Aihe: V***n mummot..
1 2 3 4
Leper Messiah
16.07.2004 17:53:16
Meiädnkin lähettyvillä asui mummo, josta kukaan ei pitänyt. Menin odottelemaan kaveriani siihen kerrostalon pihaan( en itse asunut samassa talossa) niin: ''asutkos sinä tässä talossa'' minä: ''eiku mä ootan mun..'' mummo:'' no ei täällä saa ulkopuoliset oleskella, läheppä siitä''

sit se aina syytti mun kavera _kaikesta_ mitä talossa tapahtui. '' tuo harja on katkennut, mitä sinä olet sille tehnyt?'' kaverini: '' en minä sille mitään.....'' mummo:'' kyllä minä tiedän että se olit sinä, tunnusta pois vaan. Ja sitten juorusi kaveristani kaikille ''se sitten on semmonen nuorisorikollinen, mitäköhän siitäkin tulee...''

Ja sitten se tulee aina vaan yht'äkkiä keskustelemaan, koska olen joskus ollut äitini mukana kun äitini on mummoa tervehtinyt.
Kaikki on suurta illuusiota
HS
18.07.2004 15:13:36
Terve

Muusta en tiedä, mutta saa olla aika latvalaho, että yleensä vuokraa bändille soittotilaa kerrostalon kellarista.
finntrolli
21.07.2004 16:07:04

No joo sillon ku me alotettiin rumpalin kanssa soittaminen ni väsättiin kerrostalon kellarista niin viimesenpäälle hyvä kämppä eikä kukaan valittanu asiasta. Mutta sitten se talon ainoa valittaja mummo rupes sabotoimaan meiän toimintaa eikä suostunu ees koekuunteluun. Arvatkaa mahtoko pikkusen vituttaa? Sen jälkeen etittiin vissiin lähemmäs 2 vuotta kunnon kämppää. Onneks sillä välin saatiin soittaa meillä. Tosta meiän hommasta tehtiin sitte juttu lehteenkin. Tuolla se seinällä komeilee. PRKL Mutta onneks nyt on keleen hyvä kämppä.

Mitä ne siihen kirjotti? (tahtoo tiätää)
ÖrG..
Nyar
24.07.2004 21:04:22

Päätettiin just bändin kanssa, että treenataan yhdessä rumpalin kotona (helvetin iso alue ja "oma" talo soittoa varten).
Ipöp no nät eekul akoj, es
Nyar
24.07.2004 21:08:57

sit se aina syytti mun kavera _kaikesta_ mitä talossa tapahtui. '' tuo harja on katkennut, mitä sinä olet sille tehnyt?'' kaverini: '' en minä sille mitään.....'' mummo:'' kyllä minä tiedän että se olit sinä, tunnusta pois vaan. Ja sitten juorusi kaveristani kaikille ''se sitten on semmonen nuorisorikollinen, mitäköhän siitäkin tulee...''

Kaverisi ois pitänyt olla luja ja sanoa mummolle päin naamaa, että, "V**** minä sitä S*******n harjaa ole hajottaunut, joten ei mua tarvi syyttää J********". Ois mummo ollu sen jälkeen hiljaa, mutta kohteliasta tuo ei olisi ollut.
Ipöp no nät eekul akoj, es
Heavymies
26.07.2004 11:55:06 (muokattu 26.07.2004 12:24:43)
Laitanpas sen lehtijutun tähän joka koskee sitä meiän bändin juttua. Oli Riihimäen sanomissa joskus n.pari vuotta sitten. Hyvä juttu, mutta vähän pitkä =) Kannattaa lukea!

Naapureiden yhteistoimintaa Riihimäkeläiseen tapaan...

Aloinpa jälleen kerran miettiä, että mistähän se mahtaa johtuakaan tämä nykyään niin paljon puhuttu sukupolvien välinen kuilu. Onkohan aina kuitenkaan vika nuorissa, kuten monesti kuulee vai olisikohan meidän hiukan varttuneempienkin katsottava peiliin tai kuunneltava, että missä se omatunto oikein luuraa.
Tämän tyylisiä ajatuksia tulee väkisinkin mieleen, kun seuraa sivusta erään taloyhtiön sisällä tapahtuvaa kissa ja hiiri leikkiä jossa ikäihmiset ovat ottaneet sen kissan osan. Hiiren osaan ovat joutuneet muutamat kouluikäiset pojat, jotka mummujen potkimisen ja ikkunoiden rikkomisen sijaan yrittävät kehittää jotain terveellistä harrastustoimintaa tyhjillään olveissa taloyhtiön kellaritiloissa.

