KillingMachine 24.11.2006 16:15:11 | |
---|
Tällä hetkellä yhtyeessä meilläkin kaksi kitaristia. Komppikitaristi pitäisi heittää menemään, sillä se tuntuu bändissä turhalta. Minun basso täyttää mielestäni sen semmoisen tyhjiön kitarasoolon aikana, jos tiedätte mitä tarkoitan. Elikkä ei sen takia tarvitsisi toista kitaristia. Basistit kunniaan. |
saastara 24.11.2006 16:40:35 (muokattu 24.11.2006 19:22:20) | |
---|
Tällä hetkellä yhtyeessä meilläkin kaksi kitaristia. Komppikitaristi pitäisi heittää menemään, sillä se tuntuu bändissä turhalta. Minun basso täyttää mielestäni sen semmoisen tyhjiön kitarasoolon aikana, jos tiedätte mitä tarkoitan. Elikkä ei sen takia tarvitsisi toista kitaristia. Jos henkilökemiat toimii, niin en näe tuota nyt erityisenä syynä potkaista ketään pois.. Livetilanteessa etenkin kahdesta kitaristista on arvaamatonta apua. Etenkin jos kumpikaan kitaristi ei ole valovoimaisen lahjakas taidoiltaan.. Teinä sorvaisin enemmän sovituksia kuin miettisin kaverin ulospotkimista. Mutta sinun bändisihän se on.. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
gorgonoidi 24.11.2006 17:08:23 (muokattu 24.11.2006 17:10:18) | |
---|
Tällä hetkellä yhtyeessä meilläkin kaksi kitaristia. Komppikitaristi pitäisi heittää menemään, sillä se tuntuu bändissä turhalta. Minun basso täyttää mielestäni sen semmoisen tyhjiön kitarasoolon aikana, jos tiedätte mitä tarkoitan. Elikkä ei sen takia tarvitsisi toista kitaristia. Komppi kitaristi pitäs heittää menemään koska tuntuu turhalta?!!? Häh? Reilu peli. |
KillingMachine 25.11.2006 11:21:01 | |
---|
Komppi kitaristi pitäs heittää menemään koska tuntuu turhalta?!!? Häh? Reilu peli. No niinhän se vähän on. Haluaisin yrittää välttää semmoista että bändissä olisi yhdeksän jäsentä, kuten jossain Slipknotissa , kun ketään ei uskalleta potkia pois. Basistit kunniaan. |
Novac 25.11.2006 18:34:03 | |
---|
löytypä sittenkin sellainen aihe mitä olenkin kaipaillut.. samaa ongelmaa täälläpäin. bändi kehittyisi mutta toinen kitaristi jarruttaa. sahaamisesta ei puhettakaan, tai muutenkaan rytmikorvaa mieheltä ei löydy. ja soolot yms melodian pätkät on aina samoja ja kuulostaa aivan hirveältä. Sano sille että treenaa enemmän. mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Bee-äf 25.11.2006 19:46:07 | |
---|
No niinhän se vähän on. Haluaisin yrittää välttää semmoista että bändissä olisi yhdeksän jäsentä, kuten jossain Slipknotissa , kun ketään ei uskalleta potkia pois. Kannattaa ehkäistä ennalta tuollaista karmeaa tilannetta. Anna kaikille muille kenkää, että on sitten tilaa kun porukkaa tunkee joukoittain treenikämpän ovesta sisään erinäköisten soittimiensa kanssa. With one foot in yesterday and the other in tomorrow you end up peeing all over today. |
Jii 26.11.2006 00:02:50 | |
---|
No niinhän se vähän on. Haluaisin yrittää välttää semmoista että bändissä olisi yhdeksän jäsentä, kuten jossain Slipknotissa , kun ketään ei uskalleta potkia pois. Yhteissoitossa tilan saaminen toimii joskus todella hyvin. Siihen pyrin tavallaan nykyäänkin, vaikka kaksi kitaristia vauhtimetallipändissä on. Sovituskysymys. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
teukka 29.11.2006 11:30:34 | |
---|
Nyt kun tässä olen ehtinyt kehumaan kuinka hyvin meillä menee niin YKKÖSkitaristi lähti meneen.Kiva homma! Mutta kaverilla oli kyllä ihan oikeat syyt eikä homma ollut orkesterin sisäinen tms ongelma.Talous oli vaan kaverin turvattava ja se siitä. Nyt sitten saa alkaa kouluttamaan kakkoskitaristia hommaan kun otin riffinikkarin homman haltuun.No mutta ei varmasti ole mitään tavatonta nämä miehistön vaihtumiset.Pettymys vaan on suuri mutta jaloilleen tästä taas noustaan. |
Iscariah 02.12.2006 20:53:53 | |
---|
joo antaa heittää vaan. turhia tuommoset. |
teukka 04.12.2006 08:33:25 | |
---|
Rupesin sitten hoitamaan nuo lauluhommat itse joten on taas niin sanotusti homma hanskassa vaikka yksi kaveri lähtikin.Uusi kitaristikin on jo tuonut kamansa kämpälle ja kun oppii parit riffit vielä niin eiköhän se siitä. |
Blasphemer 08.12.2006 11:16:29 | |
---|
