gorgonoidi 04.07.2007 00:18:04 | |
---|
zombywoof, haaveilen ihan samasta kuin sinäkin :( Onhan mulla toki muitakin haaveita bändien suhteen. |
Sarko 09.07.2007 23:25:05 (muokattu 10.07.2007 07:46:19) | |
---|
Onko mitään matskua olemassa? Mitään konkreettista ei ole (valmiita kappaleita siis), riffiaihioita ja beissilaineja kylläkin on. Polttelis ja himottais suuresti vääntää rytkettä. Jonkinlaisina musiikillisina referensseinä olen ajatuksissani tän projektin suhteen pitänyt seuraavia: Corrosion Of Conformity, The Melvins, High On Fire, Sleep ja FNM. Eli hyvää Alt. Metal/Sludge-mäjäyttelyä supreemisti. Tällainen olis kova. Asialle siis täytyy tehdä jotain konkreettista. Tsäpätitsäijjää |
Super-Jari 10.07.2007 16:04:34 | |
---|
Mitään konkreettista ei ole (valmiita kappaleita siis), riffiaihioita ja beissilaineja kylläkin on. Polttelis ja himottais suuresti vääntää rytkettä. Jonkinlaisina musiikillisina referensseinä olen ajatuksissani tän projektin suhteen pitänyt seuraavia: Corrosion Of Conformity, The Melvins, High On Fire, Sleep ja FNM. Eli hyvää Alt. Metal/Sludge-mäjäyttelyä supreemisti. Kuvittelin enemmän sellaista Crowbar-tyylistä juustoa. Siis paksua kermajuustoa. Porukkaa ja treenis löytyisi kyllä jos intoa piisaa. Melvins, High on Fire ja Sleep on kyllä täysin tuntemattomia nimiä mulle. CoCltä olen kuullut vissiin yhden biisin. FNM on taas yksi suosikeista. |
Sarko 10.07.2007 17:54:04 | |
---|
Kuvittelin enemmän sellaista Crowbar-tyylistä juustoa. Siis paksua kermajuustoa. Porukkaa ja treenis löytyisi kyllä jos intoa piisaa. Melvins, High on Fire ja Sleep on kyllä täysin tuntemattomia nimiä mulle. CoCltä olen kuullut vissiin yhden biisin. FNM on taas yksi suosikeista. Kyllähän Crowbar uppoaa hyvin meitsille, tylyä junttaa. Aattelin just että noilta CoC:lta ja Faith No Morelta sais sludge-myyryyn notkeita grooveja ja varsinkin FNM:ltä sellaista kokeilualttiutta ja määrätynlaista kieroutta. Myönnettäköön että FNM on miltei täydellisin bändi mikä on tämän Telluksen pinnalla laahustanut. Kyllä meikällä piisais intoa, pari vuotta on siitä kun ollut kunnon bändiproggis ja sormet todella syyhyäis tällaseen raskaampaan rouhintaan. Vittu! Tämähän pitäis laittaa oikein kunnolla harkintaan & käytäntöön! Niin, näistä tuntemattomista nimistä: Melvinsiä pidetään Sludgen esi-isänä, varsinkin levyt "Bullhead" ja "Houdini" ovat todella tymäkkää ja kieroa kamaa. Myspacesta voi tsekata uudempaa ja sitten todella kovan livevedon "Houdini"-klassikosta "Hooch". http://www.myspace.com/themelvins Sleep on tosiaan jykevämmän laidan Stoner/Doom Metalia, klassikkoina näillä "Holy Mountain" ja yhden 63 minuuttisen eepoksen sisältävä "Dopesmoker". High On Fire on taas Sludge/Thrash/Whatever-metallin tiukimpia bändejä, ihan uskomatonta jytää. Kitaristina muuten molemmissa The Great Matt Pike. Sleep - http://www.myspace.com/rifffilledlandHigh On Fire - http://www.myspace.com/highonfireslays Tsäpätitsäijjää |
Super-Jari 10.07.2007 22:20:27 | |
---|
High on Fire kuulostaa hyvältä kyllä. Tätä ja Crowbaria ja vähän ylimääräistä kokeilua päälle niin mikäs siinä. |
Mirela 15.07.2007 17:22:56 | |
---|