Kyseisessä tapauksessa nuoret vanhempineen ovat äänieristäneet kellariin isännöitsijän myötävaikutuksella tilaa, jossa voisivat harrastaa soittamista toisia asukkaita häiritsemättä.
On myös sovittu, että tilojen äänieristys tullaan testaamaan asukkaiden kanssa yhdessä naapurisovun turvaamiseksi. Mutta kun tuli kyseisen koesoiton aika, niin eiköhän joku aina oikeassa oleva iäkkäämpi asukas kieltäydy koko koekuuntelusta vedoten tyyliin että tänne ei mitään pelimanneja tarvita; ja pyrkii samalla estämään tyhjien tilojen hyödyntämisen.

Käsittääkseni tällaisia soittotiloja ei ainakaan kaupungin puolesta ole kunnolla tarjolla, joten eikö tällainen oma-aloitteisuus ole kiitettävää hiukan yli kymmenen vuotiailta pojilta?? (Siis sillon oltiin jotain 11v . EI enää :) )

Että hohhoijaa taas, siinäpä esimerkkiä miten asioita tässä maailmassa hoidetaan. Tuntuu, että jos suoraselkäisyyttä ja rehtiyttä haetaan, niin ikä ei ainakaan ole ratkaiseva tekijä kyseisiä avuja esittäessä.
Toivoisin, että tämä jo elämää nähnyt naisihminen suostuisi edes keskustelemaan tarkoitusperistään asianomaisten kanssa terrorisoidessaan heidän toimintaansa.

Tällainen juttu. Kommentteja tulemaan!
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa.
Defrayer
26.07.2004 12:17:59
Naapureiden yhteistoimintaa Riihimäkeläiseen tapaan...

Aloinpa jälleen kerran miettiä, että mistähän se mahtaa johtuakaan tämä nykyään niin paljon puhuttu sukupolvien välinen kuilu. Onkohan aina kuitenkaan vika nuorissa, kuten monesti kuulee vai olisikohan meidän hiukan varttuneempienkin katsottava peiliin tai kuunneltava, että missä se omatunto oikein luuraa.
Tämän tyylisiä ajatuksia tulee väkisinkin mieleen, kun seuraa sivusta erään taloyhtiön sisällä tapahtuvaa kissa ja hiiri leikkiä jossa ikäihmiset ovat ottaneet sen kissan osan. Hiiren osaan ovat joutuneet muutamat kouluikäiset pojat, jotka mummujen potkimisen ja ikkunoiden rikkomisen sijaan yrittävät kehittää jotain terveellistä harrastustoimintaa tyhjillään olveissa taloyhtiön kellaritiloissa.

Kyseisessä tapauksessa nuoret vanhempineen ovat äänieristäneet kellariin isännöitsijän myötävaikutuksella tilaa, jossa voisivat harrastaa soittamista toisia asukaita häiritsemättä.
On myös sovittu, että tilojen äänieristys tulaan testaamaan asukkaiden kanssa yhdessä naapurisovun turvaamiseksi. Mutta kun tuli kyseisen koesoiton aika, niin eiköhän joku aina oikeassa oleva iäkkäämpi asukas kieltäydy koko koekuuntelusta vedoten tyyliin että tänne ei mitään pelimanneja tarvita; ja pyrkii samalla estämään tyhjien tilojen hyödyntämisen.

Käsittääkseni tällaisia soittotiloja ei ainakaan kaupungin puolesta ole kunnolla tarjolla, joten eikö tällainen oma-aloitteisuus ole kiitettävää hiukan yli kymmenen vuotiailta pojilta?? (Siis sillon oltiin jotain 11v . EI enää :) )

Että hohhoijaa taas, siinäpä esimerkkiä miten asioita tässä maailmassa hoidetaan. Tuntuu, että jos suoraselkäisyyttä ja rehtiyttä haetaan, niin ikä ei ainakaan ole ratkaiseva tekijä kyseisiä avuja esittäessä.
Toivoisin, että tämä jo elämää nähnyt naisihminen suostuisi edes keskustelemaan tarkoitusperistään asianomaisten kanssa terrorisoidessaan heidän toimintaansa.

Tällainen juttu. Kommentteja tulemaan!

Asiaa! Pitäisipähän niiden mumojenkin edes hieman alkaa ajattelemaan kun lehteen asti mennään :)
"This is gonna suck for sure, so don't stress over it" -kuultu eräällä foorumilla. IMIK #15, IHKK #16
carlos
26.07.2004 14:39:05
joo. mekin saatiin häätö.
Kämppämme oli vanhassa kirjastossa. yläkerrassa asui joku tyyppi. Ja se ei edes just yläpuolellamme asunut.
Tietenki se oli vanha kivitalo jne. Mutta soittoaika oli rajattu 17-21
Ja koskaan emme soitelleet noitten aikojen yli. Kertaakaan meille ei se yläkerran Ronan Keating-fani tullut mitään sanomaan..mutta sitte vajaan kuukauden soittelun jälkeen saatiin häätö. Tuskimpa sitä häiritsi meidän soittelu,sitä vaan otti päähän ku jotku muutki tullu sinne taloon..
Rahat pitää tuhlata ennenkuin ne loppuvat.
Cranzer
26.07.2004 19:59:22

Tai sitten nämä mummot kuuluvat niihin, jotka ovat itse pitäneet jumalatonta elämää nuorudessaan, eivätkä nyt siedä ollenkaan nuorison normaalia elämää.

Jeh, näistä jutuistahan sais pohjaa vaikka johonkin opettavaiseen novelliin. Eli jotain tyyliin "Olipa kerran Esteri, jonka nuoruuden haaveena oli tulla rokkariksi. Kukaan ei kuitenkaan ottanut Esterin unelmaa vakavasti, ja kun hän tajusi, ettei siitä koskaan tulisi mitään, osa hänestä kuoli. Niinpä nyt, 50 vuotta myöhemmin, Esteri on kartkera mummo, joka haluaa panna muut ihmiset kärsimään samalla tavalla kuin hän itse on joutunut kärsimään, tuhoamalla heidän orastavat toiveensa muusikon urasta. Yksitellen Esteri hääsi soittotiloistaan kaikki saman korttelin bändit, jotka vain pystyi.
Loppujen lopuksi nalkuttamisesta tuli Esterille kuin huume, jota ilman hän ei voinut olla päivääkään. Iänikuinen valitus laajeni soiton lisäksi nauruun ja paahtimen ponnahtamiseen, niistämisestä puhumattakaan. Esteri tiesi itsekin olevansa toivottomasti koukussa nalkutukseen, muttei voinut itselleen enää mitään, hän oli ollut kaltaisensa jo liian kauan, hänellä ei ollut ystäviä..."

"Lapset, näin käy teillekin, jos annatte kaiken kritiikin upota liian syvälle! Teidän ei tarvitse tanssia yhden ihmisen pillin mukaan, teistä voi tulla jotain suurta!"

ja jotain tohon suuntaan, siitä sitten vapaasti työstämään ja parantelemaan, ei oo mun copyright...
"Ei muuta ku ei anneta periksi ja huumori yllä ja eiku lisää paskaa housuun!!!" -Jukka Nevalainen
LassiÖ
27.07.2004 12:29:28
joo. mekin saatiin häätö.
Kämppämme oli vanhassa kirjastossa. yläkerrassa asui joku tyyppi. Ja se ei edes just yläpuolellamme asunut.
Tietenki se oli vanha kivitalo jne. Mutta soittoaika oli rajattu 17-21
Ja koskaan emme soitelleet noitten aikojen yli. Kertaakaan meille ei se yläkerran Ronan Keating-fani tullut mitään sanomaan..mutta sitte vajaan kuukauden soittelun jälkeen saatiin häätö. Tuskimpa sitä häiritsi meidän soittelu,sitä vaan otti päähän ku jotku muutki tullu sinne taloon..

Kyllähän otti sillon päähän mutta onneks on jo uuskin kämppä
"voihan putkivermeet olla jossain asioissa parempia, mutta haloo, se on 1950-luvun juttu" -walrus85
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)