On muuten tavallaan todella hölmöä ajatella, että bändissä on ykkös- ja kakkoskitaristit. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että homma toimii parhaiten, kun antaa molemmille tilaa. Mutta nämä tässä ketjussa olevat ongelmat ovat melko pitkälle näitä nuoruuteen liittyviä kysymyksiä. |
Iscariah 09.12.2006 15:14:08 | |
---|
Niin onhan se sillä tavalla (ehkä) egon päälle käyvää että tituleerataan kakkoskitaristiksi joillekkin. Itse olen juuri näitä ns. 'kakkoskitaristeja' eli apusoittajia mutta en valita. Mutta se on tietysti ihan ylpeyskysymys, minulla kun kyseistä ominaisuutta ei ole (olen kunniaton huora). Eiköhän se ole kuitenkin tärkeintä että edes soittaa bändissä eli niin sanottuna tunne yhteenkuuluvuudesta johonkin. Itse olen asemaani täysin tyytyväinen vielä kun olen yhtyeen uusin jäsen ja käsittääkseni vielä 'koeajalla'... Mutta tosiaan parhaiten tuo homma kahden kitaristin kanssa toimii kun antaa molemmille erilaisia mahdollisuuksia vaikuttaa tuotannon eri aspekteihin. Ja kaikilla on hyvä mieli eikä ketään suuremmin vituta. Kokemuksen syvällä rintaäänellä puhun tällä kertaa. |
Pekkapoika 11.12.2006 18:22:22 | |
---|
Meillä on bändissä kaks skebattajaa minut mukaan lukien. Treenataan minun huoneessa jossa on rummut. Kakkoskitaristi ei suostu koskaan soittamaan skittaa vaan paukuttaa aina rumpuja. Rumpaliakin ollaan kokeiltu mutta niissäkin treeneissä kitaristi soitti vaan rumpuja. Tämä tyyppi ei kuitenkaan halua olla rumpali. Lisäksi soolokitaristi olen minä ja toinen skebaisti ''tiluttaa'' aina soolon päälle jotain epävireistä. Lisäksi hän luulee että bändi on hänen, mutta pelkää minun eroamista bändista treenitilojen takia (ja tietenkin hyvän kitaristin puutteen). Hän ei myöskään ole kovin kummoinen soittaja. Meinaan erota meijän bändistä. Thrash you motherf***ers, death is alive! |
teukka 11.12.2006 19:48:37 | |
---|
Kuullostaa himpun verran hankalalta...Koittas päättää. Ei taida tietää onko lintu vai kala. |
Novac 11.12.2006 21:46:52 | |
---|
Onkos ketjun aloittaja muuten edistynyt asiassa? mikä on olutta on nyt mennyttä... |
Spike 12.12.2006 02:34:24 | |
---|
Mul on aina ollu kaikis bändeis kaikki samanarvoisia soittajia, kukaan ei ole ollut soittajana määräävämmässä asemassa kuin joku toinen. Jotenki ajatus siitä, että toinen olisi "kakkos"kitaristi on hämäävä. Se vetää, joka haluaa ja osaa. Biisientekotilanteessa homma on vähän eri, se kenellä on näkemystä vie biisiä eteenpäin. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
Yrski 15.12.2006 22:01:55 | |
---|
Jo nimitys "kakkoskitaristi" kertoo jotain sitä käyttävästä henkilöstä, eikä se oli niin hyvä asia. Jos nyt on pakko jakaa, niin ehkäp rytmi- ja soolokitaristi on se paremmin sanottu. Eikä tarvitse olla edes kitaristi, että jos ei reeneissä käy ja harjoittele muuten, niin oven bändistä ulos täytyy olla avoin. |
Bilsom27 19.12.2006 01:28:10 | |
---|
Meillä menee ainakin toisen kitaristin kanssa asiat niinku pitää. Kumpikaan ei ole ykköskitaristi. Molemmat soittaa ja tuo omat ideat biiseihin, vaikka minä ne teen suurimmaks osaks, mutta jos toisella on jotain riffin tynkää biisiin niin en sano, että "et soita sitä koska oon ykköskitaristi" molemmat saman arvosia..molemmat vetää sooloja ja leadejä ja molemmat komppailee. Entinen kitaristi heitettiin juuri meneen bändistä, kun ei käynyt treeneissä ja ei innostus riittänyt... |
kimurantti1 19.12.2006 20:18:26 | |
---|
Tällä hetkellä yhtyeessä meilläkin kaksi kitaristia. Komppikitaristi pitäisi heittää menemään, sillä se tuntuu bändissä turhalta. Sääh, siinä on ihan puhtaasti kyse siitä, miten biisit soviettaan. Jos biisin komppi on pelkkiä kvinttejä, niin turha niitä on kahden veivata ellei juuri haeta sellaista hirveää särövallia. Mutta jos toinen soittaa kvinttejä, niin esim. toinen voisi kovillakin säröillä vetää kahden tai kolmen äänen ylärakenteita soinnuista. |
stigcarpelan 19.12.2006 21:12:57 | |
---|
Luin: pitäskö heittää kakkoskitaristi mereen? Hmmm.... THV-klubi#48 "Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio." |