakaa pari litraa pirtua ennen

treenejä ja laittaa kiljut

käymään (nilsiässä)

wank wank

bäy bäy

HOHO

bäy

?
You snooze, you lose - Dexter Holland
___Ozzy
03.12.2003 09:34:12

Hävettää ihan tunnustaa.

Yhdessä välissä, jokin aika sitten, olin aina treeneissä päihtyneenä.
Kerrassaan typerää toimintaa.
Ei siinä mitään, treenit sujuivat mallikkaasti, harvoin edes muut huomasivat päihtymystäni.
Mutta, mutta, niinä kertoina, kun en ollut päihtyneenä, ei laulu sujunut sitten mitenkään. Vitutti. Ahdisti.
Sitten taas seuraaviin treeneihin tukeva päihtymystila.
Tätä kesti aikansa, kunnes tajusin, että on parempi olla ilman. Keikat kun pitää vetää selvinpäin, ja onhan se paskaa, jollei siellä yksinkertaisesti vaan osaa siksi, ettei ole samanlaisessa tilassa, kuin yleensä treeneissä.

Aina oppii kaikkea uutta.
njaa...
kilju
08.12.2003 12:09:49
Kyllähän se kilju liittyy ihan oleellisesti soittamiseen.
"Minä sanon teille: täytyy vielä sisältää kaaosta voidakseen synnyttää tanssivan tähden." -F.Nietzsche
Deathrace King
09.12.2003 18:33:41

Keikat kun pitää vetää selvinpäin, ja onhan se paskaa, jollei siellä yksinkertaisesti vaan osaa siksi, ettei ole samanlaisessa tilassa, kuin yleensä treeneissä.

Siis miksi keikoilla pitäis olla selvinpäin? Treenataan hyvin selvinpäin ja ennen keikkaa voi pari olutta ottaa, että tulee fiilistä ja turha jännitys ja jäkitys poistuu. Ei kuitenkaan kannata juoda paljoa, ettei soitto kärsi.
Thrash and mosh 'til death!
Hyla
09.12.2003 19:50:28
Siis miksi keikoilla pitäis olla selvinpäin? Treenataan hyvin selvinpäin ja ennen keikkaa voi pari olutta ottaa, että tulee fiilistä ja turha jännitys ja jäkitys poistuu. Ei kuitenkaan kannata juoda paljoa, ettei soitto kärsi.

No voihan sitä vaikka bändi olla vielä sillä asteella, että joutuu soittamaan nollapromilletapahtumissa. Mekin ollaan vasta yks keikka vedetty, joka oli juuri sellaisessa. Sama siellä oli selvänä vetää kun suunnilleen kaikki muutkin oli. Nyt sitten seuraava keikka on oman kylän nollapromillebändi-illassa, ja ei kehtaa riskeerata sitä mahdollisuutta ottamalla pisaraakaan, ettei lennä pihalle. Mutta mielellään joisi kyllä keikoilla, kunhan vain kerrankin saisi holhouspolitiikattoman sellaisen.
Deathrace King
10.12.2003 13:42:22

No voihan sitä vaikka bändi olla vielä sillä asteella, että joutuu soittamaan nollapromilletapahtumissa. Mekin ollaan vasta yks keikka vedetty, joka oli juuri sellaisessa. Sama siellä oli selvänä vetää kun suunnilleen kaikki muutkin oli. Nyt sitten seuraava keikka on oman kylän nollapromillebändi-illassa, ja ei kehtaa riskeerata sitä mahdollisuutta ottamalla pisaraakaan, ettei lennä pihalle. Mutta mielellään joisi kyllä keikoilla, kunhan vain kerrankin saisi holhouspolitiikattoman sellaisen.

Heh, tuskin nyt omalta keikalta pihalle voi lentää :) Tai olen kuullut tapauksia, jossa jätkät on järkkäreitten kanssa joutuneet tappelemaan muutaman kaljan juotuaan pääsystä omalle keikalle. Hieman voisi aivojaan käyttää nämä gorillan kokoiset ja niitä huomattavasti tyhmemmät otukset nimeltään järjestysmiehet. Nollapromille tapahtumat ovat muutenkin hanurista; yleisöä saapuu huomattavasti vähemmän paikalle ja meininki on apaattista, vaikka bändi vetäisikin hyvin. Jeesustelu on perseestä!
Thrash and mosh 'til death!
ltg
10.12.2003 14:44:06
Heh, tuskin nyt omalta keikalta pihalle voi lentää :) Tai olen kuullut tapauksia, jossa jätkät on järkkäreitten kanssa joutuneet tappelemaan muutaman kaljan juotuaan pääsystä omalle keikalle. Hieman voisi aivojaan käyttää nämä gorillan kokoiset ja niitä huomattavasti tyhmemmät otukset nimeltään järjestysmiehet. Nollapromille tapahtumat ovat muutenkin hanurista; yleisöä saapuu huomattavasti vähemmän paikalle ja meininki on apaattista, vaikka bändi vetäisikin hyvin. Jeesustelu on perseestä!

Kyllä, olen huomannut saman. Järkkärinä ollessani näissä nuorisotalomme bänditapahtumissa, on yleisöä ollut noin 30 henkeä. Suurin osa teinejä, jotka eivät ole ehtineet aloittaa juomista, tai sitten bändin tosidiggareita.

Hurjin homma oli, kun hommattiin talolle listoillakin viihtynyt kansallisesti tunnettu bändi, joka vet noin 50 henkeä. Seuraavassa nolladiskossa olikin jo 60 teiniä. Melkein nauratti se. Ehkäpä täytyy alkaa järkätä tapahtumia jossain, missä nollapromillerajaa ei ole.

Toisaalta tuo on talon työntekijän kannalta hyvä juttu, kun ei tarvitse kuunnella porukan ördäämistä ja vahtia, ettei tule turhia tappeluita.
Aina anabolikassissa kilo banaania.
Hyla
10.12.2003 22:14:41

Eivät minua mitkään gorillat pelota, ne ovat pientä verrattuna elämäänsä kyllästyneisiin vanhapiika-nuorisotyöntekijätäteihin:)

Saattaa tosiaan olla aika "runsasta osanottoa" tuolla tulevassa bändi-illassa, mutta toivotaan parasta:)

Tuosta juomispuolesta vielä sen verran, että eivät nuo tapahtumat kyllä nuoria kyseisena iltana juomasta estä, täälläkin nuo tapahtumat järjestetään aina sopivasti sellaiseen aikaan, että ehtii suurimman osan katsomaan ja sitten vielä hyvin juopottelemaan.

Jos halutaan nuorisoryyppäämiselle jotakin tehdä, niin parasta olisi varmaan hommata nuoret ryyppäämään hallittuun tilaan, niinkuin aikuisillekin yritetään tehdä baareissa. Mieluiten kuitenkin pitäisi olla aika tiukka (silmämääräinen) kontrolli sisäänyrittäjien humalatilan suhteen, ei konttaamalla sisälle. Mutta helvetin paljon ongelmiahan tuollaiseen liittyy, niin moraalisia kuin käytännönkin, ja lisäksi vaikeaa toteuttaa käytännössä.Ja tästähän tietysti taas päästäisiin niihin "vääriin signaaleihin":)

Mutta joo, pääsipäs menemään rankasti off-topicciin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)