A.R.P. 19.02.2005 23:27:47 | |
---|
Itselläni on valitettavasti niin oudon muotoiset korvakäytävät, ja vielä toinen ahtaampi kuin toinen, joten elacinit taitavat olla paras vaihtoehto. Maanantaina valosten ottaminen ;) "Ash nazg durbatuluuk" |
re infecta 20.02.2005 00:23:52 | |
---|
Itselläni on muotoonvaletut Elacinit 25dB:n vaimennuksella. Tästä huolimatta 4-tuntisten treeniemme jälkeen korvat tuntuvat soivan vielä seuraavana päivänäkin. Tai ehkä se enemmän sellaista huminaa ja paineentuntua, ja aina enemmän vasemmassa korvassa. Muilla bändiläisillä ei ole tällaista ongelmaa, kuulemma. Ovatkohan korvani jotenkin tavallisesta herkemmät? Pitäisikö huolestua? Toisaalta tuntuisi ylivarjelulta käyttää tuplakuulosuojaimia. Elacinithan hankin juuri siksi, että kuulisin jotain soitostani. Äh. En tiedä, mitä pitäisi tehdä. |
pitk 20.02.2005 11:28:56 | |
---|
Itselläni on muotoonvaletut Elacinit 25dB:n vaimennuksella. Tästä huolimatta 4-tuntisten treeniemme jälkeen korvat tuntuvat soivan vielä seuraavana päivänäkin. Tai ehkä se enemmän sellaista huminaa ja paineentuntua, ja aina enemmän vasemmassa korvassa. Muilla bändiläisillä ei ole tällaista ongelmaa, kuulemma. Ovatkohan korvani jotenkin tavallisesta herkemmät? Pitäisikö huolestua? Toisaalta tuntuisi ylivarjelulta käyttää tuplakuulosuojaimia. Elacinithan hankin juuri siksi, että kuulisin jotain soitostani. Äh. En tiedä, mitä pitäisi tehdä. Käyttääkö koko orkka tulppia? Jos näin, niin tulpat pois ja volat 25 dB alemmas. Monilla on homma lähtenyt täysin lapasesta; tungetaan korvat täyteen tavaraa ja vastaavasti nostetaan Marsun mastervolumea kompensoimaan. Kuten Saarisen Reiska uuden Riffin artikkelissaan totesi: tilanne alkaa olla sellainen, että salissa aino korvatulpaton on miksaaja. Silloin ollaan jossain kohdassa pielessä ja pahasti. Eli jos tulppia käytetään (järkevä kuulonsuojaus on toki kohdallaan), niin ei nosteta sitä soittovolumea, vaan vedellään niillä säädöillä kuin ilmankin. Ugh. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! |
musamies 20.02.2005 14:04:38 | |
---|
Käyttääkö koko orkka tulppia? Jos näin, niin tulpat pois ja volat 25 dB alemmas. Asiaa, asiaa... kerrankin joku ehdottaa jotain sellaista mitä minäkin voin kannattaa aivan kybällä! Edellisen viestin kanssa kaikin puolin samaa mieltä. |
kivi 21.02.2005 08:53:23 | |
---|
Itselläni on muotoonvaletut Elacinit 25dB:n vaimennuksella. Tästä huolimatta 4-tuntisten treeniemme jälkeen korvat tuntuvat soivan vielä seuraavana päivänäkin. Mulla on 15dB Elacinit, ja joudun todennäköisesti teettämään uudet, pienemmällä vaimennuksella. Tuo 15dB:tä on jo niin iso pudotus, ettei tulppia pysty käyttämään koko aikaa - ja jos tulpat ottaa jossain välissä pois (ilman että on täydellisen hiljaista - esim taustamusiikkia ei saa kuulua), olisi parempi ettei niitä olisi koskaan päähän laittanutkaan. Sellainen -5dB:tä todennäköisesti riittäisi mulle. Lievin vaimennus Elacineissa taitaa olla 9dB:tä... |
