Aihe: Bändi joka ei toimi
1 2 3 4
Tellervo
17.09.2004 11:33:38
P.S. Sinänsä tämä keskustelu ei ole välttämättä niin sivuraiteilla kuin äkkiseltään luulisi. Varmasti monen bändin toimimattomuudella on jotain tekemistä päihteiden/huumeiden käytön tai muiden riippuvuuksien kanssa, ja moni soittaja joutuu miettimään, mikä tässä elämässä onkaan tärkeintä ja eniten tavoittelemisen arvoista. Kumman uhrata, hetken nautinnon vai pitkäjänteisen projektin?
Voi helekkyvä helevetin hellurei! (Jani The Rock)
JE
18.09.2004 00:45:05
Alkuperääsen palaten niin siivoo koko bändisi. Potki kaikki löysät pois ja ala sen basistin kanssa vaikka kahdestaan yrittämään jotain. Näin iltamyöhään tuli vain mieleen.
Allekirjoitus
moottorisaha
18.09.2004 01:10:13

P.S. Sinänsä tämä keskustelu ei ole välttämättä niin sivuraiteilla kuin äkkiseltään luulisi. Varmasti monen bändin toimimattomuudella on jotain tekemistä päihteiden/huumeiden käytön tai muiden riippuvuuksien kanssa, ja moni soittaja joutuu miettimään, mikä tässä elämässä onkaan tärkeintä ja eniten tavoittelemisen arvoista. Kumman uhrata, hetken nautinnon vai pitkäjänteisen projektin?

Turha tästä on mitään järjetöntä teatraalisuutta ja dramaattisuutta hakea. Jos joku tykkää käyttää päihdyttäviä aineita sillon tällöin, ei siitä tarvitse mitään massiivista uhrausjuttua ruveta tekemään. Meidän bändi ainakin toimii aivan loistavasti, vaikka porukka silloin tällöin tykkää pistää juhlavaihteen päälle ja EI SELVINPÄIN. ;) Ja tuossa viestissäsikin on mielestäni se huvittava puoli, että ruvetaan suoraan tekemään asiasta automaattista ja vääjäämätöntä riippuvuutta. Onko se niin vaikea tajuta että päihdyttäviä aineita voi käyttää ilman mitään järjettömiä riippuvuuksia ja ongelmia ihan hauskanpitomielessä sillon tällöin? Mainittakoon tähän vielä, että itse en ole ollut yksissäkään treeneissä / äänityssessioissa päihtyneenä mistään aineesta. Sitä vastustan jyrkästi itsekkin.
migeboy
18.09.2004 16:58:02
Mullakin on ollu huonoja kokemuksia wanted-palstalta.

No ettepä oo ainuita. Mullakin on huonoja kokemuksia sieltä. Olis kyl kiva tietää että onks sieltä kenelläkään hyviä kokemuksia?
Super-Jari
18.09.2004 16:59:21
Wanted palstaa nyt on turha syyttää jos itse yliarvoi omat kykynsä ilmoitusta tehdessään.
Chemo
18.09.2004 22:29:45

Olis kyl kiva tietää että onks sieltä kenelläkään hyviä kokemuksia?

No, mulla on erittäin hyviä. Viime vuodenvaihteessa ajattelin, että toisellekin bändille oikeastaan riittäisi kiinnostusta ja resursseja, ja laitoin ilmoituksen tuonne wanted-palstalle (Etelä-Suomi/Kitaristit/soittaja hakee).

Sain useita kiinnostavia tarjouksia, muutaman pro-tasoltakin. Löysin täsmälleen sen mitä hain. En voi sanoa muuta kuin että olen huikean tyytyväinen.

Joskus olen aikaisempiin bändeihin vastannut pariin ilmoitukseen ja kutsunut koesoittoon ja -lauluun, mutta niissä tapauksissa yhteistyö ei jatkunut siitä pidemmälle.
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
hgr
20.09.2004 10:26:49 (muokattu 20.09.2004 10:28:51)
On se vaan niin kumma, miksi polttelijat ym puolustaa niin kiihkeästi polttelemansa tai muulla tavoin nauttimansa huumaavan aineen puhtoisuutta, vaarattomuutta ja naminami-positiivisuutta. Tai toisaalta - eihän siinä ole mitään kummallista. Se mistä on riippuvainen, sitä puolustaa. "Eihän tässä nyt mitään, mä vaan yhden kerran nusasen tota naapurinmiehen muijaa... No kai sitä nyt toisenkin kerran voi... No kun on kerran ruvettu niin samahan se on jatkaa..." Ja kohta on kaikkien elämä päreinä.

P.S. Monessa tapauksessa luulen, että sivusta seuraajilla on huomattavasti todenmukaisempi ja objektiivisempi näkemys huumeidenkäyttäjän toiminnasta ja huumeiden vaikutuksesta ko. toimintaan kuin sankarilla itsellään. Juuri siksihän kai huumeita käytetään - ettei tajuaisi niin selvästi mitä on meneillään?

Tää on just sellasta aivan tarpeetonta vittuilua, mistä tossa aikasemminkin joku puhui. Tällainen fanatismi ei anna kenestäkään uskottavaa eikä järkevää kuvaa. Molempien osapuolten(käyttäjien ja sivustaseuraajien) on varmaan syytä tietää faktat. Kukaanhan ei ole tässä ketjussa väittänyt esim. kannabista vaarattomaksi(ja jos on, niin hän on väärässä). Sen sijaan sivusta seuraaja on väittänyt sitä virheellisesti hengenvaaralliseksi. Hän jopa myöhemmin myönsi että vaara johtuikin täysin epäsuorasti takakujilta ostetun hasiksen epäpuhtauksista, eikä kannabiksesta itsestään.
Itse en ole "käyttäjä" mutta moni kaverini on ja he käyvät töissä/koulussa aivan normaalisti eikä ulkopuolinen varmasti tunnistaisi heitä "nisteiksi". Siksi en tajuakaan miksi heti täytyy ruveta vittuilemaan jos joku tunnustaa polttelevansa silloin tällöin(ja jopa yrittää keskustelufoorumilla täydentää muiden puuttellista tietämystä kyseisestä päihteestä).
http://www.vitkaste.cjb.net
kivi
20.09.2004 12:33:27
Siksi en tajuakaan miksi heti täytyy ruveta vittuilemaan jos joku tunnustaa polttelevansa silloin tällöin(ja jopa yrittää keskustelufoorumilla täydentää muiden puuttellista tietämystä kyseisestä päihteestä).

Tässä ketjun alkupuolella jo todettiin, että nyt ei keskustella mietojen huumeiden satunnaiskäytöstä, vaan sellaisesta kamanvedosta, joka haittaa normaalia elämää ja mm. estää bänditoimintaa.

Oikeaa tietoa on jokaisella oikeus saada, ja useimmilla sitä onkin, mutta tässä ketjussa satunnaiskäyttäjillä puolustelu on samalla tavalla noloa kuin ensikänninen teini mäyräkoira päässä huutamassa: "Mä oon juoppo." Puhutaan kahdesta eri asiasta.

Silloin kun addiktio, olipa se vaikka alkoholiin tai mihin tahansa päihteeseen, kasvaa sellaiseksi että sen voi katsoa vakavasti haittaavan tai jopa estävän treenaamista, silloin se on jotain muuta kuin viikonloppujuopottelu tai satunnaispössyttely. Silloin hommassa on oikeasti jotain vikaa, ja on syytä pitää erätauko, jos haluaa homman taas kuosiin. Ja jos bändi ei vielä oo ehtinyt saavuttaa ihmeitä, ei oo sovittuja levyjä ja rundeja, lienee syytä myös vaihtaa kuviota ennemmin kuin haaskata aikaansa oikeasti sairaiden ihmisten kanssa miten kuten sinnittelyyn.

