Aihe: Mitä sanoa mikkiin soundcheck:issä?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Teijo K.
04.11.2004 14:17:21

Mä voin nähdä ton sieluni silmin.

Ikävä kyllä :).

Minäpäs näin tuon ihan oikeilla silmillä, livenä. Ikävä kyllä. :)
En keksi tähän mtn.
Teijo K.
04.11.2004 14:20:23

Holy smoke

Shit for breakfast

Meiju Suvas

(c) Backsliders jostain vuodelta 1990...

Hoo, nyt tiedän mistä tuo Meiju Suvas on lähtöisin. Olen kyllä vähintään tämän 14 vuotta tuotakin miettinyt.
En keksi tähän mtn.
Roadari
04.11.2004 15:36:56
Kyllä vehkeensä pitää tuntea että tietää mitä sieltä tulee. En piliänikään kääntele, vääntele, mittaa ja punnitse joka kerta kusella käydessäni. Niin kauan kun suihku on voimakas eikä siinä näy verta, on asia kunnossa. Sama pa:n kanssa. Pyydän solistia että "siinä on se mikki. sanos jotain". Solisti sanoo nöyrästi että "sjotain". Jos se tulee normaalisti pa:sta on asia kunnossa. Siinä muita säätämisiä tarvita. hähähäh.

Sepä se! Ja sitten kun tietää mitä keikalla soittaa jo etukäteen, niin paskaaks sitä keikkaa edes soittamaan! Ai et on helppoo!
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Jami
04.11.2004 15:50:30

Sepä se! Ja sitten kun tietää mitä keikalla soittaa jo etukäteen, niin paskaaks sitä keikkaa edes soittamaan! Ai et on helppoo!

Mä oon luullu että se keikka olis nimenomaan sitä musaa eikä säätämistä varten. Mutta että porukat tulis nimenomaan sitä miksaajan ruuvaamista kattomaan ja kuuntelemaan, on mulle uutta. Aina oppii jos elää saa.
Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan.
Stain
04.11.2004 18:47:42
"Hi emperor".

Haha. Hai, hai..

Kissanpaska on aika hyvä.
Myytävänä iso pino lukion oppikirjoja Kuopiossa! Laita pikaviestiä jos tarvitset jonkun kirjan.
Hannu H.
04.11.2004 20:00:16 (muokattu 04.11.2004 20:10:17)

PerSkuTa.. sitte voi heittää huonoa keskustapuoluetta herjaavaa läppää aina väliin...

Helvetin huonot kuivat vitsit on aina hyviä vaihtoehtoja.

Esim. Oletteko kuulleet sen jutun kun mustanaamio meni nakkikioskille, tilasi nakkeja ja myyjä kysyi laitetaanko kaikki mausteet? Mustanaamio sanoi ei!
"May the tone be with you" IHKK #19
poppamies
04.11.2004 22:06:22

Mitä sanoa mikkiin soundcheck:issä? Mulla on ainakin välillä keikkojen soundcheckeissä vaikeuksia keksiä mitä sanon mikkiin. ...

Onko siihen pakko sanoa yhtään mitään. Koputat vain etusormella...
Jos tulee aivan pakottava tarve puhua sille mikille niin klassinen tyylikäs tyyli on sanoa:"tsöt tsöt, kuuluuko, tsöt tsöt.
"G-strings are for strippers"
jhoik
04.11.2004 22:27:50

Jos ollaan koko bändin kanssa lavalla niin yleensä laitan eka kitarasoundit ittelleni kuntoon ja menen sitten heittämään huonoa läppää mikkiin, samalla voin testata peittääkö laulu kitaraa vai kitara laulua ennen ekaa biisiä. Viimekeikalla muistaakseni mainostin bändiämme "joo me ollaan Wounded Knee" *tsäng (kitaraääni)* (Pientä säätöä) "Tää meidän eka biisi on muuten meidän juhla-DVD;ltä...." *Tsäng* (Kitarasäröllä) (pientä säätöä) "...jota voi ostaa Tiimarista.". Toi Bingo-juttu on hyvä, pitäis kokeilla. Jos ennen keikkaa tehdään soundchekiä niin silloin yleensä lauleskelen vaan jotain.
Vapaata tilaa myytävänä.
-ez-
05.11.2004 02:58:26
Mitä sanoa mikkiin soundcheck:issä?...

