![]() 30.03.2008 13:19:49 (muokattu 30.03.2008 13:20:31) | |
---|---|
Kertokaas tästä trolli-ilmiöstä? Siis muutakin kuin että ketjun aloittaja edustaa genreä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli EDIT: Musta kaikenkaikkiaan ihan hyödyllistä keskustelua, oli trolli tahi ei. Dianin uusi promosinkku kuultavissa! Tsekkaa www.dianband.net Nyt myös Demostudiossa. | |
![]() 31.03.2008 09:11:23 (muokattu 31.03.2008 09:14:21) | |
Voiko tätä sanoa mielestänne BÄNDIKSI?? tai bändikavereiksi? Pyytäisin nyt teitä että kuvailkaa hyvät musiikintekijät mitä tekisitte tässä tilanteessa? Nyt kun pitäisi soittaa kitaraa niin mielessäni liikkuu koko ajan sana "Pesäpallomaila".. ja käteni kutiavat sillälailla kummasti ja tekevät ilmassa tiheitä iskuliikkeitä.. Olenko minä nyt väärässä? -GrazyOswald- Kumpi tässä nyt sulle on tärkeämpää, se että on bändi vai se että sä itse pääset klopaamaan vähän kaikkea? Mä ymmärrän kyllä ton rumpalin toimimman täysin. Etenkin kun puhutaan soittimesta jossa on paljon yksilöllisiä osia joita ei välttämättä samanlaisia saa millään rahalla ostettua. Kalvot nyt on kulutustavaraa, mutta pelleissä on yksilöeroja soivuudessa jne. ja jos on tarkka kaveri se on valinnut ne monen samanmerkkisen ja samankokoisen pellin seasta. Ja mäkään en antaisi kenenkään soittaa mun rummuilla (jos siis olisin rumpali) joka sanoo basarin nuijaa "iskuriksi". Henkilö ei vaan voi tietää mitä on tekemässä ja silloin alkaa ennemmin tai myöhemmin harmittamaan. Ja mun kannalta on parempi että harmittaa sitä toiveikasta klapajuttajaa kuin mua. | |
![]() 31.03.2008 21:46:23 | |
... Ja mäkään en antaisi kenenkään soittaa mun rummuilla (jos siis olisin rumpali) joka sanoo basarin nuijaa "iskuriksi" .... Ja just tuli juomat nenästä :) (Oli trolli tai ei), niin kyllä ottaisi päähän kun tulisi kämpille ja kaikki potikat olisi kaakossa, kun joku on koittanut, että "kuinka lujaa noilla voi soittaa". Vaikka ei olisi iso juttu, sylettäisi taas hakea omat soundit. Meillä kaikki tietää, että mun poissa ollessa mun kamoihin ei kosketa piste. Samoin minäkin kunnioitan vastaavasti muiden omaisuutta. | |
![]() 31.03.2008 22:20:59 | |
Kylläpä täällä on paljon näitä kapealanteisia rumpalipoikia jotka on niin muusikkoa heti alusta alkaen että ihan alkoi tässä hirvittää tuo räyhääminen. Hyviä rumpaleita ootte uskotaan, ja pellit on ne mitkä aina jonkun pitää särkeä mutta ette itse ollenkaan kun olette nin taitavaa sakkia. Varsinkin nuo vanhat arvokkaat 80-luvun pellit, mitä tosin on soitettu nyt 25 vuotta, niin sitten ne yhtä äkkiä hajoaa kun juuri frendi käyttää niitä... oisko tässä snadisti niin kuin mielenterveydellistä seikkaa kelattava ja funtsattava voisiko myös omassa kuupassa heittää? Ja aina se kaveri hakkaa kalvot klommoille ja väärällä iskutekniikalla iskee peltejä,.. hohhoijaa kun väsyttää noi jutut... Ettei siellä nyt olis joku kämpällä tällähetkellä rummuttamassa rumpuja ilman lupaa? menetkö katsomaan? | |
![]() 31.03.2008 22:43:20 | |