Semmosen progebändin, joka ottas vaikutteita metallista, popista, rokista, ja vaikka mistä muusta, tekis mahtavia melodioita, osais fiilistellä, jamitella ja räyhätä. Tärkeintä olisi hyvät biisit, ei tekninen osaaminen. Hämyjä tahtilajeja (ei mitään DT-kikkailua), kitaristi(t) soittas tyylitajuisia sooloja (ei tilulilutäppinkiä). Ja bändin pitäs kuitenkin kuulostaa vain ja ainoastaan omalta itseltään. Lisäksi biiseissä pitäis olla tiettyä mahtipontisuutta. Sekä välillä huumoria. Bändin jäsenet ottaisivat soittohommat tosissaan, mutta ei liian vakavasti. Ei sen suurempia toiveita. Haaveita vain. :( Kuullostaa sangen miellyttävältä. Kuolen. |
KillingMachine 27.07.2007 00:30:15 | |
---|
Sain tässä vähän aikaa sitten mielestäni helkutin hyvän bändi-idean. Semmoinen alternative rock -yhtye, joka pohjautuisi 2000 -luvun alternative-soundiin tyyliin Audioslave, mutta siinä mausteena olis esimerkiksi vaikutteita The Verveltä, Jane's Addictionilta, Soundgardenilta, Nine Inch Nailsilta ja monilta muilta. Vois tulla ihan mielenkiintonen kokonaisuus ja biisitkään ei kuulostais samanlaisilta jos ammentais vaikutteita laajalta skaalalta. Jottei ihan pelkäks tämmöseks esikuvien hyödyntämiseksi menis niin sokerina pohjalla olis tietenki muutamien täysin ennennäkemättömien omien juttujen kokeilu. Useimmat biisit olis tunnelmaltaan aika rentoja vähän niinku Matchbox Twenty taikka The Verve. Mutta sitte toki olis muutamia rankempia paloja, kun sentään vanha moshpit -jäbikkä olen. Eli muutamia raskaampia osuuksiakin olisi, mutta kunhan ei poikkea heavy metalin puolelle. Kuitenkaan ei tämä tähän jäisi, vaan bändi muuttuisi koko ajan uransa aikana. Olen kirjoittanut muutamia biisejä jo, mutta jotta tämäkin nyt joskus toteutuisi niin tarpeen olis laulaja, kitaristi ja rumpali itteni lisäksi. Eli siis basisti/biisinkirjoittaja olisin itse. Tarvitsisin myös koskettimet itselleni jotta biisien sävellys helpottuisi ja äänikokeiluja olisi helpompi tehdä. Mitään kovin yksinkertaista musiikkia tämä ei siis olisi, mikä saattoi tulla jo alussa selväksi. The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay |
reino 28.07.2007 16:27:53 | |
---|
Jotain groovaavaa menoo. Vaikutteita olis esim. Kyuss, The Police, Pekka Pohjola jne jne. Eli ei mitään ihan tiukkaa linjaa, mutta hyvä meininki vaan ja aika jamittelupohjaista voisi olla. Ite voisin periaatteessa soittaa vaikka rumpuja tai kitaraa. Ehkä bassookin.. Eli jos jollain on samansuuntasta kiinnostusta niin yhteyttä vaan :> ding-dong |
Ahokkis 02.08.2007 16:31:37 (muokattu 02.08.2007 16:33:00) | |
---|
Kingston Wall/Hendrix vaikutteinen psyke/progerokkibändi, kaikki kävis harkoissa kun pydetään, paljon inspistä, motivaatiota ja tavoitteita. Tai sitten bändi joka rikkoisi kaikki nykyiset rajat ja tekisi jotain uutta,mullistavaa ja mahtavaa. SOITTAKAA PARA....tiisi.. |
Von Blåmberg 05.08.2007 02:14:21 | |
---|
Tom Waitsia, nihilismiä, tupakointia, kuivaa huumoria ja räminää yhdistelevä orkesteri olis jees. Vaihdampa kielet tuohon akustiseen... An ounce of perception, a pound of obscure |
Meadow 05.08.2007 17:24:08 | |
---|
No, olisi aika jees perustaa progressiivista metallia soittava bändi. Musiikki olisi välillä hyvinkin raskasta mutta mukaan mahtuisi myös rauhallisempia ja melankolisempiakin hetkiä. Kaksi seikkaa kuitenkin romuttavat koko hankkeen: Soittajien ja taitojen puute. Ei tässä kuitenkaan mikään kiire vielä ole. |
