Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 535 36 37 38 39101 102 103 104 105
Von Blåmberg
10.08.2007 19:14:43
Sellaisen missä voisin soittaa 2-kaulaisella bassokitaralla.

Kaksikaulainen laulaja olis kova juttu myös!
Ei nykytalot kestä harrastuksiain
Dropped C
11.08.2007 00:46:48
Stoner/Doom/Death, Down, COC - riffijyystöä soittavan. Sellaisen tietysti mihinkä taidot riittäisi. Vokaalit ehkä mieluiten örinää / karjahtelua. Nyt vielä kuitenkin pelkälteen nykyisellä, kun taidot ja aika ei muuhun riitä.
"Legendaarinen Gibson / EPI kitaran arvo nousee vaan" - Kolmisointu.
Lord of the strings
11.08.2007 05:14:56 (muokattu 11.08.2007 05:15:37)
Sellaisen seesteistä rockia soittavan orkesterin. Tyyliin Camel ja Made in Sweden. Ambient/psykedelia -vaikutteet mukana tietysti.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Nuvola
12.08.2007 21:57:05
Jumittavaa stoneria, tampereelta kukaan messis?
Atsu
13.08.2007 22:32:37
Mulla oli joku idea groove metal bändistä, johon tungetaan mukaan saksofoni. Kai sinne mukaan jotkut viidakkorummutkin mahtuu. Tästä tulisi sitten jotain Jungle noir metallia.
gorgonoidi
13.08.2007 22:39:29

^Loistava idea, itselläkin ollut mielessä aina joku hieman erilainen groove rock tai metal bändi.
gorgonoidi
13.08.2007 22:43:31

Nyt tekisi mieli perustaa joku näppärä R`n`B bändi. Sellaista todella pelkistettyä ja rauhallista. Ei mitään nu -tavaraa vaan kunnon. Sitten vähän jotain omituisempiakin ratkaisuita mukaan muttei liiaksi.
Roope77
13.08.2007 23:05:18
Mötley cruen tapainen kasari yhtye. 4-5 tyyppiä ja soitettais covereita sekä omia biisejä ja soitto motivaatiota pitäis löytyä.
baron
13.08.2007 23:07:47

Mä haluaisin jonkun Count Basien tai Duke Ellingtonin tapaisen, jossa mä kiippareilla aloittaisin piisin ja sitten 10 jätkän puhallinsektio jatkaisi.
Mark Levine: "Avoid" notes are not "bad" notes.
Taco
14.08.2007 12:30:27
Rokahtavaa, popahtavaa tai bluesahtavaa gospelia soittavan bändin perustaminen olisi haaveissa :)
Bredius
14.08.2007 13:25:18
Surisevaa säröpoppia ja kaikuvalleja loihtivan kenkiintuijottelubändin.
I watch my culture bleed.
Rumpupu
14.08.2007 16:57:36
Nihilistinen Tom Waits musa kyllä potkis pyllyä.

Semmoinen bändi joka tällä hetkellä on päässäni mutta ei tule vielä ulos olis kova. Hmh.
Jos helvetti on täynnä idiootit vaeltaa maanpäällä.
elbowski
15.08.2007 16:56:47
Basso/rummut-duo, jotain punk/post-hardcore-mäiskettä ATD-I/Death From Above 1979-tyyliin.
March 23rd hushed the wind, the music died
Arpakuutio
16.08.2007 07:13:11

Mä haluaisin vääntää Megaman tribuuttibändin pystyy mut kukaa ei näytä olleen omista projekteista yhtään kiinnostunu.. Bändissä pitäisi olla kuitenkin 2 kitaristia, basso, kosketttimet ja minä eli rummut.. Se olisi niiin siistiä vääntää jotain NES-pelien vanhoi juttui uusilla vaikutteilla! Instrumentaali musiikki kunniaan!
Rölölölölölö.. :D
Meadow
16.08.2007 10:20:07
Mä haluaisin vääntää Megaman tribuuttibändin pystyy mut kukaa ei näytä olleen omista projekteista yhtään kiinnostunu.. Bändissä pitäisi olla kuitenkin 2 kitaristia, basso, kosketttimet ja minä eli rummut.. Se olisi niiin siistiä vääntää jotain NES-pelien vanhoi juttui uusilla vaikutteilla! Instrumentaali musiikki kunniaan!