metallica89 21.02.2005 16:41:23 | |
---|
noi tollaset EAR "protulpat" on parhaat, elikkäs noi jois ton toi letku välissä, nuo kun on kumia ni voi hyvin pessä ja noi on helppo laittaa sen ku tökkää ei tarvi kieritellä, eikä noista tuu korvakäytävätkään kipeiks. |
Vilhelmus 21.02.2005 19:23:07 | |
---|
Mulla on 15dB Elacinit, ja joudun todennäköisesti teettämään uudet, pienemmällä vaimennuksella. Tuo 15dB:tä on jo niin iso pudotus, ettei tulppia pysty käyttämään koko aikaa - ja jos tulpat ottaa jossain välissä pois (ilman että on täydellisen hiljaista - esim taustamusiikkia ei saa kuulua), olisi parempi ettei niitä olisi koskaan päähän laittanutkaan. Sellainen -5dB:tä todennäköisesti riittäisi mulle. Lievin vaimennus Elacineissa taitaa olla 9dB:tä... Mulla on -25dB:n valetut ja vaan muutamalla keikalla on ollut tunne, että sais olla vähemmän. Reeneissä ei juuri ikinä ja rumpuja soittaessa ei varmasti ikinä. Jos joskus on rahaa niin -15dB:t vois hommata keikoille.. |
re infecta 21.02.2005 19:58:30 | |
---|
Mulla on 15dB Elacinit, ja joudun todennäköisesti teettämään uudet, pienemmällä vaimennuksella. Ei tarvitse teettää uusia. Ostat vain uudet filtterit. Muistaakseni n. 60 euroa kpl. Voit sitten vaihdella -15dB ja -9dB tarpeittesi mukaan. |
kivi 21.02.2005 20:59:28 | |
---|
Ei tarvitse teettää uusia. Ostat vain uudet filtterit. Muistaakseni n. 60 euroa kpl. Voit sitten vaihdella -15dB ja -9dB tarpeittesi mukaan. Näin itse asiassa teinkin tänään. 65 euroa, ja paketti tulee huomenissa. |
Mortus 23.02.2005 15:10:30 | |
---|
Itse ostin kokeilumielessä apteekista tuollaiset kuuden euron silikonitulpat. Treeneissä ihan jees kyllä, mutta ei niillä pahemmin kuule mitään. Kitara kuulostaa aina sirkkeliltä, riippumatta mitä soittaa, laulu hukkuu lähes kokonaan ja basson kanssa toimii tunto, kuin kuulo paremmin. |
Hevi! 23.02.2005 18:32:17 | |
---|
joku pon varmaan jo maininnu mut: Alpine Hearing protection korvatulpat on mulla ja hyvät on!! 25€ makso muistaakseni... F-musasta.. Up The Irons |
Chaplin 23.02.2005 20:48:54 | |
---|
Mitä vaihtoehtoja laulajille löytyy.. Ainakin keltaiset earit päässä tuntuu että ääni tulee pään sisältä. Se hyvä puoli siinä on että kuulee ainakin oman äänen selvästi, tai oikeestaan aivan liian selvästi. -> elikkä ei hyvät.. USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |
Niskamies 23.02.2005 20:59:30 | |
---|
Mitä vaihtoehtoja laulajille löytyy.. Ainakin keltaiset earit päässä tuntuu että ääni tulee pään sisältä. Se hyvä puoli siinä on että kuulee ainakin oman äänen selvästi, tai oikeestaan aivan liian selvästi. -> elikkä ei hyvät.. Jos rahaa piisaa, niin Elacinit. Jos sitä on vielä enemmän, niin korvamonitori/Elacin yhdistelmä on melkeinpä voittamaton. Meitsi on meshissä. |
Exhausted 23.02.2005 23:27:42 (muokattu 23.02.2005 23:28:03) | |
---|
Käyttääkö koko orkka tulppia? Jos näin, niin tulpat pois ja volat 25 dB alemmas.