losalvaros 06.08.2007 09:53:35 | |
---|
No, olisi aika jees perustaa progressiivista metallia soittava bändi. Musiikki olisi välillä hyvinkin raskasta mutta mukaan mahtuisi myös rauhallisempia ja melankolisempiakin hetkiä. Kaksi seikkaa kuitenkin romuttavat koko hankkeen: Soittajien ja taitojen puute. Ei tässä kuitenkaan mikään kiire vielä ole. Vähän oon samoilla linjoilla, sellainen suurten kertosäkeiden ja mahtipontisten sävellyksien täyteinen hard rock-bändi on ollut jo pitkään haaveena. Unelmia pitää olla, mutta jopa minä tiedän, että useimmiten niistä ei tule oikein mitään. Toivoa pitää olla. "Minä käytin alkoholia ja alkoholi käytti minua" |
Napsu 07.08.2007 00:22:43 | |
---|
Joku rässiä vääntävä, old schoolia muttei mitään köyhää riffikopiointia vaan mukana ihan omia juttuja. Laulutyylinkin pitäisi olla omaperäinen. |
Van Hannes 07.08.2007 10:15:37 | |
---|
Vähän oon samoilla linjoilla, sellainen suurten kertosäkeiden ja mahtipontisten sävellyksien täyteinen hard rock-bändi on ollut jo pitkään haaveena. Unelmia pitää olla, mutta jopa minä tiedän, että useimmiten niistä ei tule oikein mitään. Toivoa pitää olla. Aika lähellä on toikin. Täällä on liikaa hyviä ehdotuksia. "There Can Be Only One Hannes" |
Hohhoijaa 08.08.2007 22:46:04 | |
---|
Sellaista ihan kevyttä rock/pop-musiikkia tms. soitteleva yhtye. Hassuja tahtilajeja, ehkäpä kokeilevia elementtejä. Hienoja mutta yksinkertaisia melodioita, surinaa ja kitaraa. Kellopeli pitäisi olla jossain kappaleessa. Mumiseva laulu, kitara, rummut ja ehkäpä kosketinsoittaja. Soittajat saisivat viihtyä keskenään. Ei olisi kiirettä tai paineita. |
gorgonoidi 09.08.2007 00:06:00 | |
---|
Hohhoijaalla oli mielenkiintoinen idea. Tuollainen olisi ihan siisti, sikäli kun tajusin. |
el_hefe 09.08.2007 16:38:24 | |
---|
Sellaista ihan kevyttä rock/pop-musiikkia tms. soitteleva yhtye. Hassuja tahtilajeja, ehkäpä kokeilevia elementtejä. Hienoja mutta yksinkertaisia melodioita, surinaa ja kitaraa. Kellopeli pitäisi olla jossain kappaleessa. Mumiseva laulu, kitara, rummut ja ehkäpä kosketinsoittaja. Soittajat saisivat viihtyä keskenään. Ei olisi kiirettä tai paineita. Flaming Lips on jo! Niillä ei oo kyllä mumisemista.. no joo-o. Kivalta kuullostaa. http://www.turkoosi.com
http://arminen.blogspot.com |
Hohhoijaa 09.08.2007 22:04:21 (muokattu 09.08.2007 22:14:56) | |
---|
Hohhoijaalla oli mielenkiintoinen idea. Tuollainen olisi ihan siisti, sikäli kun tajusin. Muutat Helsinkiin ja aletaan rämpytellä. :) Ei vaan. Harmi kun nämä bändinperustamisaikeet tyssäävät aina laitteiston vajavaisuuteen ja rahan puutteeseen. E: Edelliseen bändi-ideaan lisäyksenä sellainen että jäsenet vaihtelisivat soittimia eri biiseissä ja raahaisivat treeneihin välillä omistamiaan erikoisia instrumentteja tuomaan mukaan pieniä yksityiskohtia. Kuitenkin peruskaavana olisi höyhenenkevyt, kokeileva surinarock. |
gorgonoidi 09.08.2007 23:35:59 | |
---|
Ja senkuin paranee :) No joskus sitten... |
Teijo K. 10.08.2007 08:38:29 | |
---|
Sellaisen missä voisin soittaa 2-kaulaisella bassokitaralla. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
How many string bass players does it take to change a light bulb?
None; the piano player can do that with his left hand. |