musamies 13.04.2005 16:50:50 | |
---|
Vedän muuten aina ihan tosta vaan vasemmalla kädellä bassot. Sehän on hyvä, että täällä on muitakin monipuolisia basisteja ;-) Mä vedän tosta vaan myös vasemmalla jalalla jos on jalkio uruissa! |
paavi 13.04.2005 17:08:20 | |
---|
Sehän on hyvä, että täällä on muitakin monipuolisia basisteja ;-)
En mä siitä tiedä. Oon vaan vasenkätinen. karpela diem (tartu tanjaan) |
Teijo K. 13.04.2005 17:13:24 | |
---|
Mä soitin muistaakseni ekan esiintymiseni vasemmalla kädellä bassot soittaen joskus 15 vuotta sitten. Tuossa otsikossa puhuttiin ekasta keikasta. Saanen tiedustella. Vedittekö rässiä? |
aikavaikea 13.04.2005 17:13:27 | |
---|
Onhan tätä vääntöä hauska lukea. Monestakohan viestistä ketjun aloittajalle oli/on oikeasti apua? Well I Like Birds. |
musamies 13.04.2005 17:18:33 | |
---|
Saanen tiedustella. Vedittekö rässiä? En tiiä edes mitä se rässi on... |
Deathrace King 13.04.2005 17:22:57 | |
---|
En tiiä edes mitä se rässi on... HAH!!! :D Let's Thrash!!! |
musamies 13.04.2005 17:31:10 | |
---|
Ehkä sitä rässiä pitäs laittaa enempi noihin Toivelaulukirjoihin, ni mäkin voisin ruveta vetelee sitä enemmän... Onhan sitä jotain Hendrix:iä tullut bändin kanssa soitettua ja muuta rytmimusiikkia, mutta ei ole tullut hirveästi seurailtua niitä muodikkaimpia musiikkityylejä. |
Teijo K. 13.04.2005 17:33:26 | |
---|
En tiiä edes mitä se rässi on... Ja silti neuvot rässibändiä niiden ekan keikan äänentoistossa. Mahtvaa. Tiiät kai Jimi Hendrixin? Tietty tiiät kun olet kerta coverannutkin häätä. No tällä rässillä ei ole mitään tekemistä Hendrixin kanssa. |
musamies 13.04.2005 17:44:45 | |
---|
Täytyy tunnustaa, että rässimusiikintuntemuksessani on pieniä aukkoja! Valitettavasti edes Googlen hakukone ei auttanut asiaan. Kun kirjoitin hakusanaksi "rässimusiikki", Google vastaa: Tarkoititko: hissimusiikki |
Teijo K. 13.04.2005 18:15:11 | |
---|
Täytyy tunnustaa, että rässimusiikintuntemuksessani on pieniä aukkoja! Valitettavasti edes Googlen hakukone ei auttanut asiaan. Kun kirjoitin hakusanaksi "rässimusiikki", Google vastaa: Tarkoititko: hissimusiikki No ehkä sulla ei sitten ole kauheasti annettavaa tähän triidiin, mutta hei, jos joku tulee kyselemään ensimmäistä loungekeikkaansa varten vinkkejä, niin siinähän sä pääset sitten näyttämään ammattitaitoa sitäkin enemmän. |
Cornflake 13.04.2005 18:22:09 | |
---|
musamies: Täytyy tunnustaa, että rässimusiikintuntemuksessani on pieniä aukkoja! Joo, silloin kannattaisi olla hetki hissukseen. Valitettavasti edes Googlen hakukone ei auttanut asiaan. Kun kirjoitin hakusanaksi "rässimusiikki", Google vastaa: Tarkoititko: hissimusiikki Grindiähän nämä jampat vissiin soittivat. Pistä hakusanaksi vaikkapa 'grind' tai grindcore'. Esmes suomalinen grindcore-bändi Rotten Sound http://www.rottensound.com/ Näyttäisi olevan jäbillä sivuillaan ihan reippaasti näytteitä tarjollakin. Tuosta saanee ihan kohtuu kuvan mistä parhaimmillaan puhutaan: http://rottensound.wotanworks.net/audio/rs_burden.mp3 Pakko mainostaa myös Rytmihäiriötä http://www.surmacore.com/ . Bändi iski ihan tosissaan tuossa hetki sitten ilmestyneellä albumillaan 'Saatana on Herra'. Tämä ei ihan puhdasta grindiä ole, mutta näyttää joskus tämänkin kategorian alla vilahtavan. Näyttäisi olevan sielläkin ilmainen maistiainen levyn herkkuihin: http://www.ifsociety.com/files/Rytmihairio_-_Ei_Mitenkaan.mp3 Tämähän ei liity nyt sitten varsinaisesti aiheeseen, mutta näinhän tätä on jo viimeiset sivut jatkunut. |
musamies 13.04.2005 18:24:39 | |
---|