Se, mikä on syy, on sivuseikka. Seuraus on se, että mielenterveys ei oo sellaisessa kunnossa, mitä soittajalta vaaditaan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Tellervo
20.09.2004 14:49:13 (muokattu 20.09.2004 14:51:07)
Turha tästä on mitään järjetöntä teatraalisuutta ja dramaattisuutta hakea. Jos joku tykkää käyttää päihdyttäviä aineita sillon tällöin, ei siitä tarvitse mitään massiivista uhrausjuttua ruveta tekemään.

Kuuleppas kulta, minä puhuinkin riippuvuudesta, en hallinnassa olevasta satunnaiskäytöstä joka ei haittaa treenaamista, keikkojen hoitamista jne. Eihän silloin tietenkään ole mitäänn ongelmaa, jos kaikki toimii. Mutta tässä puhuttiinkin nyt bändeistä, jotka _eivät_ toimi.
hgr
20.09.2004 14:57:20
Ketjun aloituksessa puhuttiin vain "kaman vetämisestä", jonka voi tulkita aika monella tavalla. Useimmat ns. sivusta seuraajat tulkitsevat niin että kaikki laittomat päihteet ovat "kamaa" ja kaikki jotka "vetävät kamaa" ovat rappiolla olevia zombeja. Kommentit kuten "Aineiden käyttäjille ajaa AINA aineet kaiken muun edelle. Sun pitää kysyä itseltäs haluatko olla semmoisten ihmisten kanssa bändissä?" ovat omiaan aiheuttamaan hämmennystä, varsinkin kun missään kohtaa ei ole edes mainittu mistä aineesta oli kysymys. Väärinkäsitysten takia tää keskustelu kai onkin nyt mitä on.
Super-Jari
20.09.2004 16:39:57
Minä en ainakaan saa "kaman vetäjästä" sellaista mielikuvaa jossa tavallinen pulliainen sillontällön pikku tötsyt imasee. En todellakaan.
hgr
20.09.2004 17:44:15
No aika monet kyllä saa. Näissä huumevalistushommissahan esim. kouluissa aina näytetään jotain kuvia pillereistä ja piikeistä etc. samalla kun puhutaan kannabiksen vaarallisuudesta.
Tellervo
20.09.2004 20:48:56
No aika monet kyllä saa. Näissä huumevalistushommissahan esim. kouluissa aina näytetään jotain kuvia pillereistä ja piikeistä etc. samalla kun puhutaan kannabiksen vaarallisuudesta.

No voi kauhistus sentään. Sori vaan.
Super-Jari
21.09.2004 09:46:53 (muokattu 21.09.2004 09:47:27)

No ei herneputkellakaan ketään voi tappaa, mutta ase se on silti.

Aikaslailla väärässä paikassa on tämä keskustelu.

Minä en ottaisi bändiini "kaman vetäjää".
hgr
21.09.2004 11:16:11 (muokattu 21.09.2004 11:16:17)
No voi kauhistus sentään. Sori vaan.

Täytyy myöntää että nyt en ymmärrä. Mikä on pointtisi?
hgr
21.09.2004 11:18:00 (muokattu 21.09.2004 11:19:29)
No ei herneputkellakaan ketään voi tappaa, mutta ase se on silti.

Aivan. Mutta harvemmin kukaan väittääkään että herneputkella voisi tappaa, joten vertauksesi ontuu.
Super-Jari
21.09.2004 11:34:25
Aivan. Mutta harvemmin kukaan väittääkään että herneputkella voisi tappaa, joten vertauksesi ontuu.

Oli tarkoituskin ontua. Pointti oli siinä vähän alempana.
Tellervo
21.09.2004 12:32:30
Vasara puhuu puolestani, itse en jaksa enää osallistua (= toistella samoja asioita).
jussiohman
21.09.2004 12:42:19
Minä en ottaisi bändiini "kaman vetäjää".

Oletan, ettet sisällä alkoholinkäyttäjiä tähän ryhmään?
Lihava sinkku hakee kontaktia
hgr
21.09.2004 13:27:23
Minäkään en ottaisi bändiini kaman vetäjää.

Ja miksi te toistelette koko ajan tota "tämä on väärä paikka tälle keskustelulle" etc. kun itsekin osallistutte siihen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)