![]() 09.06.2008 16:23:02 | |
---|---|
Jostain syystä olen aina saanut järjestettyä itseni sellaiseen asemaan bändissä ettei minua kukaan ole ollut pois potkimassa, vaikka joskus onkin tullut turhan kärkkäästi mielipiteitä ilmaistua. Nykyään sitä onkin sitten itse jonkinlaisessa määräävässä (tosin ilman turhaa määräilyä) asemassa kun homman pistin pyörimään ja kaikki biisit sävellän. Ja solistiakin pitäisi leikkiä. Keskinäinen kunnioitus on sinänsä suht. kohdallaan kun yhteisiä soittovuosia on takana jo aikalailla. Tietysti melkein kaikista keksii myös huonoa sanottavaa (itseä unohtamatta), mutta homma kuitenkin rullaa kohtuudella niin ne huonot jutut osaa hyväksyä. Jostain syystä nakki on aina osunut minulle kun joku pitäisi erottaa. Edellinen kerta teki varsinkin kipeää kun piti yksi pirun lahjakas kitaristi erottaa joka olisi halunnut jatkaa meidän kanssa soittamista. Kyyneleitähän se jäi vääntämään kun sille kerroin että sori nyt vaan mutta kemiat ei kohtaa. Tottakai myös latelin sille muutkin syyt miksi päädyttiin tällaiseen ratkaisuun yms. Paskamaisin homma mitä joutuu bändihommissa tekemään, mutta mieluummin sen sanoo suoraan, kuin antaa koko touhun mennä selän takana jauhamiseksi. | |
![]() 15.06.2008 14:17:44 | |
Henkilökohtaisesti suhtaudun varauksella rock-muusikkoon joka ei osaa vittuilla. Tästä otan opiksi :D | |
![]() 19.06.2008 07:13:32 | |
Tästä otan opiksi :D Haista sinä paska vitun hölmö =D | |
![]() 28.11.2009 16:11:09 | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 527 päivää vanhaan ketjuun! Joojoo, tiedän... Elikkäs elämäni ekat potkut tuli tuossa jokunen viikko sitten. Kitaristi soitti ja ilmoitti soittavansa hyvin ikävällä ja vittumaisella asialla. Hetken jo mietin että onko reenikselle (taas) murtauduttu. Sanoi sitten suoraan että bändi on päättänyt vaihtaa basistia. Ei johtunut henkilökemioista, soittotaidoista tms. Oli vain tarjolla kaveri, jolla on mieletön näkemys musiikista ja ennen kaikkea sovittamisesta. Paska säkä kävi vain siinä että tämän uuden kaverin instrumentti on sama kuin minulla... Mitään ei jäänyt hampaankoloon kenelläkään, itse asiassa kävin uuden kokoonpanon ekoissa reeneissäkin näyttäytymässä. Edelleen ollaan väleissä kaikkien kanssa yms. Erikoista sinänsä, rumpali on työkaveri ja se kai yritti jollain tapaa lohdutella minua, mutta tuntui että enemmän minä jouduin lohduttelemaan häntä. Rumpali sanoikin suoraan että aika paska fiilis jokaisella kun joutuivat tälläisen paikan eteen. Noh, joskus bändin etu vaatii kipeitä ratkaisuja. Nyt sitten chillaillaan ja katsotaan jos vaikka osuisi uusi bändi jossain vaiheessa eteen... "Mielipiteet on tunnetusti kuin perseenreikiä. Kaikki pärisee eri sävelessä ja tuottavat kauniin pieruharmonian jota kutsumme väittelyksi." -teline | |
![]() 29.11.2009 13:03:12 | |
ANtTIKRISTUS: Mutta mutta, ei olla kerrottu vielä sille asiasta, koska meillä on yhteisessä käytössä sen nauhotus- jne vehkeitä, joita me tarvitaan.. Eli tähän mennessä ollaan tyydytty salaliittoon sitä kaveria vastaan ja sitten kun on omat roinat ostettu niin kenkää tulee armotta. :D Tää on kyl aika nihkeä veto. Ihan oikeesti. Luin että jätkä on kusipää ja silleen, mutta salaliitot ja selän takana tehdyt hyvävelidiilit ei mun mielestä kuulu hyvään bändihenkeen. Toisaalta mä aina nautin todella suuresti ja antaumuksellisesti kun kusipäitä viilataan kunnolla linssiin, joten keep up the Satan's work :) http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=22619 | |
![]() 29.11.2009 14:44:08 | |
Sambba: Ei johtunut henkilökemioista, soittotaidoista tms. No mistä sitten? Kuulostaa vähän kummalta, en pahalla tarkoita. Meillä on basisteja pari potkittu pois johtuen siitä että ei soitto joko kiinnosta tai sitten ei ole ollut meille aikaa. Joku syy luulisi olevan jos otetaan mukamas joku vitun kova jätkä puun takaa toisen tilalle. Siis tämähän vain on minun mielipide enkä tiedä tästä tapauksesta yhtään mitään. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! | |
