![]() 11.06.2004 19:28:28 | |
---|---|
Svengi on vain tehokeino | |
![]() 11.06.2004 21:35:26 | |
Kyttaajat.netista Huonosti kuuluva meteli Kerrostaloissa äänten tarkkailu tuottaa usein haasteita. Joidenkin vanhempien kyttääjien kuulo alkaa jo heiketä, toiset taas saattavat nuorestakin iästä huolimatta olla tuomittuja asumaan paksuseinäisessä huoneistossa. Pahimmassa tapauksessa häiriköt saattavat metelöidä niin kaukana tai niin vaimeasti, että häiriöääniä on todella vaikea kuulla. Huonon kuuluvuuden ei kuitenkaan tarvitse olla este hyville häätöprosenteille. Tässä joitakin vihjeitä kyttääjille, jotka kamppailevat heikosti kuuluvien hälyäänien kanssa. Varusteet Aloittelijan peruskeino on tietysti äänten vahvistaminen. Tähän tarkoitukseen löytyy apuvälineitä laidasta laitaan: Lasi seinää vasten, stetoskooppi, äänenvahvistimet ja mittauslaitteet (unohtamatta tietenkään työkaluja, joilla seinää tai kattoa voi muokata ääntä paremmin läpäiseväksi). Kyttäysverkosto Kyttäys helpottuu aina moninkertaisesti, kun työtaakan voi jakaa luotettavien harrasteveljien ja -siskojen kanssa. Jos esimerkiksi itse asuu ylimmässä kerroksessa, eikä ääniä tunnu kuuluvan, voi alempana asuvalta kyttäystiimin jäseneltä tiedustella, aiheuttaako hänen seinänaapurinsa yläkertaan saakka kuuluvaa meteliä. Kyttäysverkosto voi ulottua pitkälle talon rajojen ulkopuolellekin, jolloin on mahdollista saada välillisiä kuulohavaintoja jopa useiden satojen kilometrien päässä lomailevista naapureista, jotka häiritsevät juhlinnallaan. Äänten vahvistaminen Taitava kyttääjä voi omalla toiminnallaan vaikuttaa naapurin äänten voimakkuuteen. Isäntäväen poissaollessa lemmikkejä voi yrittää saada ääntelemään esimerkiksi murisemalla postiluukkuun, ja pienten juorujen kertominen saa helposti aikaan kovaäänisiä riitoja pariskuntien kesken. | |
![]() 12.06.2004 11:54:30 | |
No huhhuh... Onneksi en asu kerrostalossa. Yhdyn tuohon mielipiteeseen. Sen verran mukavia kertomuksia on täällä tullut ilmi ja muutenkin on tullu kuultua. TUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄTUKUTÄKÄ | |
![]() 12.06.2004 12:01:13 | |
Ensin meiltä kielletään harjoittelu pommisuojassa ja sen jälkeen valitetaan jos harjoitellaan kotona! Ja tähän vielä lisään sen minkä unohdit:Tämä mummelihan oli alunperin käskenyt teidän(siis meidän) soittaa nimenomaan siellä pommarissa. | |
![]() 12.06.2004 12:10:41 | |
Ja tähän vielä lisään sen minkä unohdit:Tämä mummelihan oli alunperin käskenyt teidän(siis meidän) soittaa nimenomaan siellä pommarissa. Niinpä. Mutta ainakin kaverini äiti sanoi, että se viesti tarkoitti niitä 5. kerroksen stereonhuudattajia.. Hmm.. | |
![]() 12.06.2004 12:35:02 | |
Ne haluu vaan huomioo, ja sitä ne saa valittamalla. Mummot siis. - Kyllä. | |
![]() 12.06.2004 12:46:52 | |
Älkääs ny. Jos ei olis mummoja, ei olis meitäkään. Don`t mess with the countryboys | |
![]() 12.06.2004 13:50:15 | |
Älkääs ny. Jos ei olis mummoja, ei olis meitäkään. Ettei vaan olisi niin, että nuo valivali-mummot ovat niitä ikuisia vanhojapiikoja... ;) Täten heidän olemassaolonsa ei ole edesauttanut yhdenkään muusikonrentun maailmaantuloa... Tai sitten nämä mummot kuuluvat niihin, jotka ovat itse pitäneet jumalatonta elämää nuorudessaan, eivätkä nyt siedä ollenkaan nuorison normaalia elämää. Sama pätee entisiin tupakoitsijoihinkin: kun ei itse enää polta, niin tupakoiva ihminen on heille kuin punainen vaate. Ja entäs sitten entiset sairaanhoitajat yms.: ehdottomasti vaikeimpia hoidokkeja niin sairaaloissa kuin vanhainkodeissakin. Niin, ja tuosta omasta alakerran naapurista sen verran, että kyllä ne nuoretkin osaavat nuo kyttäyksen jalot niksit: taitaa juuri kolmenkympin paikkeilla olla alakerran pariskunta... Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. | |
