Jzci 30.06.2006 01:42:44 | |
---|
Eli selkä yleisöönpäin oman vahvarin edessä. Soittaa sen ekan biisin vähintään puoliväliin, silmät kiinni ja kuvittelee olevansa kotona soittamassa levyjen mukana tms. Samalla tekee tarvittavat pienet säädöt kitarasoundiin, jos niitä ylipäätään on. Kun alkaa olla oikea fiilis eikä turhia hermoile, voikin jo kääntyä yleisöönpäin ja soittaa kunnolla setti loppuun. Tokalle tai kolmannelle setille ei mitään hermoiluja sitten enään tulekaan. Ei jotenkin tunnu oikein räväkältä keikan aloitukselta jos soittajat kyyhöttävät alussa vahvistimiensa luona selkä yleisöön päin. :) |
Borlag 30.06.2006 01:47:25 | |
---|
Juu onhan tossakin tavassa vikansa, mutta parempihan tuokin kuin se että täysin hermorauniona siellä lavalla heiluisi :p |
EiSeMitään 30.06.2006 10:01:00 (muokattu 30.06.2006 10:04:39) | |
---|
Ei jotenkin tunnu oikein räväkältä keikan aloitukselta jos soittajat kyyhöttävät alussa vahvistimiensa luona selkä yleisöön päin. :) Wyldellä on varmaan hirveet paineet kun sehän soittaa soolot ja alottaa biisit yleensä selkä yleisöön ja turpa vahvistimeen tai rumpaliin päin. :D Eipä siinä mitään ihmeellistä...Istuskellaan jossai portaikossa neliömetrin alueella ja nauretaan toistemme jannitykselle.. :D Ja oon siinä mukana kun muut käy röökillä.. |
Synastikki 30.06.2006 10:19:08 | |
---|
meijän viime keikan alotus oli kyl hyvä ku just oli saatu kamat kasaa ja just oli semmonen viimeiset 10sekuntia ennen ekaa biisiä psyykkaus alkamas ni rumpali laskee jo käyntii... lähti vähä hyväl fiiliksel kyl siin vaihees... ja tietty oli basso sit vääräs vireessä xD Hevihaarukka! |,,|
kalamies #51 >-)))> |
EiSeMitään 30.06.2006 12:46:14 | |
---|
meijän viime keikan alotus oli kyl hyvä ku just oli saatu kamat kasaa ja just oli semmonen viimeiset 10sekuntia ennen ekaa biisiä psyykkaus alkamas ni rumpali laskee jo käyntii... lähti vähä hyväl fiiliksel kyl siin vaihees... ja tietty oli basso sit vääräs vireessä xD Meillä ihan ekalla keikalla,kun oli kenkkuharkat menos,tehtiin KAIKKI niinkun meinattiin parinkin tunnin päästä,ja käveltii lavalle niin meiti heittää turvalleen kunnon kaaressa siihen lavalle :D Kompastuin omaan jalkaan :D Olin hieman pinteessä kun tuli shown aika etten tee samaa uudestaa. No pysyssähä mä pysyin,toisin kun kitaravire sillä keikalla........ |
jussiohman 30.06.2006 14:40:03 | |
---|
Tuli muuten mieleen että mulla on ennen joka ainoaa keikkaa ollut maha kipeä. Ihan aina. Ja niitä on takana about 15. Aika huolestuttavaa. tytön haarukasta löydettiin pakkohyvän merkkejä |
stigcarpelan 30.06.2006 19:39:47 | |
---|
Tuli muuten mieleen että mulla on ennen joka ainoaa keikkaa ollut maha kipeä. Ihan aina. Ja niitä on takana about 15. Aika huolestuttavaa. Taijat vähän jänskättää niitä :) -> Käy jännäkakilla! THV-klubi#48 IHAN HUIPPUA! |
kitarisaristi 30.06.2006 23:49:22 | |
---|
purkaan paineita hakkaamalla tattiin tuhatta ja sataa mies meni metsään... LAPIO! |
eLaxy 19.07.2006 17:03:58 | |
---|
yritän koota muut bändin jäsenet kokoon että päästään lavalle. toinen on juomassa kaljaa, toinen paskalla ja niin edespäin... |
Da Make 19.07.2006 17:36:25 | |
---|
Kielet pitää vaihtaa 3-4päivää ennen keikkaa. Kaikki plugit pitää tarkistaa (ettei ole juotos irronnut tai mitään muuta). Kaikki muu on varmaan esitetty muodossa jos toisessa aiemmin. |
Spawn 19.07.2006 23:27:30 (muokattu 19.07.2006 23:28:14) | |
---|
Mulla on tapana puhua helvetisti ennen keikkaa. Siinä saa ääntä auki ja mahdollista jännitystä purettua. Pitäisi varmaan alkaa tekemään jotain lihastenlämmitysharjoituksiakin kun olen bändin sähköjänis. Bassossa ja taustalauluissa siis olen. Ja kun basisti on bändin liikkuvin osapuoli, voitte vain kuvitella kuinka paljon muut jäsenet liikkuvat. :) "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