Olen pahoillani jos loukkasin herkkien rässimusiikinystävien taiteilijasielua osallistumisellani. Haluan silti toivottaa heidät mukaan myös keskusteluun vaikka muussa keskustelunavauksessa tulisi enemmän puhetta jostain loungemusiikkiin viittavasta. Minulle on loungemusiikkivinkit tervetulleita myös muiden musiikkityylien harrastajilta. |
Cornflake 13.04.2005 18:30:51 | |
---|
musamies: Olen pahoillani jos loukkasin herkkien rässimusiikinystävien taiteilijasielua osallistumisellani. Et sinä ole ketään loukannut. Tehnyt itsestäsi korkeintaan pellen. Tästä ketjusta on jotain iloa jos hiffaisit viimein että turha paskanjauhanta pahasti aiheen sivusta, riidanhaasto ja diipadaapan jahaminen silloin kun ei ole mitään annettavaa / fiksua sanottavaa on idioottimaista. |
Vilhelmus 13.04.2005 18:39:04 | |
---|
Tajutkaa nyt, että keikalla soitetaan aina puolet hiljempaa kuin treeneissä; silloinkin, kun keikka tehdään pelkästään niillä treenikamoilla. Se vain ei käytännössä mene näin, vaikka moni niin soisikin. Tällöin "aina" EI ole hyvä sanavalinta. |
J.T. 13.04.2005 18:39:13 | |
---|
Jopas tämä aihe kirvoitti keskustelua. Joskus tätäkin aihetta on sivuttu jossain toisessa topicissa. Oma kommenttini siitä on tuolla: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=12&t=73846&o=80#p1869620 Tuo edellä mainittu metodi ei välttämättä suoraan sovellu kysyjän tapaukseen, mutta summa summarum: yrittäkää saada lavabalanssi ensiksi ilman PA:n apuja kohdalleen. Ja siitä bassosta: jos basistilla on tarpeeksi tehokas tykki takanaan eipä sitä juuri tarvitse enää PA:lla vahvistaa. Muuten tuntuu kysyjä olevan ihan hyvin jyvällä siitä, miten kannattaisi yrittää. LHU ja Kivi kyllä avittivat (taas) aika hyvin tässäkin. Kyllä vanhat (anteeksi) ratsut tietää... Sitä parasta tapaa ei tässäkään pysty suoraan kertomaan. Joka ryhmällä on omat erityispiirteensä. Mikään ei tule ilmaiseksi. Kokeilemaan joutuu. Onneksi on kuitenkin tämäkin palsta josta saa väliin ihan hyviä vinkkejä. Kevään jatkoa, äijät! Täältä tähän. |
musamies 13.04.2005 18:39:45 | |
---|
|
Teijo K. 13.04.2005 18:49:07 | |
---|
Olen pahoillani jos loukkasin herkkien rässimusiikinystävien taiteilijasielua osallistumisellani. Haluan silti toivottaa heidät mukaan myös keskusteluun vaikka muussa keskustelunavauksessa tulisi enemmän puhetta jostain loungemusiikkiin viittavasta. Minulle on loungemusiikkivinkit tervetulleita myös muiden musiikkityylien harrastajilta. Joo, kato sehän siinä justiinsa on, että en minäkään tiedä tuosta rässistä muuta kuin että se on ranggaa. Siksi en alkanut pätemäänkään kauheasti tässä triidissä. Loungekeikkaa sensijaan olen sen debyytin verran jopa heittänyt. Mutta se on sitten ihan eri triidin juttuja. |
musamies 13.04.2005 18:51:08 (muokattu 13.04.2005 18:53:25) | |
---|
Itse olen pitänyt Suomen Yleisradion 1:sen ja ruotsinkielisen kanavan ohjelmatarjontaa riittävän monipuolisena ja mielestäni leppoisampia ja positiivisempi fiiliksiä löytyy vaikka iltasella ruotsinkielisen kanavan jazz lähetyksistä. Jostain syystä näiltä kanavilta en ole tätä musiikkityyliä päässyt kuulemaan... |
Cornflake 13.04.2005 19:06:05 | |
---|
musamies: positiivisempi fiiliksiä löytyy vaikka iltasella ruotsinkielisen kanavan jazz lähetyksistä. Onhan se totta ettei tuollaista voi kukaan kuunnella. Sensijaan esmes radio X3M:n jokaöinen (alkaen 00.05) Nattklassiskt on ihan rautaa. |
musamies 13.04.2005 19:11:22 | |
---|
No onhan siinäkin musiikissa oma tunnelmansa, mutta se on sen verta negatiivissävyinen ja agressiivinen samaan aikaan, etten mä sellaista jaksa. Täytyy tunnustaa, että sen verta nuorekas on kuitenkin musiikkimakuni, että Groove FM:n tarjonta sopii mulle. |