Nykyisin teen laululinjacheckit suoraan salipöydän ääressä ainakin niissä tapauksissa, kun vokalisti(t) sattuu olemaan poissa paikalta. Totta kai sitten vielä viilaillaan kun koko bändi tekee checkin, mutta perukset saa aika hyvin hahmoteltua tällä tavalla.

Höpöteltyä tulee ihan peruksia: check, hey, yeah, yksi, kaksi... Ja sitten jotain maiskutuksia sekä muita
suhinoita.

Toimii ainakin meidän systeemissä. Ei tarvi käyttää taitelijaa tsekkaukseen ennenkuin bändin kanssa ja samalla saa tongittua haluamallaan tavalla efektejä kuosiin.
Rakkaudesta painaviin puulaatikoihin (Äijä don't get it)
Oz
05.11.2004 08:42:22

Onko siihen pakko sanoa yhtään mitään. Koputat vain etusormella...

voi olla aika hankalaa saada eqt kohilleen jos vaan naputtelee
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Roadari
05.11.2004 10:35:44
Tietty mukaan voi ottaa lukemista. Yhdessä hemmetin isossa puhetilaisuudessa keskellä kaupunkia, luin ruuvi laatikon kyljestä luennon aiheesta: Oikea ruuvi oikeaan paikkaan.
Ihmiset hieman ihmetteli tätä yllättävää tietoiskua.
SO NOT!!!
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Johannes_t
05.11.2004 11:08:32

Viimeiset n. 50 keikkaa oon laulanut Hallowed be thy namen alun. Jos matkassa on vakimiksuuttelija, niin hän todennäköisesti arvostaa "kaavoissa pysymistä". Helpottaa kovasti.
A.R.P.
05.11.2004 15:53:05
Kaupungit toimivat ihan hyvin...

Esim: Riihimäki, Kuopio, Savonlinna jne...
Jäätelö on hyvää kylmänä :P
toxic
05.11.2004 17:12:00
Testicles one, two! testicles one, two!
kirjotinko oikein?

Testies one two - is it on?

Testicle = Kives
Testis = Kives
Nut = Kives
Balls = Kivekset

Ai mullako on muka tylsää?
Leper
05.11.2004 17:12:28
Musiikinopettajani legendaarinen:
"Yksi hevonen,yksi hevonen..."
TommyGun
06.11.2004 23:00:04
I need to be myself. I can't be no-one else. I'm feeling supersonic. Give me gin and tonic. You can have it all but how much do you want it?

HUIPPU!!!!
2 suurta elämän totuutta on: 1.Oikeat basistit soittaa plektralla. 2.Laatuviineissä on kierrekorkit
sirdickyj
07.11.2004 00:21:30
"Väsää jo"

-Mitja Tuurala-
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Kapane
07.11.2004 20:34:30

kekkonen, kekkonen, kekkonen, paasikivi, kekkonen jne.

Jossakin oli "kekonen, kekonen, kekonen ja Leonid Breesnevin vittu, kekonen kekonen..."
pitk
16.11.2004 14:28:45

Nythän mä vissiinkin hokasin. Se on siis saundshekki???

Shekki on semmonen maksuväline ;-)
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
pitk
16.11.2004 14:31:33

"Sä nuori, joka oot tullu tänne ehkä epävarmana, sä nuori! Sä voit tulla rohkeesti tänne! Sä nuori! Sä voit tulla rohkeesti tänne lähemmäs kuuntelemaan että tsek van tsuu, tsek!"

"Hoi! Mistä me nyt sitten saadaan limukkaa!" (Terveisiä Joensuuhun...)

"Jou tsa! Jou tsa! joutsan pesula!"
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)