![]() 12.06.2004 14:59:29 (muokattu 12.06.2004 14:59:51) | |
No voi saatanan tummut perkele! | |
![]() 13.06.2004 13:04:46 | |
Kyllä voi. Asunnon ostanut on todellakin vahvemmilla taloyhtiössä kuin vuokralainen, mutta taloyhtiö voi käsittääkseni antaa häädön toistuvaa häiriötä aiheuttavalle, vaikka olisikin asunnon omistaja. Kiitokset. If you work for a living, why do you kill yourself working? MEKKALA #4 | |
![]() 15.06.2004 10:06:45 | |
Onko näin, että jos omistat (eli olet ostanut, et vuokrannut) kämpän, siellä saa pitää vaikka minkälaista mekkalaa, kunhan pitää taloyhtiön määrämistä ajoista kiinni? Eli varoituksia ei voitaisi antaa? Auttakaa, fiksummat. Ei. Naapuria ei saa häiritä myöskään päiväsaikaan ns. omistusasunnossakaan. Varsinkin yöaikaan (klo 23-07) naapureille on taattava yörauha. Päiväsaikaan meteliksi tulkittava möykkä on kuitenkin sangen subjektiivinen asia. Jos huoneiston omistaja tai hänen vuokralaisensa kuitenkin pitää suurta meteliä päivisin tai öisin, eikä lopeta vaikka siitä häntä taloyhtiön hallituksen ja/tai isännöitsijä taholta varoitetaan toistuvasti, on taloyhtiöllä viime kädessä oikeus ottaa metelöivä huoneisto taloyhtiön haltuun yhtiökokouksen päätöksellä enintään kolmeksi (3) vuodeksi, jona aikana taloyhtiö on velvollinen vuokraamaan kämpän eteenpäin ja antamaan vuokratulot omistajalle. Tämä tarkoittaa käytännössä asukkaiden häätämistä. Sama tilanne tulee eteen jos omistaja eli huoneiston osakas ei maksa vastikkeita eli pakollisia maksuja. Asumiskatsaus päättyi tähän. t. mummo-hemmo Hemppan Ritsa & Pitsa palvelee. "Mitä sais olla?" | |
![]() 17.06.2004 11:33:18 | |
Minä en pitäisi ikinä bänditreenejä kerrostalossa, mutta kyllähän näitä elämäänsä kyllästyneitä vanhuksia ilmeisesti on. Tylsää niillä vain on ilmeisesti, joskus menee vain maaniseksi. Meidän asuntomme edellinen vuokralainen joutui yläkerran vanhan pariskunnan terrorin kohteeksi (kirjallisia uhkauksia, perättömiä ilmoituksia poliisille, ovikellon pimputtelua joka helvetin mikroaaltouunin kilahduksesta jne.) siinä mitassa, että tekivät rikosilmoituksen. Vanhemmalle terroristipariskunnalle tuomittiin sakkoja kotirauhan härinnästä ja kehotettiin pitämään huoli omista asioistaan, ihan virkavallan taholta. Toimi kuulemma vähän aikaa. Tosin asunnossamme asuneet eivät itsekään mitään puhtaita pulmusia olleet, ainakaan asunnon siisteydestä päätellen (aivan kaamea törkykasa oli tämä). Meillä ei suurempia ongelmia ole noiden kanssa ollut, mutta vähän outoa sakkia ovat kyllä. Heti muuttopäivänä menin sanomaan käsipäivää pariskunnan herralle, joka kyttäsi muuttolaatikoidemme sisältöä rappukäytävässä. Mies ei kätellyt saati sanonut nimeään, ensi töikseen rupesi saarnaamaan siitä, kuinka "ruokaa laitettaessa on sitten pidettävä keittiön ovi kiinni, koska haju tulee muuten heidän postiluukustaan sisään". Ko. toimenpide olisi ihan ok minun puolestani ja ilmastointikin saattaisi jopa toimia paremmin niin toimittaessa, mutta kun keittiössä ei ollut ovea :) Lienee jossain varastossa tms. Ei ole kyllä valituksia tullut, lieneekö syynä se, että puhdistimme uunin, jossa oli sentin kerros paskaa ja rasvaa (ei ole ihme, jos on haissut). Toisella kerralla herra oli katsonut ikkunasta, kun vaimoke tulee töistä kotiin ja ryntäsi sitten portaat alas meidän ovellemme kyselemään, että "onko teillä vaikeuksia sulkea ulko-ovenne, kun se paukkuu niin kovaa koko ajan, että meidän postiluukkumme ihan kilisee?" Mitäpä tuohon nyt sanoisi, lienen pari kertaa kädet kantamuksia täynnä tönäissyt oven jalalla kiinni, mutta en kyllä ymmärrä, miten siitä niin kovan tärähdyksen saisi, että toisten postiluukut helisisivät. Noo, nuo ihmiset ovat sairaita ja muut taloyhtiön ihmiset ovat erittäin mukavaa porukkaa ja vastaavat jopa tervehdyksiin. | |