Kylläpä täällä on paljon näitä kapealanteisia rumpalipoikia jotka on niin muusikkoa heti alusta alkaen että ihan alkoi tässä hirvittää tuo räyhääminen. Hyviä rumpaleita ootte uskotaan, ja pellit on ne mitkä aina jonkun pitää särkeä mutta ette itse ollenkaan kun olette nin taitavaa sakkia. Varsinkin nuo vanhat arvokkaat 80-luvun pellit, mitä tosin on soitettu nyt 25 vuotta, niin sitten ne yhtä äkkiä hajoaa kun juuri frendi käyttää niitä... oisko tässä snadisti niin kuin mielenterveydellistä seikkaa kelattava ja funtsattava voisiko myös omassa kuupassa heittää? Ja aina se kaveri hakkaa kalvot klommoille ja väärällä iskutekniikalla iskee peltejä,.. hohhoijaa kun väsyttää noi jutut... Ettei siellä nyt olis joku kämpällä tällähetkellä rummuttamassa rumpuja ilman lupaa? menetkö katsomaan? Ei tarvii mennä, kun nykyisin kämpillä on sellaista sakkia, joiden kanssa on sovittu pelisäänöt ja joihin voi luottaa. Valitettavasti on ihan omakohtaista kokemusta siitä, että jonkun wannabe-rumpalin jäljiltä niitä särkyneitä symbaaleja löytyy. On myös erittäin turhauttavaa etsiä sitä syyllistä kun kukaan ei halua tietenkään ottaa vastuuta 300 Euron symbaalin rikkomisesta. Kokemusta on myös siitä, että käytetään omistamiani äänentoistokamoja vaikka osaamista ei ole sitten minkään vertaa. Jokaista kaapelia on kokeiltu joka liittimeen ja pöydästä on väännetty ihan joka vitun namiskaa. Sitten kun itse bändin kanssa saapuu treenaamaan, on mukavaa aloittaa pienellä harjoituksella, eli kaikki irti ja kootaanpa PA uudelleen, jotta saadaan edes jotain järjellistä ulos. Eikö ihmisellä ole oikeutta kantaa huota kamoistaan kun niihin on kuitenkin aikamoisen pitkä penni poltettu rahaa? Eivätkö kanssamuusikot voisi aidosti kunnioittaa toisen kamoja ja olla kiitollisia siitä, että joku on ihan yhteiskäyttöönkin niitä romuja hankkinut? I'm a gooner | |
![]() 31.03.2008 22:45:21 | |
oisko tässä snadisti niin kuin mielenterveydellistä seikkaa kelattava ja funtsattava voisiko myös omassa kuupassa heittää? Nojoo, kyllä mä lähtisin tähän. "Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!"
- Sam Other | |
![]() 31.03.2008 22:57:17 | |
Soittaako kukaan täällä jakokämpissä? Stadissa ainakin kämpät kovin usein maksaa sen verran, ettei niitä yksi tai kaksikaan bändiä pysty maksamaan. Eikä niillä kämpillä kyllä jokaisen bändin rumpuja ja PA-pönttöjä näy. Mä ymmärrän vieläkin, ettei toisten kamoja käytetyä, jos kielto käy. Usein rumpalit myös antavat paukuttaa pönttöjään, kunhan pellit on omasta takaa. Ja yhteiset PA:t on melkeinpä jokaisella jakokämpällä. Me ollaan ratkaistu kyllä hommat ihan sopimalla, että rikkoja korvaa. Jos halutaan esim. peltejään säästellä, niin rumpaleilla on ollut sitten lukittava pussi, tai niitä peltejä ei ole ollut kämpillä. Ymmärtäisin kyllä kiellonkin, ja jättäisin kamat rauhaan, jos näin olisi. "Ei sitä korvaajaa kuitenkaan löydy"-syndrooman me olemme ratkaisseet keräämällä kimppapottiin pikkaisen ylimääräistä fyrkkaa vuokranmaksun yhteydessä. Eipä ole vielä tähän päivään mennessä yksikään tavara jäänyt korvaamatta, ja ne kippakäytössä olleet pöntöt ovat kyllä saaneet uudet kalvot aina "firman" tililtä tarpeen mukaan. Eipä ole jakaminenkaan niin vaikeaa, kunhan vain säännöistä sovitaan. Jotakuinkin neljään vuoteen asiasta ei ole ongelmia juurikaan ollut. Tosin kaikki kämpän bändit tuntee toisensa jotain kautta. Vieläkin, mun mielestä tuollaisessa aloitustekstin mukaisessa tilanteessa se rumpali on mun mielestä "vähän" tökerö hommissaan. Ei tuolla tavalla toimiminen kuulu mun mielestä kaveribändin toimintaan. Niistä asioista sovitaan puhumalla, eikä vain kylmästi laittamalla kamat lukkoon. Sitten kun asiasta on sanottu, ne voi ihan hyvin laittaakin läjään, ei siinä sitten mitään. Se käyttöoikeuden kieltäminen on ihan sivujuttu tuossa aloitusviestissä. Näin mun mielestä. | |
![]() 01.04.2008 01:53:15 (muokattu 01.04.2008 01:53:50) | |
Kylläpä täällä on paljon näitä kapealanteisia rumpalipoikia jotka on niin muusikkoa heti alusta alkaen että ihan alkoi tässä hirvittää tuo räyhääminen. Hyviä rumpaleita ootte uskotaan, ja pellit on ne mitkä aina jonkun pitää särkeä mutta ette itse ollenkaan kun olette nin taitavaa sakkia. Varsinkin nuo vanhat arvokkaat 80-luvun pellit, mitä tosin on soitettu nyt 25 vuotta, niin sitten ne yhtä äkkiä hajoaa kun juuri frendi käyttää niitä... oisko tässä snadisti niin kuin mielenterveydellistä seikkaa kelattava ja funtsattava voisiko myös omassa kuupassa heittää? Ja aina se kaveri hakkaa kalvot klommoille ja väärällä iskutekniikalla iskee peltejä,.. hohhoijaa kun väsyttää noi jutut... Ettei siellä nyt olis joku kämpällä tällähetkellä rummuttamassa rumpuja ilman lupaa? menetkö katsomaan? Uskottava se on, ilmielävä trolli. Tyhmä. Ja iso! | |
![]() 01.04.2008 07:29:00 | |
Tällaista on onnistunut trollaus. Uusien trollaajien tulisi ottaa mallia tämän ketjun aloittajasta. Joo-o. Minäkin tykkäsin Oswaldin huolellisesti, pilke silmäkulmassa laadituista sepustuksista tähän asti, mutta viimeisimmän kirjoituksen vuoksi alkavat tyylipisteet laskea. Höh. Ei näin. Noin primitiivisillä provosointiratkaisuilla menee jo pohja hienostuneelta aloitukseltakin. Kimppakämppäsysteemeistä on itselläni saman suuntaista kokemusta kuin Oiva Tumpeloisella tuossa ylempänä. | |
![]() 01.04.2008 09:06:43 (muokattu 01.04.2008 11:43:39) | |
Kylläpä täällä on paljon näitä kapealanteisia rumpalipoikia jotka on niin muusikkoa heti alusta alkaen että ihan alkoi tässä hirvittää tuo räyhääminen. Hyviä rumpaleita ootte uskotaan, ja pellit on ne mitkä aina jonkun pitää särkeä mutta ette itse ollenkaan kun olette nin taitavaa sakkia. Varsinkin nuo vanhat arvokkaat 80-luvun pellit, mitä tosin on soitettu nyt 25 vuotta, niin sitten ne yhtä äkkiä hajoaa kun juuri frendi käyttää niitä... oisko tässä snadisti niin kuin mielenterveydellistä seikkaa kelattava ja funtsattava voisiko myös omassa kuupassa heittää? Ja aina se kaveri hakkaa kalvot klommoille ja väärällä iskutekniikalla iskee peltejä,.. hohhoijaa kun väsyttää noi jutut... Ettei siellä nyt olis joku kämpällä tällähetkellä rummuttamassa rumpuja ilman lupaa? menetkö katsomaan? Sulla taitaa toi sisälukutaito olla vähän kateissa. Hoho. Minä siis ainakin omassa viestissäni nimenomaan kerroin että _en_ ole rumpali. Enkä niin muodoin ole sinne rumpupallille ilman lupaa tunkemassakaan sitten. Tosin samalla oletan että rumpali ei tule tahmatassuineen nypeltämään mun kontraa. Siinäkin voi osaamaton tuottaa yllättävää harmia ihan pikku jutulla. Jos sormin soittaa tosta kohdasta mistä mä vetelen jousella, niinhin kieliin tulee rasvaa väärään kohtaan ja se rasva siirtyy siitä sitten jouseen ja soittaminen menee hankalaksi tai peräti mahdottomaksi. Saahan sen rasvan tentulla pois, mutta kyllä ne yhdet treenit on sitten pilalla. Ja kokemus on osoittanut että vaikka siitä kuinka sanoisi niin tuppaa vaan unohtumaan siinä hurmassa. Parempi siis kieltää kokonaan. Mutta verrataan nyt vaikka autoon. Kasarimersulla on ajettu pari miljoonaa kilometriä, niin miten se nyt yhtäkkiä menis rikki jos kaveri sillä ajaa? No jos kaverilla ei ole ajokorttia on rikkimenemisen riski hieman normaalia suurempi, sama pätee kaikkiin soittimiin. Tässä aloittaja on selkeästi mielestäni osoittanut että "ajokortti" rumpuihin puuttuu. Pellit totta tosiaan menee rikki jos niihin iskee väärin, väsytti se sitten tai ei. Sitten tuskin enää väsyttää kun ne pellit on omia. Siinä vaiheessa varmaan useampikin täällä olis valmis tuleen demonstroimaan sulle miten ne pellit rikotaan muuten, soittamalla. ;) | |
![]() 01.04.2008 14:27:05 (muokattu 01.04.2008 14:28:50) | |
Pitäisköhän näille ns. rölleille ottaa käyttöön myös ihan oma alue? Vittu, ei ole tyhmempää ajan käyttöä! Vittuilis suoraan sitten, mutta kun ei uskalla muuta kuin netin välityksellä! JA jotkut vielä heittää vettä myllyyn kehumalla trullin laatua.. huhuh! ;) Head for an eye | |
![]() 01.04.2008 15:52:19 | |
Pitäisköhän näille ns. rölleille ottaa käyttöön myös ihan oma alue? Vittu, ei ole tyhmempää ajan käyttöä! Vittuilis suoraan sitten, mutta kun ei uskalla muuta kuin netin välityksellä! JA jotkut vielä heittää vettä myllyyn kehumalla trullin laatua.. huhuh! ;) Vaikuttaa sellaiselta pinottavalta tapaukselta tämä. Pinossa tuollaisilla voisi ollakin jotain painoarvoa, siis ainakin fyysisesti. | |
![]() 01.04.2008 16:11:46 | |
Pitäisköhän näille ns. rölleille ottaa käyttöön myös ihan oma alue? Vittu, ei ole tyhmempää ajan käyttöä! Vittuilis suoraan sitten, mutta kun ei uskalla muuta kuin netin välityksellä! JA jotkut vielä heittää vettä myllyyn kehumalla trullin laatua.. huhuh! ;) Mikäs vika aiheessa on? | |
![]() 01.04.2008 16:18:01 | |
Mikäs vika aiheessa on? Kukas tässä nyt on aiheesta sanonut? Lähinnä se kai on tuo käsittelytapa. | |
![]() 01.04.2008 16:55:07 | |
Mikäs vika aiheessa on? Aihe on ihan OK ja osunut omallekkin kohdalle monesti, rikkinäisten kamojen onnellisena omistajana. Head for an eye | |