![]() 30.11.2009 09:18:15 | |
En oo koskaan saanu fuduja. Se kertoo varmaan sen, etten ole ollut kovin vaativissa bändeissä... ;) Jos olen irtaantunut bändistä, lähtenyt olen aina itse, vaikka siihen ei ole koskaan liittynyt mitään riitoja tai vastaavia ongelmia. Joissain tapauksissa taas bändi on muuten vaan hyytynyt ajan kanssa erilaisiin ongelmiin, kuten ajankäyttöön, sopivan kokoonpanon löytymiseen tai yleiseen motivaation puutteeseen. Nimimerkkini muuttunut Närpiöstä Cimbleksi, joka on vuosien takainen ja alkuperäinen nimimerkkini "löytyen taas"... | |
![]() 30.11.2009 20:12:59 | |
teukka: No mistä sitten? Kuulostaa vähän kummalta, en pahalla tarkoita. Meillä on basisteja pari potkittu pois johtuen siitä että ei soitto joko kiinnosta tai sitten ei ole ollut meille aikaa. Joku syy luulisi olevan jos otetaan mukamas joku vitun kova jätkä puun takaa toisen tilalle. Siis tämähän vain on minun mielipide enkä tiedä tästä tapauksesta yhtään mitään. Hmm. Ehkä tuossa edellisessä kirjoituksessani syyllistyin pieneen oikomiseen, perisyntiini. Mun moka, sori. ;) Niin, siis tämä uusi basisti kävi aikaisemmin kesällä äänittämässä meille pari reenikämppädemoa ja kotonaan sitten sävelsi niihin kaikkea mukavaa ja oikeesti hienoa taustalle. Bändimme oli jo toooosi pitkään tapellut biisien sovittamisen kanssa, etenkin kun on kaksi kitaraa. Tällä uudella basistilla on laajempi teoriatuntemus kuin minulla ja sen myötä(?) enemmän ideoitakin sovituksiin. Tämä oli oikeastaan se ainoa syy vaihdokseen. Soitot kiinnostivat aina ja aikaa sain aina järjestettyä reeneille. En _muista_ kolmen vuoden aikana olleeni kertaakaan pois reeneistä (mikä ei tarkoita sitä etteikö niin olisi kenties käynytkin...) Summa summarum. Vaikka fudut henk.koht. tasolla harmittaakin, niin bändin edun kannalta toivon oikeasti että vaihdos oli kannattava ja että bändi onnistuisi nousemaan "seuraavalle tasolle"... "Mielipiteet on tunnetusti kuin perseenreikiä. Kaikki pärisee eri sävelessä ja tuottavat kauniin pieruharmonian jota kutsumme väittelyksi." -teline | |
![]() 30.11.2009 20:54:03 | |
No kuulostaa jo ehkä hieman paremmalta, mutta itse annan arvoa basistille joka käy ylipäätään treenaamassa. Muu nyt ei ole niin saatanan tärkeetä jos soittaakin vielä jotenkin osaa. kahden vuoden aikana jo kolmas vastaava tilanne tosin jokaisella eri syyt poissaoloon, enemmän tai vähemmän hyviä syitä. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! | |
![]() 06.12.2009 16:47:57 | |
Itse olen myös joskus saanut kenkää, mutta tietyllä tavalla kuitenkin hyvässä hengessä. Kerran olen myös joutunut potkut antamaan ja monta muuta kertaa olisin sellaiset halunnut antaa vuosia sitten. Kerran soitin bändissä, jonka soolokitaristi oli sellainen peruslapsellinen jääräpää, joka ei pystynyt näkemään sen oman ekolokeronsa ulkopuolelle. Omissa ideoissa ei koskaan ollut vikaa, oma näkemys oli aina paras. Muusikon täytyy kyetä ottamaan vastaan kritiikkiä ja bändin täytyy toimiakseen tulla toimeen yksikkönä. Joskus kritiikki menee niinkin pitkälle kuin potkuihin. Se on valitettavaa, mutta usein tarpeellista, ei kukaan anna kenkää huvikseen. Itse sain monestakin syystä, mutta keskeisin taisi olla juuri se "ulkopuolisuus". Siihen on syynsä, miksi mielelläni kasaan bändin kavereista. Kavereille voi usein sanoa hieman kärkkäämmin kuin sellaisille, jotka tulevat soittamaan täysin pystymetsästä. ~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~
http://www.youtube.com/vonpalmhoff | |
![]() 07.12.2009 00:44:29 (muokattu 07.12.2009 00:50:20) | |
itse otin loparit kun pändin rumpali tuli reeneihin uudenkarhean elvistelykitaran kanssa. Tästä hetkestä lähtien hän soittaa kitaraa ja myös laulaa kun on kerran biisin itse tehnytkin (yhden raidan kitarariffi guitar prolla). Meinasi itku päästä, äkkiä pois. Ekojen reenien jälkeen lupasi jo studioajat, pubikeikan, Agentsin lämppäyksen sekä laati bisnessuunnitelmaa jolla tahkotaan heti se kaikkein tärkein: raha. Todellisuudessa ei oltu saatu soitettua kuin sweet child o minen introa(ihan päin persettä). | |
![]() 07.12.2009 11:20:03 | |
McLeach: itse otin loparit kun pändin rumpali tuli reeneihin uudenkarhean elvistelykitaran kanssa. Tästä hetkestä lähtien hän soittaa kitaraa ja myös laulaa kun on kerran biisin itse tehnytkin (yhden raidan kitarariffi guitar prolla). Meinasi itku päästä, äkkiä pois. Ekojen reenien jälkeen lupasi jo studioajat, pubikeikan, Agentsin lämppäyksen sekä laati bisnessuunnitelmaa jolla tahkotaan heti se kaikkein tärkein: raha. Todellisuudessa ei oltu saatu soitettua kuin sweet child o minen introa(ihan päin persettä). Ihanan ammattimaista, kokenutta ja realistista. ;) | |
![]() 07.12.2009 11:25:32 (muokattu 07.12.2009 11:30:51) | |
Kailis: Henkilökohtaisesti suhtaudun varauksella rock-muusikkoon joka ei osaa vittuilla. Ilmankos itse olet vaihtanut poppiin! Olet ihan samanlainen kehäraakki, kuin joskus melko samannäköinen Mickey Rourke uusimmassa elokuvassaan! Molemmat ette tosin ole mitään nuoria miehiä enää, joten samannäköisyyskin on menneen talven heiniä! | |
![]() 07.12.2009 13:35:42 | |
Cimble: Ilmankos itse olet vaihtanut poppiin! Olet ihan samanlainen kehäraakki, kuin joskus melko samannäköinen Mickey Rourke uusimmassa elokuvassaan! Molemmat ette tosin ole mitään nuoria miehiä enää, joten samannäköisyyskin on menneen talven heiniä! Paitsi että Mickey Rourke olisi päässyt siinä leffassa pukille nätin stripparin kanssa. ~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~
http://www.youtube.com/vonpalmhoff | |
![]() 07.12.2009 20:32:58 | |
Cimble: En oo koskaan saanu fuduja. "Teidät on erotettu!" "Ei, vaan minä eroan!" Nuorena kerran erehdyin menemään kikkelimetallibändin treeneihin, vitossointupunkkari. Silloin tuli fudut ja erosin. Saapiko lähettää terveisiä? | |
![]() 07.12.2009 20:53:44 | |
Cimble: Ilmankos itse olet vaihtanut poppiin! Olet ihan samanlainen kehäraakki, kuin joskus melko samannäköinen Mickey Rourke uusimmassa elokuvassaan! Molemmat ette tosin ole mitään nuoria miehiä enää, joten samannäköisyyskin on menneen talven heiniä! Aika säälittävää. Onko sulla se nahkasohva muuten vielä tallella? Mee ottaan nokoset. | |
![]() 07.12.2009 21:45:55 | |
Kailis: Aika säälittävää. Onko sulla se nahkasohva muuten vielä tallella? Mee ottaan nokoset. Se sohva on vielä tallessa eräässä taloudessa. Se tilava ja laadukas kulmasohva on ostettu uutena siinä 70-80's vaihteessa, mutta on vielä ihan siisti. Siltikin vaikka hakkasin sitä niillä krokettikepeillä katsellessani sinua VHS:ltä. Olen ottanut sohvalla monet päikkärit, mutta en kehtaa tai voi enää. Tosin voisin ostaa sen sohvan itselleni ja verhoiluttaa sen erään varhaisnuoruuden innoittajani Kailiksen kuvilla. Tai sitten Mickey Rourken. Tai jopa Bruce Willisin. | |
![]() 07.12.2009 22:02:41 | |
Hohoho!!! Joku juo kalajaa =D | |
![]() 09.12.2009 13:56:26 | |
Varsinaisesti potkuja ei ole tullut, mutta on lopetettu kokonaan yhteydenpito. Katkera en kuitenkaan ole. Ei se olisi kuitenkaan ollut ihan se "mun juttu". "There Can Be Only One Hannes" | |
![]() 09.12.2009 21:29:15 | |
Van Hannes: Varsinaisesti potkuja ei ole tullut, mutta on lopetettu kokonaan yhteydenpito. Katkera en kuitenkaan ole. Ei se olisi kuitenkaan ollut ihan se "mun juttu". Miten yhteys loppui? Ei kutsuttu treeneihin eikä vastattu puheluihin tai viesteihin..? Jos näin niin sitä voi sanoa potkuiksi. Mutta silloin ei voi kuin sääliä muita, jotka hoitavat homman mahdollisesti noin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)