Rumpalissa ei ole volume-nappulaa. Soitan kahdessa bändissä. Exhaustedissa kaikki käyttävät tulippia. Jermainessa yllättävää kyllä, rumpali on ainoa joka ei käytä. Hommasin EAR-joulukuuset, ovat kyllä tosi hyvät |
...And Justice For All 24.02.2005 16:38:46 | |
---|
Rumpalissa ei ole volume-nappulaa. Soitan kahdessa bändissä. Exhaustedissa kaikki käyttävät tulippia. Jermainessa yllättävää kyllä, rumpali on ainoa joka ei käytä. Hommasin EAR-joulukuuset, ovat kyllä tosi hyvät Vaikka monet väittää että "vaan huonot rumpalit soittaa kovaa" niin järkikin sanoo että tatsi katoo myös jos joutuu soittaan kynä-tyylillä. Rumpalin volume-napista puheen ollen... © ...And Justice For All. Kaikki naiset pidätetään, muut saa mennä. |
Exhausted 24.02.2005 23:52:19 | |
---|
näinhän se on. Ja ei voi odottaa että rumpalina olisi jokin kouluja käynyt jätkä joka osaa soittaa rokkia ja heviä hiljaa, tai että hänen settinsä olisi niin laadukas että soi hyvin pienelläkin kosketuksella |
pitk 25.02.2005 13:17:28 | |
---|
Vaikka monet väittää että "vaan huonot rumpalit soittaa kovaa" niin järkikin sanoo että tatsi katoo myös jos joutuu soittaan kynä-tyylillä. Rumpalin volume-napista puheen ollen... Kiinnitin huomion aiemmin seikkaan, että hahmo käyttää -25 dB lineaarisia tulppia ja neljän tunnin treenien jälkeen päässä humisee. Oletus: Kaikilla tulpat ja vastaavasti volat isommalla. Eli perse edellä puuhun. Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat! |
Pitkavirta 25.02.2005 13:50:16 | |
---|
Mitä vaihtoehtoja laulajille löytyy.. Ainakin keltaiset earit päässä tuntuu että ääni tulee pään sisältä. Se hyvä puoli siinä on että kuulee ainakin oman äänen selvästi, tai oikeestaan aivan liian selvästi. -> elikkä ei hyvät.. Joo, mä oon miettiny kans samaa. Yleensä otan laulaessa sen rumpalista/vahvareista kauimmaisen korvan tulpan raolleen, kunnes ottaa pannuun ettei saa lauluun tatsia, ja tulpat lentää kokonaan pois. Elacinit hommaan heti kun on varaa. eli joskus vuonna 2049. Nykyjään käytän sinisiä 3M -tuluppia, ja oon niin onnellinen. Sitten vielä nerokas keksintöni KORVATULPPA-KOTELO 1kpl huulirasvapurtiloa á la Daily/Labello/whatever kuitenkin semmonen sininen missä se korkkiosa on pitkä. 2kpl joulu6- tai keltainen perusmalli -tulppia a) poista kaikki helposti irtoava huulirasva purtilosta (syötä vaikka koirille) b) huuhtase purkista ylimääräiset smegmat, muista kuitenkin olla edes vähän huolimaton tossa pesussa c) tökkää tulpat koteloon -Se mikä tossa on hienoa, on se, että itellä ainakin kuluu huulirasvaa sen verran että kotelo ei ehdi kunnolla edes likaantua kun uusi on jo odottamassa. -Ja PARAS juttu on se, että nyt tulpat on aina hitusen huulirasvassa, jolloin niiden paikalleenasettaminen käy helposti ja vaivattomasti! Ei enää nihkeää änkemistä! |
A.R.P. 25.02.2005 16:28:32 | |
---|
Joo, mä oon miettiny kans samaa. Yleensä otan laulaessa sen rumpalista/vahvareista kauimmaisen korvan tulpan raolleen, kunnes ottaa pannuun ettei saa lauluun tatsia, ja tulpat lentää kokonaan pois. Elacinit hommaan heti kun on varaa. eli joskus vuonna 2049. Nykyjään käytän sinisiä 3M -tuluppia, ja oon niin onnellinen. Sitten vielä nerokas keksintöni KORVATULPPA-KOTELO 1kpl huulirasvapurtiloa á la Daily/Labello/whatever kuitenkin semmonen sininen missä se korkkiosa on pitkä. 2kpl joulu6- tai keltainen perusmalli -tulppia a) poista kaikki helposti irtoava huulirasva purtilosta (syötä vaikka koirille) b) huuhtase purkista ylimääräiset smegmat, muista kuitenkin olla edes vähän huolimaton tossa pesussa c) tökkää tulpat koteloon -Se mikä tossa on hienoa, on se, että itellä ainakin kuluu huulirasvaa sen verran että kotelo ei ehdi kunnolla edes likaantua kun uusi on jo odottamassa. -Ja PARAS juttu on se, että nyt tulpat on aina hitusen huulirasvassa, jolloin niiden paikalleenasettaminen käy helposti ja vaivattomasti! Ei enää nihkeää änkemistä! Toi oli aika hyvä... Vois kokeilla heti ku loppuu tää huulirasva, kun en koiraa omista ;) "Ash nazg durbatuluuk" |
Chaplin 26.02.2005 02:13:26 | |
---|
a) poista kaikki helposti irtoava huulirasva purtilosta (syötä vaikka koirille) Ihan vi***illesani kokeilin, ja söihän se sen s**tana! USA:ssa on lähetetty hurjan monta miestä kuuhun. Niitä pitäisi lähettää lisää, ehkä kaikki? |