![]() 01.04.2008 17:41:34 | |
Aihe on ihan OK ja osunut omallekkin kohdalle monesti, rikkinäisten kamojen onnellisena omistajana. Muistelen vieläkin kaipauksella Lepakon kimppakämppäsysteemiä. Kerran kun tulin paikalle oli kaikki mahdollinen rummuista säädetty eri asentoon, splash ja crash rikki sekä snarekalvo revennyt. Syyllistä (enkä maksajaa, n. 350 euroa) en saanut selville ikinä vaikka kaikilta kysyin. Ehkä jengi oli niin soseessa ettei muistanut. | |
![]() 01.04.2008 18:09:32 | |
Muistelen vieläkin kaipauksella Lepakon kimppakämppäsysteemiä. Kerran kun tulin paikalle oli kaikki mahdollinen rummuista säädetty eri asentoon, splash ja crash rikki sekä snarekalvo revennyt. Syyllistä (enkä maksajaa, n. 350 euroa) en saanut selville ikinä vaikka kaikilta kysyin. Ehkä jengi oli niin soseessa ettei muistanut. Mulla on myös muutama symbaali hajonnut mystisesti. Esim. uusi Zildjian K 19" China boy johon oli yksi yö ilmestynyt reunaan sentin halkeama ja 3cm pitkä putken muotoinen lommo. Puukapulalla sellaista ei saa tehtyä ja epäiltiinkin että joku on aksentoinut sitä fiksusti mikkiständillä. Oliskohan ollut 350€, siihen aikaan. Tuohon aikaan yöjamit oli lähes joka viikonloppuisia. Syyllistä ei tietenkään löytynyt ja vastuuta vieraistakaan ei otettu. Muutaman crashin, hajonneiden kapuloiden ja raivareiden jälkeen homma alkoi toimia. Nykyään ei ongelmia enää ole ollut (koputtaa puuta). Ei se joka pitää kamoistaan huolta ole vittumainen vaan köyhä ja lahjaton. ;) Mitähän kitaristi sanoisi kun rumpali nostaisi ne hiekkaset mummoankkabootsit niiden vahatuille Les Paulin bodeille, moshais hiuksilla (mitkä on vain enää niskasta kiinni) ja kompuroisi keppukat Mesan elementit puhkoen takasin kioskin taakse? Head for an eye | |
![]() 01.04.2008 18:32:35 | |
Muistelen vieläkin kaipauksella Lepakon kimppakämppäsysteemiä. Kerran kun tulin paikalle oli kaikki mahdollinen rummuista säädetty eri asentoon, splash ja crash rikki sekä snarekalvo revennyt. Syyllistä (enkä maksajaa, n. 350 euroa) en saanut selville ikinä vaikka kaikilta kysyin. Ehkä jengi oli niin soseessa ettei muistanut. Taidettiin treenata samalla kämpällä? Lepakon neloskämppä oli ainoa jossa ei ollut kamakoppeja. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 01.04.2008 21:38:55 (muokattu 01.04.2008 21:39:21) | |
Taidettiin treenata samalla kämpällä? Lepakon neloskämppä oli ainoa jossa ei ollut kamakoppeja. Oliko nelonen se vika kämppä jossa oli eteinen ja tarkkaamo ja ties mitä? Ainakin Hybridit treenas siellä, oliskohan Subbarit myös. Muisti pätkii, treenasin sielläkin kaikkiaan ainakin kolmessa kämpässa ja ehkä viidessä bändissä. Niissä keskimmäisissä oli komerot joo. | |
![]() 01.04.2008 22:04:59 | |
Oliko nelonen se vika kämppä jossa oli eteinen ja tarkkaamo ja ties mitä? Ainakin Hybridit treenas siellä, oliskohan Subbarit myös. Mun hatarahkojen muistikuvien mukaan asia oli näin. Rummut nurin ja nussimaan! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)