v_m_kangas 08.09.2003 11:46:48 | |
---|
Oletteko koskaan ajatellut mikä voisi olla syynä siihen että treenitilat ja ajat voivat olla monesti kortilla! En kyllä ollenkaan ihmettele miksi Suomesta ei nouse kovin paljoa uusia bändejä suuren yleisön tietoisuuteen. Humppaa tai soita |
pasakoski 27.09.2003 17:59:02 | |
---|
Mitäs mieltä porukka on, passaako nämä kaksi asiaa yhteen?? n. 10. vuotta eri soittokämppiä kolunneena emme ole kertaakaan ottaneet soittokämpällä viinaa Kyseinen kirjoittaja lienee Viki Klimenkko salanimellä... |
akik 28.09.2003 01:21:08 | |
---|
meillä on sääntö että saa vetää vaikka kopan kunhan pysty hoitamaan hommansa treeneissä. huonoja kokemuksia on, basisti pari vinkkupulloa nauttineena meinasi kaattaa kämpillä olleen toisen bändin rumpusetin ja pa-läjän. soitosta ei luonnollisesti tullut yhtään mitään ja hänen konttolleen uskottu "taustalaulu" oli vitunmoista huutoa. kaveri lykkäsi kokoajan volumea lisää vaikka siitä kokoajan mainittiin ettei muuta kuulukkaan kun basso. kerran samainen yksilö tuli krhm ...tuota.."luonnontuotteista" tukevasti paukuissa ja oli täysin kykenemätön kommunikointiin soittamisesta puhumattakaan. hermothan siinä meni. tämän jälkeen seurasi pitkä ja vakava puhuttelu että jos ei touhu nappaa ovi on tuossa. kaveri on pysynyt nyt ruodussa vähän aikaa. |
Imper 28.09.2003 23:56:42 (muokattu 28.09.2003 23:57:41) | |
---|
Minä oon tottunut koko soittourani ajan aina viikonloppuna reeneissä ottaan kaljaa. Viikolla pidettävissä reeneissä sitten harvemmin tulee otettua, ei ainakaan paljoa. Mutta mä sanon että se on paskapuhetta ettäkö se kaljanjuonti huonontais bändin soittotaitoa ja yhteensoittoa! Kyllä kun opettelee reeneissä soitteleen pienessä nosteessa, niin kyllä keikatkin on tullut aina vedettyä kännissä toimivasti läpi (muutama alkuaikojen poikkeus kyllä on! :). Toki tiedän (ja muut bändiläiset) rajani viinonoton suhteen. Ja hommahan lähtee tietenkin liikkeelle siitä, että todellakin pystyy soittamaan biisit oikein läpi. Ainakaan minulla ei 12 kaljaa tunnu yhtään missään kitaraa soittaessani. Mutta taasen desi kirkasta tekee sormet ihan lötköiksi. Samoin viini. Rummuissa taas en pysy timessä, jos otan vähänkin enemmän, mutta enhän olekaan mikään rumpali, enkä sitä ole kännissä koskaan reenannutkaan. Ja siis, kyllähän se kännissä soittaminen ainakin minun kohdallani on korkeintaan 1/5 kokonaissoittoajasta, joten ei se kyllä mitenkään biisien oppimiseen/osaamiseen vaikuta, vaikka sitä kubbia ottaakin.:) Jossei nyt jotain periaatteita ole, niin kyllä minun mielestä viinanoton raja reeneissä kulkee siinä, että se juominen alkaa haitata yhteissoittoa. Everyone is a per-son |
L.Ruoska 30.09.2003 20:22:24 | |
---|
Noh, ite lopetin juomisen kokonaan noin vuosi sitten. Muuten muistan viimesen puolen vuoden aikana kitaristin kerran juoneen yhden kaljan treeneissä..ei se sovi meille kun ei mitään virtuooseja olla muutenkaan. Kännissä soitto kuulostaa aina basalta. Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua! |
salmivaara 01.10.2003 13:47:18 | |
---|
Minä oon tottunut koko soittourani ajan aina viikonloppuna reeneissä ottaan kaljaa.. Oon ollu siinä luulossa että Furious Flamers on asiallinen bändi ja perkele, tämä teksti vain vahvisti sitä käsitystä! 10 pistettä ja papukaijamerkki Jämsän suuntaan. Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain |
Vemmy 03.10.2003 11:55:00 | |
---|
Yhtän keikka en ol selvimbäi viäl tehn, eikä sitä ikän tulekka. Ja kyl se treenaminengi suju bali luannikkaammi gon otta vähä napanteri gans. |
Ussr 03.10.2003 16:16:29 | |
---|
Tulee sitä joskus otettua, yleensä kuitenkin kunnolla vasta treenien jälkeen. No, viime viikonloppuna lähti kämppäkin alta, kun pidettiin cover-bändin kanssa nauhoitussessiota.. Mutta sen bändin perimmäinen tarkoitus onkin, että ollaan mahdollisimman kovassa humalassa ja sitten biisit purkkiin.. Onneksi saatiin sitten uusi kämppä melkein heti tilalle. |
JCM 03.10.2003 18:32:06 | |
---|
Ainakaan minulla ei 12 kaljaa tunnu yhtään missään kitaraa soittaessani. Hoho. Tahtoisin kuulla kun soitat selvinpäin.. tai siis en;?D Melkoinen lötkösormi saa olla etteikö 12 keppanaa vaikuta soittoon. Muah. Olipa turha kommentti, sori. |
Ussr 04.10.2003 09:22:34 | |
---|
Hoho. Tahtoisin kuulla kun soitat selvinpäin.. tai siis en;?D Melkoinen lötkösormi saa olla etteikö 12 keppanaa vaikuta soittoon. Muah. Olipa turha kommentti, sori. Tai ei sitä ainakaan itse huomaa, miten soitto kulkee tuon 12 bissen jälkeen. Sehän kuulostaa aina itsestä maailman parhaalta siinä vaiheessa, muut sitten saattavat olla muuta mieltä.. Itsellä ainakin pari-kolme kaljaa tekee sen, että soitto alkaa jotenkin horjua. Vaikka ei siinä kännissä olla, niin aina se alkoholi jonkun verran vaikuttaa. |
Jani The Rock 04.10.2003 10:47:23 | |
---|
Missä viipyy ensimmäinen työn sankari, joka julistaa olleensa täydessä pöllyssä tai muuten vaan pienessä pilvessä koko muusikkoutensa ajan? Onhan se nyt paljon enemmän rok kuin joku saatanan kaljan lipittäminen. Butcher baby - they`re gonna put you away! |
Satis 06.11.2003 11:40:43 | |
---|
Ei meillä viikolla (ainakaan yleensä..) pahemmin juopotella, mutta onhan sitä tullu viikonloppusin vähän otettua. Soittokin luistaa paremmin :) Meillä on kans tuota yleisöä melkein aina löhöämässä sohvilla, joten vaikka soittajat olis selvinpäin niin muut ottaa sitten meidänkin puolesta.. ..Stiff Flavor.. |
Locrian 06.11.2003 13:08:31 | |
---|
Täh???Mä en ymmärrä näitä "sääntöjä".Jokaisella omansa.Jokaisen pitäisi myös tietää miten kännissä voi olla että homma hoituu.Jos ei tiedä, ei myöskään ole treenannut tarpeeksi.Joskus menee puihin ja pitääkin mennä-kunhan ottaa opikseen. Itse pidän viinasta sekä soittamisesta enkä todellakaan jaksa vaikeuttaa elämääni miettimällä alituiseen mitä saan tehdä tai en saa.Päinvastoin olen aina pyrkinyt alitajuisesti yhdistämään ne miellyttäväksi kombinaatioksi.Nykyään kenenkään asianomaisen ei tarvitse huolestua minun tekemisistäni. Säälittävä on esimerkiksi tilanne jossa "muusikkoa" ensin jännittää keikka niin paljon että täytyy vetää viinaa jonka vetäminen jännittää niin paljon että taytyy vetää viinaa jonka jännittäminen....Tästä kierteestä pääsee helposti eroon olemalla ajattelematta joka v***n suoritusta aivan kuin se pitäisi suorittaa jonkun standardin mukaan.Be a rockstar-be smart... I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
xulu 06.11.2003 15:14:10 | |
---|
kerran samainen yksilö tuli krhm ...tuota.."luonnontuotteista" tukevasti paukuissa ja oli täysin kykenemätön kommunikointiin soittamisesta puhumattakaan. No just.Se on juhlaa tehä uusia biisejä kun rumpali unohtuu tuijottelemaan seinää kesken soiton tai unohtaa antaa tahin ja oottelee et biisi alkais... You! Invaders! Get you the hot bullets of shotgun to die! |
Jonas 06.11.2003 17:25:15 | |
---|
Miten on, otattako treeneissä? Ei missään nimessä. Treeneissä treenataan, vapa-aikana juodaan. Piste. Minä olla suomi kielioppi puhu hyvin paska minä... |
Hyla 12.11.2003 20:36:00 | |
---|
Meillä menee usein silleen, että perjantaina on semmoset juomistreenit. Lauantaina ja sunnuntaina soitellaan yleensä selvänä (mitä nyt solisti-deeku juo joskus silloinkin), ja viikolla jos soitellaan, niin aivan varmasti selvänä. Jos uusia biisejä pitää opettaa muille, niin kyllä se täytyy aika paljolti tehdä selvänä. Pahassa kunnossa harvemmin kukaan tulee soittamaan. Pari kertaa tässä vuoden sisällä on itsellä ollut kunto sellainen, ettei ole tullut enää mitään soitosta, ja yleensä silloin on ollut kyseessä vähän keikkaluontoinen tapahtuma; kämpillä yleisönä 10-20 henkeä ja kaikki kännissä:). Solisti/kitaristimme on kerran ollut treeneissä sellaisessa kunnossa, ettei osannut enää edes yläasteaikaisen edesmenneen punkbändinsä biisejä soittaa. Basistilla on paha tapa lähteä juomaan tahi naisiin ja jättää treenit väliin. Kuitenkin meillä homma toimii, ja suurin osa ajasta soitellaan selvänä. On se vaan perkeleen terapeuttista aina perjantaina soittaa vaikka vanhoja biisejä ja covereita ja ottaa:) |
Steelgod 13.11.2003 22:23:02 | |
---|
Ei missään nimessä. Treeneissä treenataan, vapa-aikana juodaan. Piste. Absolutistit! No ei. Kyllä se niin vaan on, että ensin treenit ja biisit kuntoon,sitten vasta maistellaan elämän eliksiirejä. "Living for metal" |
Ylläri 14.11.2003 14:15:24 (muokattu 15.11.2003 12:34:14) | |
---|
Valistusta tulee joka tuutista kyllä ihan tarpeeksi, jotta en koe tehtäväkseni sen kummemmin saarnata täällä ihmisille viinan perkeleestä. Jokainen asettakoon itselleen omat rajansa. Sen verran pitää kuitenkin sanoa, että niiden jotka väittävät osaavansa soittaa hyvin usean promillenkin humalassa kannattaisi joskus äänitellä noita kännisuorituksiaan. Voi olla yllättävää kuunneltavaa seuraavana päivänä. Omassa bändissä on yritetty pitää yllä jonkinlaista lojaaliutta tämän kännäämisen suhteen. Eli joko pidetään ns. ottotreenit ja kaikki dokaavat, tai sitten ei ota kukaan. Ärsyttävintä on se jos osa porukasta yrittää tehdä töitä tosissaan ja toiset vetävät nakkeja silmille. Kun on etukäteen sovittu että ensi treeneissä ryypätään, niin kenenkään ei tarvitse pettyä ja jos ei huvita ottaa niin ei tietenkään ole pakko edes tulla paikalle. EDIT: No sen verran vielä, että eiväthän nuo "ottotreenit" mitkään treenit ole, vaan illanistujaiset, joissa (ehkä) vähän soitellaan niitä näitä. Onneksi noita istujaisia on aika harvoin - ei kännissä voi treenata kunnolla. Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä. |
ltg 14.11.2003 16:17:06 | |
---|
Treeneissä korkeintaan yksi pullo olutta biisien lomassa, kännissä tai edes pienessä nosteessa ei ainakaan oma soitto kulje. Lähes poikkeuksetta ollaan treenien jälkeen dokattu jonkin verran. Ryyppääminenhän ei niinkään treenaamiseen sovi, kun tarkoitus on opetella biisit mahdollisimman tarkasti ja hyvin. Alkoholi ja jamisessiot voivat olla hyväkin yhdistelmä tiettyyn rajaan asti. Vainajien omatoimisuutta hautojen siivoamisessa korostaa Hyvinkään seurakunnan ylipuutarhuri Antero Puurunen. (Hyvinkään Uutiset 26.4.94) |
Juha86 14.11.2003 22:59:16 (muokattu 14.11.2003 23:03:24) | |
---|
Naurettavaa ja lapsellista koko kaljan kittaaminen treeneissä. SIIS KALJA EI KUULU MITENKÄÄN TREENEIHIN!! Sama asia kuin esimerkiks futiksen pelaaja tai golffari vetäis viinaa siinä pelin lomassa.. Ja näinhän ei ole. Miksi bändiläisten siis pitäis/sais vetää viinaa, kun ei muutkaan oman lajinsa harrastajat? Viinalla ja musiikilla ei oo mitään yhteistä, ne ajat on unohtuneet sitten irwinin ja baddingin (tai jos ei oo, niin pitäis ainakin).. Luulis et jotkut 15 vee teinipellet vetäis kovana poikana kaljaa treeneissä, mut kamoon - ei kai nyt enää sitä vanhemmat? Edit: niin ja miks pitää ylipäätänsä juoda? rakkaus ja musiikki on kuitenkin maailman tärkeimmät asiat, eikä siihen paljon viinaa tarvi.. itse juon känniin asti varmaan korkeintaan 10 kertaa/vuosi.. ~totuus ei pala tulessakaan~ |