Numbie 20.07.2006 03:57:07 | |
---|
Ei jotenkin tunnu oikein räväkältä keikan aloitukselta jos soittajat kyyhöttävät alussa vahvistimiensa luona selkä yleisöön päin. :) Joo ei tosiaankaan noin, ei missään nimessä. |
Jonte 20.07.2006 08:32:31 | |
---|
Olisi hauska tietää mitä muut tekevät ennen keikkaa. Siis siinä vaiheessa kun rupeaa puntit tutisemaan ja kädet hikoamaan! :D Onko jotain "rituaaleja", joita bändin sisällä toteutatte, vai oletteko yksinänne nurkassa ja vain odotatte? Hermoilen että onko kamat kunnolla säädetty ja kuivaharjoittelen vaikeimpia kappaleita. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
SomethingWild 20.07.2006 19:19:13 | |
---|
Eipä mitään ihmeempiä, mutta aina juuri ennen keikkaa käyn kädet pesemässä hyvin. "En saannut yhtään ennätystä Ski-Jumpis vaikka kuuntelin Manowaria"-Veli |
Da Make 20.07.2006 19:43:50 | |
---|
Eipä mitään ihmeempiä, mutta aina juuri ennen keikkaa käyn kädet pesemässä hyvin. Tämä on erittäin tärkeä itsellenikin. Ei se irtoa muuten. |
Nipsu 20.07.2006 19:54:28 | |
---|
Edellisen bändin kanssa juoksenneltiin hulluna edestakasin, rampattiin ensin ulos ja sitten takasin sisälle. Riehuttiin ja piirreltiin porkkanoita. Joo-o. |
Jööhannes 20.07.2006 23:26:30 | |
---|
Ennen meillä oli tapana ottaa ennen keikkaa kiva bändipainimatsi. Se tietenkin päättyi niin että muut anelivat minulta armoa. Se kävi myös hyvästä äänenavauksesta. Se on jäänyt vähemmälle, joten nykyään avaan ääneni solvaamalla täyttä kurkkua muita bändin jäseniä takahuoneessa ;) Nykyään ennen keikkaa pitää alkaa myös soittelemaan toisen kitaristin kanssa rumpalille ja basistille että missä he mahtavat olla. Joskus se kyllä myös menee toisin päin. :) Rumpali: Missä v***ssa työ ootte?! Meidän keikka alkaa viidentoista minuutin päästä. Minä: Öö, myö ollaan meillä kotona. Rumpali: Mitä v****a?! Mitä työ teette? Minä: Juodaan kahvia. *Tuut-tuut-tuut* |
Arabian Lauri 28.07.2006 13:21:40 | |
---|
Yksi asia mikä toistuu aina, on se että jonkin aikaa ennen soittoa pitää käydä "napsautamassa". Hoen sitä ennen mulle pändiläisille että "kohta napsahtaa" niin paljon että ne hermostuu. Sitten käyn "napsauttamassa", nimittäin vaffarista putket lämpiämään. Kun putket on kuumat, ei voi mennä mikään pieleen... On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Herra Rapu 28.07.2006 13:58:42 | |
---|
Yksi asia mikä toistuu aina, on se että jonkin aikaa ennen soittoa pitää käydä "napsautamassa". Hoen sitä ennen mulle pändiläisille että "kohta napsahtaa" niin paljon että ne hermostuu. Sitten käyn "napsauttamassa", nimittäin vaffarista putket lämpiämään. Kun putket on kuumat, ei voi mennä mikään pieleen... Voi. Uutena vuotena oli nuppi ilman kuormaa n. 30 min lämpiimässä. Sitte vahvari päälle ja mielenkiintosta hyörimistä ku setin ois pitäny alkaa. Kaappipiuha oli tietenkin jääny tsekin jäljiltä varanuppiin kiinni.. Kannattaa lisätä tohon napsauttamiseen vielä rämäytys ni tietää että kaikki on ok. |
Arabian Lauri 28.07.2006 14:56:43 | |
---|
Voi. Uutena vuotena oli nuppi ilman kuormaa n. 30 min lämpiimässä. Sitte vahvari päälle ja mielenkiintosta hyörimistä ku setin ois pitäny alkaa. Kaappipiuha oli tietenkin jääny tsekin jäljiltä varanuppiin kiinni.. Kannattaa lisätä tohon napsauttamiseen vielä rämäytys ni tietää että kaikki on ok. Auts! Toi ei onneksi käy niin usein kombomiehille, mutta voi surkeuksien surkeus! Paloiko paljonkin paikkoja tuon vuoksi? On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |