mr_b 31.12.2003 00:32:20 | |
---|
Kerran treeneissä alkoi laulumikseri syöstä sisuksistaan savua ja tulta, aivan oikeasti. Joku vanha esihistorillinen johto kului loppuun ja suli rockin voimasta. Oliko tuo soitin? Ja siitä tulee muuten mukava efektiääni, kun kasa peltejä rymisee kaksi kerrosta rappusia alas. Näinkin on käynyt, onneksi ei tullut halkeamia. And that's the way it is. Even when we're pissed. |
Muhwi 31.12.2003 16:20:18 | |
---|
Ja siitä tulee muuten mukava efektiääni, kun kasa peltejä rymisee kaksi kerrosta rappusia alas. Kerran oltiin kolun musaluokassa olemassa kun rumpalimme päätti tarkastaa että mikä toi raidi tossa kaapin päällä on. Alhaalta kun katottiin niin ei huomattu että siinä oli vino pino muita peltejä päällä ennenkun oli liian myöhästä. Kyllä siitä hyvät saundit lähtee kun 5 peltiä putoo huutavan rumpalipojan päälle/ympärille ja kierii siitä sitten ympäri luokkatilaa. Yksikään ei tosin haljennut, ihme kyllä. It wasn't me, it was the Other Guy. |
Timesby 01.01.2004 22:09:35 | |
---|
Kurotin stereoille ja kitaran hihna irtosi ylemmästä hihnatapista ja kitara tippui rullaluistimen alumiinisen kiskon päälle. Tuli lovi seiskaväliin, mutta ei onneksi haittaa soittamista. Es gang zum Vituiks! |
askomiko 01.01.2004 22:30:05 | |
---|
Heitin kitaran lattialle kun suutuin rumpalille. Ei hajonnut. Rumpali heitti kapulalla minua, osui g-kielen kohdalle puoliväliin kitaran kaulaa, ja yhteen nauhaan jäi terävä lovi kun kieli upposi siihen. Kaadoin kaverin kitaran telineestä kivetykselle. Se oli vielä ohutkaulainen jackson. Mutta ei katkennut mitään onneksi. |
Mättöpiiska 02.01.2004 10:24:44 | |
---|
Heitin kitaran lattialle kun suutuin rumpalille. Ei hajonnut. Rumpali heitti kapulalla minua, osui g-kielen kohdalle puoliväliin kitaran kaulaa, ja yhteen nauhaan jäi terävä lovi kun kieli upposi siihen. Oliko kenties riitaa teostoista tai gramexeista? :) Tässä lauseessa on kirjoitus virha. |
xulu 08.01.2004 07:46:53 | |
---|
Joskus teiniangstissa potkaisin kitarasta mikrofonin pickguardista läpi kun en osanut soittaa.vittu kun helpotti. Toinen hassun hauska sattui jollain nuorisohelvetti keikalla mikä meni aivan totaalisen resille ja heitin kitaran lavalle = kunnon siivu maalia ja volume paskana, voi sitä maailmantuskaa If a man wishes to rid himself of a feeling of unbearable oppression, he may have to take to Hashish. ~Friedrich Nietzsche |
Exhausted 08.01.2004 14:34:10 | |
---|
kävelin telineessä olevan Gibson SG:ni ohi ja jalka jäi kiinni hihnaan, ja kitara kaatu maahan, ja lapa meni poikki. Harmitti kyllä aika pirusti. Sama kävi pari vuotta aiksemmin Epihone Les Paulille, mutta sillä tavalla että olin "riisumassa" kitaraa yltäni ja unohdin että reeniksellä on aika matala katto...Kummatkin kitarat on korjattu. Näyttää pahalta mutta tuntuu hyvältä. On sitä pari romukitaraa tullu ihan tarkoituksellakin tuhottua mutta se onkin eri juttu =) |
jortsu 29.01.2004 18:47:29 | |
---|
Kännipäissään tuli joskus reenikämpillä kolhittua enemmän ja vähemmän vanhaa new sound rumpusettiä.Sai niistä sentää 100 ernestiä vaihossa ku ostin uudet. Meidän bändillä on tommonen kaupungin reenikämppä mis käy muitaki bändei soittelemas ni siel o semmoset kaapit jokaisen bändin kamoille ja ne on aika ahtaat. Eli kerran ku ahdettiin niitä kamoja sinne ni kitaristi viritti sen kitaransa sinne jotenki ihmeellisesti et se nojas sitä ovee päin ku se oli kiinni. No enhän minä voinut muistaa tommosta ja ku menin seuraaviin treeneihin ja läväytin oven auki ni sieltähä se pamahti maahan. Jokunen puupökkelö siit lohkes ja joku helvatan patteri lähti irti sielt sisält. Kummallista oli vaan se kun kitara oli kantolaukus mikä on sisält joka puolelta pehmustettu jollai vaahtomuovilla tai jollai vastaavalla. Ei voi ymmärtää Joulukaljaa järkytykseen |
jussiohman 29.01.2004 21:18:43 | |
---|
Tässä männäviikolla onnistuin tökkäämään kapulan 10" tomin kalvon läpi! Semmosta. "Tapelkaa pojat, saatte tupakkia" |
Ed-Die 30.01.2004 00:03:36 | |
---|
Itselleni on käynyt varmaan satoja kertoja silleen, että istun/seison jossain ja sitten käännyn kitarani kanssa äkkiä ja PAM! Kitaran lapa osuu johonkin kaapin reunaan taikka seinään tjms. Pelottaa et millon lähtee lavat irti skeboista. :P "And let there be chaos.." http://chaosinfinitum.cjb.net |
Larry 30.01.2004 12:13:36 | |
---|
Pari vuotta sitten kun oltiin Puistobluesissa soittamassa niin juuri ennen lavalle nousua tuulenpuuska nostatti lavarakennelman pressukattoa ja yöllä sataneet vedet tuli suoraan kotelosta esiin otetun telecasterini päälle. (joka siis oli penkillä lavan takana) Ja minä todistin tätä näkyä kusella ollessani viereisessä lepikossa. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
Ed-Die 30.01.2004 23:46:51 | |
---|
Pari vuotta sitten kun oltiin Puistobluesissa soittamassa niin juuri ennen lavalle nousua tuulenpuuska nostatti lavarakennelman pressukattoa ja yöllä sataneet vedet tuli suoraan kotelosta esiin otetun telecasterini päälle. (joka siis oli penkillä lavan takana) Ja minä todistin tätä näkyä kusella ollessani viereisessä lepikossa. Ei HELVE**I ! :D Nyt kyllä naurahdin! Sori! Ei sais, mutta mun mielestä toi oli koomista. Mä kyllä olisin kussu lahkeille varmaan tossa tilanteessa.. "And let there be chaos.." http://chaosinfinitum.cjb.net |
Larry 02.02.2004 10:40:53 | |
---|
Ei HELVE**I ! :D Nyt kyllä naurahdin! Sori! Ei sais, mutta mun mielestä toi oli koomista. Mä kyllä olisin kussu lahkeille varmaan tossa tilanteessa.. Juu onneks oli "ravisteluvaihe" jo menossa niin ei ollut pelkoa koko puntin kastumisesta. Hommanhan tässä vielä jännäks teki kun meidät oltiin justiinsa kuuluttamassa lavalle. Tuli pikku paniikki pusakkaan.. varsinkin kun ei ollut varakitaraa mukana. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
Nazareth 03.02.2004 08:38:09 | |
---|
Itselleni on käynyt varmaan satoja kertoja silleen, että istun/seison jossain ja sitten käännyn kitarani kanssa äkkiä ja PAM! Kitaran lapa osuu johonkin kaapin reunaan taikka seinään tjms. Pelottaa et millon lähtee lavat irti skeboista. :P offtopikiksi menee, mutta tosta tuli mieleen että meitsin huoneessa on katto horisontaalinen/loiva(miten tän selittäs järkevästi). aina ku rupeen bassottelemaan ni basson viritystapit pamahtaa kattoon. nyt siellä o vissiin puol tusinaa pientä reikää ja repeämää "Yks kalja ja yks lapin kulta." |
Stein 05.02.2004 13:21:45 (muokattu 05.02.2004 13:22:55) | |
---|
Pahinta mitä kitaralle sattunut... Hmmm... P***leen laulaja vetäsi pölynimurilla palan maalipinnasta (puuhun asti) "siivotessaan" reenikämppää... Sapettaa Itse olen jotakin kolhinut, mutta niistä voi syyttää vain itseään... Eniten ottaa päähän sellainen, joka ei johdu itsestä, vaan tyhmistä kanssasoittajista. Vain olennainen on tärkeää!!! |
metallfan 07.02.2004 20:11:52 | |
---|
Soittelin kerran Gibsonilla (onneksi halpa sellainen) sängyllä makaillen ja äkkiä uni alkoi tulemaan silmään. Soittelin kai vielä tovin, kunnes nukahdin. Heräsin ääneen, joka syntyy kun suht painava kitara rämähtää sängyltä lattialle. Ihme ettei käynyt mitään. Ja onneksi ei ollut mikään LP Standard kyseessä. EDIT: Ei "Toittelin" vaan soittelin. mulleon käynä samalla lailla mutta onneksi kitarani oli kestävä |
Penasol 08.02.2004 21:48:18 | |
---|
Mikään ei ole jurpomman näköistä kuin huoltaa soittimia kesken keikkaa lavalla!
On myöskin aika jurpoa soittaa huomattavan rikkinäisillä soittimilla keikalla. Tai vaikkapa jos kieliä on katki. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
Penasol 08.02.2004 22:07:17 | |
---|
Pari vuotta sitten kun oltiin Puistobluesissa soittamassa niin juuri ennen lavalle nousua tuulenpuuska nostatti lavarakennelman pressukattoa ja yöllä sataneet vedet tuli suoraan kotelosta esiin otetun telecasterini päälle. (joka siis oli penkillä lavan takana) Ja minä todistin tätä näkyä kusella ollessani viereisessä lepikossa.
Minkäslaiseen kuntoon tuo siitä meni, pystyitkö jopa tuolla soittamaan keikan? Itselläni oli aikoinaan Vantage Vs600b- basso, jonka ostin halvalla ja panin sitten vanhaan nahkaiseen perästäladattavaan kitarakassiin. Siitä oli vetoketju päreinä joten panin laukun kiinni kätevästi kuparilangalla. Tietysti siinä sitten kävi niin, että ajaessa kohtalaista vauhtia kuparilanka petti ja basson maalikuosi oli entistä rokimpi. Ostin nykyisen vahvistimeni joskus 5 vuotta sitten ja sain siihen lisäksi Dodin Metal X- pedaalin. Joku kaatoi sen spedun päälle kaljaa ja jätevuorei kasvoi parilla komponentilla. Harmi kyllä ne metallikuoret jäivät entiselle bändikämpälle, olisi ollut käyttöä jos väsää jonkin efektin. Uruistani katkesi useita bassopedaaleita portaita pitkin roudatessa. Kitaroistain yksikään ei ole ottanut vahingossa paljoa damagea, ei tarkoituksellakaan hirveästi. Entinen Charvelini kyllä pyöri bändikämpän lattialla ihmisten jaloissa kun en enää pitänyt siitä kitarasta pätkääkään. Nykyään kyllä ottaisin sen mielelläni nykyisten kitaroiden lisäksi, hyvä olisi hevikitara niin pääsisi Metallicaa piluttelemaan bändikämpällä. No voi sitä millä tahansa kyllä soittaa. Tokain Les Paulini sai osumia maalipintaan kun se putosi tuolilta lattialle. "Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana." |
kid ego 08.02.2004 23:40:26 | |
---|
Kaverini koitti soitella sähkikselläni. "Soiton" lopetettuaan heitti kitaran sängylle, mutta se lensikin lapa edellä seinää päin. Meni yksi viritystappi vinoon. Sain sen kuntoon avaamalla ja purkamalla virityskoneiston ja suoristamalla vääntyneet osat. Haluan vaihtaa penikseni pienempään, hinnalla millä hyvänsä. |
Exhausted 09.02.2004 11:37:37 (muokattu 09.02.2004 11:37:51) | |
---|
Mikään ei ole jurpomman näköistä kuin huoltaa soittimia kesken keikkaa lavalla! On myöskin aika jurpoa soittaa huomattavan rikkinäisillä soittimilla keikalla. Tai vaikkapa jos kieliä on katki. siksi varakitara onkin niin tärkeä lisävaruste keikalla |