![]() 17.06.2004 12:12:04 (muokattu 17.06.2004 12:13:34) | |
Jaoin kaverin mainoksia viime kesänä ja huomasin kyttääjän. Vanha mies, kuulolaite tietenkin. Tietenkin talkkari ja puheenjohtaja+kaikki muut vaikutusvaltaiset jutut olivat hänen vastuullaan. No pari kokemusta tästä "kaverista". Jaoin siis niitä mainoksia ja koska olin ekoja kertoja jakamassa niitä niin aina ei mennyt lehdet ihan sileänä luukusta alas. Pari kertaa jaoin tälle herralle kunnes yksi päivä kun työnsin lehden postiluukkuun, hän avasi oven ja oli ihan "hahaa!" sitten ihan kyrpä otsassa selitti kuinka inhottavaa on lukea ilmaislehtiä mistä on kulma taittunut. Jätin sen jälkeen väliin hänen luukkunsa. Odotin tällä samalla pihalla kaveriani syömästä. Kiltisti siinä keinussa istuin kun tulee taas kyyläksi nimetty kusipää pihaan ja alkaa jututtaa "asutko sä tässä pihassa?" vastaan vaan että "en, mutta odotan..." "no läheppäs sitte menee!". Lähen pihasta pois raaka tappo mielessä. Kaverilleni tämä heppu antoi varoituksen (ei kuitenkaan sellaista 1/3), kun hän räkäisi pihalla. Kyylä hääti pikkupojan rapujuhlista kun tämä otti toisen pahvimukin, eikä käyttänyt vanhaa!!! Pakkanen karistaa nudistit | |
![]() 17.06.2004 20:05:29 | |
Mahtaa olla aikamoinen mulkkensson.. näitähän on joka paikassa.... Ne ovat ku fotosynteesin yks tarvittava osa..... Det är dags TO ROCK!! ...........----ja liity RealRockersClub-yhteisöön.....
http://groups.msn.com/RealRockersClub
http://groups.msn.com/browse.msnw?catid=56 | |
![]() 18.06.2004 15:39:37 | |
On muuten hiukan uskomaton säkä käynyt muutamalla kaverilla, jotka soittavat aktiivisesti(lue 2. aste ja amk) jotain soitinta. Ovat muuttaneet johonkin uuteen asuntoon ja kohta tulee palautetta, että edes päivisin ei tässä talossa harjoitella soittimia. Minun puolestani he, ketkä moisesta häiriintyy PÄIVISIN, saisivat muutta omakotitaloihin heidän kanssa, jotka valittavat öillisistä WC-käynneistä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara | |
![]() 18.06.2004 15:53:24 | |
Kaveri kerran ratkaisi omat ongelmansa solmilamma hyvät suhteet ihan tarkoituksella isännöitisään ja talkkariin. Parit kaljat baarissa aina välillä on halpa hinta siitä että on johtoportaassa aina itselle sopivampi ääni kellossa "Antaa soittaa poikieen vähän rokkia, nehän vois soittaa kesällä grilli juhlissa jotakin kivaa. Eiköstä juuh, hyvä moi" Tollasen asenteenalla valittjat on taipuneet kuulemaa vaan mutisemaan ja ovat keskittyneet johonkin muuhun yllätäen suuremmaksi ongelmaksi muodostuneeseen asiaan. Viellä kun ääni ei oikesti ole mitenkään sietämätöntä ( kellarissa oleva treenis on hyvin eristetty, oikeen paksumman oven itse ostivat että ei "mökä" kuulu) ja loppuu kavereiden mukaan kyllä sovitussa ajoin. Rauhallisella ennakkopelillä yleensä pääsee kaikista helpommalla. Jos asian on ollut kokouksissa esillä ja siellä olevia päätöksiä noudatetaan niin siitä saa vähän turvaa yleensä kivasti. Tosin en voi luvata että aina toimisi mutta ei kyllä haittaakaan. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 | |
![]() 18.06.2004 19:25:19 | |
Näitä juttuja lukiessa kauhulla vaan odottelen koska naapurit tulevat valittamaan siitä kun päivisin vokaaleita yksiössäni nauhoittelen... No ei, yksi tapaus oli edellisessä kämpässäni, jonka yläkerrassa asui myös justiinsa tuommoinen vainoharhainen hullu. Se saattoi yläkerrasta rueta yht'äkkiä hakkaamaan pattereita jollain vitun kepillä niin kovaa kun lähti ja tuli aamulla portaissa vastaan ja rupesi avautumaan kun meillä muka oltiin metelöity. Itse tosin heräsin siihen sen paukutukseen, eikä päinvastoin ;) Toinen kerta oli, kun taas aamulla tämä hullu tulee porraskäytävässä selittämään miten minun asunnostani kuului kuulemma todella "outoja" ja "erittäin matalia" ääniä läpi yön... no, eihän siinä mitään, kyllähän basso rakenteissa kulkee, mutta kun sattumalta en ollut kotona koko yönä ja kävin aamulla vain pikaisesti hakemassa tavaroitani duunia varten. Voitte arvata uskoiko mummeli tuon. No, sitten koitti muuttopäivä ja kyseinen mummeli tulee portaikossa vastaan, kun minulla on muuttolaatikko kädessä ja tokaisee: "Kas, muutatko pois? Hyvä, saapahan viimein nukkua yönsä rauhassa" :D Ei helvata... ja tosiaan, itse en koskaan kuullut kyseisiä ääniä, joita murmeli väitti kuulleensä, joten luulen että se oli ihan vaan vainoharhainen. | |
![]() 15.07.2004 03:20:14 | |
Mulla on varmaan aina käynyt jokin siunattu tuuri noitten kämppien kanssa, ei ole valitettu mistään. Katson yöllä elokuvia ja kuuntelen musiikkia ihan normaalisti, koska työni takia minulla on hiukan outo rytmi nukkumisisa. Monesti olen herännyt joskus aamupäivällä lasten leikkimiseen tai työmiesten ääniin eikä ole koskaan tullut mieleen että kävis valittamassa, tosin olisihan se 12,00 aikaan melko koomista huutaa ikkunasta että turpa kiinni, että saan nukkua rauhassa. | |
![]() 15.07.2004 11:34:05 (muokattu 15.07.2004 11:47:42) | |
luulen että se oli ihan vaan vainoharhainen. Ei nää oo vainoharhasii. Näitä vaan vituttaa se että naapuriin muuttaa nuori josta ei ole juoruseuraksi. Yks kaverinkaveri sai häädön tämmösen mummon takia, en kyllä muista tarkalleen mitä siinä kävi mutta mummo oli hyvää pataa isännöitsijän kanssa ja oli kusettanut useampaan otteeseen että tietystä huoneistosta oli kuulunut usein yöllä kovaa musiikkia. (kyse ei kuitenkaan ollut muusikosta.) Aikaisemmin huoneistossa asunut oli ilmeisesti myös saanut häädön kyseisen mummon takia. Monesti olen herännyt joskus aamupäivällä lasten leikkimiseen tai työmiesten ääniin eikä ole koskaan tullut mieleen että kävis valittamassa, tosin olisihan se 12,00 aikaan melko koomista huutaa ikkunasta että turpa kiinni, että saan nukkua rauhassa. Jooh, onhan se, mutta mulle ja kaverille vaan tämmönen nainen on tullu huutaa klo 14 ja ihan "menkää saatana muualle meluamaan" tyyliin ku oltiin n. 12-vuotiaita. Skeitattiin pihalla ja tää nainen tuli huutaa kuinka hän ei voi nukkua ku hänellä on yötyö. Mutta tälläki henkilöllä on jotain samantyyppisiä ongelmia ku tolla mummolla mistä kerroin nimittäin tää on valittanu ties mistä ihmeen jutuista yrittäen saada häätöä mikäli asialle ei tehdä jotain. PS. Tää alue on muuten siellä kyttääjät.net saanu 5 tähtee ku joskus katoin. | |
![]() 15.07.2004 23:57:26 | |
Tapahtumahetkellä kello oli 20.00. Taloyhtiössä hiljaisuus alkaa klo 22.00. Soittamisen lopetamme _aina_ klo 21. Soittopäivät ovat ma, ti ja ke, aina välillä 17-21. A-rapusta, jonka alapuolella kämppämme on, ei ole kertaakaan valitettu kovaa meteliä, mutta tämä v*tun mummo tulee b-rapusta asti aukomaan päätään. Musta tuntuu että se mummo valittaa vieläkin joka päivä isännöitsijälle, et: "Sieltä poikien musiikkiharjoitteluhuoneesta kuuluu taas liian kova meteli. Toista oli sodan aikaan, jos metelöi niin vietiin saunan taa ja lyötiin turpaan..." Ja se valittaa tein metelistä vaikka te ette enää soittaskaan siellä. Vanha kusenvärinen pieru kuulee omiaan... Paskooko karhu metsään?
Myyn Ibanez Gio GRX170! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)