Aivan loistava idea! Joku Spark Man-teema kokonaisella bändillä soitettuna olisi nannaa.
Arpakuutio
16.08.2007 13:30:02 (muokattu 20.08.2007 12:49:23)

Tai Topman, Flashman, Spark Mandrill, Shadowman, Storm Eagle ym.. Niit on liikaa.. Jos joku alkaa väsäämään noita ni must tulee sen bändin ensimmäinen fani! Parasta olis tietenki itte soitaa.. Pakko pistää Wanted palstalle bändihaku.. Veikkaan et vastauksii tulee tasan nolla :D
Rölölölölölö.. :D
gorgonoidi
16.08.2007 18:35:38 (muokattu 16.08.2007 18:47:35)

Nyt se tuli taas... yhyy... taas minä haaveilen tästä ja en ehkä koskaan saa toteututtua mitään tälläistä:

Monipuolista free musiikkia. Biisit nojaavat johonkin tiettyyn teemaan, mutta niissä yhdisteltäisiin kaikkea imborivisoimalla. Avant-garde tyyppistä riitasointuilua vaan mukaan, eli virheet eivät koskaan haittaa musiikissa jos on oikea asenne (no okei, kyllä jossain musiikissa tietty).

Musiikki tyyli olisi siis kaikkien soittajien käsissä, funkkia, jazzia, avant-gardea, sludge metallia, elektronisia biittejä ja muita ihme häsmäköitä, kauniita pop melodioita, klassista ja kaikkea. Bändi myös soittaisi kaikkea mitä käteen tulee, eli aikamoista imbrovisointia. Groovaavaa ja ränttätänttä tämpytystä ja ties mitä kolisteluja, mutta idea ei olisi että musiikkia olisi jotain Art Ensemble of Chicagoa vaan aivan kaikenlaista, mitä soittajilla tulee mieleen.
Minä olisin kitarassa tai bassossa (ja tietenkin vaikka missä muussakin), kun vain löytäisin avarakatseisia ja samalla aallon pituudella olevia kavereita soittelemaan kaikkea mitä päähän tulee. Ja hauskaa pidettäisiin.

E: Niin ja musa olisi instrumentaalia.
speech
17.08.2007 11:52:16

^ Kieltämättä tuollaista voisi olla hupaisaa kokeilla.
Teijo K.
18.08.2007 13:32:28

Nyt se tuli taas... yhyy... taas minä haaveilen tästä ja en ehkä koskaan saa toteututtua mitään tälläistä:

Monipuolista free musiikkia. Biisit nojaavat johonkin tiettyyn teemaan, mutta niissä yhdisteltäisiin kaikkea imborivisoimalla. Avant-garde tyyppistä riitasointuilua vaan mukaan, eli virheet eivät koskaan haittaa musiikissa jos on oikea asenne (no okei, kyllä jossain musiikissa tietty).

Musiikki tyyli olisi siis kaikkien soittajien käsissä, funkkia, jazzia, avant-gardea, sludge metallia, elektronisia biittejä ja muita ihme häsmäköitä, kauniita pop melodioita, klassista ja kaikkea. Bändi myös soittaisi kaikkea mitä käteen tulee, eli aikamoista imbrovisointia. Groovaavaa ja ränttätänttä tämpytystä ja ties mitä kolisteluja, mutta idea ei olisi että musiikkia olisi jotain Art Ensemble of Chicagoa vaan aivan kaikenlaista, mitä soittajilla tulee mieleen.
Minä olisin kitarassa tai bassossa (ja tietenkin vaikka missä muussakin), kun vain löytäisin avarakatseisia ja samalla aallon pituudella olevia kavereita soittelemaan kaikkea mitä päähän tulee. Ja hauskaa pidettäisiin.

E: Niin ja musa olisi instrumentaalia.

Muuten kuulostaa oivalta, mutta sitä instrumentaalia mie en oikein... Meillähän on yhdessä bändissä vähän tuota henkeä, mutta akustisesti.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1

How many string bass players does it take to change a light bulb? None; the piano player can do that with his left hand.
gorgonoidi
18.08.2007 15:36:47

Muuten kuulostaa oivalta, mutta sitä instrumentaalia mie en oikein... Meillähän on yhdessä bändissä vähän tuota henkeä, mutta akustisesti.

No toki siinä joku voisi lauleskella. Ei se multa mitään pois olisi.
Ehkä joskus jotain tän sorttista saa väsäiltyä...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)